Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falckredder elev???
  • #1   15. apr 2009 Jeg kan godt hjælpe/berolige dig lidt... ;o)

Testen er en "stress test" med en masse forskellige ?...
    feks:
    - Regning
    - Gramatik
    - Logiske opgaver som feks. ( - l - l - Hvad er det næste tegn??? svar l)

Samtalen er en samtale hvor ALLE emner kan komme op!
    Der er mange rygter omkring denne samtale, men det som det hele går ud på er at de vil danne sig et billede af dig som person....
    I bund og grund er det ligemeget om du slet ikke kan svare på det de spørger dig om, så længe du bare kan holde samtalen kørende og har et neutralt menneskesyn....
    Dog er det klart et plus at være bredt orienteret om hvad der rør sig i verden..... Det ene øjeblik snakker man med en patient om feks. de nye blomsterbed i det lokale gadekær og næste øjeblik om der findes rumvæsner..... (Vi har jo alle slags mennesker i "bussen"..... ;o)

• #2   15. apr 2009 Testen er ikke så slem, men du skal havde en meget bred almen viden til samtalen, læs alle de aviser du kan komme i nærheden af.

• #3   15. apr 2009 Lækkert svar Jesper. det hjalp lidt.
    er du selv redder?

satans yngel tak for svaret.

• #4   15. apr 2009 Det var så lidt.....
    (i øvrigt så er mange af de rygter der går omkring samtalerne, fra den gang den "gamle" uddannelseschef sad på posten, men ham den nye er meget mere "mennekelig"... ;o)

Ja jeg er selv uddannet redder...
    Kører i Fredericia.

• #5   15. apr 2009 .. Du skall også have styr på dine ministre og regioner... Men hvis du har en studentereksamen er prøven ikke noget "særligt"...

• #6   15. apr 2009 Og når de spøger " Hvis du nu skal være helt ærlig" Så svare du, det er jeg altid.

• #7   16. apr 2009 - Og hellere svare "det ved jeg godt nok ikke" end begynde på at opdigte noget!!!

• #8   16. apr 2009 hmm ja vi må jo bare se hvordan det går..! jeg har ingen studenter eksamen..! men det går nok alligevel..

• #9   16. apr 2009 Det er vigtigt du er dig selv Erik - at du ikke forsøger at vise dem det du tror "de vil ha". De er drevne gutter - og de ser lige igennem skuespil og snakken efter munden.

Har du det de søger, så skal du nok komme ind - men du kommer ikke ind under falske forudsætninger.

Et lille råd: Når du ser på dem, så forestil dig hvilken farve deres underbukser er - jeg mener de også er almindelige mennesker. De er der for at finde de bedste til virksomheden - ikke for at sende dig ud på en nervøsitetsrutchebane. Ved godt det er let sagt - men prøv at vær dig selv, og vis den Erik som de gerne skulle synes var den rette for virksomheden.

• #10   16. apr 2009 Præcist... Og hvis du så på en eller anden måde kan dreje samtalen ind på noget du virkelig er hjemme i, så bare klø på smiley

• #11   17. apr 2009 Det kan du godt glemme Tobias. Hvis de mærker du er hjemme i noget stof - så skifter de bare emne. Det er det hele øvelsen går ud på, at vise man kan klare det uventede smiley

• #12   17. apr 2009 Tjaeee... Men hvis det kan lykkedes dig at snakke om noget du virkelig er hjemme i, i 4 minutter, inden de sætter et nyt emne, så er den tid jo gået...

• #13   17. apr 2009 Ja det er da rigtigt smiley

Vi må lige høre hvordan det gik når du er igennem det Erik.

• #14   17. apr 2009 det var skam også planen at være mig selv....! det er det vigtigste for mig.. jeg skal nok give lyd fra mig.
    men håber ivertfald at det går godt. hvad med prøven er den bare total krads?? (svær)
    og hvor meget vejer den på vægtskålen iforhold til samtale og det??

• #15   17. apr 2009 Som jeg husker det så sagde de til den skriftlige prøve: "Der er ingen der kan nå det hele - og er der alligevel nogle der kan, så er I overkvalificerede" smiley

Opgaverne - hvis det er de samme som i 1999 - bliver mere og mere krævende jo flere man får løst, så det giver sig selv, at man ikke kan nå dem alle smiley

• #16   17. apr 2009 okay ved du om man for at vide til samtalen om men er købt eller solgt?

• #17   17. apr 2009 Nej - du får et brev. De vurderer de mulige, og vælger dem de vil have.

• #18   18. apr 2009 Man får svar med det samme om man er egnet eller ikke egnet.... Men om man er ansat får man først brev om senere når alle samtaler er gennemført i hele landet...

• #19   19. apr 2009 okay tak.

• #20   19. apr 2009 Damn det er ændret siden 1990 da jeg gik på landtransportskolen, der skulle man melde sig til, hvis man var intereseret.
    Nogle af os var jo ikke intereseret, men vores lærer havde meddelt, at de mente vi ville egne os. SÅ der kom lige 2 personer og hentede os fra undervisning, for at prøve at overtale os til at tage prøven '(og gennemførte samtidig en samtale hvor vi blev vuderet, uden vi var klar over det!)..

Takkee dog nej tak, kunne ikke klare evt. at skulle samle børn op fra ullykker osv.

MEN al respekt til jer der gør det.

(har så efterfølgene set MANGE ullykker, OG kørt som bjærger/reder i min millitærtid lol)

• #21   24. apr 2009 SÅDAN Jeg blev erklæret egnet som Falckredder...! så nu er det bare og se om jeg bliver en af dem der får en elevplads..!

Tak for alle de svar.

HAR SUPER OPTUR PÅ LIGE NU.

• #22   24. apr 2009 Tillykke:-)

• #23   24. apr 2009 Tlk..

• #24   24. apr 2009 Sådan mester....

• #25   25. apr 2009 takker

• Vibeke S
    Vibeke S Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #26   26. jan 2016 Hvor langtid varer den mundtlige test?
    Hvad spurgte de dig fx om Erik?

• Redder K
    Redder K Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #27   13. dec 2016 Hej alle,

Der er hjælp at hente på www.redderklar.dk til dem der vil have hjælp til optagelse som falckredder. Vi vil gerne gratis give lidt hjælp angående jeres mange spørgsmål. Vi kan desuden kontaktes på facebook, så skriv en besked der hvis du skal have hjælp. ellers se siden :-).

Kommentér på:
Falckredder elev???

Annonce