{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Farlige mc-veje {{forumTopicSubject}}

Kunne tænke mig at oprette et indlæg omkring farlige vej for mcister.
Altså finde de punkter som vi vel egentlig burde få gjort noget ved.'
På mcg var der en gut der netop var væltet ved baghjulsudskridning fra et kloakdæksel og ja det kan være uerfarenhed, men hvorfor fan... skal dækslerne ligge i vejbanen og helst i rundkørsler hvor man er under nedlægning.

Har haft i tankerne at fotografere stederne og kontakte politikerne for forklaring men antallet af samlede mcister i danmark giver større gennemslagskraft hvis vi kunne bruge en af de store organisationer til at føre sagen.

Kunne tænke mig at vi fandt de punkter som kunne være årsag til ulykker og fik dem belyst ved rette instanser.
Har du ideer så kopier mine indlæg skriv dine egne på og ind med indlægget
Her er nogle forslag som jeg syntes er faremomenter.

1: Skildpaddebump
2: Kloakdæksler i idealbanen
3: Rumlestriber i baneadskillelse (er kun et forslag fra politikerne)
4: Blå cykelafmærkning
5: Rød cykelafmærkning
6: Tjærestriber brugt som reparation i baneadskillelser
7: Hullet uafmærket vejbelægning
8: Nye moderne brostensbelægninger (især hvis våde)
9: Dårlig reparation ved fjernelse af vejafmærkning
10: Skiltning ved helleanlæg hvor bilister ser skilt og ikke mc fodi skiltet skygger for vejbanen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farlige mc-veje
  • #1   3. apr 2008 kræver et stort memory kort......der blir mange steder

  • #2   3. apr 2008 Jeg syns ideen er rigtig god.. og så hjælper det jo ikke kun os, men osse "alm." bilister..



  • #3   3. apr 2008 Jeg er enig i, at alle 10 punkter er farlige, men jeg mener bestemt, at man kan prioritere dem.

    Hvide røde og blå kunststofafmærkninger synes jeg faktisk, at vi som MC-ister komer til at betragte som en delaf vor virkelighed - vi kan se dem og vi ved, at de er glatte, og de giver især cyklister og fodgængere en masse sikkerhed.

    Derimod synes jeg ofte skildpadder, brønddæksler og Motos trafiktælleplader er noget skidt. De kommer jo farende ud under forankørende biler, ofte i sving og rundkørsler.

    Men det er oplagt noget at bringe op.


  • #4   3. apr 2008 Lige et punkt mere, jeg kom i tanke om:

    Stålskinnesamlinger på tværs af vejbanen på broer!
    - Der er f.eks adskillige samlinger ved Aalborg, som jeg selv har "været ude for" over bl.a Limfjordsbroen og diverse motorvejs-overkørsler (broer) hvor stålskinnesamlinger (strækfelter), specielt ved nedkørsel fra broer er uhyrligt glatte ved nedbremsning mod f.eks. vejkryds. Dette gælder både ved kørsel i bil og ikke mindst MC.


  • #5   3. apr 2008 Spørger du mig Hekto?

    Hvis du gør, mener jeg at det kan give en farlig situation, idet du ikke kan styre udenom en stålskinnesamling.

    En stribe eller et kloakdæksel kan du styre udenom, men en stålskine på tværs i hele vejbanens bredde kan du ikke styre udenom.

    Jeg har et konkret sted i Aalborg, hvor en bro går over motorvejen. Broen er i sig selv en kurve, der drejer til venstre. På vej gennem denne kurve vil man selv ved de lovlige 60 km/t ligge lidt ned i svinget. Her kommer der en samling ca 40-50 meter fra et meget befærdet lyskryds.
    Her har jeg selv oplevet at min MC skrider til siden, idet det er nødvendigt at bremse ned til stop. Når det så regner kommer man let i udskridning. Hver gang jeg kører over denne bro i min bil, træder min ABS ind, når jeg passerer samlingen, hvilket tydeligt forlænger stoplængden, da bremserne tvinges til at slippe for at få vejgreb igen.


  • #6   3. apr 2008 Hekto har selvfølgelig fat i noget væsentligt.

    Hvis vi kommer med alle mulige og umulige detaljer help up-front, så kan tingene meget let gå i baglås.

    Triko - jeg er meget enig med dig ganske langt hen ad vejen, dog må jeg sige, at brønddæksler kan være svære at se, hvis man ikke er stedkendt, og så de forbandede HiStar - den ene dag er der ingen, den næste dag kommer der lige pludselig en farende ud under en forankørende bil.


  • #7   4. apr 2008 Okay point taken... smiley

    Naturligvis er den største fare for os motorcyklister - os selv.

    Hermed mener jeg at vi bør kunne forudse et par skridt frem.

    Vi ved pr. definition at Murphys lov lever i bedste velgående.

    Kører vi på de små veje på landet, og vil passere en traktor der kører foran os, vil Murphys lov, at traktorføreren ikke ser os, og drejer pludseligt til venstre. Jeg har en bekendt, der mistede sin kæreste der sad bagpå (dræbt) og han "går" selv rundt og har mistet den ene fod ved ankelen og den ene arm ved skulderen af denne grund.

    Naturligvis skal en kampagne prøve at huske bilister på vores tilstedeværelse, da vi ikke kan forudse alle hændelser, men vores egen vågenhed er stadig det vigtigste for den enkelte mc-ist.

    Hvis vi sammenligner os med de bløde trafikanter cyklisterne, vil vi nok se at det største aktiv for deres sikkerhed for at blive set, deres blinkende lygter. Derfor vil en "høj lygteføring" eller Vibralys sikkert kunne reducere "overseelserne" væsentligt. Eller som nogle siger - "loud pipes saves lives"

    Oplysningspolitik frem for begrænsnings- og forbudspolitik!

    Kom...


  • #8   4. apr 2008 Dan [KaPoW] V:

    Præcis - vil vi noget med råd og myndigheder, er vi nødt til at få noget gensidighed ind, det handler ikke bare om at alle andre er "idioter".

    Når det kommer til stykket, skulle vi jo også gerne tages alvorligt af de andre trafikantgrupper:-)


Kommentér på:
Farlige mc-veje

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce