{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Hjælp ang APS :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Sidder her og leger med tanken om at købe mig et APS, da jeg gerne vil være selvstændig smiley

Men der kommer jo så 1000 spørgsmål, og det ville sikkert være bedst at spørge dem der sidder med det, men det sgu ikke så meget der har åbent de dage her, så derfor prøver jeg herinde smiley

Hvis jeg har f.eks en bil eller andet af værdi til f.eks 100.000,- så kan jeg få et APS den vej igennem.
Men hvis vi nu siger det er en bil, og jeg så sælger bilen til 500,- hvad sker der så med APS ?
Går de så ind og tager det fra en igen, eller hvordan foregår det ?

Det er bare en "langt ude tanke" men håber i kan svare smiley

Det kunne også være de 80k på en konto som jeg så hæver og de forsvinder hvis det skulle være.. pointen er, at værdien som APS bruger, plduselig er væk, hvad der så vil ske smiley

Håber i forstår og kan svare smiley

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang APS :)
  • #1   27. dec 2013 Prøv at Google ulovlige aktionær lån.

    Kort sagt. Hvis du fjerner egenkapitalen, enten ved at sælge bilen for billigt. Eller trække kapitalen ud, så begår du ulovligheder. Og hvis det er din vinkel på at drive virksomhed. Så gør landet en tjeneste og gå ned og hæv kontanthjælp istedetfor


  • #2   27. dec 2013 Morten : Du forstår ikke smiley det slet slet slet ikke noget jeg går og planlægger, og er da ked af hvis jeg får det til at lyde sådan smiley Men nu var det nu mere for at høre hvad der ville ske smiley

  • #3   27. dec 2013 Som jeg har forstået det skal i aps have hvad der svarer til 80.000 i egenkapital. Det vil sige du enten skal have 80.000kr stående i dit aps eller stille sikkerhed med enten bil, mc eller lign. Der har en værdi der som minimum er på 80.000 smiley

  • #4   27. dec 2013 Kravet er nefsat til 50k fra årsskiftet. Hvorfor ønsket du den selskabsform ?

  • #5   27. dec 2013 Holmeren: Det var rimeligt svært ikke at tolke det på den måde.

    Men som andre skriver, er kravet nedsat til kr.50000 fra 1/1.. og derudover findes der en ny selskabsform, kaldet IVS mener jeg.. det er et iværksætter selskab, som startes uden egenkapital, men så skal du opbygge de 50.000kr i løbet af 4år, således du ender ud med et APS.



  • #6   27. dec 2013 Graver : Ja det ved jeg smiley

    Michael B : Af den grund, at det er lettere at overtale banken til kredit til hjemkøb af varer end det vil være som enkeltmands smiley samt jeg føler sikkerheden er større i APS, da det ikke vil ramme mig som person hvis der nu skulle ske noget smiley


  • #7   27. dec 2013 Morten : Smart.. læste faktisk godt om IVS, men troede ikke det var noget der kom på tale.. dog skulle det tage op til 8uger at oprette, men det skulle jo ikke være det største problem smiley

  • #8   27. dec 2013 Tror du tager fejl : det er ikke lettere at få finansiering i aps end i privatejet. Og finansiering uden sikkerhedsstillelse er heller ikke sandsynlig. Derfor falder 2 grund også til jorden. Aps kan være smart , men i dit tilfælde vil det vist bare give øgede revisorudgifter.

  • #9   27. dec 2013 Michael : Mjaa.. revisor ville jeg nu nok bruge uanset hvad, da jeg ikke vil ha fingrene i klemme i skattedøren..!

    Nu har jeg læst og læst ang IVS.. det er jo smart nok, og med den rette virksomhed, burde de første 50k jo være der inde for meget få mdr.. om man rammer en guldåre, er jo så bare spørgsmålet, men sådan er det jo med alt.. og med 1,- i udbetaling, er det jo begrænset hvor meget man kan blive straffet hvis man skal lukke skidtet senere hen fordi det skulle gå dårligt smiley



  • #11   27. dec 2013 Hans Henrik : Hehe ja det gør jeg jo nok smiley men det jo også derfor jeg søger lidt input.. håber jo en eller anden kan skære ud i pap hvad der er bedst.. dyrest er ikke altid bedst, og det handler jo om at finde den gyldne mellemvej smiley

    Jeg VED der bliver en masse lortearbejde ved det hele, og muligvis lidt stilstand pga underskud osv, men hvis man kæmper for det, kan det jo sagtens lade sig gøre smiley alle de store har jo været præcis samme sted som jeg står nu, kan man sige smiley fordelen er bare at det både er blevet lettere og alt kan gøres elektronisk.. det kan derimod også betyde nogle regner med det er lettere end og klø sig i røven, men det er slet ikke der jeg er smiley mine forældre har begge været selvstændige, så ved jo hvor meget tid og energi der er lagt i det smiley

    Og ja en revisor er dyr, men hvis man regner timerne om man selv skal kæmpe med tingene, kontra hvad det koster ham, så er pengene jo nok meget godt givet ud i sidste ende smiley lidt hårdt i starten pga beløbet, men senere hen, burde det jo ikke være det der ruinere mig smiley


  • #12   27. dec 2013 En revisor er ikke kun en dårlig dyr ting. Mange skyder sig selv i foden ved ikke at have en dygtig revisor, som kender til det gældende regelsæt....

    Hvis man vil have kreditværdighed er et A/S vejen... Rigtig mange steder kan man ikke oprette en konto med et ApS.....

    Et smba kan være en rigtig god ide, man hæfter ikke for noget som helst, og kan bruge sine penge på at betale sine varer forud smiley


  • #13   27. dec 2013 Start med at tjek din kreditværdighed . Det kan let klares i banken.

  • #14   27. dec 2013 Michael : Tænker du på hvor meget jeg kan låne som person når du siger kreditværdighed ? smiley

    Brian S : SMBA ? noget du kan forklarernærmere ? A/S er liiiige voldsomt nok da det kræver min 500.000 i alt, og de 125k skal være kontanter smiley


  • #15   27. dec 2013 Jeg tænker både som privat ejet firma og som aps. Men jeg er ret sikker på at de ikke lånet dig noget uden sikkerhedsstillelse .hverken i privatejet eller ApS

  • #16   27. dec 2013 Michael : Min kammerat har APS, og har lige fået godkendt kredit på 1.2mill smiley det skal siges at firmaet er nystartet og lavet med værdier, fremfor kontanter smiley han havde dog en kontrakt i hus på en lille halv mill, men da de fik kopi af den, blev firmaet godkendt til 1.2mil i kredit smiley og det ikke noget han skal hæfte personligt for smiley

    Jeg regner slet ikke med så stor kredit overhovedet, men det er jo lidt det der lokker kan man sige smiley

    Det skal i øvrigt lige siges, at det første ½år eller lign, vil jeg ikke udbetale løn til mig, kun for at opbygge firma, og så ha job sideløbende smiley


  • #17   27. dec 2013 Kan i øvrigt se nu, at SMBA kræver to personer, samt det nok bliver afskaffet her den 1/1.. og det måske liiiige sent nok at oprette den slags nu kan man sige smiley

  • #19   27. dec 2013 Hans Henrik : hehe ja firma MC.. lidt svært med værktøj osv på sådan en smiley men okey, alt kan lade sig gøre smiley

    Men vil nu heller ikke låne noget.. det eneste jeg skulle bruge en eventuel kredit til, er hvis der kommer en ordrer ind, og der skal hjemkøbes materialer.. det ville være surt at afslå en stor handel, fordi pengene ikke er i firmaet smiley der kommer jo forhåbentlig mere og mere kapital i firmaet, så jeg efter kort tid, ikke behøver låne for at hjemkøbe, og derved så småt kan opbygge et lager smiley


  • #20   27. dec 2013 Holmer: der mangler noget i historien om din kammerat. For ingen pengeinstitutter gør sådan uden sikkerhed.
    Men ingen grund til at diskutere det , da vi aldrig får det opklaret. Jeg gav dig det info jeg kunne. Ud fra mine erfaringer.


  • #21   27. dec 2013 Hvis ikke man har nogle penge at skyde ind, går der sgu noget tid før man slipper for kredit... Der er så mange skjulte udgifter ved at have et firma, at en stor del af det teoretiske overskud bliver ædt op. smiley

  • #22   27. dec 2013 Hvis man har styr på hvornår man skal drive sin virksomhed som personlig ejet, og dermed skatteoptimere sin indkomst igennem virksomhedsskatteordningen, så kan man godt undvære en revisor. Ligeledes hvis man i samme forbindelse og har styr på om det bedst kan svare sig at have blandet benyttet driftsmidler, eller om de skal ligge i virksomheden med personlig beskatning til følge.

    Hvis man driver sin virksomhed i selskabsform (ApS aller A/S), så skal man bare have styr på hvornår det bedst kan betale sig at tage udbytte eller løn. Samt have styr på om overskud evt skal udloddes til et Holding selskab osv.

    I de par år jeg arbejdede som revisor, havde jeg ikke nogle kunder, for hvem revisorregningen var en. De kunne altid spare i skat, øget fradrag eller en mere korrekt opgørelse af skattegæld.


  • #23   27. dec 2013 Og selvom Smba nu bliver afskaffet, så har de aldrig været en god ide. De er blevet brugt i pizzeriaer, hvor selskabsejerne hurtigt har kunne hæve i virksomheden, uden at hæfte personligt. Og alt efter forretningsområde, så er det om muligt endnu sværere at få en kredit i banken med et Smba.

    Har man en realistisk forventning til sin virksomheds drift, og kan man præsentere nogle gennemarbejdet budgetter, som revisor evt har været med inde over, så er det noget lettere at få kreditten i banken.


  • #24   28. dec 2013 Ja det giver jo problemer med al den spekulation , , har du tænkt på havd du vil starte og om du overhovedet behøver kredit i Banken , da vi starte satte vi 80,000 kr i på en konto , gik til en lokal revisor og bad han oprette selskabet , moms reg, det og vi har bare ladet de 80,000 kr stå på en separat konto i firmaet og så kørt uden kasse kredit nu i 7 år , vi fakturer ud så snart arbejdet er færdig og giver 8 dages til betaling , og kun seriøse erhvervs kunder , så behøver du ingen kredit og vær forberet på at arbejde dobbelt så meget som alm , lønmodtager til samme løn , lad altid en revisor lave alt dit regenskab og have styr på dine fakturaet ind og ud , så er en rivisor ikke så dyr , husk han har samme mål som du nemlig at tjene en god løn

  • #25   28. dec 2013 Jeg lavede et aps selv uden andre forudsætninger end dem jeg kunne finde i løbet af en halv time på nettet . Og 10k bruger en revisor nærmest på et firma uden aktivitet. Men der er jo forskel på hvad man synes er dyrt !

  • #26   28. dec 2013 Michael : Han havde jo en kontrakt på det job han skulle udføre som han kunne fremvise i banken, så derfor gik de med til det smiley

  • #27   28. dec 2013 Jesper : Bliver nød til at nærlæse hvad du skriver, men har sgu ikke tid ligenu.. du kommer med gode input tror jeg smiley

    Johnny B : Det nemlig sådan noget lign jeg tænker.. jeg har faktisk to planer, men at starte begge på én gang, er hul i hovedet, for det vil jeg slet ikke kunne overkomme som start smiley men starter med den ene som også er den "sikreste" (intet er sikkert, det ved jeg, men den er mere sikker end den anden)


  • #28   28. dec 2013 Som jeg skrev højere oppe der mangler noget i historien. Han får ikke en kredit på 1, 2 mio på grundlag af en kontrakt til en halv mio . Men håber du får gang i det du ønsker.

  • #29   28. dec 2013 Michael : Ja, for han har bevist det er kunder i den størrelse smiley kan man snakke for sin syge moster kan meget jo lade sig gøre smiley den halve million er jo 500k til produkter.. dvs han skal smide pengene for at udføre arbejdet.. der kommer jo så noget mere ind når jobbet er udført smiley

Kommentér på:
Hjælp ang APS :)

Annonce