{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Kørehøjde Rebel 450 virago 535 {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe mc indenfor de næste tre uger. Jeg har spurgt andetsteds i dette forum om begyndercruiser/softchopper.

Jeg havde fra starten meget øje på en honda rebel 450 men jeg er 178 høj og den har et meget lavt sædde. Det har virago 535 vist også.

Mit spørgsmål går på hvordan det er at køre længere ture hvis ens kørestilling bliver sådan at lårene bliver hævet lidt i forhold til vandret så man sidder med knæene noget højere end hoften.

Er det en meget anstrengende kørestilling?

Jeg prøvede en rebel 450 den anden dag men havde lidt svært ved at nå at vurdere den ordentligt da den havde en løs gearskifter og derfor gik ud for mig da jeg ville vende den for at køre tilbage til forhandler. (havde ikke fået den i første) Måtte skubbe den igang i 1. gear og det gjorde mig øm i benene. Så jeg følte jeg sad lidt anspændt i den kørestilling men det kan jo være det at skubbe den der gjorde det.

I øvrigt ikke lige den mest succesfulde prøvetur når det nu var den føste.

Honda rebel er fed idet den har et 6 gear der fungerer som "overdrive" dvs. den holder kun lige hastigheden oppe og kører ved meget lave og økonomiske omdrejninger. Godt med de benzinpriser der er nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørehøjde Rebel 450 virago 535
  • #1   28. maj 2007 Jeg er også 178cm og syntes mine ben er en anelse for lange til både en 535 og en Rebel. Men det afholder mig ikke fra at anskaffe mig en Rebel igen (min kone havde en som sin første MC). Man kan gøre meget med et forward-kit, så man kan sidde med lidt mere strakte ben.

    Det er ikke kun overdrive der gør rebellen fed. Det at den ligner en HD så meget i stilen at HD truede med at lægge sag an er også fedt :o)


  • #2   28. maj 2007 Hej Jesper. Jeg ville faktisk have sendt en personlig meddelelse da jeg kan se du anbefaler Rebel i flæng med de andre klassiske begyndere. Jeg er selv helt vild med udseendet af en rebel 450. Det eneste der afholder mig fra kun at gå efter den er højden. Lyden er fed og køreegenskaberne har jeg hørt er fede. Den tur jeg fik på 5 km var ikke nok til at vurdere sådan noget. Desuden er jeg uerfaren. Og den cykel jeg prøvede mener jeg selv var for ringe. Men på den amerikanske side sagde de også "go for it" med hensyn til min højde. Og jeg kan jo altid køre den et par sæsoner og så skifte. Har du andre "guldkorn" vedr. rebel og hvad man skal kigge/høre efter når man køber vil jeg gerne have dem. F.eks. så ved jeg at de kan hyle slemt fra bremserne. Det gjorde den jeg prøvede også.

  • #3   28. maj 2007 Hej Kenn. Hvis jeg dropper en rebel så er jeg måske interesseret i din virago. Jeg kunne ikke købe den jeg blev tilbudt fra 1988 til 45K alligevel da de ikke ville sælge. Mit problem lige nu er at jeg har 3 uger til jeg er færdig med kørekort og kan sgu næsten ikke vente med at få prøvet noget af så jeg ved hvad jeg skal have.

  • #4   28. maj 2007 Det lyder godt. Det kan vi nok godt finde ud af. Skal nok snart ned og besøge min fætter i horsens. Så kunne det evt. kombineres. Men du hører lige fra mig hvis det er.

  • #5   28. maj 2007 Bremserne hyler hvis klodserne har været meget varme. De for nemlig så en "glas" overflade. Så det er klaret ved at skifte klodset.
    Der er ikke rigtig noget specielt at være på vagt overfor, andet end om den er blevet vedligeholdt. Motoren er en solid 6 ventilet sag fra Honda, og reservedele er intet problem.
    Der findes en engelsk klubside hvor du kan læse mere om den
    http://www.rebelclub.org.uk

    En stor fordel ved den, er måden hvorpå de har lavet egerhjulene. Det er gjort sådan, at man kan køre med slangeløse dek, hvilket giver mulighed for bedre og større dækudvalg.


Kommentér på:
Kørehøjde Rebel 450 virago 535

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce