{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OT - Bil/bremser
  • #1   27. jan 2011 Hvis man har kørt videre med nedslidte kloser ødlægger man skiverne. så jo.

  • #2   27. jan 2011 kan godt passe som martin siger.
    Forskel på kørsel... jeg kan køre 100.000 på et sæt klodser inden jeg skifter dem fordi de er blevet hårde:-)


  • #3   27. jan 2011 Har selv en mitsu colt 07. har kørt 87000km og det eneste jeg har skiftet er klodserne bag. men skal snart skifte det hele. og jeg kører meget by kørsel. men igen der er forskel på hvordan man kører og bremser.

  • #4   27. jan 2011 Der har endnu ikke været mislyd fra bremserne, så nedslidte klodser burde ikke have ødelagt skiverne.


  • #5   27. jan 2011 kik på dem selv...................................så du kan vurderer om det passer..

  • #6   27. jan 2011 Det vil jeg også gøre Busa, vil jo helst ikke have muldvarpe-skindet op af lommen smiley

  • #7   27. jan 2011 kan jeg godt forstå..... : )

  • #8   27. jan 2011 Skivernes minimum mål For = 21.4 mm
    Tromlens Max mål Bag = 204.4 mm

    Så kan du selv måle efter


  • #9   27. jan 2011 Det kan også være at skiverne har så stor en rustkant, at hvis der kommer nye klodser på vil de med det samme slide riller fra rustkanterne ind i klodsen. Det kan være derfor din mekaniker mener der skal nye skiver + klodser på. Dog plejer man lige at kunne banke rustkanterne af.

    Nu siger du også konebilen. Mange damer har det jo med at fedtbremse, og det slider utrolig meget på bremserne.


  • #10   27. jan 2011 Allan N: Den omtalte colt har nok skiver bag, ikke tromler.

  • #11   27. jan 2011 Hvis skiverne ikke er under minimum mål, er der vel også stadig en mulighed for at få "drejet" lidt af dem! Det har sparet mig for en gang skiver:)

  • #12   27. jan 2011 Dine skiver er slidt ned fordi !!!!!!!!!!
    mekanikker skal vudere om de kan køre indtil næste eftersyn, og da nyere biler ofte har 30000km mellem eftersyn, kassere mekanikkerne i dag gode bremser, fordi de ikke mener der er 30000 km i dem, måske er der kun 20000 tilbage... men det er jo ikke nok til det 30000km service interval


  • #13   27. jan 2011 herudover.. mindre motor har svagere bremser, og svagere bremser slides hurtigere ved hårdere kørsel, og har en tendens til at blive skæve hvis de er massive, selv om du ikke kan mærke det. for det skal din abs esp osv. nok sørge for at du ikke kan

  • #14   27. jan 2011 Jesper [Virum] P: Hvis det er en colt fra 07 så Nej den har tromler bag

  • #15   27. jan 2011 Allan N: Nå. Her har den nu skiver bag, og mekonomen sælger også skiver og klodser til bagbremsen.
    http://www.fdm.dk/bil/mitsubishi-colt-1.5-invite-cp-allshift-5-doers-2007


  • #17   27. jan 2011 En Colt fra 2007 har skivebremser bag, når den er solgt i danmark. De findes med tromler bag, men de er aldrig solgt i europa med tromler bag.

    Umiddelbart vil jeg sige det lyder lidt utroligt. Jeg har selv lavet eftersyn på temmelig mange af de biler, da jeg har en fortid på autoriseret Mitsubishiværksted. Kunne forstå hvis det var de bagerste, da bilen er for lille til at kunne bremse nok bagunder til at holde skiverne rene, medmindre man leger Tom K hver gang man kører i bilen.

    De bagerste volder gerne lidt problemer, grundet det ovenstående, men kan holdes væk, hvis man sørger for at bruge håndbremsen lidt engang i mellem, når man kører.

    Men de forreste.. Jeg har personligt ikke set nogen skiftet under 100.000 km. Det betyder ikke at det ikke kan lade sig gøre, jeg har selv skiftet bremser engang ved første eftersyn (20000) på en fiat punto, og en anden gang ved 140.000 eftersyn på samme model.

    Bremser slides aldrig ens, og der er STOOOOOR forskel på hvordan folk slider dem.

    En af grundende kan være at mekanikeren har vurderet de ikke kan holde til næste eftersyn. Det er meget muligt.

    En anden grund kan være, at mekanikeren ikke er klar over at klodserne, fra fabrikken af, er ca halvt så tynde, som nye europæiske bremseklodser gerne er. Der er ca 6-7 mm belægning på et sæt nye bremseklodser til en colt, og det kan snyde mange. Jeg har selv svaret på spørgsmål et utal af gange fra folk der har været i syn, og har fået at vide at deres bremser er slidt op, fordi synsmanden sys klodserne ser tynde ud. En bremseklods med 3 mm belægning kan godt køre de første 30000 km uden større problemer. Men igen, der kommer faktoren med hvordan folk kører, igen ind i billedet.

    Men som sagt, så har jeg aldrig selv skiftet nogen der har kørt under 100.000

    Og forresten. Den historie med kun at skifte klodser. Den hører til i 1985. I dag er skiver og klodser slidt op sammen, og skiftes sammen.


  • #18   27. jan 2011 Bøjer mig i støvet... Tolerance data siger bare tromle bag.. : /

  • #20   27. jan 2011 Iøvrigt. Min Nubira har lige fået nye kalibre, skiver og klodser bag. Den er meget modtagelig for skidt og rust, så klodserne kommer let til at hænge. Sådan er det på den model for hver 60.000km

  • #21   27. jan 2011 En helt anden ting er i øvrigt at eneste gennengående fejl en colt af den omtalte model har, det er de omtalte bagerste bremser.

    Ganske få andre fejl er set, men det er godt nok meget i småtingsafdelingen. Det er en yderst solid bil, som det efter min mening ikke er nødvendigt at købe en ny udgave af den, medmindre man aabsolut vil ha en ny bil. En pæn brugt gir dig lige så meget bil for pengene. Og så er der tilmed et ganske pænt bredt udvalg af modeller med både sædevarme og aircon..

    Godt service en gang om året, og en undervognsbehandling, så har man bil der i Ufattelig mange år.


  • #22   27. jan 2011 Nu har jeg selv kørt ca 500K km i Mitsubishi 4x4, fordelt på 3 modeller, så jeg ved at Mitsu er et godt stykke kvalitets automobil. Af den grund blev konebilen også en Colt. Og som Bo siger er den proppet med udstyr, som man betaler extra for ved alle andre mærker i klassen. Motor ydelsen er også den bedste i klassen. Og særdeles gode mærker ved ADAC...
    På mine 4x4 er bremserne aldrig blevet skiftet før 100-140K km, så derfor undre det mig, at han ville skifte på Colten ved 40K....Nå men kigger selv på det.
    Tak for indput Bo....ja også til i andre da smiley





  • #24   28. jan 2011 Jeg aner intet om hvordan bremserne holder derovre, det ville være logisk at de holder kortere, det har Kenneth ret i.

    Men herovre, der holder bremser gerne 100 - 150.000 på mange bilmærker. Det er ikke usædvanligt. Især ikke hvis man gider skille dem ad, og sørge for de er lidt smurt op.

    Jeg har sågar set 180.000 km på en opel engang på et sæt forbremser.


  • #25   28. jan 2011 Klodserne kan meget nemt slides op efter de 40k, også hvis man kører pænt.. men skiver..!? det kan kun skyldes 3 ting..

    1. klodser helt slidt og ødelagt skiven

    2. kaliber ødelagt = bremser hænger = skive ødelagt

    3. knep skiver..


  • #26   28. jan 2011 derovre? jeg bor på sjælland g har en colt som kører omkring 240 km dagligt. mine bremser holder 100.00 km +

  • #28   28. jan 2011 nah ikke pt. men har tidligere boet i indre by, og der var det samme resultat.
    Iøvrigt er der ligeså befærdet i Slagelse by hvor jeg bor nu.

    og hmm, hvad ved du egentligt om hvor min kørsel foregår og hvordan?
    Jeg har læst trådene tak


  • #30   28. jan 2011 nej som skrevet er det ikke indre by p.t..
    Men har boet og arbejdet i kbh før, samt haft job hvor jeg brugte hele arbejdsdagen på at køre imellem vores kunder, selv da holdt mine klodser 100.000 +.
    Jeg tror meget at det afhænger af køre stil samt af reservedelenes kvalitet.
    Mange, specielt i byen har tendens til enten at speede op-bremse, speede op - bremse istedet for at afpasse deres hastighed. Eller til at sidde konstant med en fod på bremsen.
    og selvsagt holder Tsvansen møgreservedele ikke lige så længe som originale og/eller kvalitets reservedele.


Kommentér på:
OT - Bil/bremser

Annonce