{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.036 visninger | Oprettet:

Dum Mc-betjent {{forumTopicSubject}}

Jeg holder for rødt, forrest i en stort lyskryds i Odense. Bent betjent spotter mig, og vender sin mc og eftersætter mig. Han stopper mig og vil se kørekort, Han går en runde om min Mc og siger, Her dit kørekort forsat god dag. Da han skal afsted igen vender han sin Mc og køre over dobbelt optrukne linier. Jeg peger på striberne og viser ham 2 finger, Fordi jeg mener da helt bestemt at jeg har lært at disse linier må man ikke overskride ell krydse. Han vender sin Mc engang til og stopper mig igen 200m længere henne. Dennegang koger totalt over, og siger at jeg skal ikke blande mig i hans arbejde, hvortil jeg siger, Jamen færdselsreglerne gælder da også for ham når nu han ikke har en opgave ell blå blink. Op af sin taske finder han sin vinkelmåler og ser at min nr.plade er ca 5-10mm for meget bøjet. Jeg går hen og siger arhh.. det vidst ikke ret meget det er galt og trykker meget lidt på min nrplade og siger, nu er den da ikke ulovlig mere, hvortil han siger, " jamen det var den da jeg målte den" og du får en hilsen med posten. Så er det bare jeg tænker, Hold da kæft hvor den bent betjent dog dum. Jeg har mødt mange færdselsbetjente, Men ham her overgår alle, Så det jo ikke ligefrem Mcbetjente jeg elsker allermest lige pt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dum Mc-betjent
  • #1   24. jul 2013 Hehe så sender du ham en hilsen og et klip i kortet. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   24. jul 2013 Hvis jeg var betjenten, havde jeg gjort det samme.

    Hvilket formål tjener det at du spiller smart overfor ham?

    Eller har du så rent mel i posen at du mener du skal have lov at pege fingre af andre i trafikken?


  • #3   24. jul 2013 Næste gang du oplever en sådan betjent, så spørger du bare efter hans navn og afdeling, og så indgiver du en klage over ham, for det hører da ingen steder hjemme

  • #6   24. jul 2013 selfølig gælder færdselsloven også for ham, .. kender ham godt.. han arbejdede som kegle i det bowlingcentre jeg kom i .. mvh hc

  • #7   24. jul 2013 Man kan også vende den om, han stopper dig, kontrollere dit kørekort og kigger på din MC og siger fortsat god dag, hvorefter du spiller smart.
    Så stopper han dig igen, og giver dig en bøde pga fejl på MC, som han måske så før...


  • #8   24. jul 2013 Man ligger som man har redt.

    Bliv voksen.


  • #9   24. jul 2013 Du bør absolut oplyse hans chef om episoden, sådan en svinsk behandling af dem som betaler hans løn.

  • #10   24. jul 2013 Jeg vil lige tilføje at, Det var ikke en provokation eller hvad fanden laver du mand reaktion jeg lavde, men mere en, hey hov hr betjent gælder der ikke samme regler for os to. Rent faktisk kunne han bare fortsætte 70-100m af vejen og vende i lyskryds. Men det er da et total godt forbillede han viser mig der....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   24. jul 2013 Det er da fint han gør sit arbejde og giver dig en bøde for den fejl din MC har.

  • #12   24. jul 2013 Here we go again

    Dåååmme dåååmme politimand. De giver bøder, kører stærkt, kører over for rødt og gør alt det jeg ikke må. De burde fjernes fra de danske veje, så jeg kan gøre hvad jeg har lyst til....

    smiley


  • #13   24. jul 2013 Ja han var nok flink, men så spillede du smart, så var han ikke så flink mere smiley

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #14   24. jul 2013 Det er derfor man kører med kamera smiley

  • #15   24. jul 2013 Jeg må tilslutte mig flere herinde, og vil mene du skal lade være med at blande dig i den slags. Absolut ingen grund til at lave sådan en gestikulation, selvom du ikke lavet den på en flabet måde, så kan jeg ikke se den skal/kan forstås på andre måder.
    Og jeg håber da virkelig ikke en klage kan hjælpe dig, det er en reel fejl på mc'en.


  • #16   24. jul 2013 Hvis du ikke fik en kvittering for hændelsen, så får du heller ingen bøde !

  • #17   24. jul 2013 Enig Funo.... Men tror du har været uheldig og møde en af de mere syge af slagsen... Dem er der desværre nogen stykker af. Pågældende betjent gjorde sit bedste i situationen. Så tilgiv ham at hans evner var stærkt begrænsede.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #18   24. jul 2013 Steen P - Jo da. Man kan sagtens få en bøde uden kvittering på stedet...

  • #19   24. jul 2013 Funo nu skal jeg fortælle hvad der sker når man pakker sit ego væk. Jeg havde været ude på de snoeede veje her på Sjælland, kommer ud på den en af de størrer indfaldsveje hold i et lyskryds skal til højre. Bliver grønt, jeg popper lige en god 2. gear wheelie, op på 190, kigger i spejlet og en æggeskal jeg havde over set kommer med fuld blink osv osv. Jeg mere eller mindre indrømmer hvor dum jeg har båret mig af osv.. Slipper med en advarsel:) Stik den. Stod til en 8-9000krs bøde og frakendelse af kortet.

  • #21   24. jul 2013 Jeg syntes fandme det er ok... Så ká du lære at passe din egen nærings vej !! Ikke nok med at det er gået ud over dig, den næste mc har måske fået en indkaldelse til syn pga potten....

    Vi skal prøve at være "venner" med bent betjent. så vi kan snakke sammen istedet for at skrive smiley

    Mvh Brian


  • #23   24. jul 2013 Mike, Funo demonstrerer da blot, at han ikke har situationsfornemmelse smiley Betjenten viste først sin magt, da Funo var dumsmart...

  • #24   24. jul 2013 Snyd i skat og lav nogle sorte penge, det er hans potentielle lønforhøjelse det går ud over.

  • #26   24. jul 2013 Jeg kan ikke forstå at i allesammen holder med betjenten, manden pegede jo bare ud at betjenten ikke kørte ordentligt. Det er da "Bent betjent" som er en nar.

  • #27   24. jul 2013 Man skal vælge sine kampe med omhu smiley



  • #29   24. jul 2013 Præcis, Jacob

  • #30   24. jul 2013 Hold nu kæft der er mange der lige får pudset glorien. Ja det er rigtig man skal nok ikke spille smart når man er den bette. Jeg mener at når de tager deres uniform på skal de være et forbillede for den civile befolkning, de er dog stadig bare mennesker, men skal da som minimum overholde loven. Ellers er det vel ikke nemt at dømme andre for en ligende forseelse. Om man skal gøre opmærksom på hans forseelse eller ej det bliver vi nok aldrig enig om. Jeg havde nok gjort det samme hvis jeg selv havde mit på det rene.

  • #32   24. jul 2013 Men når man nu ikke har sit på det rene...

  • #33   24. jul 2013 Personligt er jeg så autoritetstro, at hvis Polisen siger at jeg skal hoppe, spørger jeg: Hvor højt, Hr Betjent? smiley

  • #34   24. jul 2013 Jacob R A.K.A "ham den sure

    Det giver god mening det du skriver.


  • #35   24. jul 2013 Hvis loven ikke skal være lige for alle, bør vi måske overveje om ikke der skal laves noget om..... At betjentens "dagsform" skal være afgørende for om loven opretholdes eller ej, er da et kæmpe problem for retsikkerheden her i landet.... Og lugter langt væk af korruption..... Det er altså muligt at købe sig til straffrihed ved at slikke betjentens røv..... Afskyeligt at der er nogen der synes det er vejen frem....

  • #38   24. jul 2013 ham mødte jeg sku også smiley han var åbenbart ude og kigge på plader , samme besked her pladen var ulæselig trods det den med lethed kan læses 100 meter væk IDIOT siger jeg bare

  • #39   24. jul 2013 For mange år siden, da jeg kørte Z1000 (en rigtig Z, ikke en med vand) blinkede jeg med lyset, efter en mc bÆtjent, som kørte uden lys. Fluks vendte han om, og stoppede mig: Hvorfor blinker du efter mig, sige skovlen, du havde ikke lys på siger jeg så, Jo HAN havde lys på siger han, NEJ siger jeg igen, det havde du ikke, jo det havde han.
    Sådan blev vi ved flere gange, for med hans opførsel / tale måde til mig, gad jeg ikke finde mig i det. Han gik alt efter, men måtte opgive, og jeg fik det sidste ord.
    Kæft en klaphat, tænkte jeg bare.
    Har desværre mødt, dum smarte bÆtjente flere gange.
    Men normalt er de da metet flinke


  • #41   24. jul 2013 Men som betjente vil fortælle så findes der også masser af røvhuller i det fag.

  • #42   24. jul 2013 Når nu han ikke påpeger noget ved dig første gang, fordi han egentligt er en fin fyr, så det det da ikke uforståeligt at han reagerer som han gør, når du påpeger fejl ved ham.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #43   24. jul 2013 @Funo: Kunne det tænkes at Jens Betjent så din gestus fra en lidt anden "vinkel" - og som følge deraf havde den opfattelse, at du lavede en overreageret provokation, og dermed selv bad om den hilsen? Man skal vælge sine kampe med omhu- og kun vælge dem der absolut er værd at kæmpe... og dette var bestemt ikke en kamp du burde tage - det var faktisk infantilt og slet ikke nødvendigt! Du bad om den hilsen - lær' af det.... og kom videre i livet! Måske er din livsklogskab blevet forbedret ved at græde ud på MCG? smiley

  • #45   25. jul 2013 jeg tror det havde været mere produktivt hvis betjenten havde benyttet lejligheden til at informere TS om at færdselsloven kun gælder for politiet, i den udstrækning hvor den finder anvendelse.
    Dvs hvis der er rødt i et kryds hvor der er fuld oversigt, så behøver politiet ikke holde og glo på den røde pære for den røde pæres skyld.

    Hvis de gerne vil nå at køre deres rute færdig så de kan komme i 7eleven og få kaffe for eksempel.
    Eller hvis de bare gerne vil videre da der ikke er noget at mistænke i nærheden.

    Det er ikke mit indtryk at betjenten fik overbragt den information til trådstarter.

    Og havde trådstarter ikke spurgt herinde, havde han måske modtaget bøden uden nogensinde at forstå pointen med bøden..
    Hvilket jo absolut ikke var at man skal have nummerpladen siddende i overensstemmelse med detailforeskrifterne.

    Jeg skal ikke forsøge at gøre mig til dommer over rigtigt og forkert i den her sag.
    Man skulle nok have været der smiley

    Umiddelbart lyder det som et kontraproduktivt powertrip, men det kan da også være trådstarter underdriver sin gestikuleren til betjenten smiley


  • #46   25. jul 2013 Funo stoppes uden egentlig årsag, hans kørekort checkes, hans MC checkes, alt er i orden. Så begår betjenten en overtrædelse af de grove, han vender over dobbelte striber. Det koster et klip, medmindre betjenten kører med blå blink. Da Funo peger på striberne, er der pludselig en ubetydelig fejl ved hans nummerplade. Den er næppe opstået siden kontrollen for 15 sekunder siden.

    At nogen kan forsvare betjenten undrer mig en del. Hvis nogen spiller Karl Smart her, er det betjenten, som klart overskrider sine beføjelser. Afvis bøden når den kommer, og fortæl hvorfor. Betjenten vil lyve og sige det er usandt, men det vil ligge som bilag i sagen. De der konger får vi kun væk, hvis vi klager over dem. Tidligere endte de i paspolitiet, det er desværre nedlagt.


  • #48   25. jul 2013 peter k du har ret , og er sikker på det var den samme arrogante Bent jeg også blev stoppet af i odense i aftes og der var det kun nummerplade der iflg ham var bukket så man ikke kunne læse den og det passer sku ikke, måske man skuille lave en fælles klage
    mvh.kim.g


  • #50   25. jul 2013 Ja ja Mike og Regeringen er også skiderikker og "perkerne" skal bare skride hjem, ikk?

    Peter K, for mig handler det ikke om, hvem der har ret i denne sag, for jeg kender den ikke. Men jeg ved bare, at JEG ikke ser det som den civile befolknings job, at belære Polisen om, hvad der ret og vrang.
    Der vil ALTID være inkompetente betjente, uanset..


  • #52   25. jul 2013 Hold da kæft for en gang tudefjæs, kør ordentlig og på en lovlig MC, eller lad vær og betal v. kasse et uden at tude når i bliver knaldet.

  • #53   25. jul 2013 Hvis nu den nummerplade havde haft den lovlige vinkel lige fra start, så havde vi ikke haft denne tråd smiley

    Man møder uretfærdighed hver dag - hvis man kun skal gå ud fra egne præferencer og opfattelse af, hvordan "retfærdighed" defineres. For det er jo i allerhøjeste grad en individuel ting, kan jeg konstatere.

    Måske en en grad af konsekvensberegning forud for belæringen af betjenten havde været gavnlig for Funo, hans stolthed og tegnebog. Funo kunne jo, forinden han begyndte at stritte med fingrene, have spurgt sig selv: "Hvad mon der sker, hvis jeg afleverer denne belærende gestikuleren til Jens Betjent?"

    Svaret burde have ret indlysende og ret prompte.

    Af skade bliver man klog, men sjældent rig.



  • #54   25. jul 2013 Politiet må køre og parkere lige som det passer dem. De er ikke uden ansvar hvis der sker noget, men de vil grine røven af hvis nogen klagede over den der hehe

  • Heine S
    Heine S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
    #55   25. jul 2013 Betjenten lader ham slippe for en bøde ved første stop og ønsker god dag, så skal han sq da ikke stå og påpege fejl ved hans kørsel efterfølgene, ka´ godt forstå betjenten bliver muggen.
    Kender ingen der ikke bliver sure over at blive kritiseret, mere eller mindre.
    Så snup en tudekiks og betal, og tænk over når du betaler at den er du selv skyld i.


  • #56   25. jul 2013 Der er vist altid flere sider af sagen. Men du har forhåbentligt lært noget ud af det her og hele tråden.
    Forsat god dag til alle incl. Bent betjent :o)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #57   25. jul 2013 @Peter K: Hvor har du dog uret... Der er *INGEN* krav om brug af horn og/eller blink for at krydse jf. ovenstående. Og at du kan forsvare en ung mand, der sender en gestus på ovenstående måde fortæller mere om det forfald og manglende respekt (pli, pligt og dannelse om du vil) som synes meget udbredt i den yngre del af befolkningen. Curling-børn opstår ikke uventet af forældre der ved alt, synes alt, kan alt og altid har ret..... specielt hvis det er til deres fordel!

    Moralen må være, at skal man lave en gestus....så tænk den inde i dit eget hovede! Så undgår du ærgelser og ubevidst provokation/er.... Dette gælder ikke kun ift. Etaten men sandelig også ift. andre personager i trafikken! Hvor ofte ser vi ikke selv-forfordelte og egen-opfattelser af en given trafiksituation, hvor man føler, at man har retten? Det kan være banale "jeg trækker ind før dig" - "jeg vil først hen til krydset" eller noget helt andet... og uenighed opstår - og straks flyver håndtegn i luften fra begge parter!

    Nej... Peter! Tak, men NEJ TAK!!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #59   25. jul 2013 Hans for president! smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #60   25. jul 2013 Og med Martin i samme Kabinet... damn, det ville være et styrkeforhold der ligner toppen-af-poppen smiley

  • #61   25. jul 2013 Gaaal en kolbøtte... Han burde da have nogle tæv for at være så dum.
    Typisk at nogle personer skal være så dumme..


  • #63   25. jul 2013 Hej GTR, tak for placeringen hos curling børnene. Det er meget godt gået når man er 66, og hele livet har været forkæmper for personligt frihed, det deraf følgende ansvar, og kamp mod magtmisbrug.

    Medmindre politiet kører med blå blink og eventuelt horn er de underlagt nøjagtigt samme regler som enhver anden. De kan f.eks ikke parkere hvor de har lyst, og der har være flere sager om det, blandt andet HTS' eskorte. Sker der en ulykke under udrykning, bedømmes det efter de ganske almindelige regler, og mange ambulance-, brand-, og politichauffører er dømt ansvarlige for uheld under udrykning, selv tilfælde der forekommer direkte uretfærdige. Vi andre har pligt til at være opmærksomme og give plads, og hvordan man gør det hvis man sidder i en bil med sorte side- og bagruder og 130dB på anlægget ved jeg ikke.

    Reglerne for udrykningskørsel kan findes her : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=81655 Der oplistes klart, hvornår politiet må bryde færdselsloven, hvilke paragraffer de må bryde, og hvornår. Og der står intet om at man bare kan vende hen over dobbelte striber hvis man er blevet sur.

    Såvidt jeg ved, er der ikke noget fornærmende over et to-finger tegn, og at betjenten derefter pludselig finder en fejl ved MC'en er rent magtmisbrug.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #64   25. jul 2013 Det er dog satans så dygtige folk er til at finde reglerne når de skal bonke ordensmagten oveni hovedet med dem, men endnu mere satans så nemt det er at glemme dem når man skal tage beslutninger omkring sin egen opførsel i trafikken.

    Jeg har den yderste respekt for ordensmagten, og at det er mennesker som alle os andre, og at mennesker engang imellem får nok af provokerende "kunder"...

    Som sagt - jeg havde gjort det samme hvis jeg var ham.


  • #66   25. jul 2013 Det står jo sort på hvidt:
    Stk. 3. Ved udrykningskørsel med motorkøretøj tilhørende politiet kan anvendelse af udrykningslygte og udrykningshorn DOG UNDLADES, såfremt sådan undladelse skønnes nødvendig af hensyn til formålet med udrykningskørslen, og omstændighederne i øvrigt ikke taler imod.

    Nu var der i denne situation nok ikke tale om udrykningskørsel. Men problemet er bare den totale mangel på respekt for autoriteter i Danmark, især blandt den yngre del af befolkningen.

    Her klager man over en Politi-mand der passer et par optrukne linier, men at man selv bryder loven med ulovlig nummerplade, ja det er jo fuldstændig irrelevant.

    Hvis man nu bare lader Politiet passe deres arbejde, selvom de måske køre på en lidt anden måde end os, så går det nok. Det er trods alt deres arbejde at bevæge sig rundt på vejene og opretholde loven, og hvis det gør det nemmere for dem at løse den opgave ved at krydse et par linier på vejen, fremfor at køre 70m frem, holde for rødt lys, og så køre 70m den anden vej, så går det nok.
    Så kan vi bruge de røde lys, som de trafikanter vi er. Og forsøge at leve med, at der måske er lidt forskel på folk...


  • kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

    Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #68   25. jul 2013 jeg er enig .

    med alle .

    men mest med de selvfede dydsmønstre som aldrig gør noget galt og altid ved hvad andre har nosset med .


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #69   25. jul 2013 @Peter K: Du læser generelt ikke specielt godt... Alternativt har jeg formuleret mig dårligt? Jeg henviser ikke til din alder - jeg henviser til det faktum, at du mere eller mindre går i forsvar for den ungersvend, som starter tråden. Og hertil har du den påstand og meget lidt forstand, at du kan afgøre ud fra hans udsagn, at den pågældende betjent ikke havde "forretning" at gøre og dermed kører ud over 2 x spærrelinier ulovligt og imod "reglementet"- dertil krydret med håndgestus som i farten ville få selv Hr. Bubber ud fra hans badekar med en meget stram ansigtsmaske! Hverken du eller håndfisteren kan afgøre, om han på radio eller pr. aftale skal køre frem til en "forretning" - og ja - den "undskyldning" kan bruges i 120% tilfælde (nu bliver det svært - tal bruges) - og dermed skal håndfisteren, dig og andre blot undlade at dømme eller klage over noget som helst i den retning! Ovenfor antyder Sajmon, at han ville have gjort det samme... tja, jeg fristes til at sige; Havde det været mig (og det skal guderne være glad for), så var han røget i dobbelt benlås med 99 x dobbelt håndstrips og terpentinvæddet mundklud lige i kæften! Hertil havde jeg nydt en grøn cecil uden filter (som vist nok er uden filter - men det lyder bedre, når sætningen lige krydres en anelse over niveau), hvorefter jeg havde lavet en koger midt på panden med enten min FJR1300 eller en solid og tung K1200GT - enddog den nye K1600GT! Og sådan!

    smiley


  • #70   25. jul 2013 Jørgen Betjent er godt nok den dummeste i situationen.
    Han har vist aldrig fattet ordet "konduite".
    Selvfølgelig skal han da fatte, at Funo er lidt påvirket af situationen, og derfor skal han vælge at overse Funo's ukloge reaktion.
    Men ak ak - der er altså lidt for mange magtsyge repræsentanter for ordensmagten derude. Og dermed bidrager de iø selv til manglende respekt.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #71   25. jul 2013 For meget Hybenhæk i dine unge dage Torben? smiley

  • #72   25. jul 2013 Der er ingen tvivl om at visse personer havde optrådt ligeså tåbeligt som betjenten i dette tilfælde.... Der findes desværre typer der ikke forstår hvor krænkende magtmisbrug virker på deres omgivelser. Eller også gør de, og så bliver det nærmest skræmmende........ Denne kedelige opførsel kan kun bidrage negativt til samfundet.

  • #73   25. jul 2013 Sajmon 100=% enig!!!

    Er det også magtmisbrug, da en betjent tyrer en brosten tilbage i den mængde, der har haglet sten og svinagtigheder ned over ham i timevis d 18 Maj 1993??? Jeg fatter i hvert fald godt betjenten...

    Enhver aktion, avler en re-aktion. Dette gælder også betjente..

    Og Keyzer, der er desværre også mange typer, der ikke forstår hvor provokerende deres anti-system-attitude virker på deres omgivelser.


  • #74   25. jul 2013 Jeg væmmes ved synet af "peg ikke en finger, så peges der bare 10 på dig"
    Jeg troede jeg boede i et frigjort demokrati, ikke en konservativ politistat.

    Men nuvel.
    Folk holder jo ikke i kø i den midterste af 3 baner og ryster på hovedet når jeg passerer dem højre om med hornet i bund, fordi de er frit tænkende demokrater vel.
    Men fordi de er underkuede støvleslikkere.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #75   25. jul 2013 Åhhhh... Dit profilbillede matcher faktisk godt dit indlæg! Hvad er det for noget venstre-fordrejet banan-ævle-skriv du kommer med? Du kan da sige og tænke alt det du vil... det får du ingen nummerplade-for-skævt bøde af.... og du kan endda fortælle Jens Betjent, at du agter at klage over hans indsats og arbejde - det ender du heller ikke i brummen over... men hvis du håndfister i luften eller (jf. ovenstående) spiller dum-smart, så drop grædekone-attituden og tag konsekvensen i stiv arm!! Hvorfor er det lige du og andre bare har sådan en storhedstrang til at hænge i det yderste af hegnspælen, at være pisse provokerende, at kræve jeres demokratiske hyben-the-rettigheder på de mest upassende tidspunkter, at vide meget mere om hvad Jens Betjent kan, skal og bør gøre...?? Hvorfor er det sådan? Bliver du og I ikke bare en smule trætte i længden? Det må dælme være en sur tjans at køre rundt i gryden og koge bundløs suppe på noget der mest af alt minder om stenmel og bolle-størrelsesgranit!! Væmmes? smiley

  • #76   25. jul 2013 Vi må vel bare konstatere, at nogen synes "systemet" virker fint, og andre synes det bør forbedres.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #77   25. jul 2013 Der er altid plads til forbedring - men lige i den pågældende situation, forstår jeg godt udfaldet.

  • #79   25. jul 2013 Hybenhæk? Kender vi hinanden GTR? Der var faktisk hybenhæk uden for mit barndomshjem. Og i mine unge dage i gymnasiet har jeg sgu nok også røget noget. Vores motto var: Kan det brænde, kan det ryges :o) Men hybenthe - ALDRIG:
    Jeg har selv i 13 år været kontrolførende i en anden etat....det hedengangne toldvæsen. Jeg arbejdede bl.a som foged, og der skulle man altså lære at overhøre lidt af hvert, selv om det var nemt at benytte sine beføjelser. På det punkt har politietaten altid haltet bagefter.
    For god ordens skyld vil jeg lige bemærke, at jeg skiftede job for 26 år siden, og jeg kan stadig ryste på hovedet, når jeg hører Jørgen Betjent bruge oldnordiske ord som eftersætte, forurettede osv osv....


  • #80   25. jul 2013 Der er jo netop IKKE tale om at betjenten skulle hen på en hasteopgave, hvor brug af blå blink og specielt horn ville forskertse formålet. Han havde jo tid til at futte tilbage og se om Funo's nummerplade nu sad i den korrekte vinkel, hvilket man ikke engang får en anmærkning for til syn, medmindre det er ekstremt. Hvordan blev det i øvrigt målt - hvis det da overhovedet blev målt.

    Det er beklageligt så mange der giver udtryk for at politiet kan gøre som, det passer dem. Politiet er underlagt landets love som enhver anden, herunder regler for anvendelse af vold og udrykningskørsel, og overtrædelser heraf har skrappe konsekvenser. Sådan skal det også være, for ellers er man fortaler for en politistat.

    Politiet har monopol på magtanvendelse, derfor skal de være under stærk kontrol, og mere uskyldige og tålmodige end Cæsars hustru. Se hvordan det foregår, de steder hvor politiet har frit spil, og arbejder ud fra deres egne regler, og uden parlamentarisk kontrol eller stiltiende accept.

    Hvis betjenten i 1993, jeg troede efterhånden vi var kommet over den batalje og jeg gider ikke diskutere den, smider brostenen retur, gør han sig selv nøjagtig lige så lovbrydende som den der smed den først, uanset hvor meget sympati og forståelse man kan have for handlingen. Hvorfor? Fordi politiets opgave er håndhævelse af loven, opklaring (desværre) f overtrædelser, anholdelse af den skyldige, og fremstilling af denne for en dommer. Politiets opgave er ikke øjeblikkelig afstraffelse med et brostenskast, det er op til dommeren, og da vi (endnu) ikke har stening som straffemiddel i Danmark, ville brostenskasteren have fået mindst 6 mdr i skyggen for vold mod betjent plus det løse. Betjenten der smed den retur, ville blive hældt ud på gråt papir.

    At køre tilbage og bøffe Funo for vinklen på nummerpladen fordi han bliver sur over at Funo signalerer at han begår en solid lovovertrædelse, er principielt ikke forskelligt fra at køre tilbage og slå Funo med kniplen. Motivet er hævn, det er kun metoden der er anderledes.

    Du kan se det samme på fodboldbanen. Den hyperfarlige boksspiller er blevet væltet og generet gennem hele kampen af en bestemt forsvarsspiller uden dommeren reagerer. Til sidst slår forwarden i frustration ud efter plageånden. Hvem får det røde kort? Og hvorfor?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #82   25. jul 2013 Du var der ikke, og kan derfor ikke konkludere fra andre sider end den forsmåede modtager af bøden.

    Fodboldspillere kan bare nakkeskydes, for de tjener intet formål alligevel, andet end at spilde folks tid foran fjernsynet.


  • #83   25. jul 2013 Hmm... Den betjent kender jeg.. Fik også en bøde for vinklen på min nummerplade på husaberg, da jeg overhalede ham (han kørte 43-44 km/t) på vej væk fra skovsøen.. Han var ubehagelig lige fra starten og da han ikke kunne finde andet, fiskede han en vinkelmåler op af tasken og resten er historie...

    Jeg er blevet stoppet af ham igen senere (hvor jeg kørte sammen med en ven), i en sag med en meget tvivlsom måling, hvor han var så ophidset (og vrøvlede en del!) at jeg måtte bede ham om vi kunne tale ordentligt til hinanden - den måtte han æde, så blev han endnu mere indebrændt smiley

    Da jeg fik bødeforlægget, søgte jeg aktindsigt, og det der stod i rapporten har ikke meget med de aktuelle begivenheder at gøre, eller hvad der rent faktisk blev sagt, yderligere har han udfærdiget en afhøringsrapport (og jeg er IKKE blevet afhørt!), hvor han endda har anført at jeg takket nej til at gennemlæse rapporten..

    hele sagen stinker af en konstrueret sag, der bare skulle holde - der er dog nogle mindre fodfejl alligevel (det kan ikke være hjernen der trykker ham platfodet!)... Tillige var vi 2 personer på stedet, så vi tager den i retten.


  • #84   25. jul 2013 At du har fået en bøde er vel ok! Desværre viste betjentens realkompetence så at han bliver nød til at tjekke efter 2 gange og anden gang med måler, inden han skriver den! At etaten under den udøvende magt ikke selv føler sig underlagt lovgivning er desværre næsten en selvfølge, og det tager sig måske udslag i at folk ikke "tør" indikere at de også skal følge loven! Bare se rækken deropad der mener at det er dig der gjorde noget galt! Næh, de skal gå foran med et godt eksempel, og følge loven! Ellers bliver det jo bare som med præsterne der viser vejen men ikke følger den selv! ,O)

  • #85   25. jul 2013 Jeg ved ikke hvad du regner med af svar på den omgang vrøvleri, men jeg kan henstille dig til at kigge lidt mere på baggrunden i mit profilbillede, hvis du ellers er åben for ideen om at "vi" ikke "altid" har "storhedstrang" til at "hænge i det yderste af hegnspælen" smiley Der kan du måske få øje på en bidragende faktor til vores ... venstredrejede bananæbleskriveri?? smiley



  • #86   25. jul 2013 @Sajmon.

    i denne tråd har du fuldstændig ret... Undtaget udsagnet om fodboldspillere.... Vi er RIGTIG mange der tjener til smør på brødet fordi en flok tosser absolut vil slås om en enkelt bold smiley Så et fornuftigt formål kan man ikke se bort fra:D


  • #87   26. jul 2013 Det er bare endnu et bevis på, at det er fuldt forsvarligt at overskride dobbeltstriber, hvis man altså kører mc. de gælder kun for de 4-hjulede
    smiley


  • #88   26. jul 2013 Havde gjort præcis det samme hvis jeg var betjenten.
    Hvordan ved du lige om han har fået en opgave eller ej imens han holdte ved dig?


  • #89   26. jul 2013 Er ved at være forvirret over alle de betjente der bliver indblandet i denne tråd.
    Der er både Jørgen betjent, Jens betjent ? troede egentligt kun at det var Bent betjent det drejede sig om.
    Sjovt at se som vandene er delt omkring denne tråd
    Men hvorom alting er, så rigtig god sommer til alle.


  • #90   26. jul 2013 Kristian

    Kært barn har mange navne smiley



  • #92   26. jul 2013 Bent betjent er godt nok fra Fyn, men han er vist ikke længere udøvende...går han ikke bare rundt i Bruxelles og venter på ministerpensionen?
    Og enhver kender af Monrad & Rislund ved, at det hedder Jørgen Betændt....ups Betjent.
    God sommer - vi ses derude med løftet venstrepote.


  • #93   26. jul 2013 Er flad af grin over denne tråd LOL

    Betjenten er så flink og bruge sin diskretion og lade dig slippe med en uanseelig forseelse og så er du flabet nok til at begynde at lege betjent selv, jeg synes det var helt på sin plads at du fik en over næbbet


  • #94   26. jul 2013 Så må vi jo skære det ud i pap igen for sajmon. I eksemplet med fodbold, vil forwarden få direkte rødt kort, og formentlig et par dages karantæne. Det får han for overfald på en modspiller og brug af vold, OG ikke mindst fordi han overtager dommerens rolle, uanset hvor dårlig denne så måtte have været.

    Nummerpladens vinkel blev jo først et problem, da betjenten blev gjort opmærksom på at h an lavede en grov overtrædelse af færdselsloven, som han er forpligtet til at overholde. Betjenten tager derefter loven i egen hånd, og uddeler en dummebøde. Det lyder som om det ikke er første gang, hvorfor jeg ville nægte at betale, og søge aktindsigt. Det skal man ikke begrunde med noget, og det koster heller ikke noget når man er part i sagen. Det lyder som om det ikke ville være svælrt at få betjenten til at gå op i limningen i retten, nogen antyder et vist temperament. Sådan nogen skal væk fra gaden, og udstationeres hos paskontrollen i Kastrup. Selvom det er en bagatelsag, har den principiel betydning.

    Jesper H, politiet uddeler ikke nogen over næbbet, det gør de kun i Honduras, Panama, Irak, SaudiArabien og den slags steder. Her i landet håndhæver de gældende lov uden skelen til personlige præferencer eller fordomme. Hvis der har sneget sig nogen ind i politikorpset der ikke kan det, skal de hældes ud. Dels af hensyn til de mange hæderlige politifolk der heldigvis er, dels af hensyn til borgernes sikkerhed mod magtmisbrug og fortsatte tro på myndighedernes upartiskhed.
    Og med den svada smutter jeg ud.


  • #95   26. jul 2013 SÅDAN Peter K smiley men der er åbenbart mange her som hellere vil slikke røv smiley

  • #100   26. jul 2013 Utroligt som Peter K og andre mener at betjenten er den helt store lovbryder og en rigtig skidt bussekal, ja nærmest en diktator. Overskriften på tråden lyder "dum betjent" hvem fanden er det lige der er dum når man bliver stoppet på en ulovlig cykel men slipper, og så lige skal spille Karl Smart bagefter, trådstarter selvfølgelig.
    Peter K, tag Bjørn Elmkvist med ud på en øde ø, så kan i der snakke længe om hvor grimme politiet er, og hvor grimme metoder de bruger, og ja helt uden grund!!!


