{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Underskrift indsamling Gulpladebil {{forumTopicSubject}}

Så er der også oprettet en lille undersriftindsamling på nettet mod de nye afgift stigninger på ældre gulplade biler. ved godt dette er et MC forum, men jeg kunne forestille mig at en del herinde også bliver ramt at de nye afgifter!
Vi kan jo håbe på at politikerne vil blive opmærksomme på hvor mange dette lovforslag vil gå ud over.

Så jeg vil opfordre alle til at gøre andre opmærksomme på både facebook siden: http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888

og underskrift insamlingen på:
http://gulplade.skrivunder.dk/

Og når du nu alligevel er online så send en mail afsted til en eller flere af følgende mails og fortæl hvorfor du synes afgifterne ikke skal stige!
Husk at holde en pæn tone!

Skatteminister Kristian Jensen (V): min@skm.dk
Finansminister Lars Løkke Rasmussen(V): fm@fm.dk
Torsten Schack Pedersen (V): torsten.schack.pedersen@ft.dk
Peter Christensen (V): peter.christensen@ft.dk
Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen (V): lene.espersen@ft.dk
Klima- og Energiminster Connie Hedegaard (V): kemin@kemin.dk
Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk


Hilsen Esben i Odense, som må sælge sin elskede caravelle hvis afgiften stiger!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underskrift indsamling Gulpladebil
  • #1   8. mar 2009 Desværre - synes det er et udemærket forslag
    Tør øjenene - og tilpas jer demokratiet.........



  • #2   8. mar 2009 torben . dvs du syntes at de nye tiltag med afgiftstigninger er ok !.

    vil du forklare mig hvordan DU mener at det er fair at blive pålagt en stigning i DEN grad .



  • #3   8. mar 2009 Demokrati? Diktatur er vist mere passende..................

  • #4   8. mar 2009 Det ender sgu med at man må køre MC hele året.... Bmw med sidevogn om vinteren ;D

  • #5   8. mar 2009 Det er vel fair nok - synes stigningen i gulplade 4wd'er (Audi, VW, Cayenne osv) er usmagelig.

    Hvad er der galt med en gammel Hi-Ace eller Kingcap?


  • #6   8. mar 2009 Det er vel nedennævnte man mener i indlæget, og det synes jeg er ganske fair, - omlægningen af skattesystemet koster på mange punkter og på andre får vi lidt tilbage -
    Citat:
    Vægt- og ejerafgift på dieselbiler uden partikelfilter øges, så tilskyndelsen til at
    beholde og anskaffe dieselbiler uden partikelfilter reduceres. Tillægget til vægt og
    ejerafgifterne på person- og varebiler uden partikelfilter er på 1.000 kr. årligt.
    Initiativet træder i kraft 1. januar 2010.

    Og:
    Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi.
    Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift
    svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af
    vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på
    niveau med ejerafgiften for nye varebiler. Endelig indføres et privatanvendelsestillæg
    for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift
    for privat anvendelse for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni
    1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases
    over 2 år.

    -


  • #7   8. mar 2009 torben . jeg er da helt ok med at de på borgen ønsker at "ramme" brugere af ældre køretøjer lidt hårdere da de forurener lidt mere end andre (i visse tilfælde). MEN . der findes biler der ikke forurener mere end de nyeste selvom de er af ældre dato . og også nogle der går længere pr liter . eller simpelthen kører på benzin men har gule plader (det er mit tilfælde) . de skære nu bare alle over en kam (typisk dansk mentalitet) .

    EKS.
    En dieselvarebil uden partikelfilter på 2.000 – 2.500 kilo, der kører 10,2 – 11,3 kilometer på literen, anvendes til privat brug og er indregistreret første gang før juni 1998.

    Den pågældende bil har indtil nu kostet 4.030 kr. årligt i vægtafgift. Den kommer nu til at koste 9.620 kr. årligt i vægtafgift, der er på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

    Indtil nu har den været fritaget for privatanvendelsestillægget på 5.040 kr. – det er den ikke længere.

    Dertil kommer tillægget for manglende partikelfilter på 1.000 kr. – i alt 15.660 kr. årligt i stedet for de nuværende 4.030 kr.






  • #8   8. mar 2009 Hej er lige en mail fra en bekendt der har skrevet til.

    Mikkel Dencker, MF
    Skatte- og IT-ordfører
    Dansk Folkeparti

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



    Jeg sætter her den mail jeg har modtaget fra Danks Folkepartis Skatte ordfører Mikkel Dencker - og ja jeg skrev i min mail til ham at jeg ville offentliggøre mailen.
    --------------------------------------------------
    Regeringen og Dansk Folkeparti har aftalt, at fra 1. januar 2010 skal nye varevogne, dvs. gulpladebiler, belægges med en vægtafgift der svarer til den grønne ejerafgift, som en tilsvarende hvidpladeafgift. Samtidig hæves vægtafgiften for gulpladebiler, indregistreret før 1. januar 2010, sådan at der ikke bliver nogen afgiftsmæssig forskel på, om bilen er indregistreret før eller efter 1. januar 2010. Årsagen til denne forhøjelse af vægtafgiften for gulpladebiler er, at gulpladebiler hidtil er blevet favoriseret i forhold til tilsvarende hvidpladebiler, idet hvidpladebilerne i gennemsnit har betalt en højere ejer-/vægtafgift. Den favorisering finder vi ikke rimelig, især når man tager i betragtning, at der dermed har været tilskyndelse til øget anvendelse af mere forurenende biler på gule plader.

    Samtidig indføres, at der fremover skal betales privatbenyttelsesafgift (5.040 kr. årligt) for gulpladebiler der benyttes til privat kørsel, for biler indregistreret før 3. juni 1998. Jeg finder det rimeligt, at der ikke længere eksisterer en favorisering af disse ældre biler, som jo hidtil, til forskel fra nyere biler, har været undtaget fra denne afgift. Da der på dette punkt er tale om en betragtelig forhøjelse, har Dansk Folkeparti stået fast på og fået gennemført i aftalen, at denne afgift skal indfases glidende, over to år.

    Jeg har forstålse for, at mange vil finde disse afgiftsstigninger store. Der er da også flere muligheder for at undgå en del af stigningerne, hvis man eksempelvis overvejer nedvejning af sin gulpladebil eller at lade den overgå til hvide plader. Det sidste vil muligvis være en god forretning, hvis man har en gammel, men velholdt gulpladebil, der stadig kan holde en del år. Man kommer næppe til at betale meget i registreringsafgift, for de hvide plader, men man slipper til gengæld for privatbenyttelsesafgiften. Men, det kommer naturligvis an på en konkret beregning for den enkelte bil, om dette kan betale sig.

    Med venlig hilsen

    Mikkel Dencker, MF
    Skatte- og IT-ordfører
    Dansk Folkeparti



    Medlem af Folketinget (DF)

    Christiansborg
    DK-1240 København K.

    Tlf. +45 33 37 55 00
    Dir. +45 33 37 51 06


  • #9   8. mar 2009 Det forslag er usmageligt uanset hvordan man vender og drejer det..

    Jeg fatter ikke det kan lade sig gøre...


  • #10   8. mar 2009 det er ikke et forslag det ER vedtaget .

  • #11   8. mar 2009 Det gør ikke at lorten lugter mindre vel? smiley

  • #12   8. mar 2009 Kan man ikke også sige det er rimeligt, at der ikke længere eksisterer en favorisering af disse ældre biler.

    Hvad kunne en god grund være udover de pludselig bliver dyre og taber i salgs pris som selføldig er noget lort men ud over det.

    1 god grund til de skulle behandles særskilt fra resten af den danke vognpark ?



  • #13   8. mar 2009 Torben: Én god grund til at det ikke skulle favoriseres at købe en nyere og såkaldt mere miljøvenlig bi,l ved at gøre det billigere??? Vi kører jo ikke rundt i en gammel gulplade bil fordi vi synes det er sjovt, men det eneste der er råd til. Jeg ville da også gerne have et helt nyt afbetalingslokum, hvis jeg havde råd..(Eller ville jeg...bliver lige i tvivl her....) Forstår du, de bruger pisken, ikke guleroden,men hvorfor? (Nåjo, Penge!)

  • #14   8. mar 2009 jeg mener den "gode grund" i sig selv ligger i at man tvinger noget ned over hovedet på dem som i laaaaaang tid har kørt rundt i en "gammel spand" fordi de af mange forskellige grunde ikka måske har haft råd/brug for en nyere .

    nu bliver de på lige fod og endda lidt yderligere (partikelfilter) sat i bås med dem . dette finder jeg ikke fair .


  • #16   8. mar 2009 der er et utal af andre punkter hvor man på samme måde så burde lave loven om så der ikke forefindes favorisering . det er jo ikke kun med bilerne der har været denne Ubalance om du vil . og kommer vi dertil hvor det er .

    hvis han må så må jeg vel også.

    så kan vi blive ved fra nu til år 2020 . ALT kan ikke blive fordelt ens og sådan er det .



  • #17   8. mar 2009 morten . jeg er da enig i at der kører meget lort derude . men de ER jo nok synet og derfor godkendt til det .
    der findes sku også mange nyere biler der ikke passes og derfor ikke forbrænder som de skal .
    jeg mener igen ikke at DET agument holder vand .


  • #18   8. mar 2009 Kan sagnes forstå dem der har købt til gammel afgift bliver sure over en ekstra regning.

    Det er en mega fin grund men ud over det er det svært at se ligheden med resten af vognparken i Damnark.

    Så kan man sige vær glad for de år i har kørt billig.

    Ja tænk, hvis man sagde at dem der begynder at arbejde i 2010 skal betale 75% i skat og dem som har arbejdet før kun skal max betale 68%. Det lyder da heller ikke fornuftig.

    Tænk hvis man indførte at alle husejere der har købt deres hus efter 2009 skulle betale mere i ejendomsskat samt en ekstraafgift blot fordi de havde købt efter 2009 - er du sindsyg et ramaskrig der vil rejse sig.


  • #19   8. mar 2009 Personligt bliver jeg også ramt :
    Har fri bil og ifm bilskift medio 2008 valgte jeg en bil der "kun" går 10 km/t. Beskatningen gik jo på indkøbspris. Nu skal man betale en tillægsafgift - oveni de kr. 4300 jeg betaler hver måned - afhængig af hvad bilen kører pr liter...
    Det er bare at tørre øjenene - og komme op på mc´en - og få det sjovt igen


  • #20   8. mar 2009 en sådanne ordning de laver nu bør i mine øjne regulere sig selv med tiden . dvs at efterhånden som bilerne bliver skrottet så får man tømt ud . og ja der vil stadig om 30 år køre et par enkelte gamle biler rundt men for satan da hvor har de ejere så fortjent det i form af vedligehold .

    torben s . jeg syntes så bare ikke at det lige er mig at vende ryggen til og få de piskeslag og så gå videre uden at slå igen .


  • #21   8. mar 2009 Denne mail vil blive sendt til de ovenstående adresser:

    Jeg læser at regeringen og DF har aftalt at der skal pålægges en ekstra afgift på "ældre" gulplade biler som bruges privat tilsvarende den der kendes på nye gulpladebiler.
    Jeg vil her komme med min holdning til dette, som jeg finder totalt urimelig da man tager alle over en kam.

    Først og fremmest kører vi jo ikke rundt i disse biler for sjov, havde vi haft råd til det ville vi da køre i en ny mht. komfort, sikkerhed og ja, miljø - selvfølgelig.

    2. De fleste af os har disse biler til et formål, jeg vil her omtale mit eget formål, og grund til at jeg har denne bil.

    Jeg er den glade ejer af en Mercedes sprinter 312 årg 96´. Jeg bruger denne bil til at dyrke min sport som er racerløb på motorcykel, jeg kører DM i RoadRacing. Dette er en meget dyr sport, ikke mindst at bare få lov at køre i Danmark pga blandt andet, ja miljø! Derfor har jeg ikke råd til en fin ny bil.

    At køre i udlandet (EU) er en hel del billigere!?

    Denne sport er i kæmpe fremgang, både som konkurrence sport, men også de såkaldte trackdays hvor gade motorcyklister kan få lov at køre på bane. Dermed er mange af de "fartglade" væk fra vejen af. Dette er selv forsikrings selskaberne glade for, det burde i også være!

    Med den ny aftale forsvinder denne rigtig gode udvikling som dug for solen, det garanterer jeg!
    Hvor skal de så køre stærkt, uden undervisning vel at mærke...ikke så svært at regne ud.

    Så er der alle Cross-kørerne, speedway-kørerne, Rally-kørerne osv osv. I rigtig mange sporstgrene er man afhængig af sådan en bil til at transportere alt det udstyr man har brug for.
    Men dette er der selvfølgelig taget højde for?

    For at komme tilbage til min indledning hvor jeg skrev "alle over en kam", jeg var for nylig til periode syn med min bil hvor den også fik tjekket udstødningsgasser.
    Bilen får 3 forsøg i at bestå, min bil krævede 1! Den var så ren at den forurenede mindre end mange nyere dieselbiler!
    Dette bunder bl.a i at den er blevet passet, men også at det er en kvalitetsbil (synsmandens ord).
    Synsmanden havde lige inden kasseret en meget nyere varebil da den forurenede for meget. Den var vist nok fra 04`.

    Hvor er rimeligheden i dette, det vil jeg gerne have svar på.

    Hvorfor ikke lade denne måling hver andet år afgøre hvor meget der skal betales, så er det de rigtige biler og deres ejere det går ud over, og ikke alle os andre der har brugt penge på at passe på vores bil.

    Det kan ikke være så svært at lave en database hvor målingerne automatisk bliver lagt ind, og derefter opkrævet.

    Ting hænger sammen, og jeg er næsten sikker på at begrebet gade-ræs vil nå uanede højder med kedelige resultater som følge af denne aftale. Det var lige begyndt at gå i den rigtige retning mht at unge mennesker dyrker deres fartglæde under kontrolerede forhold.

    Mange unge som gamle sportsmennesker vil stoppe med det de elsker, deres fritidsinteresse.

    For mit eget vedkommende vil karrieren slutte og jeg vil igen købe en gade motorcykel, trist men sandt.
    Derudover kan der nok blive til en gammel personvogn, for jeg får nok ikke mange kroner for min varebil!

    Endnu engang vil jeg på det kraftigste understrege at det er mange (nok tusindvis af mennesker) dette går ud over.
    Vi taler her sportsfolk vel at mærke.

    Som jeg læser det bruger man her pisken istedet for guleroden, Man sætter bare en pris op fremfor at sætte en anden pris ned som lokkemad.

    Jeg forventer en stillingstagen og svar til min konkrete mail med spørgsmål /synspunkter.

    Denne mail vil blive offentliggjort.


  • #22   8. mar 2009 torben.

    Hvor i dit regnestykke bliver du ramt. Du beskattes af indkøbsprisen og ikke andet. Hvad der betales i vægtafgift/grøn afgift osv. har da overhovedet intet med din månedlige beskatning at gøre.


  • #23   8. mar 2009 Brian K -> jeg kan godt forstå din frustration, men, no offence - du har lige givet han stof til adskillige afgiftstigninger på race og cross.

    På den anden side, der er jo nogen der skal trække alle skattelettelserne.....


  • #24   9. mar 2009 De folkevalgte poligkere har endnu engang lavet en lov som med tilbagevirkende kraft rammer folk. Det skete også i de glade dage med selskabstøming. Det var IKKE ulovligt men så fandt man ud af at staten gik glip af pengene i statskassen og selvfølgelig lukker man dette hul men ikke nok med det næææh nej man sørger også lige for at alle der har gjort noget ganske lovligt nu bliver dømt til at tilbagebetale til staten... Flot

    Denne gang gør man så det at man gerne vil gøre noget for miljøet. Bevar mig vel. Miljø mig i røven. Jeg er så træt af at høre på alt det miljø pis. Mens vi herhjemme gemmer vores prutter i speciele beholdere for ikke at udlede for meget CO2 og andre gasser så kører 1 milliard indere og 1 .3 milliard kinesere rundt på deres storforurenende køretøjer og prutter som de vil... Det skal sgu nok hjælpe at vi latterlige 5.4 million danskere gemmer vores prutter til vi har fundet ud af en miljø mæssig korrekt måde at komme af med dem på.. Vorhere bevares siger jeg bare.

    At nogle danskere så ikke har haft økonomien til at køre i en fin ny Mercedes sprinter på hvide plader til 800.000 kr. Det skal der nu gøres noget ved. For hvis vi ikke vil betale de høje afgifter i indregistrering så skal vi fandme nok få lov at betale dem i årlige ejerafgifter. SÅDAN. Der er ikke nogle der skal slippe billigt her i DK nææææ nej. Det er jo i miljøets navn at vi gør det her... Pis mig i øret!!!

    Så kan i jo tage bussen eller købe en lille EU knallert til at komme frem på... Ja det kan vi jo. Vi kan jo også alle rende rundt med hinanden i hænderne og klappe over hvor gode vi er til at skåne miljøet i Danmark.

    Mens folk der bor på landet og har et par hunde og en hest som skal transporteres jo bare må tage bussen eller deres EU knallert. Ja for kan man det i byerne så kan man da så sandelig også bare gøre det ude på landet. FUCK DET LORT!!! Gu kan man da ej.... Der er folk der har interesser der ikke kun drejer sig om at gå ned i den nærmeste økobutik og købe grøn the som man sidder og drikker hjemmei sofaen. Der er folk der har lyst til at komme ud og opleve lidt og disse folk har indrettet deres hverdag lige som alle andre har efter de gældende regler. Nu laver man så disse spilleregler om med tilbagevirkende kraft for der er sgu da ikke nogle der kan have lyst i at leve et liv hvor man køre i en gulplade bil som man akkurart har råd til. Nej da har de råd til de hobbies så har de fandme også råd til at betale 300% mere for at lave dem. Det er da klart.

    Det burde sgu være samme regler for de folkvalgte. Jeg har nu fundet ud af efter 12 år at jeg ikke kunne lide Uffe Elleman så nu skal han betale sin løn tilbage som folketingspolitiker da jeg syntes han ikke var god. Lad os da lave nogle love om det. Det vil da være en fantastisk ide.

    Så kan vi jo se hvor mange der vil synes om demokratiet når alle rent faktisk kan blive ramt med tilbagevirkende kraft.....

    Det var lige mit lille sure opstød og jeg kan sagtens komme med mere. i den her sag hvis der er nogle der vil høre mere. Men som med alt andet så er vi danskere sgu bare så fucking regelrette så vi retter bare ind og gør som vi får besked på for det er jo i miljøets navn vi gør det. FUCK DET LORTE MILJØ... Hvem fanden er det vi tror vi snyder ved at sige at vi gør så pisse meget for miljøet??? Få dog de underudviklede lande med i stedet for at bruge krudt på at spare en procent udledning her hos os når man med samme midler kan spare 10000% procent udledning i disse lande. Lorte land og lorte idioter.. Kan man sige det?? smiley


  • #25   9. mar 2009 PS... Jeg har skrevet under.. på underskiftindsamlingen hvis nogle skulle være i tvivl.. smiley

  • #26   9. mar 2009 Nu er mit syn på sagen også farvet, da jeg har en lillebror der var på vej ud for at købe gulpladebil til ræs.
    Men egentlig må jeg indrømme jeg syntes sku næsten det er fair.
    Hvorfor skal man betale mindre for bilen på guleplader momsen er sparet væk right ?
    vægtafgiften er mindre end på en personbil i samme klasse.
    kan ikke lige forstå hvorfor en privat person der vælger at have en frynsegode i en kassevogn fx. skal slippe billigere end hvis den var på hvide plader ?
    Hvis jeg tager fejl må i meget gerne rette mig.


  • #27   9. mar 2009 Frynsegode??? FRYNSEGODE???? Så stopper al fornuft fandme... Der er sgu folk her i landet der faktisk har brug for en gulplade bil... Og ikke har råd til at købe en tilsvarende på hvide plader... Det er jo netop hele missæren. Kan godt se at nogle vælger en gulpladebil for at spare i afgift (Det er ikke momsen man sparer men en reduceret afgift ved indkøb)

    Faktisk er der nogle mennesker der bruger deres bil til noget andet end til at køre frem og tilbage fra job og familie... Så frynsegode vil jeg absolut ikke kalde det.

    Folk har jo sat sig i det de nu egang har råd til og når så der bliver lavet om så man i stedet for de 350 kr om måneden skal betale 1200 kroner om måneden for den brugsgenstand som man har købt ja så falder korthuset sgu sammen..

    Jeg er ikke sur på dig Rune. smiley

    Men jeg er sur over at man laver sådan noget med tilbagevirkende kraft... Hvad fanden har folk at rette sig efter?? Om 2 år når de røde kommer til magten bliver skatte reformen lavet om. De tager skatte lettelserne tilbage men jeg garantere at de stadig lader afgifterne være så høje som de er nu. Så det er bare at sætte sig tilbage i sin bil som ikke er en skid værd efter afgift ændringerne og vente på at man får presset regeringens dildo et stykke længere op i røven. Halleluja siger jeg bare.




  • #28   9. mar 2009 Når ja sorry det er på firmabiler der er mindre moms smiley
    Som jeg selv skrev har jeg en lillebror der kører ræs som er tvunget "næsten" til at have en varevogn. Men du får mig aldrig til ikke at sige en bil lige gyldig om den er gul eller hvid eller blå for den sags skyld smiley Det er og vil altid være en frynsegode. Så er spørgsmålet så hvor meget behov for den gode man i virkeligheden har.



  • #29   9. mar 2009 Frynsegode at have bil??? Ja lad os da alle sammen flytte ind til byerne og så kan vi jo få folk til at hente og bringe vores dyr og ting og sager. Det har alle jo råd til... ?? Hvad fanden er det for noget?? Der er sgu da folk der ikke bor i en by. Er det så også et frynsegode?? I min verden synes jeg at priserne på offentlig transport skulle sættes op med 400% for jeg bruger den alligevel ikke. Det er et frynsegode i mine øjne smiley



  • #30   9. mar 2009 At den offentlige transport ikke er god og jeg aldrig kunne finde på at tage den hvis der var den mindste mulighed for at lade være, er en anden ting. Privat bilisme, er en frynsegode, friheden til at bevæge sig. og det er lige gyldig hvor du bor.

  • #31   9. mar 2009 Jeg tror ikke vi har samme mening om hvad der er et frynsegode. Et frynsegode er i min verden en ting man sagtens kan undværre. Bor man uden for byerne så kan man ikke komme på job eller ud at handle uden at man har en bil. Ergo er det i min verden ikke et frynsegode men en nødvendighed da man uden penge til mad vil dø af sult.

    Men jeg tror at du har en anden mening.... Og det skal vi heller ikke være enige om. smiley

    Min pointe er at man laver en lov der straffer folk med tilbagevirkende kraft. DET er ikke i orden i min verden..



  • #32   9. mar 2009 Nu skal vi passe på at regeringen ikke får øjne op og hæver vor vægtafgift med 4 også.

    Det kan være farlig at kæde gul pladret biler sammen med motorcykler.


  • #33   9. mar 2009 Nikolaj

    citat
    Min pointe er at man laver en lov der straffer folk med tilbagevirkende kraft. DET er ikke i orden i min verden..
    Citat slut

    Du skal da ikke betale for de år der er gået smiley


    Lov med tilbagevirkende kraft ? Det er forhøjede satser fremadrettet


  • #34   9. mar 2009 Torben ok... Jeg skal ikke betale ekstra penge af de år jeg har haft den. Det er rigtigt men jeg skal fandme betale ekstra penge fremad for en bil som indtil nu har kostet mig en fast pris i afgift hvert år. Nu er bilen værdiløs og jeg skal fremover betale 16000 + hvert år. Altså vil jeg blive straffet for noget jeg har gjort i fortiden i god tro men som med et trylleslag bliver gjort til en forbrydelse. Sådan var det jeg mente det. Idioter siger jeg bare.......

    Jeg skal forbi Nørrebro og skyde lidt i eftermiddag for at komme af med lidt damp tror jeg.


  • #35   9. mar 2009 loven er fremadrettet.

    Næ man kunne have lavet sådan det var ved ejerskift det ville have være lidt bedre.


  • #36   9. mar 2009 Uanset hvordan man vender og drejer den så er det en lorte lov lavet af idioter og dem der ikke kan se det er dem der ikke bliver berørt af det... de folkevalgte skulle hænges op i klyderne og affires i små hidsige ryk.. Basta smiley

  • #37   9. mar 2009 Problemet er bare at kommer de røde til så bliver det bare endnu være at arbejde og betale skat og afgifter og hvad fanden de nu ellers kalder det lort man går og betaler til....

    Jeg har regnet på det og med min indkomst kommer det ikke til at koste mig ekstra at have min gul plade bil i forhold til hvad jeg har nu. Så det er da positivt... Jeg får så heller ikke noget ud af skattereformen men det havde jeg sgu heller ikke regnet med.

    At jeg så bliver nødt til at beholde min bil til tid og evighed da der ikke er nogle der vil eje sådan en gammel kasse nu. Ja det er så bare ærgeligt...

    Men for en der tjener mindre end mig og som ikke har mulighederne for at avancere eller arbejde mere men som er nødt til at have en gammel gulplade bil. Ja der bliver det fandme op af bakke... Hvad fanden sker der for de idioter.... Død over de folkevalgte.. Lad os få anarki til Danmark NU smiley


  • #38   9. mar 2009 Underskiftindsamling mod forhøjede afgifter på gulpladebiler.

    http://www.gulplade.skrivunder.dk/?s=1


    lige nu er der I alt 1460 underskrifter.


  • #39   9. mar 2009 tja jeg stemmer heller ikke Venstre næste gang

  • #40   9. mar 2009 venstre/konservative har også fået min sidste stemme!

  • #41   9. mar 2009 natteravn rune, ' privatbilisme er en frynsegode'

    WTF!?, Du havde haft ret hvis du boede på Cuba eller en anden kommunist stat....

    Hele vores samfund er opbygget omkring vores mobillitet på kryds og tværs!

    Vi har jo købt bilerne unden en forudsætning, hvis regeringen syntes at de forurener for meget skulle de have haft den holdning daengang bilerne blev indregistret 1. gang.


  • #42   9. mar 2009 Torben H:

    bare en oplysning til dig ..... længere oppe i indlægget skriver du
    "Kan sagnes forstå dem der har købt til gammel afgift bliver sure over en ekstra regning.

    Det er en mega fin grund men ud over det er det svært at se ligheden med resten af vognparken i Damnark.

    Så kan man sige vær glad for de år i har kørt billig.

    Ja tænk, hvis man sagde at dem der begynder at arbejde i 2010 skal betale 75% i skat og dem som har arbejdet før kun skal max betale 68%. Det lyder da heller ikke fornuftig.

    Tænk hvis man indførte at alle husejere der har købt deres hus efter 2009 skulle betale mere i ejendomsskat samt en ekstraafgift blot fordi de havde købt efter 2009 - er du sindsyg et ramaskrig der vil rejse sig.".....

    og jeg ved ikke om du er klar over det , men sådan er det faktisk idag , alle der er flyttet ud af danmark til en andet skandinavisk land feks. Sverige før 97 og arbejder i danmark betaler skat i det land de bor i , alle der er flyttet efter 97 betaler skat i det land de arbejder i ...... det har jeg stadig til gode at høre det rama skrig over , der er altså steder i Sverige hvor skatten er 30% , en markant forskel fra danmark , yder mere har man så ikke nogen stemmeret til det danske folketingsvalg hvis man er flyttet efter 97 ( ved ikke om dem der er flyttet før 97 har ) men man må gerne stemme til europaparlamentet ( og hvem fanden interesserer sig for det ) og dette til trods for at man betaler sin skat som alle ander i danmark med arbejdsmarkedsbidrag og hvad der nu står på deres lønseddel.

    det korte af det lange er nok , at der er forskel på os alle sammen , VI KAN IKKE alle sammen være ens og køre med det offentlige eller allesammen køre i Mazda 3 , nogle har brug fo en anden slags bil end hvad der er standard , og det mig selv inklusiv , jeg har en transporter og jeg har ikke brug for andet.

    det der dog falder mig mest for brystet er at man lovgiver med tilbage virkende kraft , tænk hvis man gjorde det samme med hastighederne ..... eller andre straffe som feks. kunne give fængselsdomme ........ hvor fanden er vi så henne.

    forskellen på gule plader og hvide plader er at man for det meste ikke kan sidde mere end 2 personer i en gulplade bil hvor man kan sidde væsentlig flere i en hvidplade bil og derfor mener jeg bla. at der derfor sagtens kunne være forskel på vægtafgifterne på henholdsvis gul og hvid.

    bare lige min mening og en debat der kommer til at køre et stykke tid endnu ( tror jeg )

    mvh Jørgen smiley


  • #43   9. mar 2009 Hej Jørgen
    jeg forstår dig udemærket og alle andre med gulpladebiler

    Som andre har skrevet i en nyhedsgruppe: der er IKKE tale om en lov med tilbagevirkende kraft. Den gælder kun fremover - du skal jo ikke til t betale vægtafgift osv fra 1. registreringsdato og til nu.

    For at gøre det muligt at give skattelettelser, indfører man nye betalingsregler på andre områder - og ethvert område, vil jo føle, at det er med tilbagevirkende kraft. Såh...se det som en omlægning af skatter og afgifter. Tjen med den ene hånd og betal med den anden.

    Så er der nogen, som kommer til at betale mere end de kommer til at tjene. Og det er da surt. Men....disse ejere af de gl. gulpladebiler, har jo i mange år, haft en særlig begunstiget beskatning, som det aldrig har været meningen skulle gælde privatpersoner.

    Det er vel også bondefangeri, at dem har en gulpladebil fra efter 1998 og betaler misundelsesafgiften på kr. 5040 årligt, også skal betale vægtafgift på en anden måde, nu som grøn afgift efter bilens forbrug. For mit vedkommende ligner det en stigning på omkring kr. 6000, hvilket vil sige en stigning på ca. 60%, det er vel ikke just det, der kaldes skattestop.

    Håber det kommer til at gå lige op med de lettelser der kommer men nok ikke for alle.


  • #44   9. mar 2009 Torben, det handler jo om at vilkårene for at eje en bil pludselig ændres drastisk, fra den ene dag til den anden... Personligt har jeg for få måneder siden købt en Volvo V40 på gule plader, med tanken at den var meget billigere i vægtafgift, end en personvogn. Da den efter de nye regler komme til at koste en temmelig stor del af bilens værdi hvert F****** år, medfører det jo at der ikke er en kæft der vil købe den når jeg skal af med den! Det havde jeg jo ikke en chance for at forudse, da jeg købte den vel? Btw, får du penge for at forsvare vores tåbelige politikere, eller kan du bare ikke rigtig se problemet fra alle os fattigrøves synspunkt? VH

Kommentér på:
Underskrift indsamling Gulpladebil

Annonce