{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.749 visninger | Oprettet:

Backup af Styresystem til PC. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Har lige købt en bærbar PC (NY)
Der er så Windows Vista pre-installeret på.
Altså der Styresystemet medfølger ikke på en CD / DVD.
Der står så at man skal lave en Backup på CD / DVD.
Hvis man nu på et senere tidspunkt har brug for at installere styresystemet.

Men hvordan gør man lige det? Det står der ikke noget om. Er der nogen her der kan hjælpe mig?

Altså, man skal vel ikke bare gå ind og tage en kopi af sit C: drev. ?
Har godtnok fundet noget der hedder backup. Men syntes da ikke det kan være det. For, for det første så skal den i tilfælde af at jeg har formateret min HD. Kunne boote fra denne opdatering. Kan den det???
For det andet. Så når jeg lægger en DVD 8 GB. i brænderen, så skriver den at der skal bruges 3 skiver til opdateringen. Det vil jo så sige at den backup fylder et sted mellem 16 - 24 GB. Det lyder da ikke helt rigtig, da man da normalt kun har en skive til sit styresytem.

Ja som i kan se har jeg ikke meget styr på det EDB-værk.
Håber der er nogle der kan hjælp mig.

/ Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Backup af Styresystem til PC.
  • #1   5. apr 2009 Hvilken mærke er maskinen?

  • #2   5. apr 2009 Jeg har lige købt en ny bærbar. den kunne selv lave en backup dvd bare bved at smide en tom skive i og trykke ok.. det er en Toshiba

  • #3   5. apr 2009 Det er en emachines.
    Tror nok den er fra Acer.


  • #4   7. apr 2009 En god måde at tage backup af er at tage en hel kopi af selve diskens partion.. kan gøres med en extern harddisk samt et lille gratis program som hedder clonezilla. tager ca. 15 min for en 80gb disk og så laver den et image på mellem 15GB og opefter alt efter hvor meget man har installeret på den.

    en god måde altid at komme tilbage til scratch på.. ( 15 min ) så er man tilbage med styresystem og diverse prg installeret. man kan også tage en kopi af disken inden man går igang med sin preinstallation. så har man altid en ren kopi af sin vista smiley

    har selv brugt det i forbildelse med jobbet. skulle lave 25 stk ens pcer.
    installere en pc. med alt hvad der skulle bruges af div programmer. tog en kopi ( 20 min ) og kunne så sprøjte identiske pcer ud på samlebånd som kun tager ca 15 min. pr stk .. DET ER DA NEMT


Kommentér på:
Backup af Styresystem til PC.

Annonce