{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Benzin relæ... {{forumTopicSubject}}

HeY Alle Kawa ZX7R og ZXR

Mange tak for inbydelsen til jeres "bande" smiley

Jeg læste lige rico L, indslag omkring benzin pumpen og cyklen der ikke vil starte...

Jeg havde nøjagtig samme problem, og nåede også til konklusionen med pumpen!!!
Jeg var dog så "heldig", at kunne købe min pumpe og brugt og lånte et brugt relæ, indtil det nye relæ som jeg havde bestilt i forvejen kommer...

Meeennn, der stopper den søde historie også!

For pumpen virker, uden om det brugte relæ..! Altså ved at sætte det direkte til batteriet...
Men med det brugte relæ på, siger pumpen ingen klik lyde og virker altså ikke!

essensen: Der er dog en forskel, på det gamle relæ (ødelagte) og det brugte...
Gamle står der: CF308A - 1,7
Brugte står der: CF308A - 2,8

Spørgsmål: er det nogen der ved hvad de 2 sidste tal betyder og om det kan gøre forskellen, på at få pumpen til at virke? smiley

Mvh Dennis S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin relæ...
  • #1   2. aug 2007 hmmm, måske kan Mikkel svare på det. Men jeg har afleveret den idag hos mit værksted, får at vide imorgen hvad der var galt. Så ska jeg nok lige fortælle hvad de kom frem til. Måske kunne det hjælpe på dit problem.

  • #2   2. aug 2007 har lige fået en opringning fra værkstedet og det var ikke benzinpumpen den er galt med. Håber bare at de er hurtig nok til at finde ud af det. Timeløn ;(

    Men jeg ska nok melde tilbage.
    ER det nøjagtig de samme symptomer som jeg har?
    Så kunne det jo vel være at fejlen er den samme. Måske slipper du så for værkstedet. smiley


  • #3   2. aug 2007 Ja det lyder som nøjagtig de samme symptomer...
    Bortset fra at min pumpe, var stået af! Prøvede nemlig at sætte den direkte til batteriet, og så fik jeg "kun" et enkelt pump, men med den nye siger den: Fluf - fluf - fluf - fluf smiley
    men igen, den virker ikke med relæet på...

    Så jeg sidder i spænding på, hvad der er galt... smiley

    Ps. - ja, nogle værksteder tager sin tid! Da jeg lige havde fået min, skulle den omgående have ny kæde og tandhjul... Det tog dem 2 timer - i hvertfald på regningen, hehe smiley


  • #4   3. aug 2007 hmmm

    Nu har jeg lige snakket med værkstedet og de siger at den er helt galt med elektronikken, hele vejen fra startknappen ned til relæet. Kablerne bliver varme og brænder næsten, ved så ik om det var en overdrivelse da jeg selv havde pillet den fra hinanden og ik så noget der brændte smiley

    Men men, de ved stadig ik hvad det er, et bud var sikringsboksen som de lige undersøger når de hr fået fat i en. Syns det begynder at lyde dyrt ;(


  • #5   3. aug 2007 Damn...
    Det lyder ikke så godt!.. forhåbentlig tager det ikke så lang tid at skifte!
    Men jeg tror ikke at vi har nøjagtig samme problem da, for jeg prøvede at måle spændingen fra tændingen til det stik man putter i relæet, og der var normal ca 12volt..! Men mærker for en sikkerheds skyld lige på ledningerne...

    Hvis det endelig er, har jeg lige bestilt en "hayens" på nettet - og jeg kan se du bor i kbh - så hvis værkstedet siger det bliver umenneskelig dyrt, så kan din "elektro ven" og dig godt låne den, og evt. lave det selv...! Bare et forslag smiley

    Good luck


  • #7   4. aug 2007 Det lyder meget godt med Haynes. Tror nu også at jeg investerer i en. Har ik hørt fra dem idag. Har ellers håbet pa at jeg kan cruise i weekenden. Men men. Tålmodighed. Måske kan vi trille en tur når jeg har den tilbage.

    Og Mikkel, vil du være frisk på at kigge på el på min kværn hvis de ik kan finde ud af det inden timelønnen tager livet af mig?

    go weekend. Go trillevejr smiley


  • #8   5. aug 2007 Okay..! Det tror jeg faktisk du kan have ret i, Mikkel.
    Bare mærkeligt de sætter to forskellige relæer, på sammen Motorcykel :)..

    Så kom "hayens'en" - Brand new ;)... og tilbudet står stadigvæk ved magt, hvis du ikke kan vente på din egen Rico!

    Nu kommer det gode vejr sgu også, NICE! Så må værkstedet se at få fingeren ud.






  • #10   6. aug 2007 Det lyder rigtigt fint. Takker mange gange. Jeg giver dem et par dage endnu. Håber de kan finde ud af det.

    Jeg skriver til dig lige så snart det bliver aktuelt Mikkel.

    Tak igen


  • #12   14. aug 2007 Jeg tuder og sover dårlig....

    Nej jeg har ik fundet ud af noget. I og med at jeg bad dem om at gøre det så billig som de kan bliver den selvf nedprioriteret. Men nu venter de på en reservedel som de skal prøve. De har skiftet dele af kablingen ud under frontkåben.

    Samtidlig med at hunden skulle en tur på operationsbordet som lige hev 5 af de store ud af lommen på mig. Så det er ik en gang sikker at jeg har råd til at får den fikset skulle den gå over den aftalte pris. Så ska jeg vente tilæ den 29. Nederen, meget nederen. Men bruger tiden på at læse og læse om Zx7R. Har fået mig loobman dog uden cykel. Hvis det ik var fordi kåben ligger i soveværelset havde allerede glemt hvordan den ser ud. Oven i købet skulle jeg til tschørmany i weekenden "med det offentlige", vejret var perfekt og der var bare mange cykler på færgen. Lige før jeg klemte en tåre smiley


  • #14   14. aug 2007 Der har været overspænding i noget af kabeltræet hvor ledninger blev varme, dem har de skiftet, men åbenbart ik fundet årsagen til det. Tror nu personligt at det er slid i kabeltræet, den er jo trods alt fra 96, men jeg bliver da lidt urolig når et værksted ikke kan finde fejlen, det må da være nem nok hvis man ved hvad man laver. Den fejlspænding må jo komme et eller andet sted fra. Ja du har ret, jeg burde få mig et crash cursus, men jeg regner med når jeg får den tilbage at jeg kommer forbi med et par kolde øl og så er du manden der ka give et kursus smiley

  • #15   15. aug 2007 Har rykket igen idag og det ser ud til at der sker noget imorgen. Fanme træt af at køre på cykel til arbejde.


    Min kones kongekommentar " Er det ik dejligt at cykle?"
    Det spørg man bare ik en mand der får abstinencer ved den mindste tanke om sin MC smiley


  • #17   15. aug 2007 Hehe, netop.


    Det lyder rigtig godt med tilbuddet. Hvis de ik finder ud af det snart henter jeg den igen og så er der pizza og cola, går ud fra at de kolde øl ik faldt i go jord smiley


  • #19   15. aug 2007 hehe ok da. Så fik vi da det på det rene. Alt med måde selvf og til den rette tid.

    smiley


  • #20   17. aug 2007 Endelig.....

    Ringede til dme igår og de havde fundet ud af at det var benzinpumpen. Duhhhhhh. Ligesomd et jeg sagde da jeg afleverede den. Nu ska de bare smække en uoriginal pumpe i og så er jeg kørende igen. Håber at den er klar til imorgen så jeg kan hente den.




  • #22   17. aug 2007 lyder jo fint, skal dog hente den fra Vordinborg, men regner med at ta afsted ret tidligt så det lyder da som en fin ide.

    Jeg melder lige tilbage om de har fået pumpen senere idag.


  • #24   21. aug 2007 Så er den bleven klar. Det var benzinpumpen som jeg sagde fra starten men de gik lige 1500kr over pris så nu ska jeg vente til næste uge når jeg får løn. Tror det er sidste gang jeg har benyttet dette værksted.

    Når vi ska mødes næste uge ska jeg jo ha støttehjul på, kan sgu slet ik huske hvordan man kører smiley


  • #26   21. aug 2007 jep det er Vordinborg MC. Jeg hade bare lidt nederen på da jeg ikke kunne hente den. Men de veje du fandt må vi jo prøve når min kære ninja kommer tilbage.

  • #28   21. aug 2007 Nej men jeg snakker med ham når jeg henter den, og det er denne samtale der afgør om jeg kommer igen eller ej smiley


  • #30   21. aug 2007 hehe, yup lyder som en go ide smiley

    Men det bliver spændende hvad han siger når jeg står foran ham. Det er laltid lidt lettere at komme ind til dem når man er face to face.


  • #32   21. aug 2007 helt sikkert smiley


  • #33   31. aug 2007 Jeg er en glad lille Tysker .........

    Har netop fået kværnen tilbage, det er så lækkert.
    HAr jo næsten glemt hvordan man kører smiley

    Glæder mig til søndag, det bliver fedt smiley


Kommentér på:
Benzin relæ...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce