{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.007 visninger | Oprettet:

Opel Insignia lyd {{forumTopicSubject}}

Har denne her 2011 Diesel Opel Insignia som første gang sagde en træls lyd mellem jul og nytår. Det lykkedes mig at fange det på video idag, det er kun sket 3 gange før. Bilen skal have stået natten over, der er intet at høre ellers. Jeg kører selvfølgelig til Opel og håber de æder det på garantien (2 år til juli), men har ventet til nu, da jeg ville have optaget lyden først.
Men er der et godt bud på hvad det er? Jeg tror måske det er når airconditioning slår til, men det er bare et gæt.
Det lyder sgu som om der ryger en rulle ståltråd med igennem smiley kommer ca. 0.40 i klippet.

https://www.dropbox.com/s/c5zb5c9bdze3kxm/opel.mp4


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Insignia lyd
  • #1   5. jan 2013 Lyder lidt som en vandpumpe der kører uden vand.........

  • #2   5. jan 2013 Hvis det er samme dieselmotor som i de tidligere modeller, har de problemer med at vandpumperne sætter sig fast. Lidt noget skidt, for den er trukket af (bagsiden) af tandremmen. Jeg har lavet motor på 3 af de motore hvor den havde smidt remmen pga den fejl.

  • #3   5. jan 2013 Vandpumpen er et godt bud, håber jeg kan få den til det igen med hjelmen åben imorgen, men det er svært at høre hvor det kommer fra...

  • #4   5. jan 2013 Hmm, Vandpumpe, klimakompressor eller generator, men lyder ikke rart, ville komme afsted til opel med den ...

  • #5   6. jan 2013 Det er ik din multirem der begynder og hoppe.? ser vi tit at de begynder og stå og slå op og ned ligepludselig for så og forsvinde igen..

  • #6   6. jan 2013 Det kunne nemt lyde som multiremmen der begynder at hoppe. Det kan skyldes to ting, hvor hjulet på generatoren nok er størst mulighed for at det er banditten. Der sidder et friløb i hjulet, og går det fast, så kan det udarte sig på flere måder, typisk med en kraftig lyd af en art fra remsiden af motoren, plus at remmen begynder at hoppe helt vildt. Det er ikke altid at lyden er konstant, det kan være afhængig af generatorbelastningen, eller om airconkompressorens effektbehov. Det er den ene ting jeg vil tjekke.

    Den anden ting er selve remskiven på krumtappen. Det er os set at den gummidæmper som sidder inden i remskiven, at den slipper yderringen, med et lydscenarie til følge...

    Men hvis den ikke er ældre, så sæt den på aut.værksted. Er dog ret sikker på det er hjulet på generatoren, det er nemt at finde ud af, generatoren skal kunne skubbes med urretningen (set fra remskivens side af.), men låse baglæns.

    Det kan også være andre ting, såsom vandpumpen, men normalt er det ikke en lyd der forsvinder igen..


  • #7   6. jan 2013 Tak for rådene. Det lykkedes mig at høre det igen i morges med hjelmen åben. Det virker som om det kommer helt øverst oppe ved remmen. Men det hele er lukket til i skjold, så man kan sgu ikke rigtig se noget. Kører på Opel imorgen..

  • #8   18. jan 2013 Til dem som det interesserer...
    Opel havde bilen i to dage, men kunne ikke finde fejlen, ej heller fremprovokere lyden. Remmene har været af, og alle hjul og lejer chekket. Ingenting.
    Nå, har skrevet til Opel Danmark for at få bekræftet at det er registreret, men har stadig ikke fået svar. De rykkes een af dagene...
    Bilen har så også en snert af lyden lige når man starter kold, det sad jeg så lige og googlede lidt idag og fandt en engelsk side, hvor de også beskrev noget lignende. Svaret var entydigt at man skal smøre et gummiophæng bag på luftfilteret. Nå ja hva fanden, jeg kan da godt lige give det et spray wd-40...... Problem løst !!!
    Et fucking gummiophæng til en femmer ! Det gnider når motoren arbejder og vrider sig. Om det var den endegyldige løsning, ved jeg ikke, men bilen siger ikke noget nu.... Utroligt at det kan lave sådan en larm/lyd, men jeg er sgu tilbøjelig til at tro på det...

    http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=1021




  • #9   18. jan 2013 Haha smiley

    Sådan er biler desværre smiley Jeg kunne fortælle flere af den slags historier smiley Vær du glad for de kun havde den i 2 dage, jeg har været med til at lede efter en sådan fejl i halvandet år...


  • #10   18. jan 2013 Ved nærmere eftertanke har den kun gjort det i fugtigt vejr, som passer godt med en tør gummipakning mod PE plastik, men utroligt.... Jeg føler med dig Bo, du skal leve med det.. smiley

  • #11   19. jan 2013 smiley

  • #12   19. jan 2013 Jeg sys nu det er sjovt, man lærer ret meget af det hver gang det sker smiley så længe det ikke er mig der skal betale! smiley

Kommentér på:
Opel Insignia lyd

Annonce