{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.888 visninger | Oprettet:

arbejdsskade .gode råd om hvordan . {{forumTopicSubject}}

jeg står foran at skulle "køre en sag" mod mit tidligere firma . men jeg har ikke overhovedet så meget som ET hak forstand på den slags . men jeg kunne jo nok tænke mig at de vil prøve at krybe udenom .
jeg søger derfor råd fra andre der har prøvet den slags og som kan råde mig til en fremgangsmåde .

evt hvis der skulle være en der kender til en hjemmeside hvor man måske kan læse lidt om tidligere sager eller lign .

mvh chris


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arbejdsskade .gode råd om hvordan .
  • #1   11. dec 2008 Hiv fat i din fagforening og skriv IKKE under på noget uden deres advokat osv har kigget det igennem og sagt ok for det.. smiley

  • #2   11. dec 2008 http://www.ask.dk/ kontakt dem de beskæftgiver sig med det hver dag og råd og vejledning har de meget af har selv prøvet:)

  • #3   11. dec 2008 Ja....henvend dig til din fagforening. De er eksperter i sådan slags sager,og har deres egne advokater.... Pøj Pøj.

  • #4   11. dec 2008 okay . bred enighed om at fagforeningen skal ind i sagen kan jeg se . det sker imorgen så . takker .

  • #5   11. dec 2008 Jeg helt sikkert ind med fagforeningen - Jeg er MEGET glad for at jeg tog kontakt til min, her i sommers da jeg havde problemer med et job. Havde jeg ikke gjort det havde jeg fået 0 og niks, og nu ser det da ud til jeg får lidt af de penge jeg har tilgode.

  • #6   11. dec 2008 carsten . ja jeg betaler jo rigeligt til dem hver mdr så hvorfor ikke få lidt for pengene ja .

    ja jeg ved det kan tage tid med sådan en sag . men jeg er jo heller ikke død endnu :-).
    men skulderen er sku alligevel ved at tage livet af mig smiley .


  • #7   11. dec 2008 jeg fik for 2 år siden gjort 2 led stive i nakke, pga. 2 diske i nakken var ødelagt af et skævt løft fra en firmabil, hverken fagforening eller en beskrivelse af det der var sket var nok, jeg fik afslag på arbejdsskade pga. min arbejdsgiver sagde, at det kendte han ikke noget til, og at der ikke var nogle vidner til det .... jeg trode bare at det var et hold i nakken MEN DET VAR DET IKKE, så få fat i vidner, til det da det skete, og i din fagforening samt forbered dig på en årelang sagsbehandling, du ønskes held og lykke fra mig

  • #8   11. dec 2008 Husk det er ALTID en udefrakommende ting der er skyld i din skulderskade, dvs der var noget der ramte dig eller forskrækkede dig så du fik et chok og faldt o.lign, det er ALDRIG din egen skyld for så får du intet ud af det.. smiley

    Ikke noget med at lyve, bare omformulere dine ord og gør det varsomt... smiley


  • #9   11. dec 2008 Og du skal væbne dig med tålmodighed! En af mine tidligere kolleger ventede knap 6 år før der var en afgørelse og medfølgende erstatning!!! smiley

  • #10   11. dec 2008 præsi - Jeg har lige i august modtaget knap 100.000kr for dobbeltsidig tennisalbuer, sagen blev anmeldt august -07 - så det er gået som arbejdsskadestyrelsens mål er, at få sager afsluttet inden for et år.

    - Lige pt. er min anden sag med slid i nakkehvirvlerne, afvist, men jeg skrev SELV et 2-siders klagebrev, som jeg bad om få
    forelagt "erhvervssygdomsudvalget", og det er gået videre her d. 4-12-08.

    - Jeg har haft talt med min fagforening, og de er en del af sagen, jeg har bare ikke rigtig kunne bruge deres ekspertise, da jeg desværre måtte konstatere at, når vi talte om min sag, så kunne jeg høre at socialrådgiveren desværre ikke var "opdateret" omkring min sag og skader.

    - Mit råd til dig ville være, brug dine aftner på at sætte dig godt og grundigt ind i arbejdsskadestyrelsens side, søg og læs og lær!

    Det kommer du længst med, samt inddrag din fagforening (men gennemlæs ALT og før dig ajour, det er slet ikke så svært) men vær ikke blå-øjet da fagforeninger også har deres brister smiley


  • #11   11. dec 2008 Her er eksempler på skulderskader:

    http://www.ask.dk/sw3368.asp


    Her er lidt om hvorledes arbejsskadesager behandles efter 2004:

    http://www.ask.dk/sw2760.asp


    Her er en méntabel:(er lidt i tvivl om det er denne, men den kan give dig et indblik i ca. beløb)

    http://www.ask.dk/sw20581.asp

    Pøj pøj med det og spørg løs hvis jeg kan hjælpe smiley



  • #12   11. dec 2008 jeg siger mange tak for jeres input . jeg suger til mig og krydser fingre .
    til info kan jeg så oplyse at min skade er en skulder der er slidt i stykker .
    jeg har i 4 mdr arbejdet med rør hængt op i loft og det betyder arbejde over hovedet med armene . og iflg min ortopædkirug er det den hyppigste årsag til skulderskader . og han har påført det i papirene som en arbejdsskade.


  • #13   11. dec 2008 Min forlovede er lige blevet tilkendt erstatning på en lille slat over 500.000,- , samt en mengrad på 20 %, takket været fagforeningen. Sagen blev startet i 2001, så diverse "mellemstationer" undervejs har taget sig god til til at tænke. Den eneste der virkelig nossede i det, var hendes egen læge!

  • #14   11. dec 2008 helle . tak for det . det vil jeg huske på .

    kasper . føj for den da . 7 år skulle der gå !!. men det lyder som en god sjat penge må jeg sige .


  • #15   11. dec 2008 præsi - Tror du har en god sag. Der ligger mange undersøgelser om skulderskader v/ højt løftede arme, der beviser at det er skadeligt.

    - Jeg gik i 1,5 år og malede stort set udelukkende lofter på 2 skoler m/ gymnastiksale og på en stor døgnpleje institution, så det er ligeledes armene højt oppe og nakken bagover, og det gør nas i længden smiley

    Kasper K - Fedt at din forlovede fik god hjælp smiley


  • #16   11. dec 2008 Carsten ¤Nordjylland¤ O - Ja jeg må hellere smide et link til mit udsagn, da det er ca. 90% af sagerne der afsluttes inden for ét år.

    Andre sager kan trække ud evt. på grund af at de er komplicerede ;-/

    http://www.ask.dk/sw16916.asp

    Føj da, det er længe som du har ventet, Carsten. Tror man kan se på det som en form for lottokupon, hvor måske/måske ikke får man heldet med sig, så at éns liv ikke bliver helt ødelagt, hvis man ikke får en erstatning smiley


  • #17   12. dec 2008 Jeg kom til skade på mit daværende arbejde (murerfirma) i sep. 2005. Jeg fik en pakke med multiplader (180 kg) over mig. Det ødelagde en nerve i venstre ben og jeg blev opereret for 2 discusprolapser.

    Min arbejdsgiver anmeldte ikke skaden (som han ellers skal). Jeg anmeldte så selv skaden, inden der var gået et år fra ulykkestidspunktet. Min anmeldelse blev modtaget hos ASK i sep 2006.

    Skaden blev anerkendt januar 2007 og det sidste skadebeløb blev udbetalt i juni 2007.
    Først var det bestemt til at blive en månedlig ydelse, hvilket jeg afslog. Derefter fik jeg et engangsbeløb.

    Jeg fik i alt 355.000 kr. Det kan lyde af meget, men jeg var sygemeldt i 2 år, med deraf følgende lønnedgang på ca 150.000 pr år.

    Jeg kørte selv min sag, men vil råde til fagforeningens hjælp, da det giver en del papirarbejde.

    Jeg er i dag i et fleksjob på ½ tid som er ok-lønnet, men slet ikke i nærheden af min tidligere løn.

    Jeg halter lidt på venstre ben og har stadig smerter fra min ryg pga arvæv efter operationen. Jeg tabte mig 10 kilo da jeg efter operationen og jeg vejer i forvejen kun 77 kg. Det var derfor der kom mere arvæv end der burde. det kan heller ikke fjernes, da der så bare kommer mere.

    Det jeg dog er mest glad for, er at være i live og stadig være i stand til at passe et arbejde. Mange mister livet hvert år i div. arbejdsulykker. Jeg kan køre på min mc, de dage jeg har det ok og de dage jeg ikke har det godt, kan jeg jo pudse den :).

    Vedr. slidskader:

    En slidskade kan godt ta længere tid at behandle, da der er mange faktorer der spiller ind. En pludselig opstået skade er let at behandle hos ASK, da det er til at "føle" på.

    Jeg vil ønske dig held og lykke med sagen Præsi. En slidt skulder kan få stor betydning i dit fremtidige liv. En erstatning gør ikke smerterne mindre, men kan forsøde din hverdag.

    Hilsen
    Palle


Kommentér på:
arbejdsskade .gode råd om hvordan .

Annonce