{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Hjælp! {{forumTopicSubject}}


Hej alle sammen.

I dag da jeg var ude at køre en lille tur, begyndte min SP-1'er at ose kraftigt fra potterne og kort tid efter også fra bagerste cylinder, så jeg kørte cyklen hjem med det samme! Da jeg stillede cyklen i garagen, lækkede den fra bagerste cylinder. Det var kølervæske, så jeg tror, at det er toppakningen på den bagerste cylinder, der er gået?

Hvor sender jeg min motorcykel til reparation, hvis det skal gøres ordentligt?

Jeg glæder mig til at høre fra jer, så jeg kan få min dejlige maskine på vejen igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!
  • #1   20. maj 2013 Føj for den !!!
    Håber den bliver i orden igen.
    Kender dog ikke noget godt værksted, af erfaring.
    Giv en melding hvordan det går med reparationen..
    Held og lykke.


  • #3   20. maj 2013 Tyskland er måske lige i overkanten. smiley
    Carsten, ring til mig imorgen så snakker vi lige om det. Du fik mit nummer, ikke?


  • #4   20. maj 2013 Hej holtugmc er et godt sted


  • #5   20. maj 2013 Indtil videre regner jeg med at sende den til Holtug MC i Store Heddinge, som flere har anbefalet, hvis han altså har tid. Jeg troede fanme, den maskine var skudsikker! Øv øv øv

  • #6   20. maj 2013 Hvor meget har den kørt Carsten?
    Giv lige en opdatering, hvis du ikke får fundet ud af noget med Holtug, eller det er være end ventet.
    Kender nok en der kan klare det og ellers ved han hvor der står en motor der har gået omkring 25.000 km.
    Håber på det bedste.
    Mvh. Høst


  • #7   20. maj 2013 Hej Høst
    Motoren har kørt 29.000, men den er tunet en del. (se min profil)
    Jeg skal nok lige opdatere indlægget, når jeg har talt med John Tange.


  • #8   20. maj 2013 Okay Carsten, sad på min mobil så kunne ikke lige kende cyklen, har på et tidspunkt selv overvejet wiseco stempler men blev frarådet det af en garvet gut jeg kender. håber den snart er på gaden igen.
    Mvh. Høst


  • #9   22. maj 2013 Så er hun afleveret til Holtug Mc. Nu venter jeg bare på dommen:(

  • #11   22. maj 2013 Vi krydser fingre Carsten. smiley
    Lad os snakkes ved når du ved mere.


  • #12   23. maj 2013 Så fik man opkaldet, man ikke ønsker at få.
    Kværnen er væltet under transporten!!!
    Skaden skete i går morges. Er det ikke meget normalt at ringe til ens kunde, hvis man ødelægger hans ejendom? Det blev jeg så først informeret om i dag kl 1730, da Holtug MC ringede mig op. De troede selvfølgelig at fragtmanden havde informeret mig om det, men den lille detalje mente de ikke var vigtig for mig åbenbart!


  • #13   23. maj 2013 Så nu står jeg med en cykel, hvor motoren skal laves, og skaderne fra transporten skal vurderes og reparationen skal betales af fragtfirmaets forsikring! Øv!!!

  • #14   23. maj 2013 Shit mand! Du er sgu lidt uheldig med den synes jeg.
    Hvordan var den fixceret?
    Han har ikke meddelt noget angående motor?


  • #15   23. maj 2013 Samtidig mener fragtfirmaet, at jeg skal betale halvdelen pga, at jeg hjalp med at læse motorcyklen på deres lastbil! Det er vel deres chauffør, der skal vurdere, om vi i fællesskab har læsset mc'en godt nok til, at han vil køre med den? Når den så vælter under transporten, hvor mc'en er i transportfirmaets varetægt, er det vel deres forsikring, der skal dække?

  • #16   23. maj 2013 Det der er rigtig svært at takle, er at jeg ikke selv har set omfanget af skaderne, da jeg sidder på Bornholm og cyklen er sendt til rep i Store Heddinge:(

  • #17   23. maj 2013 Det er toppakningen på bagerste cylinder, der skal skiftes, ellers er motoren i meget fin stand.

  • #18   23. maj 2013 Da den er væltet under transporten, har vi i hvert fald ikke fået den fikseret godt nok.

  • #22   24. maj 2013 Jeg har kontaktet mit forsikringsselskab, og fordi jeg har tegnet en kaskoforsikring, er det dem, der skal vurdere skaderne på motorcyklen. Derefter tager de sig af at kradse pengene ind fra fragtfirmaets forsikringsselskab. Holtug tager sig af genopbygningen af Hondaen.

  • #23   24. maj 2013 Det er et firma fra Bornholm der hedder Palles Flyttetrans. Havde kun gode erfaringer med dem, men de havde selvfølgelig heller ikke smadret min SP-1'er før:)

  • #24   25. maj 2013 Uha, er glad for det ikke er min cykel, har en gang prøvet der var en der væltede den. Det endte ud i at koste 72.000 at få den klar igen og ja den stod på støttebenet da hun fik skubbet til den. :-S
    Godt at høre det kun var en toppakning, ville nu også være første gang jeg hørte om en SP med motor problemer.


  • #25   25. maj 2013 Kasper, 72000 kr for skader sket ved at den er væltet fra støtteben???
    Havde du carbon stumper überalles?


  • #26   25. maj 2013 Nope, nul carbon, men cyklen klippede lige en læmur på stykket fra forkælet og til tankdækslet. Der var ikke en kåbe stump som ikke havde taget skade, plus selfølgelig begge potter, fælge der skulle poleres om og et motordæksel også med ridser. Det var så vildt hvad der skete ved et lille skub smiley
    Selvfølgelig skete det 1,5 uge inde i sæsonen og der gik næsten 5 uger inden den var på gaden igen :-S
    Men næste sæson står den formentlig i carbon all over smiley


  • #27   5. jul 2013 Så kom der lige en ekstra ærgelig nyhed fra Holtug MC. Det var ikke toppakningen, som de havde lavet til at starte med, men derimod selve topstykket der er revnet og lækker fra kølekanalen ud i udstødningsporten! Tidshorisont for afhentning: ultimo juli! Nu må mit held da snart vende!

  • #29   5. jul 2013 Jeg ved ikke hvor mange kilometer, den har kørt med de portede topstykker, HRC knaster og smedede stempler, men ifølge Johnny, som jeg købte cyklen af, blev den tunet af den første ejer, der brugte den på bane. Øv

  • #31   5. okt 2013 Nå men jeg har fået SP'eren hjem fra Holtug og kørt nogle kilometer. Nu er sæsonen snart slut, så over vinteren skal denne episode bare glemmes og så bliver det forhåbentligt en rigtig god sæson næste år.

  • #33   11. jan 2015 Wow!! Sikke noget rod, og sikken masse uheld, trods det, skal du ikke tro den ikke er savnet......
    Held og lykke med Brumbassen, og skideballe for de afskyelige sorte dele du har monteret hist og pist!! ??


Kommentér på:
Hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce