{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

Forsikringsartikel i HD Journalen {{forumTopicSubject}}

Har I læst den chokerende artikel omkring det svineri man kan opleve ved en erstatningssag ved Mondoe forsikring.
Hvad fanden er det der foregår, det er jo total bananrepublik og lovløse tilstande. Kunne være interessant at bedevores nye selskab QBE om en tilkendegivelse af deres procedure ifm. erstatning at et tyveri. Nogen der kender nogen man kunne spørge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsartikel i HD Journalen
  • #1   5. mar 2010 hvad står der i artiklen ??

  • #2   5. mar 2010 Kort resume

    en Softail fra 84 er vurderet til kr. 350K og forsikret i et alm. selskab.
    Forrikringen bliver flyttet over til Rasmussen i HDC forsikringsordningen, og bliver at vurderingsmanden vurderet til 450K. Der er lidt ombygning og udskiftning af gamle udslidte dele. Ejeren betaler nu præmien i 2 år, og så bliver cyklen stjålet. Ejeren indsender hvad han skal til Forsikringen, og får så brev fra skat om et afgiftskrav på kr 275K. Det viser sig at forsikringen har anmeldt ejeren til skat for manglende afgiftsbetaling. Skat har så set på et billede i MC revyen fra 84 og sammenlignet med billedet fra vurderingsmanden - og bang!, krav om ny afgift på 275K, og intet fradrag for den oprindelige afgift. Det værste er sgu, at forsikringen ikke udbetaler en eneste krone i erstatning, idet de ikke forsikre afgiftpligtige MC'er. Det er jo ren svindel og mafiametoder, og efterlader ejeren uden Harley og med et tab på 3/4 Million!!!!


  • #3   5. mar 2010 Er det derfor der er skiftet til QBE ?

  • #4   5. mar 2010 450 for en softtail fra 84,, er det i grunden ikke også at overdrive lidt, med de små modificeringer du snakker om???????

  • #5   5. mar 2010 Nu har jeg ikke set cyklen, men med nye aluhjul, fremflytter, lidt bodywork på bagskærmen, nyt styr og controls i alu billet, nye pulley, skiver og callibre samt en omgang custompaint og cyklen vurderet i 07 er det vel ikke helt ude i skoven!

  • #6   5. mar 2010 Ja det lyder af vildt og sygt. Men det er også derfor man ikke skal have gamle cykler som er bygget vildt om uden at have været omkring skat. så er du sikker på at der ikke kommer et mere smæk. Det er simpelhen ikke sikkeret at tro man kan snyde den Danske stat. En ting er at det er sygt at man ikke kan sætte nye dele på en gamle cykel, uden de vil have afgift som en ny.
    Der er jo betalt skat af ens penge, man betaler jo også moms af delene, og man betale jo også for de timer osv. hos værkstedet - og de betaler jo også skat.
    så hvorfor jagte normale mennesker som bare penge på en skide mc. Staten burde være lykkelig for at vi gider bruge penge så der kommer gang i den store skatte maskine.

    Men sådan er det i DK. Er man HD køre så er man et svin og en Rocker. Og så skal man staffes - hårdt. Mens andre snyde som fagforeninger, banker, forsikringer, læger osv kan gå fri. sygt.


  • #7   6. mar 2010 * Fenris ( NEJ tak til Tupperware cykler) *
    Jeg oplevede lidt den indstilling da jeg var inde med kones sportster hos skat.
    Jeg spurgte om hvorfor at det var nødvendigt med en standard cykkel hvor intet var lavet om, og det eneste der var skiftet siden den forlod fabrikken var olie...

    Svaret var at det kunne jeg jo takke "mine andre harley venner" for (rockerne)

    For at vende tilbage til rasmussen så burde de vel bare have afregnet med ejeren og fundet en pris for en ikke ombygget cykel...


  • #8   6. mar 2010 Fenris: Helt enig.

  • #9   6. mar 2010 I misser poienten! Hvordan kan man have et forsikringsselskab som gerne vil have dine penge, og gerne sætte præmien op ved en fornyet vurdering, men samtidig pisser på dig når du har været udsat for tyveri.

    Her er et lille regnestykk:

    Med ca. 5000 medlemmer i forsikringsordningen der gennemsnitligt betaler en årlig præmie på 6000, giver den en indtægt på 30 Millioner.
    Vi har i år haft 12-14 tyverier som vel i snit koster 200000 altså 3 Millioner. Ved ikke hvor mange skader der bliver anmeldt, men med 27 millioner på bundlinien kan der jo nok skrues en del!!! Så lige i forhold til forsikring af Harleyer, er der vel tale om en lukrativ forretning.

    Hvorfor laver vi ikke vores EGEN solidariske ordning i HDC regi?


  • #10   6. mar 2010 Jørn K: fordi de er lige som alle andre mennekser. Man er sig selv nærmest. Og husk at et forsikrings selvskab er BARE et firma som vil TJENE penge. IKKE hjæklpe dig fordi du er "Åhhh så sød".

    Sådan er verden bare ikke. Desvære. Vi kan jo bare lade være med at stemme på de fjolser som kun kan snakke Rockere osv. (SF, Dansk-dolkeparti, og "social" demokrabaterne)
    Dem var jo også dem der fik rockere loven igennem selv om det var i strid med grundloven og derfor ulovligt.
    Og alle ved jo også at "alle" der køre HD er jo "rockerer".

    Den politiske fokus har altid været at når de skulle bruge penge hos politiet eller staten skulle lave nummere. Kunne man bare dække de ind under Rockere.
    Og det er jo også det forsikringerne gør - og når de så også for politisk støtte så kan vi ikke gøre en skid ved det.



  • #11   6. mar 2010 Det kunne være et godt oplæg til bestyrelsen ..
    Det må da også være muligt at lave en bedre ordning med et andet forsikringsselskab

    Det andet er jo noget være ryg stikkeri og svineri


  • #12   6. mar 2010 Uanset om forsikringsselskabet i lighed med alle andre virksomheder, er sat i verden for at tjene penge, er dette i mine øjne ikke hverken etisk eller moralsk korrekt. En klog kunne naturligvis spørge hvornår netop forsikringsselskaber skulle være begyndt at opføre sig sådan, og formentlig få et yderst bekræftende svar på dette postulat.

    Jeg synes sagen er af en sådanne karakter, at vi som forsikringstagere i det omhandlende selskab, bør få en afklaring på, om dette vil danne præcedens for fremtidige sager, og hvor i selskabets vilkår det fremgår at den handling vil foretages.

    Såfremt selskabet agter at fortsætte denne åolitik mener jeg at vi bør undersøge muligheden for lave en masse udmeldelse.

    Desuden må dette være HD klubbens bestyrelse der påtager sig den opgave at rejse sagen overfor forsikringsselskabet og dermed være den formidler vi som medlemmer i klubben med rette kan forvente.

    Det er jo fuldsændig irrelevant om vi kører på MC'er som rockerne gør - om cyklen er bygget helt eller delvist om og om Skat har fået deres penge eller ej. Forholdet her bygger efter min opfattelse på bevidst unddragelse af udbetaling af ellers berettiget forsikringssum, og intet andet.

    Iøvrigt kan jeg fortælle jer, at selskabet ETU tager HD'er ind på langt mere fordelagtige vilkår end Lloyds, og dermed er en reel konlkurrent på MC markedet.

    Alt andet lige bør HDC tage opgaven ASAP og få alt dette afklaret med Lloyds.....


  • #13   6. mar 2010 hvorfor skifter i ikke bare forsikringsselskab, det gjorde jeg da, det er mange gange lige så billigt og tage det man har hus, bil og osv forsikret i. så er det sku nemt at lave en fornuftig aftale, i stedet for at bruge den i hdcdk...

  • #14   6. mar 2010 jeg har prøvet at tegne en kasko forsikring til en hd i min forsikring hvor jeg har alt andet

    og

    de forsikrer den sgu ikke

    smiley


  • #15   6. mar 2010 Har en rigtig god aftale med ETU.

  • #16   6. mar 2010 har du et nr til etu ?

  • #17   7. mar 2010 http://www.etuforsikring.dk/

    De får også et opkald fra mig snarest


  • #18   7. mar 2010 ok, tak for det, ja dem ska jeg da også lige ha fat i inden jeg melder mig ind i harley klubben, vids deres forsikring giver kan finde på den slags,ikke fordi det sker for min cykkel, men af prinsip sag!

  • #19   7. mar 2010 JØRN K. det ku da godt lige ske du sku forbi med din hd, vids du alså ikke har været det...vids du ikke vil ha bøvl med told og skat, på et tidspungt. den ser ellers godt ud, men det vil told og skat også syntes, og vil derfor opkreve ekstra afgift på den!

  • #20   7. mar 2010 @Tommy - er allerede i kontakt med dem. Desværre ser det ud til at de har strammet væsentligt for deres forsikringsbetingelser, 20% i selvrisiko og langt skrappere krav om dækninger for ekstraudstyr i forhold til nyprisen ved 1. gangs registreringen, men det må jo komme an på en prøve smiley

  • #21   7. mar 2010 ja det er fandes man ikke kan ha en hoppy uden told og skat ska ha penge for det også!

  • #22   7. mar 2010 Tommy - det er fair nok told og skat skal have en fornuftig afregning - det finansierer vores samfund- Men det er ikke ok at drive urimelig heksejagt på almindelige borgere blot fordi vi benytter samme transportmiddel ( for en MC er alt andet lige et sådan ) som visse elementer i selvsamme samfund. Hvis målet er at få ram på rockerne, kan de bare aflægge dem privat besøg, for der findes ikke ene eneste med tilknytning til det miljø som de ikke ved hvor bor - arbejder - taler i tlf med osv.... Hvis målet er at finde xtra skattekroner, kan de bare stille sig ved den Kgl. Opera - for DER kommer folk der skylder moms og skat BIG TIME....men de har habit på, og så er de "pæne mennesker" ......

