{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virago 535 skyder.
  • #1   1. aug 2007 For meget benzin/ for fed blanding?????????????

  • #2   1. aug 2007 Er det noget jeg selv kan fikse eller skaæl der fagfolk til...???

  • #3   1. aug 2007 Klassisk Virago ting!

    For meget luft for mager blanding. Skyldes tit, at pakningerne omkring luftfilterboksen er møre og ikke lukker hele vejen rundt, eller at luftfiltret ikke sidder rigtigt.

    Pil luftfilteret ud, kig rigtig godt på pakningerne der slutter rundt i luftfilterkassen, sørg for at filteret er sat helt rigtigt på plads og kassen er lukker helt rigtigt.

    Der er selvf. ingen garanti, men meget høj sandsynlighed for, at det løser sagen.

    Du kan sagtens prøver det her selv.

    God Arbejdslyst:-)


  • #4   1. aug 2007 Godt svar hende Rikke gav;-) - men Knud...kan vel også skyldes for fed blanding, eller hvad???? - jeg ved du kender svaret...har "fulgt" dig;-)????...kan altså ikke lige snakke fagsprog, men prøver...hvis den får så meget benz, at det først "tænder" ude i rørene....håber du forstår...så skyder min da nemlig af helvede til.????

  • #5   1. aug 2007 Jamen det er jo lige til at gå til så jeg vil prøve og se om det ikke sulle være det...
    Tak for de gode råd..

    Hilsen Peter T og Co9


  • #6   1. aug 2007 Flammer ud af udstødningerne...er det ikke normalt;-);-);-)....

  • #7   1. aug 2007 Rikke :

    I princippet jo. Imidlertid er det sådan, at denne situation (for fed blanding, nærmest aldrig opstår af sig selv:-)

    Det er næsten altid, hvis man har adskilt og renset sine karburatorer og så være en tan for omhyggelig og drejet stilleskruerne. Ellers vil naturen gre blandingen magrere p.g.a. aflejringer i karburatorernes små kanaler og utætheder omkring luftindtag som følge af udtørring og rystelser.

    To ting kan give for fed blanding af sig selv: Fejl på chokersystem og en rigtig møgbeskidt luftfilter, men det sker ikke ofte.

    Du kan pille et tændrør af og kigge på farven. Er det smukt nøddebrunt, er benz-luft blandingen OK. Tendere det til at blive gråt-hvidt er blandingen for mager, tenderer det mod sor-fedtet er den for fed.

    Tommenlfingeren siger hellere lidt for fed end for mager:-)


  • #8   1. aug 2007 Bare for at øge mulighederne for hvad det kan være.

    Hvis dit udstødningssysyem ikke er tæt, eks. oppe hvor forrøret går på, så vil den også skyde, især ved motorbremsning.


  • #9   1. aug 2007 Helt korrekt Flemming - den havde jeg da helt overset, og de bolte kan let vibrere løse.

    Pas på hvis I spænder efter. Det er stålbolte, der som regel spændes ind i aluminium, så overspænd ikke - derfor kan de også rystes løse;_)


  • #10   2. aug 2007 Hold kæft du ved meget Knud - om alting da. Tak for hjælpen.
    Co9


  • #11   2. aug 2007 men et lille skud i ny og næ lyder da dejligt, men alt med måde da

  • #12   2. aug 2007 Tak Knud:-) - for jeg VED nemlig jeg kører med for fed...men hellere for fed end for mager, som du selv siger...og er UDMÆRKET klar over den ikke gør det af sig selv:-)- det er mig;-/....mine stileskruer "ryster" sig af og til i den ene eller anden retning(ved godt det ikke er normalt, kigger vi på til vinter- noget fjeder-noget, tror jeg) - derfor stiller jeg selv...og så er det den hakker...hvis den er for mager...kører ok med for fed...men skyder noget;-)

  • #13   2. aug 2007 Rikke

    Hvis din udstødning er tæt, så skulle den faktisk ikke skyde ved fed blanding, med mindre det er ekstrem fed, så du nærmest drukner den.
    Men hvis den springer en tænding over en gang imellem, så er den hjemme.


  • #14   2. aug 2007 Nå sådan Rikke smiley

    Yes, hvis der mangler fjedre ved blandeskruerne eller de er blevet ufleksible, kan du komme i den situation.

    Er du træt af skyderiet, kan du anvende et varmere tændrør. Det burde sode mindre til, så du ikke misser gnister så ofte. Så render der ikke uforbrændt blanding ud i udstødningen.


  • #15   2. aug 2007 Luftfilterkasserne er en rigtig Virago ting:-)

    Når man ikke hører mere brok o det, er det fordi det er så let at fixe. Man kan sammenligne det med den ventildækselpakning, der brænder og får en Savage til at svede olie over topstykket. Også en simpel velkendt ting:-)


Kommentér på:
Virago 535 skyder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce