{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Galleriet - elendig kvalitet! :-/ {{forumTopicSubject}}

Først kom bilgalleri, og snart derefter var motorcykelgallei.dk oppe at køre.. Og ejer må have set potentialet i også at have andre grupper, så nu findes der også reklamebetalte gallerier til heste, babyer, gnavere osv. osv..
Og indenfor biler og motorcykler må disse gallerier siges at nærmest have monopol på området.. Jeg er ihvertfald ikke selv stødt på lignende services med samme tilslutning - alene på mc'erne er der over 55.000 brugere registreret!

Men ihh hvor ville jeg ønske at der var et alternativ! Det irriterer mig simpelthen at man i år 2010 kan tilbyde en meget bred galleriservice på nettet, og man så samtidig komprimerer billederne så hårdt at det kan være svært at se forskel på billeder taget med en mobiltelefon og med dSLR..!
Når man profilerer sig som værende et GALLERI, må fokus ligge på netop at der er kvalitet i billederne.. Og det er der bestemt ikke noget af hér. Uden at have håndgribelige beviser, vil jeg påstå at komprimeringen er ligeså hård som for 5 år siden, selvom udviklingen indenfor servere, båndbredde og computere har udviklet sig en masse.. En del af argumentet fra ejer vil givetvis være at højere kvalitet billeder kræver mere serverplads.. Men ligesom alt andet indenfor området, er prisen på harddiske også faldet løbende, så jeg synes ikke dette argument holder en meter.

Jeg opfordrer derfor til at folk opretter brugere på f.eks. Flickr og linker til billederne via deres profil. Måske dette kan få ejer til at tage sig sammen og flytte fokus til billedkvalitet, frem for at bruge serverplads og båndbredde på at lave en masse forskellige (ligegyldige) kategorier..

Med (for mig) ligegyldige gallerier mener jeg især baby, gnaver og bolig... Udviklingen af den 12. kategori er sikkert godt i gang, alligevel vil jeg komme med et forslag:

KONEGALLERI.dk

Det kunne måske være en ide...?

Hmm.. eller måske ikke alligevel. Med den hårde komprimering vil konens hud blive så livløs og grovkornet at hun ser 20 år ældre ud... Og hvad er så meningen med at lave et galleri?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galleriet - elendig kvalitet! :-/
  • #1   7. jun 2010 Helt enig Matti, man kunne jo bare have lavet billederne til thumbs og så kunne du poppe up når man trykkede på dem i den gode kvalitet. Ville have været en rigtig meget bedre ide. Det skal dog siges at vip brugere ser større billeder end ikke vip brugerne

  • #2   7. jun 2010 Fuldstændig enig.

  • #3   7. jun 2010 Nu har der jo ikke været meget vidreudvikling på sitet, som stadig kører på en gammel teknologi.

    Du skal huske at det ikke er harddisk der gør at sider vælger at komprimere billeder, det er båndbredde som er ret dyrt.. Samtidig med at de ikke vil bruge penge på en mere advanceret komprimerings teknologi, og det faktum som du selv nævner, eksistere der ikke noget alternativ.


  • #5   7. jun 2010 Tror du har fat i noget rigtigt der...



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #6   7. jun 2010 Matti: Jeg forstår din pointe... efterfølgende skal alle som er enige så spørge sig selv: Vil I betale for at være her? Er I parat til at betale x,- kr. pr. måned for at bruge denne service? Hvis svaret er ja.. så har ejeren bagved MCG (og alle de andre) jo nærmest "grønt lys" til at gøre noget ved situationen. Man kan dog fristes til at overveje, om ikke der vil forsvinde en pæn del af de omtalte 55.000 reg. brugere på MCG?

    På den anden side... at navnet indeholder del-ordet "galleri" tager jeg ikke for mere end hvad det er... MCG er jo langt mere end et galleri. Det er ift. "mit brug" primært et forum - et sted hvor man skriver sammen... aftaler ture osv. osv. At der kan hægtes billeder på... tja, det er da fint - og den kvalitet som jeg ser- og har brug for... den er da fin nok! Hvis jeg vil have NASA-skarpe images, så søger jeg andre steder hen...

    Og dermed min pointe: MCG "as is" er faktisk go' nok....

    smiley


  • #7   7. jun 2010 Hans M: Vi har da allerede betalt for at være her og få den service... at den så ikke levet op til nutidens teknik kan da aldrig være brugernes skyld.

    Da krisen kom var der en artikel og hvordan ejerne af mcg og alle de andre gallerier stadig tjente tykt.



  • #8   7. jun 2010 Enig i den kritik af sitets manglende tilpasning til tiden.

    Men for dem der går op i heste, boligere m.m. er det måske bil- og mcgalleri der er ligegyldige smiley
    Så husk: Forskeliige mennesker = forskellige interresser.



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   7. jun 2010 Kristian J: Næ, det har vi faktisk ikke! Jeg har aldrig betalt en rød fregne for at bruge MCG - og såfremt der bliver indført betaling, så vil jeg være én af mange, der fluks vil forlade MCG hurtigere end en gæv sydtysker kan sige "pølse".....

    Nyankomne bliver (vist nok) opkrævet en éngangsbetaling - men så er det vist også det hele....


  • #10   8. jun 2010 den engangsbetaling lyder på 59 dkk, og det er da også en slags penge:)

    På Søstersiden HiFi-galleri, kan man tilmlde sig gratis som VIP bruger for at få vist billederne i en bedre kvalitet:)

    Måske er dette også tilfældet her, de ved jeg ikke da det er muligt man ført kan få den ydelse når man selv har oprettet en mc, og dette kan jeg ikke da jeg først er ved at tage kortet nu:)


Kommentér på:
Galleriet - elendig kvalitet! :-/

Annonce