2.006 visninger
|
Oprettet:
OT - Bil/bremser {{forumTopicSubject}}
Har lige haft konebilen Mitsu Colt 1,5 '07 til 40K eftersyn.
Mekanikeren sagde at bremseklodser + skiver er slidt i bund.
Kan det passe?
Kan måske forstå med klodserne, men skiverne burde da ikke være slidt ned allerede?
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
Forskel på kørsel... jeg kan køre 100.000 på et sæt klodser inden jeg skifter dem fordi de er blevet hårde:-)
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 186
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 105 Svar: 791
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 105 Svar: 791
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 12 Emner: 24 Svar: 186
Tromlens Max mål Bag = 204.4 mm
Så kan du selv måle efter
jan 2006
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 280
Nu siger du også konebilen. Mange damer har det jo med at fedtbremse, og det slider utrolig meget på bremserne.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 106
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 103
mekanikker skal vudere om de kan køre indtil næste eftersyn, og da nyere biler ofte har 30000km mellem eftersyn, kassere mekanikkerne i dag gode bremser, fordi de ikke mener der er 30000 km i dem, måske er der kun 20000 tilbage... men det er jo ikke nok til det 30000km service interval
aug 2004
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 103
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 12 Emner: 24 Svar: 186
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
http://www.fdm.dk/bil/mitsubishi-colt-1.5-invite-cp-allshift-5-doers-2007
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
Umiddelbart vil jeg sige det lyder lidt utroligt. Jeg har selv lavet eftersyn på temmelig mange af de biler, da jeg har en fortid på autoriseret Mitsubishiværksted. Kunne forstå hvis det var de bagerste, da bilen er for lille til at kunne bremse nok bagunder til at holde skiverne rene, medmindre man leger Tom K hver gang man kører i bilen.
De bagerste volder gerne lidt problemer, grundet det ovenstående, men kan holdes væk, hvis man sørger for at bruge håndbremsen lidt engang i mellem, når man kører.
Men de forreste.. Jeg har personligt ikke set nogen skiftet under 100.000 km. Det betyder ikke at det ikke kan lade sig gøre, jeg har selv skiftet bremser engang ved første eftersyn (20000) på en fiat punto, og en anden gang ved 140.000 eftersyn på samme model.
Bremser slides aldrig ens, og der er STOOOOOR forskel på hvordan folk slider dem.
En af grundende kan være at mekanikeren har vurderet de ikke kan holde til næste eftersyn. Det er meget muligt.
En anden grund kan være, at mekanikeren ikke er klar over at klodserne, fra fabrikken af, er ca halvt så tynde, som nye europæiske bremseklodser gerne er. Der er ca 6-7 mm belægning på et sæt nye bremseklodser til en colt, og det kan snyde mange. Jeg har selv svaret på spørgsmål et utal af gange fra folk der har været i syn, og har fået at vide at deres bremser er slidt op, fordi synsmanden sys klodserne ser tynde ud. En bremseklods med 3 mm belægning kan godt køre de første 30000 km uden større problemer. Men igen, der kommer faktoren med hvordan folk kører, igen ind i billedet.
Men som sagt, så har jeg aldrig selv skiftet nogen der har kørt under 100.000
Og forresten. Den historie med kun at skifte klodser. Den hører til i 1985. I dag er skiver og klodser slidt op sammen, og skiftes sammen.
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 12 Emner: 24 Svar: 186
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
Ganske få andre fejl er set, men det er godt nok meget i småtingsafdelingen. Det er en yderst solid bil, som det efter min mening ikke er nødvendigt at købe en ny udgave af den, medmindre man aabsolut vil ha en ny bil. En pæn brugt gir dig lige så meget bil for pengene. Og så er der tilmed et ganske pænt bredt udvalg af modeller med både sædevarme og aircon..
Godt service en gang om året, og en undervognsbehandling, så har man bil der i Ufattelig mange år.
sep 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 105 Svar: 791
På mine 4x4 er bremserne aldrig blevet skiftet før 100-140K km, så derfor undre det mig, at han ville skifte på Colten ved 40K....Nå men kigger selv på det.
Tak for indput Bo....ja også til i andre da
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
Men herovre, der holder bremser gerne 100 - 150.000 på mange bilmærker. Det er ikke usædvanligt. Især ikke hvis man gider skille dem ad, og sørge for de er lidt smurt op.
Jeg har sågar set 180.000 km på en opel engang på et sæt forbremser.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
1. klodser helt slidt og ødelagt skiven
2. kaliber ødelagt = bremser hænger = skive ødelagt
3. knep skiver..
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
Iøvrigt er der ligeså befærdet i Slagelse by hvor jeg bor nu.
og hmm, hvad ved du egentligt om hvor min kørsel foregår og hvordan?
Jeg har læst trådene tak
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 474
Men har boet og arbejdet i kbh før, samt haft job hvor jeg brugte hele arbejdsdagen på at køre imellem vores kunder, selv da holdt mine klodser 100.000 +.
Jeg tror meget at det afhænger af køre stil samt af reservedelenes kvalitet.
Mange, specielt i byen har tendens til enten at speede op-bremse, speede op - bremse istedet for at afpasse deres hastighed. Eller til at sidde konstant med en fod på bremsen.
og selvsagt holder Tsvansen møgreservedele ikke lige så længe som originale og/eller kvalitets reservedele.
OT - Bil/bremser