{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

mærkeligt sygehusvæsen? {{forumTopicSubject}}

har lige brugt en hel del timer på skadestuen idag og fået en pludselig forkortning af en finger, gudhjælpemig om ikke de spørger om jeg har været ved egen læge først, da man skal ha en henvisning for at komme på skadestuen! kom så ind alligevel da jeg ikk mente det var forsvariligt at køre afsted til egen læge med olien rendende ud.
kan det virkelig være rigtigt det skal være sådan? forstår det hvis folk kommer ind med et "papercut" der ku klares hjemme ambulant, men når der lige frem mangler stumper af legemsdele? hva mener i om det? og har i oplevet lign.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mærkeligt sygehusvæsen?
  • #1   24. nov 2009 jeg var også tæt på at skære fingeren i stykker for nogle måneder siden, hvor jeg kom ind med blod overalt på tøjet og fik at vide at jeg skulle ringe inden, man står og ser lidt dum ud bagefter..

  • #2   24. nov 2009 syntes det er groft, ved godt det ikke er den største overskudsforretning, eller er slet ikk forretning, men vi betaler vel vores skat til dem, netop for at når det overstiger vores egen kunnen med plaster og forbindinger så skal vi ha hjælp, men det er nok sådan det skal være fremover.

  • #3   24. nov 2009 ligesom Falck reddere ikke må erklære en person død, hvis ikke hovedet ligger over 10 cm fra kroppen, så skal der en læge til det...

    Det lyder som lidt åndssvagt at de spørger om det...


  • #4   24. nov 2009 var godt klar over at man ikke måtte erklære en person død, falck redder som almindelig menneske er alle ens, med mindre der er lig platter, manglende hoved etc, men at man skal "ha lov" til at komme på skadestuen syntes jeg er lidt groteskt.

  • #5   24. nov 2009 søren, korrekt men mente ikk det var ambulance værdigt;)

  • #6   24. nov 2009 korrekt;) derfor jeg valgte skadestuen;)

  • #7   24. nov 2009 Til helvede med hvad de siger, vurderer man selv at skaden er stor nok til en tur derop, ja så er det bare med at komme afsted, de skal nok sende en videre i systemet hvis de mener at det er "pyller"....

    Kim.


  • #8   24. nov 2009 Endnu en tydeliggørelse af den kraftige forringelse af den offentlige service.
    Det bliver dyrere og dyrere at være dansker og servicen fortsætter med at falde.


  • #9   24. nov 2009 mener også seæv min vurderingsevne er god nok på det punkt, har haft finger i laser af en stiksav og den klarede vi hjemme og så til egen læge dagen efter, men var bare rystet over det.

  • #10   24. nov 2009 Det er den dejlige regering vi har siddende smiley lad os sparer og sparer så der ikke er råd til det samfund vi lever i.

  • #11   24. nov 2009 Søren B * Århus *: Har du set de biler de kører i ???

  • #12   24. nov 2009 Mummi - træls at høre med din finger, håber du kommer dig.

    Falckreddere må i øvrigt aldrig erklære død - uanset hvad. De må skønne, at skaderne er uforenlige med fortsat liv. Herudover må de undlade genoplivning ved samtidig tilstedeværelse af dødsstivhed og ligpletter - hvilket almindelige mennesker ikke må. Bare lige for at redde de tråde ud.

    Mht. til din behandling - så lýder det godt nok underligt. Har da aldrig hørt om at mn skulle komme med en henvisning fra egen læge på en skadestue!!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #13   24. nov 2009 Det lyder som om du har ramt en særdeles ærkesur sundhedsmedarbejder på din lokale skadestue! Andet er der vist ikke at sige til det... Har aldrig mødt det selv - og jeg skal da ellers hilse og sige, at "vores børn" har haft tour-kort til landets skadestuer... du må uden tvivl have været *meget* uheldig!

    Jeg er af den overbevisning at vores sygehuse og personalet gør en utrolig stor indsats og yder alt den kvalitet der kan lade sig gøre! Og det må jo være mere en livsstil for dem - tænk hvad de må stå model til... for en ringe løn! For ikke at tale om fantastiske arbejdstider!

    Og hvad angår "comments" vedr. mere og mere i skat og lavere & lavere service...Tja, nu er det det jo sådan, at vi bliver meget få til at betale gildet. Vores levealder stiger. Vores kompetence indenfor sundhedsområdet stiger voldsomt, hvilket betyder at du kan overkomme alvorlige sygdomme - som for bare 15-20 år siden ikke kunne lade sig gøre...så der er og bliver økonomisk pres på alle fronter! Desuden vil sundhedspersonalet også gerne have en lønstigning i ny og næ...trods alt... og summer du (og Hr. Brokkerøv) det hele op... så er og bliver det en koloenorm omkostning der blot vokser år efter år!

    Spørgsmålet er måske mere om *VI* tør tage debatten om hvornår man er syg? Er det sygdom ikke at kunne få børn? Er det en sygdom hvis dine øjne hænger og du (blot) ser træt ud? Tja, listen er alen-lang... Indtil videre ender det hele op med...at vi alle vil betale mindre i skat...og have en højere og højere service... og det er da logik for burhøns, at sådan virker økonomien ikke!

    Nå...håber at din tot-tot har det godt? smiley

    /h


  • #14   24. nov 2009 de var nu ellers flinke og glade, men at de spør om det virker ganske underligt, men de sagde det var fordi det ikke var en åben skadestue eller noget derhenad, det var forresten i herning hvis det har noget at sige?
    ja den sku gerne komme sig med tiden, men udsigterne er pt lange;) men man har vel lov at håbe det går stærkt:P


  • #15   24. nov 2009 lyder som om noget er gået galt et eller andet sted.

    kan kun sige at jeg har godt indtryk af sundhedsvæsenet.

    røg i fredags ind med røgforgiftning.
    og var godt nok overrasket over hvor meget de gjorde for at være sikre.


  • #16   24. nov 2009 har også altid været tilfreds med det, og er det da også endnu, men har aldrig oplevet det at man skal til læge inden, er før blevet sendt fra læge til skadestue, men ikk at lægen ska gi lov:S

  • #17   24. nov 2009 hans M : Af de grunde du selv nævner, er det jo blot endnu vigtigere at sundhedsvæsenet bliver noget bedre til at effektivisere, ligesom man gør det i det private erhvervsliv og ikke som det er idag, hvor man når man henvender sig på en skadestue, først skal snakke med en, der henviser til en anden der stiller en videre til en tredie osv. alle sammen spørger hvad er der sket?
    Og man starter forfra med den samme smørre som noteres ned inden man så skal snakke med en anden??
    Til sidst når man så til ham/hende som kan stille diagnosen, det system kan da være meget hyggeligt, men frygtelig dyrt og tidskrævende..

    Imens sidder der 120 mennesker i venteværelset
    og venter på at det blir deres tur..:)

    Bare ET eksempel på hvorfor vores sygehusvæsen
    er så dyrt og så lidt effektivt.!!


  • #18   24. nov 2009 Reglen blev indført for nogle år siden pga genganger tåber der kom med en hudafskrabning og lavede unødig kø.

    Men syntes nu at de plejer at være reelle nok hvis man kommer med en "fornuftig" skade.



  • #19   24. nov 2009 Ja, jeg er godt klar over at der sikkert er mange "kunder" der ligeså godt kunne ha´ ordnet deres skavanker selv, men det gør det jo så bare endnu vigtigere at være effektive så de hurtigt kan sparkes ud igen..:)





  • #20   24. nov 2009 ja ja ja, men tænk så på hvor lidt vi betaler i skat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #21   24. nov 2009 Ja LIDT service kan man vel godt forlange når uheldet endelig er ude..:)
    Og ikke at folk skal sidde og vente i flere timer,
    uanset hvad de så måtte fejle..


  • #22   25. nov 2009 mht. ventetid var jeg overrasket, har kun én gang oplæevet at komme ind med det samme, det var så også syre uheld, men ventede ca én side af anders and, så kom jeg ind, det syntes jeg så var service.

  • #23   25. nov 2009 Der er vist ingen der klandrer vort udmærkede sygehuspersonale, ikke jeg i hvert tilfælde.
    De gør alt, hvad de kan og med et ufatteligt godt humør til en en alt for dårlig løn.
    Det er systemet, der er noget galt med. Ressourcerne bruges på en stor, tung og kraftigt voksende administration, og så skal der spares, der hvor der er brug for ressourcerne. Nøjagtig på samme måde som i undervisningssektoren, ældreplejen og børnepasningen.
    Mvh.
    Hr. Brokkerøv


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #24   25. nov 2009 bombe/Jan/Brokkerøv m.fl.

    Der er fordele såvel ulemper ved alle systemer! Generelt vil jeg påstå, at vi som land klarer os særdeles godt. Vi er som danskede forkælet - endda RØV forkælet og har en forventning om at blive serviceret fra vugge til grav. Som tillæg skal dette ske uden at det må koste det mindste og og og og... tja, I kender selv historien!

    Hvad angår vores sundhedssystem - her inkl. den private del, så er systemet som sådan ganske fint. Der er fejl og mangler - bevares - men jeg skal da lige hilse og sige, at vi også kan finde kæmpe fejl og mangler i de andre lande! At noget kan gøres bedre er sandt. Og historisk set har man i sundhedssektoren haft læger til at være både leder, økonom såvel strateg! Min påstand - set indenfra et kæmpe sundhedssystem med næsten 9000 ansatte og budget på over 6-7 milliader er, at man skal gøre op med alle hindringer én gang for alle. Det betyder at læger skal have fokus på at være læge - og ikke lege økonom, leder eller strateg. Sygeplejersken skal have fokus på patienten og forøvrigt holde sig langt væk fra deres selvvalgte og enerådige administrative ud-af-kroppen administrationshåndtering. Desuden skal sosu, servicemedarbejdere samt teknisk personale droppe alle deres faggrænser, således man kan opnå en optimal arbejdshåndtering såvel fordeling. Fagforbund har forpestet "hvad der er muligt" indenfor sundhedssektoren ALT for lang tid! De gamle Amter har vi sagt farvel til...som erstatning har vi fået nogle kolosser af Regioner - en instans som primært har til opgave at styre vores sygehuse - og de arbejder langt fra sammen! Tænk bare på at man har talt om fælles dansk EPJ siden man gik fra hulkort maskinen... nu skriver vi snart 2010, og (næsten) alle Regioner kan end ikke tale sammen om patientoplysninger! Hindring på hindring på hindring... alle vil være høvding og bestemme.... Tja... hermed mit "bøvs" til samlingen af vores fantastiske sundhedssystem!

    Amen! smiley


Kommentér på:
mærkeligt sygehusvæsen?

Annonce