{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Periodisk syn forbrugerundersøgelse {{forumTopicSubject}}

Tag lige og åbn FDM's hjemmeside. På hjemmesiden er
der en forbrugerundersøgelse ang. om MC'er skal til periodisk syn.

FDM er ved at foretage en forbrugerundersøgelse, om motorcykler skal synes
efter de samme regler som Biler, dvs. hvert andet år.
Da alle kan deltage i denne undersøgelse, også bilister, er det vigtigt, at
du også giver din mening til kende, således det ikke er bilister alene der
bestemmer.

Gå ind på www.FDM.dk

og afgiv din stemme. (forsiden i højre side)


Venlig hilsen
Michael P Hansen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Periodisk syn forbrugerundersøgelse
  • #1   11. sep 2007 Det er hermed gjort,- jeg kunne se at 50 % mente nej og resten fordelt på ja og ved ikke... SÅ GÅ ENDELIG IND OG STEM . Vi vil gerne have vores mc sikker men sgu ikke lovbestemt.. Vi bliver snart reguleret og kontrolleret alle steder.. Godt vi stadig må ha´sex med strømper på !
    Vi når jo ikke altid at få dem af.. griner..


  • #2   11. sep 2007 Periodisk syn er spild af tid og penge - for vores mc'er er selvfølgelig ok - så et klart NEJ til periodsk syn

  • #3   11. sep 2007 Der er nok kræfter der er imod mc miljøet i forvejen, så selvfølgeligt et nej, men så skal det da også siges at et periodisk syn lige så selvfølgeligt er fornuftigt nok, men der er mange med ombyggede motorcykler der løber i problemer, og særligt HD ejere får problemer, ikke fordi de er bygget mere om end andre cykler, men fordi der netop er en hets imod HD'er og deres ejere. Jeg tænker på afgift for en ekstra bremseskive på forgaflen, hvor HD ejere har måttet betale den nette sum af 18.000 kr i afgift, og hvor folk ikke har kunnet skaffe en knuckelhead motor hvor man så sætter en shovel motor i stellet, og bliver opkrævet afgifter der ingen hold i virkeligheden har... prøv at sætte en ny motor på en Honda og se om der er nogen der gider beskæftige sig med det, eller alle de ombyggede Japsere ... så selvom jeg kunne se fornuften i det periodiske syn, vil jeg se det som endnu en chance for at chikanere Mc folket og især HD ejerne, så selvfølgeligt et NEJ.
    Lad alle "ikke" bikerne stemme ja, i misundelsens navn, vores nej vægter aligevel ikke mod politikernes antiparti imod vores kultur.
    Se det som endnu et skridt imod Bikerkulturens død !


  • #4   11. sep 2007 jeg stemte nej, da jeg mener at mc'erne kører meget lidt i forhold til bilerne og kun i sjældne tilfælde i sne og salt og for de flestes vedkommende er mc en hobby og bliver set på med meget anderledes øjne end diesel spanden fra 78 der kører 155000 km om året.
    skal vi have periodesyn, så ok, men så er det som veterankøretøjer, hver 8 år


  • #5   11. sep 2007 Yep steen ... godt synspunkt !

  • #6   11. sep 2007 Jeg ved godt at der er en del, der nok er uenige med mig i følgende, men et eller andet sted så er det vel ok med det syn, de fleste af os har jo intet at frygte, ud over at der jo vil være noget økonomisk i det. men der er jo også det ved synet, at det kunne få stoppet de personer som køre rundt på mcér som ikke er betalt afgifter af, på Div ombygninger. hermed mener jeg ikke kun HDér, jeg er helt enig i at, når det drejer sig om forbedringer af en mc, så burde der IKKE ligges afgift på. Men når der er lagt anden motor, anden forgaffel eller der er sat et bagdæk på 255/300 på en mc der orginalt er født med et 120 dæk, så er det jo faktisk fair nok at det skal godkendes på en eller anden måde..............
    mvh. kenneth



  • #7   11. sep 2007 EU arbejder imod at det skal være totalt forbudt at lave noget på sin mc, andet end man er autoriseret reperatør/forhandler, og det medfører eks. samtid at er en mc typegodkendt med et bestemt fabrikat dæk, er det kun det samme der må eftermonteres ... jeg ser for mig at vi om 10 år kører i orange væste og med ABS bremser, antispin, indbyggede airbags i tank og tøj, plumberede dele overalt på mc'en så vi ikke kan lave noget selv, styrtbøjler overalt og specielle hastigheds begrænsninger for motorcykler og som en hel selvfølge er alle disse tohjulede udskud begrænset i hoved og røv ... 100 HK grænsen er godt på vej, og forbud mod at have børn med osv.
    Lad os få den svenske model, hvor man i samråd med synshallen laver sine ombygninger forsvarligt, uden at skulle betale mere misundelsesafgift for det. I sverige er der ingen afgift på køretøjer, den betales over brændstoffet ... og aligevel giver vi ca. det samme eller mere for brændstof end Svenskerne.
    Måske lyder jeg pesimistisk, men jeg syntes sq der er noget at ha' det i !


  • #8   11. sep 2007 Synes syn periodisk er ok....

  • #9   12. sep 2007 Kenneth H : En mc som kører uden originale plader bliver ikke indkaldt ! Så det hjælper da ikke en skid !
    Torben H : Prøv at lade dit liv stå stille et kort øjeblik,- sæt dig op på en HD og nyd suset.. Så er du solgt..griner..
    Chikane hilsen fra Anne


  • #10   12. sep 2007 klart, mcer skal da synes som biler, alt sndet er sindsygt


  • #11   12. sep 2007 AM: du må give en tur en dag......

    hilsen hector
    Må prøve alle de udsagn....


  • #12   12. sep 2007 Jeg ville sku være træt af et periodisk syn.... men det er sku ikke fordi min MC er i dårlig stand.. snarere tværtimod... syns bare det er ALT for latterligt hvis vi alle skal til at køre rundt på standart MC'er... !!

  • #13   12. sep 2007 kan godt se det gode ved et syn. det skal bare ikke ske nær så ofte som på en bil.. men mc har kørt ca 36000 på 18 år. mine forældres corolla har kørt 45000 på 3... desuden er det til en hver tid ens eget ansvar at holde sin mc i ansvarlig stand... og man kan med garanti købe sig til et sikkerheds tjek hos en mekaniker, hvis ikke man selv syntes at man har styr på det.

  • #14   12. sep 2007 Jonas du er inde på noget der .... mon dem der går ind for periodisk syn har købt sådan et tjek i synshallen hvert andet år c",)

  • #15   12. sep 2007 ups Dan, jeg vil straks lade min midaldrende og affældige kropforlade de danske landeveje og overlade dem til alle de friske unge mennesker! pokkers også, opdagede lige at min mc sku også er betalt, undskyld!
    ked af at høre om dit uheld, jeg har ikke selv prøvet det da jeg opdagede en smørenippel på mit kardan og, på trods af min håbløse mekaniske evner tænkte, det ligner sku et sted der jævnlig skal have et skud fedt - men igen, hvad ved jeg.


  • #16   12. sep 2007 Jeg stemte ja.

    Kender ikke ret meget til syn, da jeg aldrig har været til et, og jeg havde ikke læst tråden først.

    Jeg er nu ikke ked af at jeg stemte ja, det handler om sikkerhed, og jeg kan ikke se at der er noget i vejen med det.



  • #17   12. sep 2007 Lennart: ok, koster det noget eller giver skattefar?

  • #18   12. sep 2007 Du betaler !

  • #19   12. sep 2007 Pris?

  • #20   12. sep 2007 herregud... Det er under 10 kr om måneden.

