{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

Forsikringsproblemer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg ville høre om der var en advokat eller anden herinde, med relevant erfaring inden for mc forsikringer?

sagen er den at jeg har fået et tilbud fra et selskab, som jeg tog imod. Fortalte selvfølgelig hvilken model og årgang det drejede sig om, hvorefter hun udregnede en pris.
Nu har de trukket tilbuddet tilbage, efter jeg har omregistreret den med det forsikringsbevis jeg fik.

Deres undskyldning var at det var en fejl, en fælles fejl som hun skrev. Jeg havde åbenbart fortalt hende at det var en sportstouring ( hvilket burde været hendes job at vurdere) . Jeg ved jo godt at det det er superbike, men blev da glad da hun forklarede at så længe det var under 900 cc var det en sportstouring. Dem de samarbejder med, havde en anden vurdering og det måtte hun gå efter, hvilket betød at det nu kostede 21000,- i stedet for 10.800,-

Har samlet 3 forsikringer hos dem for at få prisen og har klaget, indtil videre uden positiv respons. Har foreslået at de forsikre mig i 1 år ud fra deres tilbud og derefter kan de opsige mig.

Fik selvfølgelig aldrig tilbuddet skriftligt, men har en e-mail hvor hun indrømmer at der er en fejl og ikke afviser det tilbud jeg fik på 10.800,-

Hvor står jeg? Kan det betale sig at klage til forsikrings ankeklagenævnet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsproblemer
  • #1   11. mar 2009 jeg tvivler lidt på du kommer ret langt med dem. de har lige som dig også ret til at opsige aftalen. Og lige så lang tid der intet er på skrift, så er det sådan set dig der har et problem.

  • #2   11. mar 2009 skift til at andet selvskab, bare få det nye selskab til at overtage de andre forsikringer, så sørger de for at sige dem op og hvis du vil sige dem op med det samme nå du skifter selvskab koster det 50 kroner pr.forsikring. ring rundt og hør

  • #3   11. mar 2009 Jeg har allerede snakket med Tryg og hopper nok over til dem... Men én er jo lidt stædig og ville da lige høre ad, inden jeg overgav mig;-) Synes det er dårlig stil!

  • #4   11. mar 2009 if de forsikre sukki til rimlig priser

  • #5   11. mar 2009 Efter Skat, så er forsikringsselvskaber det støret ligane snyd og bedrag i Danmark..

    Man skal du være vågen og have ALT på skrift. Og selv om man har det så er man stadig IKKE sikker.


  • #6   11. mar 2009 Jep.. I know.. Blev bare så begejstret så skyndte mig at underskrive og sende det hele ind til dem... Så lærer man vist lidt af det:(

  • #7   11. mar 2009 Hans M: Det er da imod aftaleloven når de hæver en korrekt indgået aftale?

  • #8   11. mar 2009 Synes sgu det meget mærkelig hvis det hele er skrevet under og forsikringerne er flyttet, og så de kan trække det tilbage.. ? Det burde ikke være muligt, med mindre det kun er dig der skriver under..

    Men en mundtlig aftale er ligeså god som en skriftlig, hvis man bare kan bevise den.


  • #9   11. mar 2009 hans M

    Man kan godt høre du ikke er selvstændig.. Så vil helt sikker få en anden opfattelse af både Skat og div forsikringsselvskaber.

    Jeg har de sidste 15 år lavet mange forsikringsskader og det skal siges en stor del af dem har jeg da også fået lov at lave på en måde så alle kan blive tilfris. Men har desvære også oplevet det stik modsatte, og har også et par gange sage jeg ikke vil lave skaden pga de betingelser forsikringen har pålagt mig.

    det selvskab der behandler sine kunder bedst når vi snakker motorcykelskader er helt klar TopDanmark. Jeg har aldrig oplevet, de har forlangt brug at brugte dele eller på andre måder har forsøgt at spare på en skade.

    Desvære oplever man ikke sit forsikringsselvskab fra den side FØR skaden er sket.

    Men nu har jeg så lavet min egen skattereform og flyttet hele lortet til Spanien.


  • #10   11. mar 2009 jeg synes at, hvis man aftaler en pris, er det den pris der er aftalt, men hvis dinne oplysninger ikke er korekte, uanset om det er med vilje eller ej, så har de også ret til at revurdere sagen med de rigtige oplysninger. det handler om etik og moral. men få altid ting på skrift og med de oplysninger du giver. jeg synes det er din egen skyld.

  • #11   11. mar 2009 Hans det er så din opfattelse af tinge, jeg har min egen. Og jeg har lige som fundet ud af jeg IKKE kan sammen med de forhold der er i Danmark. Af sammen grund, er jeg så flyttet.

  • #12   12. mar 2009 Der er jo ikke så meget at diskutere.

    Det er selvfølgelig ærgerligt, men forsikringer er gensidigt opsigelige aftaler med opsigelsesperioder .

    Hun honorerer sit tilbud ved at forsikre dig i en periode på et år, hvorefter hun opsiger forholdet. Det er fuldt legalt.

    Det eneste du kan er at fortælle dem, at det du kan bruge den adfærd til er at skifte forsikringsselskab med hele pakken om et år.

    Jeg er nu heller ikke sikker på, at du selv er helt fin i kanten. Du forlanger at de opfylder, hvad du opfatter som "forpligtelser", samtidig med at du selv fortier en pågående misforståelse under jeres diskussioner - aaaaahmmm......

    Måske går den....


  • #13   13. mar 2009 Det skal lige siges at jeg selvfølgelig ikke har givet ukorrekte oplysninger.. Det ville jo være idioti!

    Det var hendes oplysning ud fra mine dataer, at det var en sportstouring... På trods af at jeg spurgte om det kunne være rigtigt med en R model...

    Har snakket med forsikringen og der er ikke noget at stille op, så er rykket over til Tryg, End of case...

    Knud: Nej, hun tilbød ikke et års forsikring, det var mig der foreslog det...Måske har jeg ikke skrevet det tydeligt nok, men det irriterer mig at du kan skrive at jeg ikke er helt fin i kanten, når jeg ingen fejl har begået i det her. Andet end at stole på det tilbud jeg fik.


Kommentér på:
Forsikringsproblemer

Annonce