{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Tur igennem Alperne på BMW K1200GT {{forumTopicSubject}}

Kære alle
Min kære kone og jeg skal til sommer en tur sydpå. Vi tager biltoget til Lörach og kører derefter igennem de franske/schweiziske alper ned til den italienske blomsterrivera, hvor vi har booket et hotel for en uge. Vi har før kørt igennem den del af alperne og er således ret kendt med dem. Vi har valgt at holde et par dage i den pragtfulde by Castellane midt i den franske Grand Canyon.
Efter en uges sol og sommer er det meningen, at vi kører tilbage men denne gang over Schweiz/Østrig/Italienske alper. Jeg er ikke så kendt med denne del (har dog tidligere kørt i Dolomitterne), så hvis der er en venlig sjæl i gruppen, som kender til gode alpetinder, ville jeg meget gerne modtage nogle fif. Vi skal med biltoget igen fra Lörach.
Vi gider ikke motorveje og tager helst de små alpeveje generelt.
Mh
BirgerT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur igennem Alperne på BMW K1200GT
  • #1   1. feb 2008 Øhh.. måske et lidt dumt spørgsmål.. Men er det i bil eller på Mc ??

  • #2   1. feb 2008 Brian H > > >

    Formoder det er på MC da overskriften bla. siger:

    "på BMW K1200GT"

    ;)!


  • #3   4. feb 2008 Ups.. det havde jeg ikke lige set.. Sorry smiley


  • #4   5. feb 2008 Hej Kasper
    Du har egentlig ret i, at det kunne være en fordel at tage omkring München hjemad, men problemet er bare, at jeg har betalt for turen fra Lörach.
    Inde på BMW hjemmesiden har jeg fået følgende forslag som også lyder rigtig godt, og er en tur som kører ret parallelt med turen nedad, som foregår delvist ad Napoleonsruten dog med afstikkere over nogle af de forskellige "Col".
    Mc-hilsener og god tur til sommer
    Birger


    Imperia -> Nice -> nordpå (N202) -> D2205 -> D 65 over Col de la Bonette og Restefond (sne og murmeldyr, >2800m) -> til højre v. Jausiers (D900) og snart efter til venstre ad D 902 mod Briancon (god overnatning!) Derfra over grænsen til Susa (Ital.) og nordpå ad N6 forbi St. Cenis søen til Lanslebourg (Fran.) og til højre (N 902) over Col d´Iseran gennem Val d´Isere til Courbaton, et højresving og 15-20 hårnålesving op over Lille St. Bernhard og ned til Aosta (Ital.). Herfra mod nord op over Store St. Bernhard, husk vejen udenom tunnellen og over passet er til højre ca. 10 km før grænsen. Derfra ned til Martigny (Schw.) (God overnatn.) og små 200 km til Lörrach over Montreux, Fribourg, Bern og Olten.


Kommentér på:
Tur igennem Alperne på BMW K1200GT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce