{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Mobil Nørd hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hey

Sad og kigged på en I phone Nytårs aften og synes den var hysterisk morsom ( ja ja jeg var også stiv), men nægtede at ville betale så mange penge for den.

Har så siddet og støvet nettet for at finde noget der ligende til en mere menneskelig pris.

Er faldet over en der HTC Hero som kan noget nær det samme.

Mine spørgsmål er så

1. Er det en okay telefon.??

2. Der er GPS i (Google maps), men kan man få et rigtigt Navigator program til den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mobil Nørd hjælp søges
  • #1   13. jan 2010 1:

    Det er en lortetelefon efter min mening.

    den jeg havede reageret rigtig langsomt på skærmen,
    og mange gange reagerede den slet ikke på det jeg gjorde,

    2:

    Aner det ikke

    Jeg har nu en iphone og den er super i forhold til htc hero..
    så efter min mening på smid nogle flere penge efter en iphone


  • #2   13. jan 2010 1. HTC Hero er ufattelig langsom og jeg synes det er spild af penge, jeg prøvede en vens og jeg kunne slet slet ikke magte at den var så langsom i menuer osv.

    2. JA her er et link til en test af navigation til en Hero http://www.mobilsiden.dk/?aId=9082


  • #3   13. jan 2010 synes også du skulle give det sidste for en Iphone 3Gs

  • #4   13. jan 2010 Mikkel det er ikke rigtigt... Navigon og TomTom til Iphone 3Gs bruger satelliter....

  • #5   13. jan 2010 Google Maps har heller aldrig været GPS... det er et kort....

  • #7   13. jan 2010 Et alternativ er Samsung Omnia. Den har indbygget en rigtig GPS og navigationssoftware.

  • #8   13. jan 2010 Min hero fungerer fint.. jo den kan til tider være lidt langsom, men den kan også nogle ting som en iphone ikke kan bl.a. åbne mere end én applikation ad gangen og så fungerer android perfekt, samt googles applikationer sidder lige i skabet.

    Det skal siges at opdateringen til den som kom i efteråret har gjort den en del hurtigere, Nikolaj Sonne (so ein ding) vurderede det til næsten 3 gange hurtigere end den tidligere version, så hvis folk har prøvet en hero med gammel software, så er det forståeligt at de har haft en dårlig oplevelse.

    2. Jeg fandt et navigationsprogram til den, men det kræver at du har fri download, da den downloader kort konstant.



  • #9   13. jan 2010 jonass M.. hvis den downloader kort konstant er det jo også noget crap. TomTom til iphone henter du kortet over f.eks western Europe og så har du alt liggende og kan stadig lave ruter uden signal osv.

    og jo Iphone kan også køre flere programmer på samme tid. du henter bare applikationen backgrounder fra Cydia.... peace of cake.

    i forhold til en 3GS så er Hero altså langsommere, det var en ny jeg sammenlignede med


  • #10   13. jan 2010 Wow masser af fede inputs

    Peter, Sebastian Tror det er som Jonass skriver den gamle i har set... Har læst overalt at den skulle være på højde med Iphone mht til hastighed.

    Sebastian. Tak for linket

    Sorte Slyngel: Vil lige tjekke den af tak.


  • #11   13. jan 2010 mikkel, nu ved jeg ikke hvilke apps du snakker om. men jeg har selv 2 navigation apps på min. Navigon og TomTom. det er apps der fylder lidt over 1GB hver og det er sattelit navigation og derfor ikke forkert smiley det virker kune hvis du kan fange satelliter som med en alm GPS.

  • #12   13. jan 2010 Sebastian G >> ja vi kan godt blive enige i at det er noget crap smiley men ved faktisk heller ikke om der findes andre navigationsprogrammer til den da jeg ikke lige har behov for det i bus og tog, men dette var gratis. Det kan være at der findes et bedre, som bliver tilgængeligt den dag de åbner for betalingsapplikationerne smiley



  • #13   13. jan 2010 Snup da en HTC Touch Diamond 2.
    Super lækker mobil. Og der fås også Navigation til den. Lige som Hero og Ipone. Og det fungere upåklageligt. Bruger det til tider og Ja den bruger sendemasterne til at søge med, men kun for at kunne opdatere hurtigere da sattelitten er langsommere at søge. Til googlemaps bruger den kun sendemasterne. Mange er bange for at det er dyrt at bruge navigationen pga. datatakst men har ikke været over 15 kr. på en måned endnu og bruger tit internettet på min samt navigation.


  • #14   13. jan 2010 Michael sendemasterne er ikke hurtigere end Satelitter, og langt fra lige så præcise... så hold dig nu til facts når du skal give gode råd, istedet for at slynge noget ud

  • #15   13. jan 2010 Den her er svaret på alle dine drømme:

    http://www.youtube.com/watch?v=aU8d7sWy8Ds


  • #16   13. jan 2010 1. Legetøjs telefon - men det sjoveste legetøj til dato.

    2. Ja - hvis du henter noget andet end googlemaps så ja.. ellers nej!
    Men et jailbreak og så finde noget andet steds så er du hurtigt kørende..

    MvH
    Michael


  • #17   13. jan 2010 Assistet GPS er en kombineret brug af en GPS Chip i håndsættet for indsamling af GPS satellit info, og en netværksbaseret server der foretager "beregningerne" (over operatørens netværk), og sender svar/position tilbage til håndsættet - det er ikke triangulering (hvilket i øvrigt med dagens teknologier kan være ret så præcist).

    Om det så gør det mere eller mindre rigtigt at processorkraften er i nettet og ikke i selve devicen (som i en "rigtig navigationsdims), det skal jeg ikke dømme om, det er vist religion ;o)

    JLL


  • #18   13. jan 2010 Michael M: 1. Det var det jeg tænkte smiley Indtil for nytår var en mobil kun noget jeg brugte til at ringe fra, sende et par beskeder og så som vække ur. Men nu synes jeg de er blevet lidt sjovere.

    2. Jailbreak Ahva er det???

    JL L (Medspril) Hold da op!!! smiley


  • #19   13. jan 2010 Lidt nyttig læsning: (link fjernet)

    Herudover anvender Iphone en lokalitetsteknologi baseret på bl.a. mobilmasterne, men det har intet med A-GPS systemet at gøre.

    Jeg har selv en Iphone 3Gs og det er den ultimativt fedeste gadget jeg har haft (og jeg har haft en del forskelligt). Naturligvis spiller den max. sammen med min MAC hjemme, og den er alt jeg har brug for til at kommunikere, finde vej, høre musik, få mails, opdatere kalender m.m. og så er der tonsvis af fede applikationer.

    Skal man kritisere lidt :o), så er det sku ikke den bedste "telefon" jeg har haft, så skal du kun bruge den til at ringe fra, eller som decideret arbejdstelefon, så ville jeg nok vælge noget andet ;o).

    Husk at få et flatrateabonnement, dit dataforbrug eksploderer.

    God fornøjelse med det ;o)

    JLL

    God fornøjelse


  • #20   13. jan 2010 Lidt læsning :
    www.vildmedmac.dk
    www.iphoneguide.dk

    Til jailbreak smiley


  • #21   13. jan 2010 Iphone er crap hvis du spørger mig , du er total låst uden jailbreak , og så har den ikke alm tastatur til at skrive på .

    Kan anbefale htc touch diamond 2 og htc hero , har haft begge . men hero er dog min fortrukne og er bestemt ikke langsom efter min mening ..

    Men smag og behag


  • #22   13. jan 2010 SELF har den ikke almindeligt tastatur når det udelukkende er touch.. gddamn.

  • #23   13. jan 2010 Sabastian G..
    God damn ... wake up

    Det er jo et alm touch tastatur på skærmen med ordbog


  • #25   13. jan 2010 Først..
    Der er ikke et almindeligt tastatur Rasmus..

    Der er Qwerty - Hvilket er en måde hvorpå tasterne ligger.

    Jeg vil godt lige følge op på mit svar fra tidligere.

    1. Det kommer an på hvad du skal bruge telefonen til.
    Er du håndværker er den nok uendelig upraktisk, eftersom den ikke er den mest solide mobil i verden. Men som legetøj er den fantastisk.

    Så for at gøre det overskueligt:
    Fordele:
    Stort udvalg i tilbehør
    Stort udvalg i Spil og programmer
    God hvis du løber/cykler (træningsprogrammer osv)
    God til musik
    God "medie" enhed - Internet, streaming osv..

    Kort sagt det ultimative gadget - Men holder strøm ½-2 dage på en ladning.. Men så snart du vender dig til at lade hver dag, så er det ikke et problem.

    Ulemper:
    Taber du den 1 gang, så er den mærket resten af dens levetid - stort set.

    Holder strøm ½-2 dage! - lidt surt hvis man er på den store køretur.

    Gps´en er ikke en gps.. Den er ubrugelig, med mindre du vil købe et ordenligt program som koster 5-700 kr.

    Dyr i indkøb.. Men legetøj skal ikke gøres op i penge.

    Så konklusion:
    Lækker telefon, Apple har brugt MANGE penge på at få den der kvalitets følelse frem, og det er lykkedes meget godt.


    Nu til HTC.

    Jeg har haft et par stykker, og da jeg i sin tid købte min iphone gjorde jeg det at jeg løb ned til 3 og legede med HTC diamond, og derefter op til Telia og legede med deres Iphone, og jeg var ikke i tvivl dengang...

    Hvis jeg skulle vælge idag ville jeg Seriøst overveje HTC HD2, men kun fordi den kan ALT.. Men til sommer kommer der en ny Iphone, så til den tid må vi se hvad markedet har at tilbyde.

    MvH
    Michael


  • #26   13. jan 2010 Michael m .

    med hensyn til tastatur er du lidt galt på den Qwerty tastatur
    er alm tastatur på skærmen ... QWERTY = de første bogstaver i rækkefølge på tastaturet

    Men derimod 1234---- også kaldet telefon tastatur
    er et tastatur som du ser det på en ganske alm telefon,
    det er dog noget du selv skal lave om i opsætningen

    Det er med en ganske alm orbog som du kender fra alm mobil tlf

    iphone 3gs har det ikke .


  • #27   13. jan 2010 Hvad jeg mener med alm tastarur er at det er numerisk system ...
    kunne vist godt misforståes


  • #28   13. jan 2010 " Navnet QWERTY kommer fra de seks første bogstaver i den øverste række af bogstaver på tastaturet.

    QWERTY-tastaturet er oprindeligt lavet til mekaniske skrivemaskiner, og tasterne er placeret, så de ikke sætter sig fast, når man skriver"
    http://da.wikipedia.org/wiki/QWERTY

    Til det almindelige T9 Tastatur du søger.. (Mener du kan på 3GS, ellers kan det helt sikkert findes på Cydia/app store)

    http://lmgtfy.com/?q=T9+on+Iphone

    Til topic:
    Der er masser af gode råd og hente på www.mobildebatten.dk - der er faktisk en hel del iphone nørder der, og generelt telefon nørder.. Så i stedet for at tale om biler med bageren, kan du jo oprette en bruger derinde og spørge de rigtige eksperter smiley

    MvH
    Michael



  • #29   13. jan 2010 ^^ Der er tonsvis af ironi i mit indlæg =)

    God jagt.


  • #30   13. jan 2010 Hero er den fedeste telefon jeg til dags dato har haft.
    den bliver du ikke skuffet over..... det er den opdateret version der sidder på dem du køber nu. den funger bare...
    og det nye google styrre system. er det bedste .Android styrer..


  • #31   13. jan 2010 Har lejet med en 3gs i dag . der var det ikke på
    Men kan ikke afvise det ikke er i app store


  • #32   13. jan 2010 Yes , endelig en der er til android smiley

    hehe


  • #33   13. jan 2010 Lidt sjov drejning diskussionen har taget, nu skal man vælge efter det operativsystem man lige synes "styrer" :o).

    Fedt hvis man er Nørd. Lille Joke no offence :o)

    Jim K (medspiril), kig på et par modeller, tag den du synes er fedest og passer til din pengepung, Hvis det er din første smartphone, så får du rigeligt med faciliteter uanset hvad du vælger.

    Tilbragte i øvrigt en del af nytårsaften med at sammenligne en HTC (hukommelsen er lidt tåget så modellen står ikke helt klart) og min Iphone. Ved godt hvad jeg foretrækker, men det er et helt personligt valg, og HTC er bestemt heller ikke "ringe".

    Du har rodet op i en religionskrig, da valg af smartphone er lige så peronligt som valg af MC :o) (eler næsten i hvert tilfælde)

    He-he
    JLL


  • #34   13. jan 2010 Tue har fundet telefonen til mig... smiley .......Grineren

    Synes sgu også jeg fik sagt gang i de forskellige Pointdextere ude i landet.. *G*.... Ville jo bare lige vide et par ting.... Synes nu min verden er blevet meget mere kompliceret...

    Men lige for at svare på et par ting.

    1. Når den står på overlevelses tur/Jagt White Waterrafting jamen så bliver den nok hjemme. Men med på jobbet (Kontor Jocky), med i byen (Show off Indtil jeg får den røvet af en pigebande), og så til dagligdags jamen så er den med i lommen.

    2. Skal lige dog finde ud af hvor meget den ligger og stjæler i passivt data opload og om man selv kan styre det... (Lukke ned for diverse opkoblinger og kun bruge dem når man vil )


  • #35   13. jan 2010 Hvis du jailbreaker den kan du få noget der hedder sbsetting, her kan du ligesom "kontrol-alt-delete" , slå processer ihjel.
    Derudover kan du slå 3G fra og alt muligt godt smiley

    derudover kan du tjekke på forbrug på telefonen.


Kommentér på:
Mobil Nørd hjælp søges

Annonce