{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.732 visninger | Oprettet:

Maling til gl. Hus {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Står og skal have frisket huset lidt op til sommer. Den gamle maling bliver fjernet, og muren bliver filtset så den står pæn igen. Men hvilken maling skal jeg bruge, troede skalflex (cementmaling)var det bedste til et gammelt hus med lidt fugt i murene (+100år), men min malingpusher påstod jeg skulle have noget silikoneemulsion-maling. Hvad er jeres erfaring ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling til gl. Hus
  • #2   11. mar 2013 her bruger vi kulekalk på de sider med hydraulisk mørtel.

    Alternativt Cempexo som efter sigende er åndbart.


  • #3   11. mar 2013 Ring til HEFA facader de ved hvad de gør, eller ring til mig så får du nummeret af mig 40 44 41 47

  • #4   11. mar 2013 hvad er et gammelt hus ? 18xx bindingsværk eller mursten ?

  • #5   11. mar 2013 Hej folkens tak for input indtil videre.

    Michael: alt er jo relativt, huset er fra 1902 lavet i mursten.


  • #6   11. mar 2013 Er det en maler der skal male det eller jer selv???
    Den mest ånbare maling man kan få er silikat maling.
    Malingen er næsten lige så åndbar som kalk.
    Den bruges oftest til fredede ejendomme.
    Ulempen er at overfladen kan flakke lidt og skifter farve alt efter om muren er våd eller tør. Silikat malingen går i forbindelse med murværket, og er ætsende, så det er ikke ubetinget noget man selv skal gå i gang med.
    Se evt. Efter KEIM maling, det er hvist det bedste produkt på markedet.

    Alternativ hvis du selv skal male det vil jeg vælge et produkt der hedder Amphisilan fra firmaet Caparol.
    Den er meget åndbar, heldækkende, hvilket giver en fin ens artet overflade og holder sig pæn flere år frem grundet nanoeffekt.
    Du skal ikke spare på malingen, det kan blive en dyr affære.
    Har kørt en ejerskiftesag fordi vores hus var malet med en ikke diffusionsåben maling. Det tog 3 år, sikken et mareridt.


  • #7   11. mar 2013 så ville jeg bruge silliconeemulisionsmaling , hvis du vil se det smurt på er du velkommen i svendborg.Jeg har brugt den fra flugger og er ret godt tilfreds , (men den er jo dyr ift cempexo fx)

  • #8   11. mar 2013 silliconeemulisionsmaling er en viderudvikling af sillicatmaling.(fik jeg at vide da jeg malede, har før brugt silliicat maling )

  • #9   11. mar 2013 Silikone emulsion maling har ikke noget med sulikatmaling at gøre.
    Har man brugt silikatmaling, kan du ikke bruge, andre typer maling for at male det over. Hvis du er i tvivl så tag fat i fks. Flugger og be om at få en konsulent til at komme og besigtige huset når det er pudset op.
    Det koster ikke en klejne og så måler de også om murværket er tørret nok op /ud, efter oppusningen. Således at malingen ikke skaller af igen.
    Alt efter hvad huset bliver pudset op med, skal du vente et halvt til et helt år, inden du kan male det,


  • #10   11. mar 2013 Hvad med en alm kalkning ville der ikke være nummer 1.?

    Er huset kalket i forvejen eller hvad er det malet med.?


  • #11   11. mar 2013 Brugte engang skalcem mener jeg det hed det var noget lort.
    Nu bruger jeg sadolin stærk mur maling nem at arbejde med og nemt at reparere hvis det er nødvendig


  • #12   12. mar 2013 Hejsa tak for de gode input, jeg har fået fat i flugger som vil aflægge et besøg.

    Michael:tak for tilbuddet det vil jeg huske når nu cyklen forhåbenligt snart skal luftes.

    HIlsen Morten


  • #13   12. mar 2013 Du skriver bare smiley

Kommentér på:
Maling til gl. Hus

Annonce