{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.038 visninger | Oprettet:

Dyno (til måling af HK) software til m {{forumTopicSubject}}

Dyno (til måling af HK) software til mobil / andriod

Nogen der har set noget forholdsvis godt software til at måle Hk med?

Har selv dynomaster og RaceDroid, men har set man kan få meget federe software til iphone.

Dynomaster måler ved at man taster kg (køreklar med sig selv) og så måler den accelerationen og kombinere det med GPS.

Desværre kan man ikke hive omdrejninger af motoren ud så man kan måle moment og overstående programmer er ikke imponerende, selv om de kan måle 1/4 mile osv. De grafer jeg har set passer Hk nogenlunde, men grafen går op og toppe og går ned igen. Hvis man køre 1-2-3 gear, så skulle grafen jo gerne gå op og ned i forbrugte Hk, men det gør den desværre ikke.

RaceDroid er helt tosset, det bruger accelerations måleren, hvilket betyder at tlf’en skal ligge helt faldt og fast. I dynamaster kan man få data ud, og det er jeg selvfølgelig også interesseret i.

Nogle der har noget bedre bud på et bedre program, gerne betaling, bare det er godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyno (til måling af HK) software til m
  • #1   20. feb 2011 Er GPS'en så præcis at den overhovedet kan bruges til det? Fordi det er GPS/upræcis så ser du heller ikke fald ved gearskift.

    Jeg har hørt at programmer som bruger accelerationsmåleren er gode. Læste i hvert fald om en, som havde brugt det i sin bil. Og han fik rimelige resultatet i forhold til hans rulle-udskrift.

    Så du skal da bare ha' lavet en holder til mobilen på din mc. smiley


  • #2   20. feb 2011 Jeg tror bare den bruger GPS'en til at starte tidtagningen. Den starter den først ved 20km/t. Måske bruger begge programmer accelration, ved at med det ene kunne jeg snyde den til at jeg kørte 600km/t i en bybus....det må siges at være forkert smiley

  • #3   20. feb 2011 Og hvordan kunne du snyde den?

  • #4   20. feb 2011 Jeg har set en del US tråde om det samme emne , og alle siger

    DET DUR IKKE , så der droppede jeg den ide


  • #5   20. feb 2011 "Hvis man køre 1-2-3 gear, så skulle grafen jo gerne gå op og ned i forbrugte Hk, men det gør den desværre ikke."

    Den kan jo ikke regne effektien ud på den måde, men tager vel noget gennemsnit, så til det formål kan den jo godt fungere.

    Man skal nok ikke justere sin powercommander ind efter den men hvis den rammer tæt på dem der har sammelignet med dynotest, så må de jo have lavet noget der fungerer tilnærmelsesvist.
    Den skal vel også bruges efter forskriften, så hvis man sidder og kaster med den i en bus, så er det klart den ikke beregner bussens hestekræfter xD



  • #6   20. feb 2011 Per F: Udover man heller ikke kender bussens totale vægt inkl passagerer, så det er klart at hvis man ikke benytter de apps rigtigt, så vil man få et forkert resultat.

    Med accelerationsmåleren, beregner div apps udfra de g-kræfter, som man/mobilen bliver påført. Og der for vil/skal der komme dyk i effektkurven ved gearskift. Det som benytter GPS kan ikke bruges til en fis.


  • #7   20. feb 2011 Tænker bare at de måske burde bruge GPS til at "rette ind".

    Hvis den starter ved 20km/t (man kommer jo pænt hurtigt fra 0-20), så burde den efterfølgende smide GPS data ind (det gør den faktisk også), men lige i bussen (600km/t) tog den GPS til hastighed og så virkede det som om den udelukkende bruge accelerationen til at beregne hastigheden.

    Det er muligt at acceleration er forholdsvis præcist, men det blandet sammen med den faktiske GPS måling vil jo være guld værd. Ved godt at GPS vel kun opdatere omkring 1 gang pr sek, men når man nu har begge dele til rådighed.

    Lige med bussen står der hvad den vejer total vægt og hvor meget bagage den må have med. Køre man sent nok så skal man vide sin egen væk og gætte hvor tyk chaufføren er smiley . I en bus på 7ton (ca.) og vel 300kg fordi det ikke er tørvægt, så gør det nok ikke mange Hk forskel om man gætter chaufførens vægt 100kg forkert.

    Derimod hvis det er en mc på 125kg, så giver 100Kg for føreren fandens til forskel.

    Korrekt med gearskifte, man SKAL kunne se det. Tror ikke helt den tager et gennemsnit, den regner bare på hvis man kommer fra 50-60km/t på 1 sek og flytter 200kg, så giver det (gæt) 2 Hk og så trækker den så noget vindmodstand fra, som bliver højere jo stærkere man kører. Det BURDE kunne laves ret præcist.

    Syntes jeg har hørt om software (sikkert til gay...undskyld...iphone) som ramte omkring 10% forkert.

    Sagen er også jeg har to motorcykler, den ene en sofa med automatkobling og den ville jeg meget gerne måle om fungerede korrekt eller kunne gøres bedre. Når den så var optimal, SÅ kunne jeg få den rullet. Den lille MC har så få Hk at jeg vidst bliver nød til at tage den til et knallert arrangement for at få den målt smiley


  • #8   20. feb 2011 Effekt beregnes ved at en given masse(vægt) flyttes over en given distance på en vis tid.
    Ved at bruge accelerationsmåleren, så kan man via g-kræfter og tid, regne sig frem til afstanden. Vægten kender du selv.
    Så der har du alle de faktorer, som du skal bruge. Dine hk som app'en "regner" ud er inkl modvind/fartvind, som man ikke kan undgå på vejen.
    Du kan evt køre frem og tilbage på samme strækning, så du får to resultater - et i medvind, og et i modvind.

    Jeg har ingen erfaringer med nogen apps, men jeg ved da hvordan de SKAL virke.


  • #9   21. feb 2011 på htc desire der har m,in kammerat et program, hvor du skal trukke en hel masse data ind bilens vægt, længde,brede,højde. så måler den over gps et bestemt stykke fx 402 meter hvor hurtigt man køre stykket. og laver udregning efter det

  • #10   21. feb 2011 Anders> Ok...Så langt så godt, men hvad hedder programmet?

    Er lidt i tvivl med det android store, for jeg har fundet 2-3 programmer på nettet der skulle kunne købes der og der er en 2D stregkode med henvisning, men der står bare at de ikke findes (altså ikke findes mere), så jeg ved ikke om storen kun har "populært" software eller om de er fjernet fordi de er for dårlige


  • #11   21. feb 2011 Anders> Ok...Så langt så godt, men hvad hedder programmet?

    Er lidt i tvivl med det android store, for jeg har fundet 2-3 programmer på nettet der skulle kunne købes der og der er en 2D stregkode med henvisning, men der står bare at de ikke findes (altså ikke findes mere), så jeg ved ikke om storen kun har "populært" software eller om de er fjernet fordi de er for dårlige


Kommentér på:
Dyno (til måling af HK) software til m

Annonce