{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Nu med ny motor ;) {{forumTopicSubject}}

Ohøj, så er der nyt om min gode gamle Bol d'Or!
Jeg har fået isat ny motor - eller rettere en ny brugt motor. Det er en halvlang historie, men I får den i korte træk.

Som I ved brugte den temmelig meget olie, og til sidst (på den sidste tur) begyndte der ligefrem at komme udstødning ud fra toppen af motoren på højre side. Jeg har i længere tid haft følehornene ude for at få fif og ideer til hva' der skulle gøres og der har I været helt gode til rådgive og hjælpe. Jeg kom jo så i kontakt med NT i Odense (ham er der nok nogen der kender), og han indvilgede i at hjælpe med at finde en ny motor eller en donorcykel. Midt i min forberedelse til eksamen før jul ringer han så og siger at han har fundet maskinen til mig og at jeg bare kan komme forbi og sige ja eller nej. Vi aftaler at jeg efter nytår kommer til Odense til et kig og en lytter. Jeg kommer til Odense og godkender maskinen. Vi aftaler at jeg kommer til Odense i uge 4 og fikser tingene - så er vi så langt smiley

Uge 4
Torsdag: jeg tager toget fra Århus til Aalborg (motorcyklen står hjemme ved mutter), jeg kører ud og lejer en trailer ved "Bugge" og kører hjem. Her læsser jeg motorcyklen, får lidt at spise og så tøffer jeg ellers mod Århus igen i den stiveste modvind - her må jeg ned i 4.gear for at trække bil og trailer over selv de små bakker.
Fredag: kører fra Århus 6.30 og rammer Odense 8.30 og så går vi ellers i gang. NT har på forhånd skilt den anden cykel ad og gjort motoren klar. Inden længe er motoren ude og med hejs, donkraft, rullebord og diverse anordninger er den nye motor på plads - det kører bare! Det hele bliver samlet, vi starter den op og den spinder straks som den skal - PERFEKT!
Klokken er nu 15.15 biken er igen læsset og donorcyklen er også læsset >> jeg starter op og tøffer mod Aalborg. Jeg rammer Aalborg kl. 20 efter et kort stop i Århus.
Lørdag: igen op klokken LORT men denne gang for at aflevere trailer. Hjem igen for lige at fixe et par småting, på med batteriet, klar parat start og så lige ud og trille en tur mellem bygerne - PERFET, den kører bare smiley >> Nu er jeg sq klar til foråret ;o)

Det var den korte version som måske lige blev lidt lang, men den kan blive endnu længere.

Mange tak for hjælpen til alle herinde og god vind fremover - hvis I mangler nogle stumper kan det være jeg har noget i kan bruge smiley

Vi ses på vejen - og måske i Fredericia
- Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu med ny motor ;)
Kommentér på:
Nu med ny motor ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce