{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.882 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af CD reol/hylde/skjuler {{forumTopicSubject}}

Vores 6 år gamle 40" fladskærm skal skiftes ud i løbet af vinteren. Vi (min kone og jeg) har snakket lidt frem og tilbage om hvad der skal indkøbes istedet.

Som med alle trunter, vil hun gerne have at alt teknisk skal skjules i et skab. Jeg har det på nøjagtigt modsatte måde.

Jeg har et halvstort anlæg stående frit fremme og det skal forblive sådan. På siden af nuværende TV hænger 4 glashylder på hver 1,2 meter. 2 på hver sin side af TV'et. Der står alle mine CD'ere. Og det er konen pænt træt af at kigge på.

Så nu har vi forhandlet lidt.

Hvis jeg kan finde en anden løsning til alle mine CD'ere og musik DVD'ere.... en løsning der gør dem mere diskrete, helst helt ude af syne, dvs i en CD skjuler eller lign...

.....så har jeg helt frie hænder til indkøb af ny fladskærm samt (endnu bedre) valg af dertil hørende Home Cinema (det bliver noget i retning af Harman Kardon eller NAD/Dali) noget der sparker lidt røv).

Og mit anlæg forbliver hvor det er (og forsynet med en ekstra woofer).

Jeg har brug for nogle forslag til en CD reol / skjuler der kan rumme ca 200 CD'ere. Gerne med link.

Med tak :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af CD reol/hylde/skjuler
  • #1   2. aug 2012 (link fjernet)
    Check link til video i højre side.


  • #2   2. aug 2012 Sælg dem smiley mens de er lidt penge værd..

    ellers ville jeg helt seriøst stille dem i et andet rum ! smiley de skal slet slet ikke stå fremme til syne, de skal væk.. og så frem i lyset med selve anlægget og højtalere.. de skal have 1. prioritet !


  • #3   2. aug 2012 Unnu møbler var hvad jeg hentydede til hvis du skulle være i tvivl smiley
    Ide´en med stof fronten er måske et kompromis dig og fruen kunne enes om...


  • #4   2. aug 2012 Jeg har en Viiwa vægreol sat op, under mit 55", til alle DVD osv. De kan fås i flere farver og størrelser.
    Kunne f. eks. være:
    http://www.an-bo.dk/regado.jsp?type=product&id=237

    Men der mange andre sammensætningsmuligheder smiley



  • #5   2. aug 2012 <i>Sælg dem smiley mens de er lidt penge værd..</i>

    - Det kommer ikke til at ske.


  • #6   2. aug 2012 Fjeder

    Takker. Jeg kigger lige på det smiley


  • #7   2. aug 2012 okay smiley Så skal de ud af stuen smiley

  • #8   2. aug 2012 <i>Så skal de ud af stuen</i>

    Heller ikke. Du fjerner jo heller ikke køkkenredskaberne fra køkkenet, vel? smiley


  • #9   2. aug 2012 korrekt, men vi snakker CDer væk = valgfrit TV og musikanlæg??? Så havde jeg dælme ikke tvivlet et sekund. Og når du skal bruge en cd så tager det ikke mange sek. at gå i depot/gæsteværelse/kælder/soveværelset smiley Eller hvor de nu bedst må stå smiley



  • #10   2. aug 2012 Dichael kan du ikke lige fise ud i køkkenet og så komme tilbage når nosserne ER faldet ned? Magen til feminin vrøvl skal man da lede længe efter smiley

  • #11   2. aug 2012 Dichael

    Så ender det bare med, at alle CD'erene står pilet op i en lodret søjle inde i stuen igen (kender mig selv).

    Ideen med en UNNU ting ser ret besnærende ud. Køber jeg de øvrige sager i HiFi klubben, er de nok til at handle med i pris.


  • #12   2. aug 2012 Du skal nok være mere end normalt godt beslægtet med nogen i HIFI-klubben hvis du vil have rabat der...

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #13   2. aug 2012 lige et tip, hvis du vil købe et nyt surround system så lad være med at købe de der små satellit højtalere fordi de fylder mindre, du ved de der 5-7 små dåser + en sub. jeg har et harman kardon anlæg af den type og det lyder som 5 x diskant + bas. jeg nævner det bare da din bedre halvdel lyder som typen der heller ikke kan lide store gulvhøjtalere men der må du sgu stå fast for alternativet er noget crap, trust me.

    held og lykke med kampen.:)


  • #14   2. aug 2012 Hvis et 5:1 anlæg består af små dåser, så er lyden sikkert også derefter. Vi har pt et Phillips surround og ved siden af mit NAD/Jamo lyder det noget tyndt.

    Jeg må se hvad de har i butikken. Hvis HiFi-klubben ikke vil handle lidt på prisen vs. antallet af varer jeg køber ind, så er jeg sikker på, at de selvsamme TV kan findes hos Pede til noget lavere priser smiley


  • #15   2. aug 2012 PS: I og med trunten har givet mig frie hænder til valg af TV + lyd (såfremt hendes betingelse som ovenfor beskrevet opfyldes), så har hun sat sig udenfor enhver medbestemmelse af design af højtalere mv.

    "Syntes godt om" => KLIK smiley


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #16   2. aug 2012 det var sikkert et større selvmål end hun regnede med hehe:)

    anyway, DALI er ret fedt og kan fås til nogle fornuftige priser i hifi biksen, jeg har selv dette sæt på ønskesedlen: (link fjernet)

    men den slags er jo altid smag og behag, der er mange muligheder.


  • #17   23. aug 2012 Jeg har selv lige stået nogenlunde i samme sit.

    Jeg fandt denne reol i sort højglans , og alt er perfekt, men det endte da godt nok med at Cderne lige kom på en USB harddisk

    http://www.ebuy24.dk/dk/stue/milano-tv-hifimoebel-sort-hoejglans.html


  • #18   23. aug 2012 Per E

    Ser faktisk <i>rigtigt</i> fornuftigt ud. Jeg er gammeldags. No way mine CD'ere bliver pakket ned på en lille firkantet plastic-flig smiley


  • #19   23. aug 2012 Væk med CD'erne smiley Vi har sat en ekstra væg op i gipsplader og i hver side indbygget hvide, glatte låger uden greb (faktisk høje køkkenskabe der er blevet skåret til/af i dybden). Man lægger næsten ikke mærke til der er skabe og den store fladskærm sidder centreret på væggen, stikkontakter m.v. sidder bag skærmen, CD'ere og DVD'ere ind på hylderne bag låger - super enkelt og minimalistisk. På den måde kan du også få alle ledninger, CD'ere og DVD'ere laaaaangt væk ....... Hvis du/I vil have et bord under synes jeg Techlink Ovid 95 er ret flot - og enkel smiley

  • #20   23. aug 2012 Jesper

    Jeg sagde det samme, men når nu TVet og harddisken osv indeholder en fin jukebox , og man kan lave alle de lister man nu har lyst til, så er det fanme nemt og lige nu indeholder den over 5000 titler og på en del af dem kommer Cover billede frem på TVet, så bliver det alså ikke meget nemmere
    PS jeg var også tæt på at købe det Samsung, Sorry for det jeg skriver nu
    Sikke da noget skrammel smiley flot ser det ud og kan en hel masse gøjl, som er sjov første aften, men kik på dig selv når du ser og vinker med hånden og din venner griner af dig fordi det ikke er færdigudviklet, bare prøv at sætte dig 10-15 g skæv ved forhandleren og test det, når du så overgiver dig og må bruge fjernbetjeningen tager du et stykke plastik op som ligner noget fra en Suzuki , så græder du smiley
    Kik lige på feks Sony og Phillips med ambyligth, det kan knap så meget, men det det kan kan det bedre og især på billede siden, øhhhh det er egenligt også det et TV er til og et TV bliver aldrig et PC så det der smart TV er ikke smart på nogen af dem smiley
    Vedr HK så kender jeg ikke den model , men sørg for at der er gode Pre out udgange på som skal være volumereguleret og evtl en trikker udgang til at holde et signal tændt på feks B & O , fordi man kender ikke fremtiden


  • #21   23. aug 2012 Tjah Per

    Nogen er til moren, andre er til datteren. De der vinke- og råbe features er jeg ret ligeglad med. Mine forældre har modellen mindre men har et kanon godt billede. Og det er mest det, jeg dømmer ud efter - ikke alt det andet gøjl der er lagt ind.

    Jeg holder lige øje med de pre-out. Jeg tror ikke det er et problem med anlæg i den prisklasse, men man ved aldrig smiley


Kommentér på:
Hjælp til valg af CD reol/hylde/skjuler

Annonce