{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Det var sq tæt på {{forumTopicSubject}}

Nå så blev det min tur til at opleve en spøgelsbilist på vej på arbejde, dette var dog på en lille vej tæt på arbi, men fik da lige kysset hans bagende, og fik en meget mærkelig kørestil, aner virkelig ikke hvordan jeg fik reddet den, nu mener den kære nordmand så at jeg har noget at skylden da jeg i panik dyter og viker ham væk pga den smalle vej, men han kørte imod kørselretningen, eller køre ind hvor der var indkørsel forbudt, skiltet meget tydeligt med 2 store skilte. Glæder mig til at se hvad hans forsikring siger til denne sag. Det værdste er at der endda var 2 nordske biler der kørte imod kørselsretningen, og ingen af dem tænkte om på at finde en anden vej samt at man ikke lige forventer at der kommer en imod en på den strækning, og der er en del orintering der skal foretaget før man kan køre ned af vejen, der er lige som en afkørsel på motorvejen.
Nåede dog at undvige rigtig meget, men det kræver lige en ny venstre forkåbe, samt ny blinklys i venstre side og lidt skrammer på motoren.
Det var ikke lige den fedeste start på en arbi dag, men havde heldigvis nogle gode kollegaer til at trække mig op igen da choket kom lidt efter uheldet, så venter der bare en forsikringssag mellem Danmark/Norge, det skal nok komme til at tage tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det var sq tæt på
  • #1   8. jul 2009 Godt at der ikke skete personskader smiley

  • #2   8. jul 2009 jesus.... heldigt nok du slap for styrt. god mental bedring

  • #3   9. jul 2009 Heldigt...godt du slap med forskrækkelsen...ikke at DU kan lære noget af det, da det jo tydeligvis er deres skyld. Håber du får hvad du skal have!

  • #4   10. jul 2009 Kristian, ja det er så det der er problemet nu, han mener at jeg har en del af skylden da jeg i panik dyter og vinker ham væk fra min kørselsretning med venstre arm, hvilket han på ingen måde gjorde. Så nu bliver det nok en lang sag mellem forsikringselvskaberne, og jeg må undvære min kære mc indtil da, men jeg kan virkelig ikke se hvordan jeg kan få skylden når han køre mod kørselsretningen, og med det hændelesforl'øb der var. Noget heldigvis at lave en forfoldsvis effektiv kontra styring så jeg ikke smadede ind i siden på ham, det var det alternativ jeg havde.

  • #5   10. jul 2009 Kan sgu ikke være så svært at se hvem der har skylden....hvis man er i den forkerte vejbane så er det lige meget om du dytter, prutter eller noget....! Efte rmin ydmyge mening!

  • #6   10. jul 2009 Der er én ting, jeg ikke forstår: I kommer kørende direkte mod hinanden og ingen af jer ser den modkørende? Du havde tid til at dytte og vinke af ham, men I kunne ikke nå at bremse op? Kørte I begge meget stærkt eller drejede den ene af jer lige ud foran den anden?

    Det er ikke ment som kritik, jeg forstår bare slet ikke, hvordan situationen er opstået.


  • #7   10. jul 2009 Snetyven> Jeg køre først gennem et lyskryds hvor der holder en bil i midten, men ser ham i god til og får kørt forbi ham, dette gør at jeg ikke kan se vejens forløb, kender det dog da jeg køre den vej rigtig tit. og så skal jeg så dreje fra den vej jeg køre på, blinker til højre for at gøre andre trafikanter opmærksom på dette, i det jeg sætter blink lys i gang, orintere jeg mig også bagud, for evt. bløde trafikanker og da jeg drejer hovedet fremad ser jeg bare to biler komme direkte mod mig, hvilket får mig til at panik dytte og vinke han væk, hvilket jeg hurtigt opdager han ikke har til hensigt at gøre, derefter laver jeg en meget hurtig contra styring, og få lagt vægten til højre for at undvige ham, men dette lykkedes nu engang ikke. Alt dette sker selvfølgelig meget hurtigt og lidt i panik. Kender vejen som min egen bukselomme og ved der er udkørselforbudt af den vej han kommer fra, derfor regner jeg jo ikke lige med at der kommer 2 biler imod mig.
    Bagefter spg. jeg ham så om hvad de to skilte betyder der står der, hvor han selv svare at de betyder udkørsel forbudt. Det undre mig stadig hvordan det kan lade sig gøre at 2 biler, godt nok 2 norske biler, vælger at køre hen af en vej hvor der er stiltet med udkørsel forbudt.


  • #8   10. jul 2009 Det skal sige at der er forholdsvis kort afstand fra lysregulering til den afkørsel, og jeg kommer med ca de 60km/t som er tilladt på denne strækning, har ingen anelse om hvor hurtigt modparten har kørt, men vedkommenden køre hen af en vej hvor der udkørsel forbudt, og at deres venner i en anden bil også bare vælger at køre ned af denne vej. Der er to store skilte som efter min mening ikke er til at overse. Ved ende af vejen vil de såfremt jeg ikke var kommet komme til at skulle holde i venstre vognbane i en lysregulering, vejen er ikke lavet til at man kan køre ned af den og dreje til højre for enden af den, nok derfor billund kommune naturligvis vælger at ensrette vejen, ved opsætning af 2 skilte med udkørsel forbudt.

Kommentér på:
Det var sq tæt på

Annonce