{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

hvordan for jeg dampe ud af tanken?? {{forumTopicSubject}}

hvordan for jeg benzin dampene HELT ud af tanken?? tappede den først helt hvorefter jeg blæste den ed tryk luft, fyldte den med vand og blæste den igen..

men alligevel da jeg begydte og svejse i den sagde den WOOOF og fløj ret højt op i luften. havde heldigvis taget tank dækslet af...

men hvordan undgår jeg det helt???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan for jeg dampe ud af tanken??
  • #1   3. dec 2008 ved at lade være med at svejse på en tank, det kan være livsfarligt....

  • #2   3. dec 2008 TK .

    ja. men skal bruge den i morgen...


  • #3   3. dec 2008 du skal bare skrue studserne af og så lige ta en lightning og tænd ild i den, sådan polejer man at gøre.. og gør det udenfor

  • #4   3. dec 2008 Theis K

    oka smiley men nu klarede svejseren det så fint i dag.. men kæft jeg fik et chol. havde jo fyldt den helt op med vand og blæst den og det hele så var 100 på den var helt tom. men nej nej...


  • #5   3. dec 2008 Skyl den igennem med vand i laang tid og åben for dækslerne!

    Hvis den har sagt WOOOF og har været oppe og vende under loftet, så skulle der ikke være mere damp tilbage når den lander!
    Så kan der svejses! smiley


  • #7   3. dec 2008 Jeg kender flere derer kommet alvorligt til skade (den ene mistede et øje) ved, at svejse i mc tanke også selv om der var rengjort og udluftet forinden.

    Nå men, selv plejer jeg, at tømme benzin ud af tanken, skrue alle studser af , skylle med vand, opvaske middel i tanken ryste ryste ryste og skylle skylle skylle med varmt vand evt. med en slange for herefter,at lade den stå varmt og lufte ud i et godt stykke tid...Så kan det måske lade sig gøre.

    Men det skal gøres med forsigtighed..


  • #8   3. dec 2008 Det er ret nemt, du tager din trykluftpistol og kommer tape omkring håndtag så der kommer en rimelig mængde luft ud ikke fuld knald. så stopper du luftpistol op i det hul hvor benzinhane var så afmontere du tankdæksel så luft kan komme ud. nu er der frisk luft igennem tanken hele tiden så gas - luft blandning bliver så tynd at den ikke kan antænde.så kan du svejse imens luften blæser. og det med vand er unødvendigt, dog skal tanken luftes ud et stykke tid hvis der lige har været benzin i .
    prøv det.
    MVH:KP


  • #9   3. dec 2008 Fyld tanken med vand og svejs mens der er vand i tanken. Hvis det er et rusthul du skal lappe, så fyld så meget i at svejsningen lige nøjagtig ikke står i vandet.
    Ingen ilt blandet med ingen benzin dampe=ingen buuuuuuuummmmmm


  • #10   3. dec 2008 brug bag gas.... så sker der ingenting

  • #12   3. dec 2008 Er der ikke noget med at prof de fylder sådan en tank helt med sand...
    mener jeg....
    og derved er der ingen ricsiko for den springer i luften og nogle kommer til skade.......... husk grundig rengørning bagefter, så der ikke kommer sand i systemet og i motoren

    my 5 cent
    mvh


  • #13   3. dec 2008 Da jeg lavede bunden om på min tank, der tømte jeg den, skyllede den med vand, lod den stå på et fyr til den var tør og stak den en pind med ild i og fik det sidste ud, og så gik igang, og der skete intet.. smiley

  • #14   3. dec 2008 skyl grundigt afmonter dæksel og benz hane sæt en støvsuger i dæksel hullet og sug mens du svejser. eller brug det poliester der er lavet til at tætne en tank så slipper du for at tage chancen. kan købes her www.veteran-importen.dk

  • #16   3. dec 2008 Benzin dampe kan gemme sig både i vand og sand, når man vender tanken med det du vil svejse opad for at kunne se hvad du laver kommer gasserne også derop da det er letter end luft og stiger opad. så enten lader du trykluft genemstrømme tanken både før og mens eller du kan som Claudius O skriver bruge en støvsuger det giver det samme.Nemlig at frisk luft genemstrømmer tanken hele tiden og dermed ingen fare.
    MVH:KP

    SVEJS ELLER REJS


  • #17   3. dec 2008 Den med støvsugeren tror jeg ikke er så god en ide! Så støvsuger man jo alle dampene ned i støvsugeren hvor der en elmotor der kører for fulde tryk og sådan en laver altså også gnister!

  • #18   3. dec 2008 nøj det er vist ikke så nemt.... det her....

    jeg holder stadig på at sand er det rigtige... det bruges i jord tanke der har indholdt brændstof bla på nedlagte benzin stationer... og for netop at det skal gøre at der ingen dampe er mere...

    det ville jeg bruge...

    my 5 cent

    mvh


  • #19   3. dec 2008 Som flere er inde på, brug en inaktiv gas som eks argon som baggas.. Så er der ingen ilt til stede i tanken, og dermed ingen eksplosionsrisiko.

  • #21   3. dec 2008 Jeg har svejset i mange tanke og hver gang har jeg sadt en trykluftpistol i den med ca 1 bar tryk.. Og lad den stå et døgn.
    Jeg har aldrig oplevet noget negavit..


  • #23   4. dec 2008 Det er nok ikke sjovt at skulle ind og fortælle konen at hendes støvsuger er sprængt i luften! smiley

Kommentér på:
hvordan for jeg dampe ud af tanken??

Annonce