{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

stelnummer og reservedele {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Hvordan er reglerne mht stelnummer og reservedele i forhold til registreingsattesten?

Hvor mange dele må man skifte ud på sin mc, før den skal til syn igen?

Jeg mener ikke man må tage et stel fra en brugt cykel, og give den det gamle stelnummer.
Men man må vel godt skifte alle gamle dele ud fra en gammel mc, men bibeholde stellet og dets stelnummer, og så tage alt nyt fra en reserve cykel som ikke er indregistreret? Altså, kan man købe en cykel u afgift, og bruge dele fra den? og hvor mange dele må man skifte ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stelnummer og reservedele
  • #1   15. nov 2007 reg attesten følger kun stellet-.. så skift du bare løs



  • #2   16. nov 2007 Peter: Er du helt sikker? Jeg mener der har kørt nogle sager i retten, med folk der havde betalt afgift på en gammel veterancykel, og efterfølgende bygget den totalt om til en moderne cykel, med nye dele.
    Der mener jeg at der kom en afgørelse, der sagde at selvom stel og andre dele var originale, så var cyklen mere "ny" end "gammel", og derfor skulle der betales en ny afgift.
    Jeg er som sagt ikke sikker, men mindes det bare svagt.


  • #3   16. nov 2007 Brian:

    det du siger er at man ikke må restaurere sin motorcykel,.. og det er jo forkert.

    jeg ved ikke hvilken sag du taler om... men mon ikke det har været en der har ombygget sin MC, evt lagt anden motor i ? for hvis du lægger større motor i, så snyder du told og skat for afgiften af hvad en nyere og større MC ville have kostet.

    til Mads:

    hvis det er fordi du har en evt ødelagt MC, og du gerne vil have den køreklar igen. så køb du bare en cykel uden afgift og brug alle delene fra den. så længe det er samme type/model, så er der intet galt i det.

    prøv at give os et eksempel på hvad det helt præcist er du vil , det kaster mere lys over sagen og bliver derfor nemmere at svare på.. fremfor vi skal sidde og gætte..


  • #4   16. nov 2007 smiley Selvfølgelig Peter.

    Det jeg tænker på er, at min cykel er den eneste af dens type i DK, og derfor kunne blive svær at finde reserve dele til. Ikke fordi den trænger til det nu - men når det nu er vinter har man jo masse tid til at lade sine tanker flyve afsted. smiley

    Og i disse tanker var det så, at jeg fik ideen om at købe en hjem fra japan, som jeg så vil kunne tage reserve dele fra løbende som det måtte blive nødvendigt.

    Men jeg har ikke undersøgt om det kan betale sig endnu, tænkte jeg først ville finde ud af om det var muligt smiley


  • #5   16. nov 2007 Gi den gas..

    Da det er samme cykel du vil tage dele fra, har det ingen betydning af hvor meget du skifter. bare du ikke skifter stellet smiley





  • #6   16. nov 2007 Ok, takker.

  • #7   16. nov 2007 Peter: Så er vi helt enige i den her sag. Det var mere din beskrivelse med at "reg attesten følger kun stellet" jeg stillede spørgsmålstegn ved.
    Så længe MC'en ikke skifter identitet, er der ingen problemer.


  • #8   16. nov 2007 reg. attesten følger stadig kun stellet.. smiley


  • #9   17. nov 2007 Ja, det kan vi godt sige. Men hvis man skifter motoren ud med en væsentlig nyere, skal der betales ny afgift.
    Det er der også eksempler på fra landsretten.


  • #10   17. nov 2007 jep



Kommentér på:
stelnummer og reservedele

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce