{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg regne med. {{forumTopicSubject}}

Smed jo forleden en yoshimura bagpotte på min gixxer, kørte så en tur forbi min mekker for at sikre sig den gik ok med den på. Han kunne så sige med det samme han hørte den at den skulle omdyses, jeg har jo så hørt mange steder at omdysning og en tur på rullefelt altid høre sammen, så det spurgte jeg jo så om den så ikke også skulle det. men det sagde han ikke var nødvendig.

Men er det nødvendig, og hvis ja hvorfor? han måler vel også på den når han omdyser den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg regne med.
  • #1   22. mar 2009 Hejsa.
    Hvis din cykel har kørt mod meget lukket pot og den bliver skiftet med åben, så skal der normalt et par nr større dyser i.
    Den behøver ikke et felt for at sætte dyser i, men uden tvivl så er det jo endnu bedre, da man så kan læse ilten i udstødningen.
    Har selv skiftet udstødning på cykler uden felt, et par dyser koster 100 kr , mens en felt tur hurtigt koster nogle tusinde kr.
    møffe


  • #2   22. mar 2009 Jamen det er lige præcis det der er blevet gjort, kørte nemlig med orginal potte på før. Men hvis det ikke er uhyr nødvendig med en tur på felt vil jeg da helst spare de penge. jeg har bare været nervøs for at der ville ryge en ventil hvis den ikke også kom på felt sammetid som en omdysning.

  • #3   22. mar 2009 Synes det lyder lidt plat faktisk.

    Han kunne simpelt hen høre på din mc om den var mager eller fed i blandingen ? Og han behøver ikke et rullefelt for at dyse den ind ?

    Synes du skulle køre hen et sted hvor de har et rullefelt og spørge dem hvordan de griber tingene an.

    Normalt ruller man cyklen for at se hvordan blandingen er når cyklen "belastes". Og herefter kan man beslutte hvad man vil gøre - og om det er nødvendigt...


  • #4   22. mar 2009 Og en tur på rullefelt behøver ikke koste flere tusind kroner.
    De fleste steder kan du få rullet cyklen for 3-400 kroner.
    Det er justering osv der "koster" på timerne....


  • #5   22. mar 2009 altså nu var der jo en grund til jeg kørte den til mekanikeren, fordi jeg selv kunne høre den ikke gik som den skulle, og nej potten er købt brugt til en pæn billig pris. Så inden i begynder at svine folk til så få lige alle detaljerne i hus først.

  • #6   22. mar 2009 det er helt ok. din mekker kan evt sætte en co tester på hvert forrør og derefter justere på co skruen i karb. skal ligge mellem 4.5 til 5 i co. det kan også nogle gange gøre det.

  • #7   22. mar 2009 Claus. nej nej det er fair nok, men jeg siger jo heller ikke han sagde at den fik hverken for lidt eller for meget, men bare at den ik gik som den skulle og at den skulle omdyses.

  • #8   23. mar 2009 en tur på rullefelt med co2 måler vil afgøre hvordan blandingen står.. og om den er hel i skoven..

    find et rullefelt der kan det og betal de 300-400 kr det koster, så får du en diagnose på hvordan blandingen står, samt du får en udskrift om hvor mange heste og hvor meget moment den har.. det er altid sjovt at have og kan fortælle dig meget om , om den er helt gal eller om den kører som den skal .

    jeg ved at du kan få det gjort ved www.alex-mc.dk



  • #9   23. mar 2009 ups så ikke lige at du er fra Jylland.. det er nok nemmere for dig at finde et sted med rullefelt og co2 måler i nærheden

Kommentér på:
Hvad skal jeg regne med.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce