{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.904 visninger | Oprettet:

Danske billister og venstre vognbane!=!#% {{forumTopicSubject}}

Tog turen fra KBH til Århus idag. I bil godt nok.

Kørte fra tivoli lidt i 1 og tænkte at der var ikke meget trafik, men det er jo fredag..

Blev virkelig gal i skralden over alle danskerne (udenlandske billister kan godt holde til højre) der holder i venstre vognbane og en citroen c1 der tror den kan overholde en bil der kører 140!

En god grund til at køre mc, for hvad jeg har erfaret, så trækker folk ind når man kommer bagfra på 2 hjul. også selvom man ikke kører hurtigt eller noget.
Og vi burde have fri hastighed! folk trækker jo ind når man kommer lidt hurtigt og i Tyskland der trækker man jo ind med det samme! selv danskerne! Sådan en omvæltning koster sikkert liv men det er sgu bare ærgerligt!

Og herhjemme når folk bliver ved med at ligge i venstre vognbane, er det så bedst at ligge 10 cm. bag deres kofanger og blinke med lyset indtil de flytter sig, eller lave en ulovlig overhaling inden om?

ja galde galde galde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danske billister og venstre vognbane!=!#%
  • #1   5. jan 2013 Og herhjemme når folk bliver ved med at ligge i venstre vognbane, er det så bedst at ligge 10 cm. bag deres kofanger og blinke med lyset indtil de flytter sig, eller lave en ulovlig overhaling inden om?

    ja galde galde galde.

    Ingen af delene, den første mister du kørekortet helt på og den anden får du et klip.

    Folk der kører tæt er værre end folk der ikke kan finde ud af at trække ind.


  • #2   5. jan 2013 ikke at jeg gør nogen af delene..
    - Men det var de mest produktive løsninger jeg kunne tænke mig frem til.


  • #4   5. jan 2013 det er håbløst,prøvede det et utal af gange igår , på en tur fra silkeborg mod hjørring
    det værste var en ældre kælling, som lå med 115kmt i yderbanen,HELE tiden, uanset hvad jeg gjorde trak hun ikke ind.......det hjalp dog da en stor kassevogn næsten kørte over hendes bil, så trak hun ind ......


  • #5   5. jan 2013 Tja jeg blinker som en sindssyg med det lange lys når jeg oplever det. Det samme med folk, der ligger i midterste bane. Det er blevet mit mål i pendlerlivet... Nå jo og så min thermokop og lydbøger..

    Loenborg, det hedder i øvrigt "til gene" smiley


  • #7   5. jan 2013 Jeg tøffer til kbh. Hver dag fra sydsjælland..
    Jeg nydder når der er kø/trafikprop... Jeg kører nemlig i arbejdstiden..;-)

    Men desv. Syntes jeg, at folks genneralle trafikholdning "det er min vognbane/jeg kører forrest" holdning, bliver være og være..

    Nobody is perfect... I'm Nobody smiley


  • #8   5. jan 2013 Tjae..... det kunne jo så være en opfordring til policen om at "lære" folk at trække ind til siden... det koster nemlig IKKE at holde til højre... nu de alligevel ikke skal bruge al deres tid på at jagte os sindsyge fartbøller ;D

  • #9   5. jan 2013 @ Erik Det er rigtigt at man skal køre 130 når man fletter ind på motorvejen for passe med den øvrige trafik. Desværre er det sådan at der er mange tilkørsler, hvor ingen af mine biler formår at komme op på 130.

    En anden ting; hvis jeg er ved at overhale nogle lastbiler/langsomt gående biler og jeg ellers holder den tilladte hastighed, så trækker jeg ikke ind imellem bilerne til højre, da det vil ødelægge både min og deres bremseafstand. Desuden er der ingen økonomi i at bremse ned hele tiden. Så må kongerne med de blinkende lygter blive bagved, til jeg trækker ind.


  • #10   5. jan 2013 Ud over at brokke sig, hvad er så løsningen på problemet? For uanset hvor meget man brokker sig, så bliver problemet ved med at bestå.

  • #11   5. jan 2013 Det et irriterende når folk ikke trækker til højre! Der skal selvfølgelig være plads tiæ dem uden de behøver at bremse eller skabe farlige situationer ved at forkorte bremse afstanden for sig selv eller andre, men man oplever altså rigtig tit billister der ligger i højre spor selvom der er meget langt op til næste bil i venstre, på trods af at man ivrigt signalerer at man gerne vil forbi! I de ca. 50 lande jeg har kørt i har jeg ikke oplevet en trafikkultur hvor man var mere opsat på at opdrage på sine medtrafikanter end her i dk. Man må køre 130 og jeg kører 130, så må du bare vente !!

  • #12   5. jan 2013 Enig med Marck- Er der en lang række lastbiler, campingvogne osv der kører 80 i inderste, og jeg ligger i overhalingen med 110/130, så kaster jeg dæleme heller ikke bil/mc ind mellem dem og hakker bremsen i, med mindre der er langt nok i mellem dem. Men det er der mange der forventer man gør, så må de lige slå koldt vand i blodet.

  • #13   5. jan 2013 ja her kan politiet finde ud af at gøre noget. :o)
    http://www.youtube.com/watch?v=LZhdvl_P1Zc


  • #14   5. jan 2013 Kør højre om

  • #15   5. jan 2013 Ja folk er faktisk overraskende gode til at flytte sig for en MC. Ved ik om det var fordi min var hvid og de troede det var politiet (sort dragt også) dog.

    Noget der er LIGESÅ belastende, er når man kører på en tresporet godt til i INDERSTE bane, så ligger der en eller anden skovl i midterbanen selvom der er helt tomt på motorvejen, hvilket gør at man skal rykke fra inderste til yderste, og fra yderste til inderste igen for at overhale.

    Vælger dog oftest bare at overhale indenom, vil skide på om det er ulovligt, har selv boet i et land hvor det var lovligt og kørekortet kostede 100kr og folk fattede hat af at kører bil, men folk kørte sgu aldrig galt pga det. Så hvis de kan, kan jeg os i DK, så må jeg ta bøden hvis det er.


  • #16   5. jan 2013 når jeg køre bil på motorvej ligger jeg mig altid bag en lastbil køre 89 km t spare en masse benzin og kommer lige hurtig frem som dem der køre med hoved under armen


  • #17   5. jan 2013 @sten, der vil jeg også give dig ret. Det er begrænset hvor meget tid man sparer ved at rase afsted, men sikkert er det at den sluger brændtof i væsentlig højere grad.

    Jeg har også været i Skagen og Rudkøbing på samme nat i lastbil. så man kommer frem selvom farten.


  • #18   5. jan 2013 Jeg køre i en ældre lt'er. Den bliver sku også bare smidt ind bag lastbilerne. Har somregl ikke mere travlt end det kan nås, og hellere komme levende frem end at køre slalom med livet som indsats, det er det bare ikke værd.

  • #19   5. jan 2013 Ja vi er os selv nærmest og hvor er det irriterende at komme op til sådan en
    Ligeledes når man køre med trailer eller bare bilen er pakket godt op, så kan folk heller ikke fatte at der er noget som hedder lygtejustering ..... nej for de kan jo godt se noget man det blænder det er de pisse ligeglade med


  • #22   5. jan 2013 Alexander P:

    Dit eksempel fra USA dækker faktisk ikke her. I USA holder man farten i den bane man nu er i - også inderbanen. Dette betyder bla at man temmelig ofte sammen med striben overhaler indenom. Hvad man ikke skal er at køre i inderste bane med 5 miles mere eller mindre end de andre i banen og så ligge og skifte bane - heller ikke hvis de kører stærkere i den anden bane. Gør de det kører man ind i den bane og kører med den fart der køres der.


  • #23   5. jan 2013 samme usaglige gang pis og lort, koer bil med gensidig respekt saa er den ikke laengere...

    I USA ser de meget alvorligt paa tailgating ikke saa meget paa placering i vongbaner, tailgating er en aggresiv og egoistisk koere stil og helt uaceptabel.


    Mit tastatur er engelsk, sorry


  • #24   5. jan 2013 Sten F.
    - lyder udemærket og ja, man kommer stortset ligeså hurtigt frem..
    - Nu er den bil jeg kører i forholdsvis passiv på forbrug, så der kan man godt ligge og presse. ..pæn kørsel 9 km/l. agressiv, 8,5.. blandet 8,75.. smiley


  • #25   5. jan 2013 Martin Sorø:

    Det er faktisk rigtigt, og på vejene kunne man ønske at man så lige så skarpt på afstand her


  • #26   5. jan 2013 Få fat i sådan en her

    profilbillede
  • martin A
    martin A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 34
    #27   5. jan 2013 Jeg skider på hvor meget brændstof det koster at have travlt. Den eneste grund til at det koster brændstof er at folk ikke holder til højre. Jeg pendler hver dag og det er længe siden jeg fik nok. Tågelys på hver gang man starter bilen. Flytter folk sig ikke er det bare højre om. Jeg forventer ikke at folk kører ind mellem lastbilerne for at bremse men nogle gange tror folk fandme bare der skal være flere km før der er plads til dem. PIS IND TIL HØJRE!!!!

  • #29   5. jan 2013 Kim C:

    Jeg kan godt forestille mig at det kan virke, men kører man så tæt på mig, så begynder min højre fod at klø - ikke mod speederen men i retning af bremsepedalen - ikke at jeg gør det, men jeg kan snildt forestille mig de galninge, der faktisk klapper bremsen i steder for at flytte sig - og så har den begfrakommende sgu er stort problem. Jeg hælder meget til Daniels udsagn: "Slap af!"


  • #30   5. jan 2013 Enig med Martin A ............ Kommer der en bagfra der vil om, så må du ind til højre. Jeg bruger flittigt både horn og lys. Hader dem der tror de skal bestemme hvor stærkt jeg skal køre..
    Og hvad angår kørsel i USA så må du overhale både højre og venstre om i alle vognbaner........


  • #31   5. jan 2013 rolig nu, om man koerer 110 eller 130 goer kun en forskel paa 3-4 min, saa hvorfor sidde og hidse sig op over det, og michael R jeg hader dem der tror at de skal bestemme hvordan andre skal opfoere sig i trafikken og saa selv koere langt over hastigheds graensen...


    Sorry engelsk tastatur.


  • #32   5. jan 2013 Syntes bare biler skulle forbydes - så er der også plads til mange flere baner på motorvejen;-)

  • #33   5. jan 2013 Martin .... Jeg vil ikk bestemme hvordan andre skal opføre sig , men loven siger hold til højre .... så det skal man !! Og hvis det kun er 3-4 minutter der er forskellen så kan dem der kører 130 jo snildt holde til højre og køre 110 indtil dem der kører stærkere er forbi ............. ingen problem

  • #34   5. jan 2013 loven siger bremseafstand, og som tommelfingerregel kan man bruge en meter pr km/t man kører. Så det skal man !!

    Loven siger at horn kun er til hvis en nødsituation ikke kan undgåes. Så det skal man !!

    Loven siger at man kun må køre 110 hvor man må køre 110. Så det skal man !!

    Loven siger at man kun må køre 130 hvor man må køre 130. Så det skal man !!

    Loven siger at overhalingsblink kun er til når man skal til at forbipassere, ikke når man vil presse folk til at gøre noget uforsvarligt, for egen vinding. Så det skal man !!

    Loven siger at tågelys kun er til når det er tåget, eller som kørelys. Så det skal man !!


  • #35   5. jan 2013 Max du har da så evig ret i alle dine regler............. Men jeg kan bare ikk forstå hvorfor nogle af dem der vælger at overholde fartgrænserne, ikk bare kan gi plads til dem der har lyst og råd til at overskride dem. De skal jo ikk være politibetjente !!!!

  • #36   5. jan 2013 Michael R - Du er noget dobbeltmoralsk lige nu, men ski'e nu med det.
    Det er da irriterende når alle andre ikke kører som en selv, men sådan er det bare.


  • #37   6. jan 2013 Jeg mener jo egentlig også at dem der vælger at skide på vores fælles regler, vælger at skide på andres ve og vel. Der er ikke nogen der har "råd" til at køre andre ihjel.

    Hvis det endelig skal være at nogle konger kan få lov at rase som de har lyst, så skal de tage hensyn til dem der er lovlydige og ikke ligge i røven på dem med horn og lygter.

    Hvis alle kørte efter reglerne, ville der aldrig ske et eneste færdselsuheld.

    Jeg vil iøvrigt vædde med at alt det kæphøje i folk forsvinder hvis den bil der ligger forrest, i virkeligheden er en civil der lige flasher slikkepinden når kongen drøner forbi. Så ved folk jo godt hvem der har lavet en brøler.

    Jeg er ikke nogen reglerytter, jeg mener også at der efterhånden er så mange regler at det minder om at snørebåndene er strammet så meget at man ikke engang kan gå. Den eneste måde man kan få politikerenes mfl. øjne op for det, er ved at følge reglerne.

    Jeg husker en uge for lang tid siden hvor fagforeningen sagde til os chauffører at vi skulle prøve at holde fartgrænsen på 70KM/T i vores lastbiler..... den uge skete der en fordobling af uheld med uhensigtsmæssige overhalinger, svaret fra regeringen blev at lastbiler nu må køre 80 på motorvejen. Hvis alle lastbiler kørte 70 på landevejen, ville den grænse nok snart blive sat op.


  • #38   6. jan 2013 Jeg er ligeglad med, hvor lang tid det tager at komme fra a-b, men jeg kører med fartpilot og er pissetræt af at skulle slå den til og fra, fordi folk lægger sig i latterlige vognbaner med latterligt skæve hastigheder.
    Hvis din bil kan og må køre 110/130, så gør du det! Eller læg dig bag lastvognene og bliv der!!! Og så træk for satan ind til højre, så snart der er plads, uanset om du skal skifte bane igen om 2 km!


  • #39   6. jan 2013 Helt enig jabbekot, jeg er egentlig ligeglad hvor hurtigt jeg kører i bil, jeg vil bare godt kunne holde den på fartpiloten...

  • martin A
    martin A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 34
    #41   6. jan 2013 Det var da utrolig meget tid og mange indlæg der skal bruges på det her, PIS NU BARE IND TIL HØJRE!!



    smiley


  • #42   6. jan 2013 vi kan nok alle blive enig om der er mange der ikke er ret gode til at begå sig i trafikken både motorcyklister og bilister,de skulle en tur til tyskland og lære at køre på motorvej.
    det der kan bringe mit pis i kåg er når folk ikke holder afstand uanset hvor hurtig den forand kørene køre.
    vis lidt hensyn være lidt mere tolerant det koster jo ikke noget for der er jo nogle der aldrig bliver super bilister,dem skal der jo også være plads til


    profilbillede
  • #43   6. jan 2013 Ja Martin du har ret................. Men så må vi prøve på en anden måde..........
    Vil i ikke godt være så venlige at holde jer i højre vognbane, med mindre i skal overhale en langsommere kørende og så ind til højre igen .......... Så blir der plads til alle


  • #44   6. jan 2013 Altså.. jeg regnede ikke med så stor debat.. smiley ..jeg havde virkelig bare en stor dosis galde jeg skulle ud med!

  • #47   7. jan 2013 Vi er helt enige om at man ikke skal ligge op nolre i overhalingsbanen med lavere fart end den tilladte. Nen hvis man ikke har lyst at køre 130 og er ved at overhale imens der kommer en bagfra med 160-170 stykker, så skal de ikke komme med horn og lygter og forvente at man viger for dem.

    Lars, man kan ikke få klip for at køre for langsomt, det står ingen steder. Jeg vil heller ikke give dig ret i det der med 10-30 sekunder, for hvis man skal holde sin bremseafstand samt udvise bremseafstand til vedkommende man overhaler. så kan det tage væsentligt længere. Desuden har lastbiler det med at klumpe sammen da der altid kommer kø bag den langsomste, og når man skal overhale en konvoy, så tager det tid, også selvom man kører 110. Så vil ham bagfra der kommer med 120 blive irreteret. Og det er jo altid ved 110km/t zoner at lastbilerne hober sig op, fordi generelt må de kun overhale i 130km/t zonerne. Og det er også komplet åndsvagt. Fordi når billisterne endelig må køre 130, så skal fanme tage det elefantvæddeløb der ødelægger den gode fart og man skal 40-45km/t ned i timen.

    Men ja, op med de kameraer, det virker.


  • #48   7. jan 2013 Max - Man kan i hvert fald få bøde for at køre for langsomt. Jeg er ikke klar over hvad der giver klip, eller hvad det giver i bøde. Og der står sikkert heller ikke en direkte minumhastighed i færdselsloven, men; Man skal altid udvise agtpågivenhed i trafikken. Flydende, ja! Men hvis du joller afsted med 50 km/t på motorvejen er du i stor fare for andre og dig selv, og det kan udløse bøder, evt klip. Men det ved jeg ikke noget om.

  • #49   7. jan 2013 nu er minste hastigheden på motorvej jo 45 km/t så man må godt ligge med 50 km/t

  • #50   7. jan 2013 Nej nej der er ingen mindste hastighed på motorvejen............ Men den er kun for køretøjer der er indregistreret til at kunne køre mindst 45 !!

  • #51   7. jan 2013 nej mindste hastigheden er 45 hvilket gjorde at 45 knallerter måtte lovligt køre på motorvejene da de kom frem det var derfor at politikerne gik ind og gjorde det ulovligt for 45'er at køre på motorvejne.

    men de kunne lovligt gøre det i mener det var 2-3 måneder da de lige var kommet til landet før hullet blev lukket


  • #52   7. jan 2013 Hvis du kører 50 og der er mange biler, og politiet kører bag dig, så er de i deres fulde ret til at give dig en bøde. Man må ikke være til ulempe og gene i trafikken, og det er man i den grad når du kører 50.

  • #53   7. jan 2013 hvis din bil er i nødprogram så kan du som regl ikke køre hurtigere end 50

  • #54   7. jan 2013 Du får ingen bøde for at køre for langsomt, så bliver bøde til for at du har været til unødig gene eller ulempe

  • #56   7. jan 2013 Skal vi ikke få lukket den her tråd og bare aftale at man holder sig til højre spor hvis det er fri, og gir plads til dem der syntes de har mere travlt elle ikk syntes 110-130 går hurtig nok................... :-))

  • #58   7. jan 2013 Hold til højre .................

  • #59   7. jan 2013 Max - potato potato.
    Men ja, hold til højre:)


  • martin A
    martin A Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 34
    #60   7. jan 2013 ja PIS NU IND TIL HØJRE



    smiley


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #62   8. jan 2013 Hej.
    Vi har glemt idioter der kommer bagfra og blinker som gale med lang lys selv om der ligger en lang jernstang af biler foran dig der kører de 110-115 så selv om du viger til højre (hvis der er plads til at gøre det elegant-uden gene for andre) blinker de på den næste. Jeg har i øvrigt observeret at kommer man med høj hastighed bagfra uden at blinke med lang lys (her kommer JEEG holdningen) så giver folk gærne plads. Viser man sin lysstyrke så vækker man trods hos forankørende.
    I øvrigt, bruger man sund fornuft og kigger på trafiksituationen kommer man fint ud af det med andre trafikanter.


  • #63   8. jan 2013 jep. høj fart og så op og holde en rimelig afstand, så flytter folk sig rent faktisk hurtigt. smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #64   8. jan 2013 Lige til Martin A...
    En ligesindet bilist har fornylig gjørt det samme som du gør. .... bare højre om om.. og der, i midtbanen kørte min datter i hendes Golf. Han miskalkulerede sin fart og ramte hendes bil i højre bagskærm. Resultatet var 6 kølbøtter og folkevognens tag udlignet med motorhjemen. Det eneste jeg kan sige er : tillykke med den mentalitet. Håber du kan overleve trods alle odds...


  • #65   8. jan 2013 Selvfølgelig skal man ikke ligge i overhalingsbanen og overhale luft, men omvendt skal man heller ikke give et lysshow fordi man er uenig i den forankørendes hastighed, det er mangel på respekt fra begge sider.
    Andrezj S også siger, så vil jeg godt nok heller ikk flytte mig, hvis det ville medføre at jeg skal til at bremse for at kunne trække ind, fordi en eller anden lægger 10 cm bag mig og skal vise at hans fjernlys virker, tværtimod bliver jeg trodsig og så vil jeg da også vise ham at mit bremselys virker.
    At andre kan have mere travlt end jeg har jeg forståelse for, og hvis de lægger sig i en passende afstand bag mig uden lysshow, så trækker jeg naturligvis også ind til højre hurtigst muligt.


  • #66   8. jan 2013 sad og morede mig over det indlæg med:

    Loven siger at man kun må køre 110 hvor man må køre 110. Så det skal man !!

    Loven siger at man kun må køre 130 hvor man må køre 130. Så det skal man !!

    Sku da glad for jeg ikke skal køre 50km motorvej med islag, tror bestemt det ville ende helt tosset.

    MEN.. hvis jeg ligger på motorstien med de lovlige 110 (efter skiltning) og kommer op til bunke biler der kører 100 ja så fortsætter jeg med uændret fart, så kan fjolset der kommer med 160+ vente, han betaler jo ikke min bøde hvis nu den forreste i køen er en civil patruljevogn.

    Og ja trækker ind når der er plads (evt elefantkonvojer skal overhales først), hvis man kører for stærkt må man bare rette ind og finde sig i folk som overholder fartgrænserne.

    Men jo kan godt blive lidt irriteret over folk som ligger på 90 i ydersporet, men gider ikke begynde at blinke efter dem for ved hvad effekt det har på mig, nemlig ikke en dyt..


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #67   8. jan 2013 Lad os tage det fra en anden vinkel. Man kommer bagfra blæsende til en gruppe køretøjer der kører på motorvejen. Så gælder det at tilpasse sig den nye situation på vejen. Det at man prøver at få situationen tilpasset til sine ønsker ender som regel galt. Enten i en konflikt med masser af virkeligt unødig adrenalin eller i værste fald med en ulykke. Tænk lige en gang... det gælder stadig om at komme uskadt fra punkt A til punkt B. Eller med andre ord: kan du ikke styre dig selv kan du heller ikke styre bilen. Bliv hellere hjemme eller tag et tog/bus.

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #68   8. jan 2013 Trafikloven er ligeledes fyldt med "overtro" og næsten videnskabelige skrøner.
    Lad os tage afstand mellem køretøjer. Holder man rigtig stor afstand så der er plads til forsenket reaktion og bremselængde ved det givne hastighed er man på den sikre side. Ligger man i 100 cm afstand bag den forankørende er man meget sikker da selv om han bremser hårdt kan han ikke skabe tilstraklig hastighedsforskel til at der sker skade. Kører man 120 i timen flytter man sig med 33m/sek. Den forankørende, hvis han klodser bremser kan under ideelle vejforhold opnå en hastighedsforskel på 9.81 meter i løbet af det forste sekund.(1G) Det svarer til 27km/h hastighed hvis den bagerst liggende bil var på 10 meters afstand og undgik at bremse.. Ligger han 1 meter bag så tager det en tiendel.. Altså, ved kontakt er hastighedsforskel lig 2.7 km/h. A gentle kiss in the ass. Ikke nok til at sende en i luften eller starte en piruett. Det er afprøvet ved 15 års banekørsel. Lille afstand = lille skub - stor afstand = farvel bane! Gå i byen og køb dig en ny ekipage for den gamle er det ikke meget der kan bruges igen smiley Og der er desværre nogle flere skrøner på lager. Som den at hastigheden dræber... BULL SHIT! Det er mangel på færdigheder der gør. Kan du ikke styre køretøjet kan du slå dig selv og andre ihjel ved relativ lille hastighed. Jeg syntes at alle der vil have kørekort skulle først køre go-kart i 2 år ved skolealderen. Der lærer man hvad man kan og ikke må gøre, at styre sig selv og have respekt for hastigheden og fremst, respekt for andre!


  • #69   9. jan 2013 lang historie men
    da vores chauffør kørte inden om en anden bellist her på motorvejen i slovakia spurte jeg om det ikke var ulovligt, hvor til han svaret.
    Jov og hvis politiet ser det får HAN en bøde.
    mig hvofor ???
    chaufføren jo hvis der er plads til en overhæling højre om, har han ikke trukket ind
    som der står i loven og derfor skal han have en bøde
    ENDELIG EN LOV DER ER TIL AT FORSTÅ ;o)


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #70   9. jan 2013 JA! Det er sund fornuft.. Herhjemme straffer man begge parter i barnslig håb om at det lærer dem en lektie. Pudsigt, da begge straffede syntes at det er loven og dens vogter der er dumme hvis de ikke kan skelne mellem skyldig og uskyldig i en sådan enkel sag. Men det er politikere der ikke tænker mens de lovgiver der skaber dek juridiske kaos.

  • #71   9. jan 2013 Andrzej S: Jeg tror at din datter har ligget i midterste vognbane i sin Golf og hygget sig med 105 km/t, selvom der var plads i højre (og venstre). Altså er hun NETOP en af dem, der skal pisse ind til højre i stedet for at være møg-irriterende smiley

    Fed lov, Ib!! Den stemmer jeg for...


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #72   9. jan 2013 Hej Jabbekot. Det er det samme lov som her, bare en fornuftigere fortolkning. smiley
    Du har ikke ret i din anmodning. Den skyldige ville ifølge politirapporten udnytte en lang afkørsel til at overhale højre om både min datter og den der lå i venstre bane og var for langsom for ham. Han hade udviklet en "strategisk hukommelsestab" efter ulykken. Som jeg ser det så er han en af dem der vil tvinge trafiksituationen til at tilpasse sig til hans, jeg tør kalde det ånssvage, ønsker eller meninger. Her kommer jeg og alle andre skal flytte på sig for det er mig der er King of the road.
    Jeg kan styre min slæde, de andre idioter kan ikke en skid. Kunde han styre sig selv og bilen, og bedømme sin egen og andres hastighed ville han højst sandsynlig klare det uden skramme. Det klarede han ikke.
    Hvis det også er din filosofi så kan jeg kun sige: nyd livet mens du kan, for det varer nok ikke længe...


  • #73   10. jan 2013 He he det var nu altså bare en lille joke, for at prikke til dig smiley
    Jeg er selv alt for magelig til at ligge og "kæmpe" ligegyldige kampe i trafikken. Jeg skal bare have min fartpilot, min thermokaffe og min lydbog og så går alt nok alligevel..


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #74   10. jan 2013 Tak Jabbekot. Jeg føler mig prikket. :-))

Kommentér på:
Danske billister og venstre vognbane!=!#%

Annonce