{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Motor problemer... {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt på bar bund lige nu, efter jeg har kørt lidt på min MC er den begyndt at skabe sig lidt og ved ikke helt hvordan jeg skal forklare den, men prøver..!
Jo, ser I den går ujævnt i tomgang, også selvom den er varm, den kan også godt finde på at sætte ud...!
Jeg har oplevet det et par gange i dag, 2 af gangene var mens jeg holdte for rødt i et kryds, pænt belastende... Jeg holdte ind til siden på et tidspunkt og satte den på centerfoden, her gik den så ud, men startede den igen, og ingen problemer med at starte overhovedet, den kørte bar ujævnt og sætter til tider ud.
En anden ting jeg lå mærke til var, da jeg havde sat den på centre fod og den fik lidt gas 5-6000 omdrejninger kom der sort os ud... Den osser ellers aldrig, Det skete kun da fik omdrejninger.
Jeg prøvede efterfølgende og give den lidt gas hjem over igen og der træk den fint...!
Jeg har her til aften prøvet og tage tændrørerne ud for se om de var sodet til, (det skal vel og mærke lige siges at de har for 30 km siden være taget af og gjort rene).. cylinder 2-3 var rigtig fine lyserbrune, men cyliner 1-4 var sodet ikke meget, man kunne godt se de var lyserbrune, men der var bare sod på disse, hvor der på de andre overhovedet intet var....

Jeg ved ikke så meget om det her så derfor henvender jeg mig til jer her på forummet...

Jeg har en mistanke om det kunne være karburatorerne der skal indstilles, men jeg er som sagt ikke mekaniker...

Luftfilteret er fint og rent, så det er ikke stoffet...

Håber der er nogen som kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor problemer...
  • #1   30. jul 2007 Enten er dine karburaturer ude af kurs - justering og synkronisering eller også hænger dine svømmere, så holdes der ikke konstant benzinstand i karburatorerne og den overskydende benzin suges ind i forbrændingskamrene og brænder som hyperfed blanding - sort røg.

    Prøv følgende:

    Luk benzinhanen, åben udløbsventilen allernederst på karburatorerne og lad dem løbe tomme. Bank rigtig godt på svømmerhusene (nederste klokkeformede del af karburatorerne med skaftet af en skrietrækker eller lignende.

    Luk så op for benzinen og prøv igen.

    Går den godt nu, så ved vi hvor vi er henne smiley Bare rolig-den bliver i så fald ikke ved med at gå godt. Årsagen er, at der sandsynligvis er beg i karburatorernes små kanaler, der så dels hæmer benzin-luft gennemstrømning og dels kan genere dine svømmere.

    Men som sgat, hjælper ovennævnte, så skift benzinen i din tank ud, skyl den godt med en ekstra sjat benzin. Du kan brænde den kasserede benzin af i en plæneklipper eller lignende, eller hæld en svat af gangen i en bil.

    Fyld så tanken med frisk benzin og en halv flaske fuel-system cleaner (samme sted som du køber benzin). Kør!

    Brug den næste halve flaske ved næste tankning. Jeg tror nødden så er knækket. Hvis ikke må du have karburatorerne af og adskille og rense dem. Derefter hedder det grundjustering og synkronisering, og det ligger nok uden for din nuværende kapacitet smiley

    God arbejdslyst


  • #2   31. jul 2007 Knud... jeg havde håbet på du kunne hjælpe mig, du har altid guldkornene, prøver det senere i dag... smiley

    Dannie R... det kommer nye tændrør på i dag og så vidt jeg ved er det en ikke justerbar tænding, altså uden platiner (kontakter) den styres af nogle magnet og nogle føler, men mener jeg har læst at tændingspunkter 40 grader eft. hdp, så skal nok lige tjekke det, men tror ikke det er det, der er kommet sådan lidt efter lidt og tændingen sider hvor den altid har gjort... i hvert fald det halve år jeg har haft den smiley men nye tændrør kommer der som sagt på... tro også på det knud skriver med snavs i karburatoren...

    Jeg prøver, rigtig mange tak for hjælpen drenge...


  • #3   31. jul 2007 Kan godt være et tændingsproblem,men beskrivelsen lyder meget mere som møg i brændstofsystemet.

    ...men selvf. tænding kan ikke udelukkes:-)


  • #4   31. jul 2007 okay, tror altså ikke selv på tændingen, det er godt nok kommet efter jeg har haft tændrørerne ud og renset, men det skulle være mærkeligt, at tændningen har rykket sig så meget, jeg har ikke kørt mere end 400 km siden jeg har fået den. tror mere på snavs og møg i karburatoren, jeg har også haft problemer med min benzin hane ikke vil lukke ordentligt, så hvis der har været møg i den (hvilket det tyder på når den ikke vil lukke ordentligt) så er det nok kommet ned i karburatoren nu...

  • #5   31. jul 2007 Ja....det lugter mere og mere af fisk, med karburatorerne smiley

Kommentér på:
Motor problemer...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce