{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Hopper ud i at skifte kobling {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg hopper sgu ud i at skifte min kobling selv. Har aldrig prøvet det før, men har en værkstedsmanual og det ser ikke særlig svært ud.
Vil lige høre om nogle kloge hoveder herinde kan give lidt hints med på vejen.
Har tænkt på at købe en EBC SRC komplet koblingssæt med koblings skivefjedre som er 10-15% strammere. Noget bedre bud? Har ikke forstand på det, men det er en af de dyre på listen. Skifter selvfølgelig olie og oliefilter når jeg er i gang. Bestiller også ny koblings pakning. Ellers har jeg bare den opfattelse at skjoldet skal af, gammel kobling af og ny kobling på. Værkstedsmanualen fortæller at man skal smøre skiverne i frisk olie osv. Ellers noget man skal passe på??? Gode råd???

Min gamle kobling er er gået til ved rigtig frisk kørsel med mange koblingsweelies og kørende brændere, så er ikke så overrasket over at den nu er slidt ved de km 43000. Bare et pisse dårligt tidspunkt før en fotosession, fårup sommerland og Storebededags træf.....
Har læst mig lidt til at koblingen ikke nødvendigvis glider pga at pladerne er slidte, men også kan glide pga forkert olie og også slidt olie. Det er helt sikkert ikke forkert olie da min mc mekaniker har fyldt på sidst ved en skade jeg lavede 2011 april. Kan olien have været blevet så dårlig siden at den nu glider??? Aaarh??? mon dog??? eller hva???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper ud i at skifte kobling
Kommentér på:
Hopper ud i at skifte kobling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce