{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Generator {{forumTopicSubject}}

Jeg sluttede sidste sæson ret kedeligt, nemlig med en ZXR 750 H1, som gik ud ude på motorvejen, og ikke ville starte igen. En tur hjem med vejhjælp blev enden på sidste år.

I år var der ingen problemer på første tur, men i går skete det samme igen. Motoren gik ud, og starteren vil ikke køre rundt; den klikkede bare. Den var løbet tør for strøm.

Jeg har selv konkluderet mig frem til, at det må være generatoren, der ikke lader batteriet længere.

Er min konklusion korrekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator
  • #1   7. maj 2012 Det kan også være ensretteren den er galt med.
    Hvis du starter den kan, kan du måle spændingen mellem faserne fra generatoren. Hvis der er spænding der, så er problemet enten ensretteren eller ledningen til batteriet.

    Hvis din generator er remtrukket, kan det måske være remmen der er gået i udu.


  • #2   7. maj 2012 Generatoren er remtrukket og jeg har selv været ude for at remmen knækkede ( faktisk 2 gange )...
    Jeg fik et værksted til at skifte den i anden omgang for ca. 1200,- inkl. remmen.
    Remmen er ikke supernem at komme til, men omvendt er det ikke helt umuligt hvis man har hænderne skruet rigtigt på.
    Det tog mig en times tid at skille og samle....
    Jeg håber du får fikset cyklen.

    Mvh


Kommentér på:
Generator

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce