{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med campingvogn
  • #3   6. apr 2011 vil det nemmeste ikka være at få vægten sat de 50kg ned???

  • #4   6. apr 2011 Og husk også lige at lægge totalvægten for bilen sammen med den for campingvognen - overstiger de tilsammen 3500 kg, så kan du ikke køre den med almindelig B-kørekort, men skal have til trailer (eller lastbil)

  • #6   7. apr 2011 Det er faktisk meget enkelt. Hvis man har et alm. kørekort ( B ) så må man trække bilens egenvægt + 50 kg. ( glem hvad bilen reelt må trække )
    Hvis man vil udnytte max træk vægten på bilen, kræves B/E kørekort.

    - og så kommer alle de komplicerede løsninger, f.eks kun at læsse i traileren/campingvognen, op til bilens egenvægt + 50 kg osv.

    Jeg blev sidste sommer stoppet i min Epica, læsset med en 2000 kg åben boogie trailer med brænde. Epica`en vejer 1200 kg og må trække 1800 kg.
    Jeg blev dirigeret ind på vægten på rastepladsen ved karlslunde.
    Traileren blev hægtet af, og vejet. - til 1950 kg.
    Bil + trailer næsten nye, jeg kørte sharp 80 km/t, brænde forsvarligt surret og jeg har selvfølgelig B/E kort. - efter lidt snik snak ( der var jo overlæs 150 kg ), blev jeg bedt om at liste hjem og måtte forøvrigt have en god dag.


  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #7   7. apr 2011 Torben S (Greve)

    Det er ikke helt rigtigt det du skriver, Min bil har en egenvægt på 1600 kg. Men den må kun trække 1500 kg så man skal altid lige huske at kigge på sin reg. attest.


Kommentér på:
Kørsel med campingvogn

Annonce