  • #101   26. jul 2013 Hvis man holder på sin ret overfor en lastbil, så kan man jo ende ud som den, der får skrammerne.

    Spiller man smart over for Jens Peter Bent Betjent (der lige har været så rar og venlig at se lidt gennem fingrene) - så skal man sgu sørge for at have røven fri, ellers vanker der smæk (bøder).

    Og en nummerplade der sidder i for skarp vinkel, er jo det samme som at række røven bagud til en gang smæk.

    That's the name of the game...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #103   27. jul 2013 Så må jeg bøje det i neon og hænge en streamer efter en flyvemaskine så selv Peter K fatter det.

    Politimanden bøjer allerede reglerne i det sekund han beslutter IKKE at give en bøde for nummerpladen, ved første øjekast.
    Det er lidt som om du glemmer at han startede med at være venlig...

    Men ak og ve at manden så beslutter at gøre sit arbejde, fordi han så får en latterlig reprimande fra motorcyklisten.

    En boksspiller? Forward????


  • #104   27. jul 2013 Jeg havde slet ikke blandt mig i en betjents arbejde, du leger politimand når du gør sådan - og det er du ikke. At han bare tjekker dig og ser kørekort og alt er OK, hvad er der så galt? Det jo fint at politiet ind imellem tjekker de mc'er der desværre alligevel køre rundt på vejene og er dårlige - så burde du heller ikke prikke til ham, synes jeg. Det kan vi jo være enige eller uenige om...

  • #105   27. jul 2013 Som en særlig tjeneste for Leo K og Carsten m, vil jeg da oplyse at jeg ikke er enig med Blørn Elmkvist om noget som helst. Elmkvist er en af de få MF'er, som direkte blev stemt ud af sine vælgere, da de ikke gad ham mere. Hans juridiske karriere har derefter primært bestået i at forsvare den militante venstrefløjs stormtropper. Han vil frihed nærmende sig anarki. Jeg vil frihed under ansvar, herunder også statsmagtens ansvar.

    Politiet er udøvende magt, og det er principielt forkert og i øvrigt grundlovsstridigt, at man har givet dem dømmende magt i bødesager. Det er nemt ja, men retfærdighed har ikke noget at gøre med om det er nemt eller ej. Når staten straffer borgerne, skal grundlaget være i orden.

    Der var jo altså først noget galt med Funo's MC, efter han gør betjenten opmærksom på en lovovertrædelse, der ville have kostet Funo mindst et klip og et par tusind i bøde. Betjenten udskriver en dummebøde, og vil få det meget svært i retten. Det er principielt - har vi en retsstat eller har politiet frit spil.

    Tofu kunne i øvrigt bare have sagt at vinklen var i orden da han kørte hjemmefra, han kan jo ikke checke det under kørslen. Han kan ikke engang opdage om det elendige kostbare blik knækker og falder af.

    EOD herfra.


  • #106   27. jul 2013 Sajmon, i det eksempel fra fodbold, kan jeg jo ikke rigtigt kalde den frustrede 10'er for angriber vel? Så nu er han altså forward, boksspiller, og 10'er. Det betyder ham holdet har placeret foran på banen med henblik på at score mål. OK?


  • #107   27. jul 2013 Betjente og lovens håndhæver (herunder politiker) skal jo gerne fremstå som gode eksempler/forbilleder, men man skal passe på man ikke selv bliver for hellig, der findes en uskreven bagatel grænse. smiley (som denne her episode)

  • #108   27. jul 2013 Peter K

    Man kan tinge hesten til truget, men hvis den er vandskræk så forbliver den sku dehydreret til den dag den dør smiley

    Jeg mores over hestens demonstrative modvillighed, selvom jeg absolut også ser behovet for at den får væske.

    Det jeg vil have sagt er; jeg tror ikke der er hul igennem.
    Men du har min opbakning, jeg ærgres bare ved at se "Messi spille bold med en mur"
    Du er mere værd smiley

    Mvh


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #110   27. jul 2013 Peter K - En 10'er.. Altså en 10 krone? Hvad skal den angribe? (Aner stadig ikke hvad du ævler om)

  • #111   27. jul 2013 Sikke en nar

  • #112   27. jul 2013 Både MC'ist og betjent handlede med kort forstand.

    Hvad med lukke denne tåbelige debat?


  • #113   27. jul 2013 jan aka kænguro.. kunne ikke være mere enig.. du har fuldstændigt ret..
    det sku du have skrevet noget før, he he .. forsat god aften til alle, på mc


  • #114   27. jul 2013 smiley

  • #115   28. jul 2013 LoL smiley jeg.....glem det!

  • #116   28. jul 2013 Enig med kænguru. Lad os lukke den inden der kommer alt for mange perfide personangreb.
    Sidste kommentar herfra handler om noget andet af alt det, Peter K har ytret undervejs.
    Ja, det er i strid med magtens tredeling, når politiet kan stikke bøder ud, men det er endnu værre, at Trafikstyrelsen nu også har retten til det. Og for at gøre det værre endnu, kan bøderne ikke påklages til en højere instans.
    Bøder givet af politiet kan man da trods alt klage over.

    Og så lukker jeg ellers af her og lukker i stedet op for håndtaget på en af de to mc'er.


  • #117   28. jul 2013 Der er mange af dem der er røvhuller men mange af dem er også ok,, er tit blevet stoppet og har sluppet for bøde, kan stoppe mig alle de gange de vil det tager jeg helt roligt...

    Men her i Odense elsker de at stoppe hvide mennesker for dem er der aldrig problemer med.


  • #118   28. jul 2013 Jamen tøser !

    Det er sidste mand der lukker denne tåbelige debat.
    Med andre ord - så la' da vær' med holde emnet i live.



  • #122   28. jul 2013 Af med den nummerplade så er det problem løst.



  • #123   28. jul 2013 Trådstarter:

    1: din overskrift er DUM.
    2: dit første indlæg viser med al tydelighed, hvem af jer to der er mest DUM.
    3: du aner tyddligvis ikke hvad du taler om. Manden kan sagtens køre udrykning uden signalapparat.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #125   29. jul 2013 Nemlig Knud! Og så kan Peter K tygge lidt på den! Amen! smiley

  • #126   31. jul 2013 jeg har aldrig set så meget uenighed i en tråd..!

    Jeg derimod er splittet i begge lejre.. jeg kan udmærket godt forstå betjenten gav trådstarter en bøde.. men jeg kan også forstå at trådstarter følte trang til at påpege betjentens forseelse (selvom det måske fra et økonomisk synspunkt var bedst at lade være)

    Hvad jeg derimod ikke kan forstå er at i som MCister langer ud efter hinanden på den måde, ja i tilsviner faktisk hinandens meninger på trods af at de er skrevet i en sober tone (det gælder ikke alle, men langt de fleste)..

    Til trådstarter: jeg tror ikke du får en bøde.. vend gerne tilbage med en update..


  • #127   31. jul 2013 "Manden kan sagtens køre udrykning uden signalapparat."

    Ja det KAN/MÅ han godt.. men det gjorde han med 99,99999% sikkerhed ikke siden han havde tid til at sludre om nr pladen..


  • #128   31. jul 2013 Mirza. Det er sådan set ligegyldigt, og ingen af os kan vide hvordan manden prioriterer - vi kan heller ikke sætte os til doms derover.

    Hvad vi derimod kan er at undlade at kvaje os bevidst, hvad jeg virkelig synes trådstarter gør!


  • #129   31. jul 2013 Enig, men betjenten kvajer sig ligeså meget ude fra hvad tråd starter fortæller..

  • #130   31. jul 2013 Muligvis-man haN HAR PR. DEFINITION RET

  • Finn I
    Finn I Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 5 Følgere: 1 Svar: 23
    #131   1. aug 2013 Hvorfor være dumsmart når Bent nu var flink....????

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #132   1. aug 2013 @Finn I: Nemlig - og det er DET som er pointen og lærdom i hele tråden! Vælg og kæmp dine kampe med omhu...

  • #134   2. aug 2013 Så fik vi vidst det på plads.. 8000 gange x)

  • #135   10. aug 2013 Historiens morale:
    Det er satme rigtig rigtig dumt at kaste den første sten, når man bor i et glashus smiley

    Baseret på denne tråd fristes jeg til at konstatere, at motorcyklister lidt forenklet kan opdeles i to kategorier:

    1. Princip-rytteren der stædigt forsøger at holde fast i, at verden er lige for os alle og vi alle er lige for loven. Det er der ikke noget galt i, og hurra for idealismen. Princip-rytteren kan se frem til en lang række af kampe, hvor resultet som udgangspunkt er givet på forhånd. I dette illustrative eksempel ser vi en "forseelse" hos begge parter, med princip-rytteren som den udadfarende aggressor, og efterfølgende både mere indebrændt og fattigere som resultat. Den opståede win-win situationen blev af principrytteren vendt til en win-loose situation, og betjenten undrer sig sikkert stadig over, at hans venlige seen bort fra nummerpladen blev mødt med et dumsmart svar.

    2. Realisten der har erkendt at der helt reelt er visse forskelle på fx Bent og Bent-Bejtent, og som derfor vælger sine kampe med omhu. Realisten har erkendt at alle kampe har en taber, og undgår derfor gerne de håbløse kampe, hvor taberrollen er givet på forhånd. Realisten "spiller spillet", forstår værdien af goodwill og kan i mange situationer smile højlydt over, at være sluppet ud af en knibe med både penge og humøret i behold.

    Jeg synes valget er let, men respekterer, at der er nogle der synes det er værd at betale med deres surt opsparede penge for at belære andre om dit og dat smiley


  • #137   10. aug 2013 well put Jan S

  • #138   11. aug 2013 Carsten M.: Man smiler medens betjenten kigger, og så griner man bagefter højlydt når man kører derfra med alle sine sparepenge samt en god historie til gutterne derhjemme smiley

  • #139   11. aug 2013 Og uploader videoen af betjenten der kører over linjerne, kun akkompagneret af ordene "bedøm selv" smiley

  • #141   12. aug 2013 Jeg ville nok ikke uploade sådan en video selvom tanken helt sikker er meget sjov smiley I bedste fald får jeg ingenting ud af det. I værste fald formentlig en sag om upload af video uden tilsagn fra hovedpersonen (betjenten), hvilket jeg mener er strafbart.

    Samtidig må vi forvente, at betjenten - som jo var flink lige indtil trådstarter spillede smart - fremover er mindre flink over motorcyklister.

    At motorcykelbetjenten krydser fuldt optrukne striber har jo ikke den fjerneste negative konsekvens for mig, så hvorfor i himlens navn skulle jeg da vælge at gøre det til en sag???

    Jeg ville vælge nøjagtig samme strategi som Carsten M lige ovenfor, og glæde mig over, at det blev et fint møde med ordensmagten. Husk nu på at betjenten var flink og ikke noterede trådstarters forkert monterede nummerplade, før trådstarter valgte at spille helligere end paven og selv lege betjent.

    Når man besvarer venlighed med det modsatte, så ligger man vel som man har bedt om. Nå, nok om det herfra. Solen skinner allerede så hav en rigtig god dag med vores fælles hobby, og pas på jer selv derude.


Kommentér på:
Dum Mc-betjent

Annonce