  • #21   12. sep 2007 LIGE EN TING!!! smiley

    Der er jo noget med at den periodiske syn hænger sammen med at regler for MCer skal standardtiseres i EU. Og bliver de det, så åbner det jo for en HEL DEL! -Så kan vi pluslig i DK lovligt SELV lave stel til MC og lave meget mere ombyg.. weeee...

    I England må de fx. selv bygge stel, og i stedet for at det er den offentlige instans der skal "godkende det", så skriver føren/byggeren selv under på at det er forsvarligt bygget.
    - Bagsiden er så at de hives i syn periodisk.


    Kenneth H>
    Hvad har du imod 300 bagdæk, bredere bro og andet godt!!! Grrrr .... *smil*


  • #22   12. sep 2007 På den anden side....

    Så handler det vel også om, som med alt andet, at hvad vi har lidt glæde i, det skal koste os helt vildt på pengepungen ;o?

    Grrr...

    Nu går jeg sku ud og ryger en smøg og gir min MC lidt gas med en øl i hånden.. Det er jo ikke sikkert man har råd imorgen? *griner*


  • #23   13. sep 2007 Hejsa

    Jeg har da intet imod brede bagdæk eller hvad folk nu har bygget om på deres mcér, men hvis det ikke er forsvarligt lavet så kunne det jo gå hen og få nogle ret alvorlige konsekvenser.

    Mvh. Kenneth H


  • #24   13. sep 2007 Men så er problemet jo ikke at MCerne skal synes - men snarere at synsmændene ikke udfører deres opgave kompetent?

  • #25   13. sep 2007 Hej smiley
    Jeg vil give Lennart K ret i hvad han skriver. her kommer så lige lidt der drejer sig om egen sikkerhed.....
    på mange mcér er der monteret andre lygter, sideblink, nummerplader er flyttet Osv......
    Ville det ikke på sigt, være iorden at der kunne være nogle faste regler der gælder for sådanne ting ?
    Hvordan tror i der er med køre og styre egenskaber på en m´c der er født med 120 bagdæk og der er monteret et der dobbelt så stort ?
    Fakta er vel at vi alle gerne skulle køre rundt på noget der er fuldt forsvarligt ikke.............
    At de regler der er for ombygning af mcér idag ikke er OK, kan vi godt blive enige om, men kunne man få lov til at ændre Div. ting og så få det godkendt af en fagmand
    uden at skulle stå med alle mulige former for papir og afgifter ville jo være ok.......

    Mvh. Kenneth H


  • #26   13. sep 2007 Hvorfor får vi ikke bare en pille som udelukker at vi kan tænke individuelt? -Der er sku snart så mange regler og retningslinier at man kun kan bo som naboen, gå i samme tøj og køre i samme bil??

    Alt det sjove, alt det kreative skal smides til jorden med regler, afgiter og forbud... Det må sku da forhåbentligt snart få en ende med alle de regler!! *Gg*

    Let it be! smiley

    /Fuel

    PS!
    Går da også ind for sikkerhed, hvilket også betød at jeg måtte smide 16.000,- for en bagsvinger, fordi jeg ville have en der er Tüv godkendt til 300 bagende... Meeeen...


  • #27   13. sep 2007 Vi skal ensrettes, der er ikke plads til individualister, og som du skriver Torben, så bliver man jo træt af at sprælle engang, og hvem har så vundet ....

  • Kurt H
    Kurt H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 4
    #28   16. sep 2007 du har fulstendig ret peter mange køre bare for at køre jeg har også set adskellige hvor kæden næsten røre jorden det er farligt og køre på sådan en hvor alt kan ske mangel på eger i baghjul er også set jeg holder meget øje med mine klup kammerater og deres mc for mange unge mennesker tænker ikke på den fare der kan være ved en slap kæde eller små skavanker ved deres mc de skal lære det son vi lidt ældre har gjordt så jo mere vi kan hjælpe hinanden jo bedre og sikkere bjiver vi også kørende og det koster så lidt jo

Kommentér på:
Periodisk syn forbrugerundersøgelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce