{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

hjælp til opstart... min gixxer vil ik {{forumTopicSubject}}

Jeg har efter et vinter-tjek samlet det hele igen og den vil ikk starte. Har haft alt skilt ad... udstødning, tank, køler, luftfilter... og så har den fået ny olie og oliefilter. Efter at have samlet det hele blev der sat strøm til og ved første tryk på knappen kørte starteren fint rundt men det er som om at den muligvis ikk får nået benzin, da den ik lugte af nået nogen steder.... hva kan det være...???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til opstart... min gixxer vil ik
  • #1   5. jan 2008 Har du haft karburatorerne skilt ad?

    Hygge


  • #2   5. jan 2008 Har kun lige har luftfilteret af og kigget ind i kaburatoren.. men det så fint og rent ud...

  • #3   5. jan 2008 Der er og 3 steder på tanke hvor der kan komme slanger på... der sidder 2 på hanen og så sidde der 1 i bunden i midten. men har kun 2 slanger til at sætte på tanken og det er vel til hanen? hva er den sidste til?

  • #4   5. jan 2008 Den sidste er til overløb, eller hvis du f.eks. får hældt ved siden af når du tanker. Hvis du åbner tanken kan du se der er et lille hul ved siden af påfyldningshullet.

    Har du sat de to slanger korrekt på tankhanen? Eller bliver der nemlig ikke åbnet for benzinen.

    Hygge


  • #5   5. jan 2008 Det håber jeg... der sidder 2 studser på hanen.. en lille og en stor, og så har jeg en lille og en stor slange.. så regner ik med jeg har fået byttet om...

  • #6   5. jan 2008 Okay. Den der skal sidde på den store studs skal gå ned til dit benzinfilter og så videre til en stor studs på højre karburator. Den lille slange skal gå ned til de fire vakumslanger der sidder på "forsiden" af karburatoren.

    Du kan evt. prøve at dreje din benzinhane op på "on" - så løber benzinen nemlig konstant, og ikke kun når motoren kører. Jeg er pt. lidt i tvivl om den egentlig hedder on - men det er når hanen er drejet hele vejen højre om - du skal måske løsne en lille skrue for at kunne sætte den på "on".

    Hygge


  • #7   5. jan 2008 Den hedder prime... når du drejer den hele vejen rundt forbi skruen.... men tænkte på om det er meget normalt at benzinen ikk løber ud af tanken når man tager den af og hanen står på res eller on.

  • #8   5. jan 2008 Desuden har jeg ik nået benzin filter på... er det dumt... ska man have det på ???

  • #9   5. jan 2008 min har nogle gange haft lidt start problemer. hvis du får fat på noget spray man sprøjter ind i luftfilteret, så der sker en større eksplosion.. det har jeg brugt, kan jo være den bare lige skal ordentlig igang.


  • #10   5. jan 2008 Morten: Ah ja, prime smiley Min fejl smiley Når hanen står på Res eller on kommer der ikke benzin ud, med mindre motoren kører. For at der kommer benzin ud kræver det nemlig at membran-ventilen i tanken er åbnet, og den bliver åbnet af det vakum karburatorerne laver når motoren kører. Denne membran by-pass'er du ved at sætte benzinhanen på prime. Har du prøvet at starte cyklen når den står på prime? Og evt. lige vente et par minutter inden du starter, så der kan løbe benzin ned i svømmerhusene.

    Alexander: Du tænker nok på dieselstart? Det var i hvert fald en mulighed smiley Det undrer mig dog bare at cyklen ikke dufter det mindste af benz - det må jo tyde på at den slet ikke får noget saft, eller alt for lidt.

    Hygge


  • #11   5. jan 2008 Hey gutter tak for hjælpen... It`s alive again...
    Problemet var... ????
    Jeg besluttede mig for at køre ud efter nået dieselstarter og da jeg kom tilbage tænkte jeg at jeg lige ville prøve og så om den ville gå igang inden jeg prøvede dieselstarteren. Og Vupti... it was a go...
    Så det hele køre som det ska nu... den det kunne måske være den har været druknet eller nået, men synes bare det var mærkeligt når den ik lugtede af benz...
    Men nu virker det... Super og tak for hjælpen... Har lært en masse i dag smiley


  • #12   5. jan 2008 Hehe - ja, så er det sgu ikke nemt smiley Men det er da altid noget du fik liv i den.

    Hygge


  • #13   5. jan 2008 det er ike altid den laver varkum nok når mortoren ikke er startet... samme pro. med scooterne... der for sætter jeg altid min på pri når jeg kommer ned til min mc og når den så er skuppet ud at garasen kommer den op på no igen så kommer vi til chooker og starter jeg den og tager hjælm og alt det andet så når den lige at snorere lidt inden jeg køre.....

  • #14   6. jan 2008 godt at du fik den startet.
    må også snart selv få taget mig sammen til at få min gjort klar til sommeren.. skal igang med lidt malerarbejde, ny baghjul på og fundet et par nye spejle..


Kommentér på:
hjælp til opstart... min gixxer vil ik

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce