{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.622 visninger | Oprettet:

Problem med kineser atv. {{forumTopicSubject}}

For fa´en, jeg roder med noget kinesisk atv legetøj sammen med min søn, vi fik den foræret og den har efter sigende fungeret fint indtil den blev sat i ``dvale´´ i en caraport, der er kommet nyt batteri på men der er ikke det mindste liv i den, når jeg trækker en ledning fra batteri til starter kører motor fint rundt, men ingen gnist ??
Der er 2 cdi tingester og en ubekendt box ?
Jeg synes jeg har gået alt igennem og tjekket for ir osv. for satan alle de ledninger der åbenbart skal til for at få sådan en til at kører, så er det sgu nemmere med en gammel englænder..:)

Hva´ kan der være galt ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med kineser atv.
  • #1   14. jun 2012 Den er fra Kina. Det er mekanik af aller værste skuffe. Deres mc motore er tvivlsomme, deres scooter motore er ringe. Deres ATVer er elendige. Og kun overgået af deres pocketbikes.

    Det bedste råd vil være at købe en rigtig godt slidt yamaha eller Suzuki ATV til knægten, han vil elske dig resten af livet smiley

    Min knægt ødelagde 3 kinesere på 6 mdr. Først en 70cc ( troede jeg havde købt for lille, og det var derfor alt sprang i luften) så blev en 150cc indkøbt..det gentog sig. Så blev der købt en 250cc hos p.lindberg ( det måtte jo virke når de lagde navn til) 6 mdr og 14000,- fattigere blev der indkøbt et 15 år gl vrag af en Honda 200 og en 10 år gl Suzuki 160, det er 10 år siden og de køre begge endnu. Uden problemer. Den sidste af kineserne (Lindberg) forærede jeg en kollega for et par år siden. Han renoverede den kørte et par mdr og opgav så at proppe penge i lortet...


    Giv op mens tid er. smiley


  • #2   14. jun 2012 Vi fik også 2 små kina crossere med sammen med atv´en, dem var der ikke de store problemer med jeg rensede karburator og hev lidt i snoren så kørte de, men atv´en er sgu ikke så let at ha´ med at gøre åbenbart og jeg er pisse dårlig til el..:)

  • #3   14. jun 2012 Har en kammerat der solgte en del af de maskiner..
    Samme problem gentog sig tit..
    Det plejer og være den lille CDI relæ der er omkring under sædet..
    Og andre gange den lille træksnor i røven af maskinen.. Sådan en forældre snor, så knægten ikke kører for langt smiley


  • #4   14. jun 2012 Stefan: Men der er 2 cdi relæer efter hvad jeg se ?? Og den der er også den træksnor i røven af den som du omtaler, hvis jeg får den til at kører hiver jeg alle de ledninger af der kan undværes...:)


  • #5   15. jun 2012 nogen af dem leveres med fjernbetjæning som kan slå teningeen fra.
    så bedste råd er find et simpelt diregram på feks. kinøjserkubbens side og fjern alt overflødig :o)


  • #6   15. jun 2012 Har selv sådan en Kina ATV, jeg fik foræret med el- problemer..
    Her var det meste af ledningsnettet dog brændt, inkl. Cdi box..

    Hvis du har sat den i "dvale" mens den stadig virkede, er det næppe cdi boxen der er problemet, da den normalt vil brænde af under kørsel og ikke mens dyret holder stille.
    De fleste futter af fordi folk brugers deres bil med startkabler, for at få liv i dyret. De ampere kan de billige komponenter ikke klare..

    Jeg tror nærmere du skal kigge på dødmandskontakten på forbremsen eller ón/off kontakten på styret.
    Bremse-kontakten er især noget lort...

    Du kan downloade ledningsdiagram forskellige steder på nettet.

    Ledningen til dødmandskontakten på bremsen går til cdi modulet. Tjek hvilken farve den har. Herefter mål om den slutter/ afbryder stelforbindelsen..



  • #7   15. jun 2012 Den ATV jeg købte for kort tid siden ville heller ikke starte efter stilstand. Et nyt tændrør så kørte den igen. Men ja, tjek kontakterne som Anders siger.

  • #8   15. jun 2012 Jep! Nyt tændrør var også det første jeg ville prøve.

    Og så en rettelse : Kinøjserklubben har ikke noget med ATV'er at gøre....


  • #9   15. jun 2012 Ok, der går ledninger op til begge bremsegreb, er det meningen at man skal aktivere begge bremser og som før omtalt også ledinger ud bagtil til en on off kontakt og så er der lys og bremselys osv. kan man ikke fjerne alt det lort og så bare ha´ strøm på tændingen så den kan kører ??
    Hvor på nettet finder man et el diagram til sådan en ?
    Det er en Mikilon ?? har jeg gogglet mig til..


  • #10   15. jun 2012 Der sidder på forbremsen en kontakt der skal aktiveres for at den kan starte "sker ved at du holder bremsen mens du starter". Den er ret nem at komme udenom det er bare at hive ledningerne af og danne forbindelse mellem de 2 ender.

Kommentér på:
Problem med kineser atv.

Annonce