{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.702 visninger | Oprettet:

Hvad kræver det at komme til at køre "tt" løb / bane sport på mc? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG, går og pusler lidt med tanken om at skifte min rally sport ud med noget "tt" løb / banedage.

Men da jeg ikke har den store viden inde for mc sport, har jeg nogle spørgsmål.

1: Kræver det licens som i andre motorsports grene?
I så fald hvor tager man sådan en?

2: Valg af dragt! samt ca. priser?

3: Valg af mc? har kigget rundt, og tænker at hvis jeg skal igang, vil jeg nok starte ud i den billige ende af registret.

Har kigget lidt på disse.

http://www.123mc.dk/honda-cbr-600-f/mcid-52049s3

http://www.123mc.dk/kawasaki-zx6r/mcid-44656s2

http://www.123mc.dk/suzuki-gsxr-750/mcid-50335s4

4: må man køre på cykler uden afgift?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kræver det at komme til at køre "tt" løb / bane sport på mc?
  • #1   15. jun 2012 Kræver ingen licens for at køre trackday.

    Alm læderdragt, pris 2-20k

    Lad være med at købe en kedelig F maskine..


  • #2   15. jun 2012 1. Licens kun krævet hvis du stiller til start i løb. Fx DM. Samtidig skal du være medlem af motorsportsklub.
    2. Dragt. Starter vel fra 3500kr af og op til 25.000kr. Det er kun dine egne krav der sætter grænsen. Derudover er der handsker, rygskjold og støvler påkrævet.
    3. Den sidste 750'er ved jeg går rigtig fornuftigt. Lå og slåssede lidt med ejeren af den tidligere i år.
    4. cykler uden afgift er vel næsten at foretrække da du ikke er forsikret på banen. Alle cykler du linker til er jo uden afgift..!


  • #3   15. jun 2012 Du kan som de andre også siger, køre track days uden licens.
    Hvis du har planer om at køre DM, på et tidspunkt, skal du lige have i mente, at du ikke kan stille op i Rookie 600, med en 750 ccm smiley

    Kig evt. www.dmusport.dk, der er alle reglerne for køretøjer smiley
    (link fjernet) er også god...

    Her er mc specifikationer tilladt til RR.
    (link fjernet)licens/RR4rrspecifikationer2009.pdf


  • #4   15. jun 2012 Hvis man har ambitioner og talent, og ikke vil "nøjes med" trackdays og en god gadecykel, så er det man har mest brug for penge. Mange af dem.
    Til gengæld møder man en masse meget spændende mennesker, som man vil holde kontakt med resten af livet, og får nogle oplevelser der sætter sig fast. Umagen og pengene værd.


  • #5   15. jun 2012 +1 Peter K..

  • #6   15. jun 2012 Det der med penge er ihvertfald rigtigt.. også selvom man "kun" kører trackdays... men Rally er jo heller ikke gratis at køre.
    Dog er der den store forskel at en stor del af dansk roadracing, det være sig trackdays eller DM bliver kørt i udlandet.
    F.eks. blev første afdeling af DM kørt i Slovakiet.


  • #7   18. jun 2012 Takker for alle de gode svar og indput :-), må sætte mig ned og finde ud af hvad præcis jeg gerne vil, var godt klar over en del løb ville forgå i udlandet men slovakiet er dog et stykke væk smiley

    Håber at det kommer til at lade sig gøre smiley og at vi ses ude på banen når i fræser forbi smiley


  • #8   18. jun 2012 Der er et hav af baner i sverige du kan besøge på div trackdays de første par år.
    Det ville nok vare det smarteste sted at starte for dit vedkommende da du jo bor i nordsjælland iflg dine oplysninger.
    Og en makker til at dele udgifter vedr transport frem og tilbage er også en rigtig god ide. Det skal nemlig nok løbe op alligevel smiley


  • #9   18. jun 2012 Ja, jeg vil blande mig i koret og sige velkommen til en ny del af dit liv.

    Det er, jeg tør næsten ikke indrømme det, ikke en gang over for mig selv, 38 år siden jeg holdt op. De fleste der var med til at starte TT/roadracing i Danmark i 1960'erne, boltrer sig på Facebook i gruppen Nordisk Roadracing. Alle er enige om at det var hammerdyrt, men pengene værd, og at vi ville gøre det igen, hvis vi fik chancen. Det kan være lidt indspist, men vi har jo også kendt hinanden i mange år. Prøv at se om du kan komme med i en sidevogn et par gange, det er det ultimative.


Kommentér på:
Hvad kræver det at komme til at køre "tt" løb / bane sport på mc?

Annonce