    At told og skat ikke modregner allerede indbetalt afgift på en afgiftsberettiget bike er en offentlig svinestreg, og det blir endnu mere ulækkert når private virksomheder såsom Harley klubbens forsikringsselskab kan unddrage sig at betale retsmæssig erstatning ved at være en angiver til staten for evt manglende afgiftsberegning som efterfølgende betyder at den i god tro handlende MC ejer kommer i klemme....det er kvalmt, uetisk og umoralsk. Desværre lever vi i et samfund som ofte benytter sig af samme eller værre metoder som dem vi som retssamfund ofte påberåber og dømmer som kriminelle - men der er stor forskel på HVEM det er som gør det.......

    Akkeja akkeja...tsk tsk...


  • #23   8. mar 2010 ja ok, men ellers ma man fornye sin bike 5% om året,som den har været rigistret i dk, vids den ikke er på veteranafgift. og vids det er en japaner kan du bare bygge på, ska sku aldrig betale ekstra afgift på dem!

  • #24   8. mar 2010 eller ratter sagt, dem er told og skat ikke intraseret i...

  • #25   11. mar 2010 Er der nogen af jer der har skiftet til ETU ?

  • #26   11. mar 2010 nej, men der er vel heller ingen grund til det, vids man ikke har en ulovlig cykkel...

  • #27   11. mar 2010 Har du læst læserbrevet i HDJ ? Tommy J ?

  • #28   12. mar 2010 nej ikke inu, men der var jo ikke betalt afgift af ombygningen, efter hvad en af mine venner siger, og det er der på min som den er nu, så de kan bare melde mig! smiley vids det sku bliver aktuelt, din cykel der da også uden for den fare kan jeg se!

  • #29   12. mar 2010 uden for fare , nej det er der faktisk nok ikke mange MC eller biler som er efter den artikel og den" gode" mands udtalelser fra skat.

    Men nu er det også mest fremgangsmåden som bekymre mig....


  • #30   12. mar 2010 Tommy - jeg tror du har missed pointen......det er systemet, princippet OG fremgangsmåden......hvor den der skal betale en forsikringssum kan unddrage sig dette ved at være uretmæssig angiver....en slags stikker du SELV har betalt ogm som har taget det GODT betalt..... Om din cykel er ok eller ej er jo i denne sammenhæng hamrende irrelevant.....

  • #31   12. mar 2010 ja jeg ved godt det er svinsk gjordt, men var afgiten betalt på ombygningen som kun 10% hd folk gør efterhonden, ville told og skat ikke kreve ekstra afgift på den! men den bliver heldt sikkert også taget op i hdc til generalforsamlingen! så lad os se hvar de gør ved det inden i begynder at melde jer ud af klubben...

  • #32   12. mar 2010 Jeg er så en af de 10%, som betaler afgiften og køre med go samvittighed, men syntes stadig ik det er ok at rasmussen agere som de gør, der forsvinder al tillid

  • #33   14. mar 2010 ja det er også noget svineri, men det er ikke harley klubbens skyld jo,men jeg tror da også de vil søge et anede selskab, vids historien er passer. ellers må man til og kigge efter et nyt sted at tegne forsikring på sin cykel.

  • #34   14. mar 2010 Men ud fra denne historie og ligende, kan man da også høre at det er den typiske historie.
    Folk bygger op på deres HD i vildskab velviden at staten vil have afgift (og det så end er urimlig eller ej - faktum er at sådan er det bare) for arbejdet og de går efter HD som målgruppe. Men HD ejen vælger typisk selv at prøve at "snyde" staten fordi han/hun ikke vil betale mere for ens cykler. Hvad sker der så. Man bliver taget - og så piver man.
    Jamen for H......, så betal dog den afgift eller køb en standart HD og lad den være standart.
    Når du køber et stivstel eller svingstel og smider ny motor i, gearkasse, fælge, sov. hvad rger man så med.?
    Eller smider 720 firskelige japaner racer dele på.
    Det giver da sig selv at det ikke er en 58èr længere.

    Faktum er at staten er en virksomhed som vil have de pnge den kan få ud af dens "kunder" (os) og det samme gælder det med forsikringsselvskaberne. Det er en forretning - det gør det IKKE fro ores skyld, og så længe der er fokus på os og vi bliver ved med at snyde. Ja - så vil de bliver ved med at gå efter os. Længere er den bare ikke.


  • #35   14. mar 2010 Fenris - du har da fuldstændig ret - længere er den ikke!
    Det er bare slet ikke det der er pointen i Jørn's oprindelige indlæg! ! !


Kommentér på:
Forsikringsartikel i HD Journalen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce