{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg ( opfølgning IGEN ) {{forumTopicSubject}}

Godmorgen MCG

Ja hvad jeg troede var en solskins historie, er desværrre blevet det modsatte :

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/192945-go_service_opfoelgning

Efter 1 dag begyndte 5 gear (ved jo ikke om det kommer fra gearkassen) IGEN at rasle, jeg kørte tilbage til værkstedet, som nu var ved at være irriteret (ligesom jeg også selv var), de sagde de ikke kunne gøre mere ved problemet, og det var jeg egentligt forstående overfor, men samtidig var jeg jo heller ikke tilfreds med bilen. Snakkede så med sælgeren om at bytte bilen til en anden, hvilket han ikke var afvisende overfor, og ville undersøge hvad de fik ind. De havde desværre intet som jeg kunne bruge, eller havde udsigt til at få det ind.
Nu havde jeg brugt 2 måneder frem og tilbage til værkstedet, og var ikke kommet videre, så til sidst ringede jeg til sælgeren for at høre hvordan en returhandel skulle lyde, og jeg var klar på et mindre tab. Jeg gav 82.000 kr for bilen plus levering, dvs 85.000. Sælgeren tilbød at købe den tilbage for 60.000....dvs jeg skulle ha et tab på 25.000 for en bil som jeg havde haft i 2 måneder med problemer.....Det kunne jeg ikke acceptere, og blev nu nok lidt tøsefornærmet, da sælgeren hele tiden sagde vi skulle finde en fornuftig løsning, og det synes jeg IKKE han havde bidraget med med det bud.
Sælgeren sagde desuden at de lige havde haft en anden Fabia inde med samme gearkasse, så de nu havde konkluderet at den skulle rasle i 5 gear.

I mellemtiden, var koblingen, eller lign (jeg er ikke mekaniker), også begyndt med en mislyd, men nu ville jeg være sikker i min sag, så jeg kørte først til en anden Aut. Skoda værksted bare lige for at få dem til at høre på den, og de vurderede det var koblingen eller svinghjulet. Bagefter kørte jeg til min lokale mekaniker for at få 2 uvildige vurderinger, og han mente også klart der var noget galt med koblingen (og jeg skulle få det lavet for det ville blive dyrt), eller udrykkerlejet, selvfølgelig kun en vurdering da de ikke skilte det af.....Nu ringede min kone så til forhandleren vi havde købt bilen af, og de konkluderede så gennem telefonen at der IKKE var noget galt med koblingen eller lign. uden at have kigget på den. Lidt stædigt kørte hun så derud, men fik samme besked.

Skoda har brugt mange penge på at løse problemet med 5 gear uden succes, og nu virker det så som om de gir os skylden, og derved afviser alle reklamationer, uden syn for sagen. Igår opdagede jeg så også en overgang i lyskontakten, så når jeg tænder lyset, tænder og slukker tågelygten hele tiden.

Jeg har nu meldt mig ind i FDM, men er det vejen frem og kan de overhovedet hjælpe, eller skal man bare opgive sagen ???

Mvh

Frustreret bilejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg ( opfølgning IGEN )
  • #1   7. apr 2013 Hmmmm... En klassiker.. Desværre.. Det er jo for sent at råde dig til at købe billigt privat, og brug besparelsen på at få udbedret småting. Hos din lokale mekanikker som du har tillid til.

    Kør ud til forhandleren, og bed om 70k eller han bliver trukket igennem FDM møllen ( ikke sjovt for hverken ham eller jer) den handel kan han ikke sige nej til smiley


  • #2   7. apr 2013 Tjaaa..........hvis jeg var dig, ville jeg få lavet et stort FDM eftersyn, og så følge op på dette m.h.t. fejl & mangler i en garanti sag. Oplys FDM om, at der skal være særlig fokus på gearkasse og kobling.
    Jeg købte en bil for nogle år siden, med en skjult skade. Sælger oplyste at den aldrig havde været skadet og genopbygget. Men ved et stort FDM eftersyn med bl.a. kamera inde i paneler i siderne, ja så fandt man en tidligere skade, og en meget dårlig rep. / opbygning af denne. FDM kontaktede sælger, og bilen kom retur og blev lavet. Ud over dette, fandt FDM mange andre fejl og mangler som også blev lavet af sælger. Så den vej kan jeg kraftigt anbefale.


  • #3   7. apr 2013 Brian S, 70 k havde også været min smertegrænse, men han ville give 10 k mindre hvilket jeg synes var flabet, hvorved han ville tjene godt på denne affære.

    Kim C tog FDM sig så af det eller skulle du selv tilbage til forhandleren, for jeg kan ligesom fornemme at alt hvad jeg kommer med nu vil blive afvist


  • #5   7. apr 2013 En rigtiggod ting, at du nu har meldt dig ind i FDM, men vær forberedt på at de måske ikke kan gå ind i en allerede verserende sag...

    Dernæst også en god idé med en grundig FDM test (nu med rabat pga medlemsskab). Den kan blive et trumfkort ifm en retslig afgørelse i sagen.

    Ellers kan jeg bare sige held og lykke, det bliver lige meget hvad op af bakke :-S


  • #6   7. apr 2013 FDM ringede direkte til forhandleren, og gennemgik alle fejl og mangler. Jeg kørte så ud til forhandleren og afleverede bil og FDM rapporten. 14 dage efter kunne jeg så hente en fejlfri bil. ( dette blev ligeledes gennemgået af FDM ).
    Men husk på, at en FDM rapport ikke er en juridisk magt. Kun en teknisk gennemgang og anbefaling. Sælger kan vælge at se bort fra FDM, men så havner de jo bare i "den sorte bog". Kontakt evt. først FDM juridiske afd. og hør om de vil anbefale en gennemgang af bilen, eller bilen skal retur. Hvis retur, ja så tror jeg ikke de 70.000,- kan gøre det.


  • #7   7. apr 2013 Jeg har aldrig påstået hårdnakket at der var en fejl i 5 gear men, troede det da da den raslede som den gjorde, og da jeg havde værkføren med ude at køre første gang kunne han da også høre det, og valgte at gøre noget ved det. Om det så er en fejl eller ikke, kan jeg jo ikke sige. Det er dem der valgt hvad de ville gøre, jeg har blot påpeget at det IKKE har hjulpet. Nu virker det så som om de er fornærmet over at have brugt så mange penge / tid på et problem som ikke blev løst.
    Men jo vil da kraftigt overveje et FDM gennemsyn, hvis det er det de tilråder. Vil prøve at ringe til dem imorgen, men hvis de ikke kan gå ind i sagen er det jo ikke så meget værd


  • #8   7. apr 2013 Hvis den er købt ved forhandler har du vel garanti eller reklamation på den

  • #9   7. apr 2013 Godt råd .. GEM; alle kviteringer.. Og PRES på for at de skal tage ansvar .. At du tror at det er 5´te gear, og det er noget andet .. tjaa ... Det må være værkstedets ansvar at finde den VIRKELIGE årsag, også selvom de ender med at skifte hele bilen ud ... At de bliver skuffet over at de har brugt mange penge og tid ... tjaa .. Det har ikke meget med dig at gøre .. Havde de været dygtigere, havde de gjort det hurtigere ...

    FDM .. god idé .. og HOLD FAST smiley


  • #10   7. apr 2013 Ja der er garanti på 6 måneder, men det er jo ikke så meget værd hvis de bare afviser fejl. men ja prøver at høre hvad FDM siger, håber da de kan hjælpe i denne sag, for det er godt nok bare ved at blive røv irriterende.

  • #11   7. apr 2013 Jeg ville aldrig gå med til en tilbagekøbspris på 70.000,-
    De må da lade handlen gå tilbage og med et fradrag på x antal kroner pr. kørt kilometer!
    Eksempelvis 3 kr/km.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #12   7. apr 2013 Jeg ville kun acceptere samme pris som jeg havde givet, så vidt jeg ved er der forhandlergaranti på sådan et køb, så få en advokat til at skrive et pænt brev til dem.
    Send dem en mail med en kopi af hvad du har tænkt dig at lægge på bl.a. trustpilot hvis de ikke er villige til at finde en løsning, osv
    Mange muligheder for at give dem ret meget dårlig reklame, og med mindre han hedder Ibrahim ham du har købt bilen af, så er de ikke ligeglade.


  • #13   7. apr 2013 Mange kloge ord....

    Men virkeligheden ser tit anderledes ud. Skal der køres en sag, så må bilen ikke benyttes i den tid sagen tager, dvs man i teorien kan stå uden bil i 3 år, selv om man vinder er det langtfra sikkert man får hele beløbet.
    Og hvis man taber så koster det penge, ikke mindst den værdi bilen er nedskrevet med imens sagen har stået på. Man skal også stadig betale forsikring og vægtafgift,

    Et begrænset tab er langt at foretrække, hvis sagen er tynd, og forhandleren ikke er samarbejdsvilling....desværre smiley


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #14   7. apr 2013 Ja desværre er det danske retsvæsen ikke kendt for sin hurtighed

  • #16   7. apr 2013 forhandler garenti, .. hmm .. hvis man køber en bil, den er defekt, og også hvis der er det man kanlder "skjult fejl", skal sælger tage ansvar for det.. Det ved FDM .. Hvis sælger IKKE vil det skal han give pengene tilbage for bilen .. Det samme beløb som køber betalte fra starten ..

    Kruben uden om, forsøg på "fair deals" fra sælgers side, beløb der skal fratrækkes fordi bla bal .. Det er REN bull shit .. Jeg ved det .. tro mig .. Jeg har haft autoværksted & MC in flere år .. Jeg har set hvad auto firmaer gør ved kunderne nogen gange for at spille billigt omkring det .. men TRO mig, de ved GODT at hvis de skulle være HELT ærlige, så skal de enten FIXE bilen eller op med guldet søster ..

    Det er mere troværdigt at købe junk i Istedgade, end gamle forhandler biler ..

    Advokater ... det virker bedre at Puste dig op .. Ikke skrige og hyle, bare PRES HÅRDT !! . de kender loven bedre end nogen andre


  • #17   8. apr 2013 De kan jo ende med at blive pålagt at udbedre skaden eller betale regningen til en anden som kan. Men der kan gå lang tid som de andre her siger.
    FDM er helt sikkert vejen frem.
    Evt kunne du jo sende en makker ned og spørge på en anden bil dernede, spørg ind til garantien osv.


Kommentér på:
Hvad gør jeg ( opfølgning IGEN )

Annonce