{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Komplet demontering af min Intruder {{forumTopicSubject}}

Harj alle..!

Jeg står og skal strippe min cykel fuldstændigt, da jeg dels vil lave en komplet renovering af hele cyklen, oppolering af alle synlige dele, udskiftning af flere dele samt lakering af stel og andre malebar flader..

Men hvor lang tid tager en sådan operation?Hvem har erfaring med dette??
Mit dilemma er, at jeg gerne vil gøre det så hurtigt som muligt, og der er for langt til vinter.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Komplet demontering af min Intruder
  • #1   24. maj 2008 Jamen hvor lang tid det tager er jo svært at sige, kommer jo lidt an på hvor mange timer du lægger i om dagen og hvor omfattende din ombygning vil være.

  • #2   24. maj 2008 Jeg skal også igang med den hele store tur, men men men jeg starter ikke før sidst på efteråret, og håber på at være klar til næste sæson, hvis du starter nu og ikke har andet at køre på bliver det for surt syntes jeg men hvis du ikke vil køre mere i sommer ja så bare kom igang held og lykke med det .

  • #3   24. maj 2008 Min første intruder (en VS700), skiftede jeg sammen med en lidt mere erfaren bekendt, pakninger i hele motoren på, på en weekend. Og når man er så langt i at skille ad, at man har motor demonteret, så tror jeg ikke det sidste kræver ret mange ekstra timer?

    det var ikke engang på et værksted, men blot i en garage, hvor maskinen bare blev spændt op i en wienerstige ;o?

    Har man prøvet det før, tror jeg de fleste vil sige at du kan skille sådan en cykel ad på en dag.

    Men som Michael er inde på. Tror du så ikke du bliver træt af at undvære den her i sommerdagene?? smiley

    (jeg ville da også vente til efteråret?)


  • #4   24. maj 2008 Tjoo.. i har jo nok ret.. jeg er bare ivrig efter at starte ombygningen.. meen det bliver nok rimelig surt at stå med sin MC skilt ad, når solen bager! smiley

    Det bliver sikkert til en efterårs ombygning når vejret slår om..!



  • #5   24. maj 2008 Jeg ville vente til efteråret!

    Når du først kommer i gang, finder du stumper, du vil skifte, andre vil du have slebet/blæst og malet eller forkromet. Du kan jo lige så godt gøre det ordentligt når du går i gang.

    ---så taler vi slet ikke om en eller to dage mere:-)


  • #6   24. maj 2008 Martin C:

    Lige netop, os så skal der helst være plads tillidt guddommelig inspiration udervejs, og det er der dårligt tid til i køresæsonen smiley

    Knud, der lige fandt tid til 244 absolut skønne forårskilometer drysset med løs hånd over Sjælland smiley


  • #7   25. maj 2008 Lækkert at høre Knud..lyder til at din Intruder ikke ligefrem står og samler støv..!

    På min front fælg er kromen ved at skalle af flere steder..stort problem..!

    Hvad er egentlig billigst? at få den genforkromet, eller at købe en ny fælg? Og er det bare mig, eller er der en myte der siger at forkromning er skide dyrt?


  • #8   25. maj 2008 Chrom frontfælg??????

    Samtlige Intrudere jeg har set er da født med aluminiumsfælge????


  • #9   25. maj 2008 Og nix, den samler ikke støv, men fluer.

    år til dato er det ca 4700 km


  • #10   25. maj 2008 Det skal jeg ikke sige imod.. men begge mine fælge er forkromede.. jeg har kunne pille flagerne af med en negl.. selvom det sidder rimelig godt fast...

    Mon jeg skulle få det fjernet, og polere fælgen op?

    Min har 49.000 på bagen, og har kun selv kørt de 200.. smiley


  • #11   25. maj 2008 Altså, jeg mener at mine aluminiums fælge er forkromede!

  • #12   25. maj 2008 Mangesiger, at aluminium er svært at forchrome, andre siger det går fint.

    Umiddelbart skulle du nok forsøge at slå en klo i en forchrimningsanstalt.de kan nok snakke om muligheder.

    Mine fælge er bar poleret alu.....


  • #13   28. maj 2008 Knud og Daniel
    På 1400 har de været så smarte at forcrhome fælgene med det resultat at næsten alle de "gamle" 1400 har afskallede fælge. Havde de nu bare poleret dem så kunne man lige give dem en tur en gang imellem. Overvejer også hvad jeg skal stille op med mine...


  • #14   30. maj 2008 Præcis. Jeg fik talt lidt med LM lange i Jylland, som fortalte mig at de sagtens kunne hive chromen af min fælg, for et par hundrede kroner. Ikke så galt. Egerne er dog også forkromede, så ved ikke lige om jeg bare skal polere dem op.

    Forkromede fælge er aldrig en god ide, da aluminium og krom legering ikke har samme densitet, og udvider sig forskelligt. SÅ det må nok bliver noget med at polere skidtet op.


Kommentér på:
Komplet demontering af min Intruder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce