{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Argh, forpulede sædeskal! {{forumTopicSubject}}

Ja, så var man ude og køre en dejlig tur i dag. Ligger og tulrer afsted på omkring de 100, da jeg pludselig mærker og ser i mit bakspejl at min sædeskal har revet sig løs og nu hænger og flagrer! Pis osse, så skynder mig at få farten ned og holder ind til siden, men for sent, sædeskallen falder af, ned på asfalten og er osse lige ved at blive jordet af et par biler der kommer bagfra.. Så den er blevet ridset i kanterne og også lidt ovenpå.. Ikke så slemt, men jeg kan se det og gider ikke køre med den når den ser sådan ud.. Det er anden gang den har revet sig løs, sidste gang faldt den bare ikke på jorden..

Er bare så sur over at de ikke har lavet lortet ordentligt, hvorfor sidder den ikke fast på samme måde som passagersædet? Istedet for i de to små huller, det sidder jo overhovedet ikke fast..

Så nu ved jeg sgu ikke om jeg gider købe en ny, synes 900 kr er mange penge, når den ikke engang sidder ordentligt fast. Jeg har sat passagersædet på igen, for gider heller ikke skulle være nervøs for at den sædeskal ryger af igen, hvis jeg skal have en ny på, skal det monteres anderledes...

Kender I nogle steder man kan få en billigt og har I evt. nogle gode fif til hvordan man kan få den til at sidde bedre fast?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh, forpulede sædeskal!
  • #1   20. apr 2009 der hvor de huller er set noget i så det præsser lidt i toppen? det må da støtte, har du undersøgt hvad det skulle koste og få den malet. der er jo fave kode på den:-)

  • #2   20. apr 2009 Jeg ved ikke hvad det koster at male den, men der er ligesom slået en lille flig af kanten, så tror ikke det duer smiley

    Men havde tænkt på at om man kan sætte noget ekstra klister af en art på den, så den fæstnede bedre..


  • #3   20. apr 2009 Når du sætter den på, sørger du så for at den er helt nede og sige 'klik'? Man skal presse lidt oven på den. Jeg har faktisk ikke haft problemer med den endnu, og jeg kører friskt til smiley

  • #4   20. apr 2009 Ja, jeg sætter den skam rigtigt på, men den får alligevel revet sig løs..

  • #5   20. apr 2009 Camilia
    havde samme problem som dig i starten.

    da den gummi "bøsning" som skal holde fast om den ikke kunne lide kulde og blive mindre. og ikke ville tage rigtigt fat.
    den falder også ud hver gang jeg har sædeskålen af.
    har også oplevet det samme som dig. dog nåede den ikke at falde af.

    Mads J.

    vil så mene at det ikke har det store at gøre med om man køre frisk til.:-)
    med mindre du bruger den til cross


  • #6   20. apr 2009 Sune
    Ja, det er som om den ikke sidder ordentlig fast bagtil. Det var også der den løsnede sig - rigtig træls.

    Har du gjort noget for at få den til at sidde bedre fast nu?

    Jeg tror jeg vil tage den med ud til en forhandler og høre om de evt. har noget maling i den farve, så kan den måske lappes.

    Hehe, og jeg kører skam også frisk til, det er man da nød til, ellers gider den bette motor ikke bestille noget smiley


  • #7   20. apr 2009 Hehe Donatello der er vel forskel på at snige sig hen over de ujævne landeveje herude eller give den godt gas..

  • #8   20. apr 2009 jeg har haft sammen problem med min et par gang ind til jeg fandt ud af at de havde vendt det beslag den går ned og låser i forkert..

    sån så den havde "hakket" til låsen i modsatte side af hvor den var på motorcyklen, prøv og tjek det smiley


  • #9   21. apr 2009 Tais
    Det var jo lige præcis det der var galt med den, tusind tak for hjælpen! smiley Den var skruet "omvendt" på, nu har jeg skruet den på så den sidder rigtigt, og nu virker det som om den sidder helt fast. Endelig! Hvis jeg så bare kan få malet lidt på den, er den næsten så god som ny. Ellers må jeg investere i en ny, men det vil jeg nok også godt, nu hvor jeg har fundet ud af hvor fejlen var. Så skulle den ikke flyve nogen steder.

    Skønt, den havde jeg ikke lige selv regnet ud. smiley


  • #10   21. apr 2009 smiley det var så lidt... var os godt træt af min, men jeg havde heldigvis nået og gribe den inden den røg helt af..

Kommentér på:
Argh, forpulede sædeskal!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce