{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

10W60 olie {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg jo en gammel fan af Castrols RS olie. Den kommer kun i viskositeten 10w60 og ikke 10w40 som specificeret fra Suzuki! Hvad kunne der ske ved, at jeg hælder den olie på, når jeg engang skal have stillet min DL 1000'er ind for vinteren? Alt efter vejret sker det først om 1½-2 måneder, men derfor kan man jo godt være på forkant med situationen. Jeg forventer, at cyklen til den tid har kørt omkring 12.000 km ( 10.000 pt ) og burde derfor være "nogenlunde" honet til!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10W60 olie
  • #2   2. okt 2008 Nu synes jeg jo ikke, at 12.000 km pr sæson er få km, og i det mindste 2 olieskift om året, men det var den højere varmestabilitet jeg især var hooked på.
    Jeg kørte med RS'eren i "gamle" dage på både min XJ 900 og XJ 650 Turbo og med særdeles gode resultater. På 900'eren kunne jeg køre dagsetaper på 16-1800 km uden olieforbrug og 650'eren skulle stort set heller ikke toppes op.
    Da 650'eren efter 1½ år blev solgt, var den ikke engang blevet slidt blank på knasttoppene, og det efter knap 40.000 km.


  • #3   2. okt 2008 Nå, jeg fandt en obskur side, hvor det fremgik, at den ikke er anbefalesesværdig til motorer med vådkobling, så "problemet" løste vist sig selv!

Kommentér på:
10W60 olie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce