{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

"Bare et lille niv i tissemanden" {{forumTopicSubject}}

Nogle forskere er nået frem til et resultat der viser, at der ikke er skadevirkninger ved at omskære drenge.
Hvis vi - i teorien - antager at de har ret, hvad skal man så bruge det resultat til?
I bedste fald ingenting - og i værste fald vil det medføre flere omskæringer.

Jeg kan bevise at det ikke har skadevirkninger, hvis jeg binder min datter fast, og med en skalpel lægger et lille snit i låret på hende, og syr det pænt sammen igen.
Men siden hvornår har det været et argument at man kan skære i folk, bare fordi det ikke giver varige skader?

Hvorfor overhovedet forske i skadevirkninger?
Diskussionen burde være lukket længe inden man overvejer om det skader eller ej - man skærer bare ikke i folk, der ikke selv aktivt ønsker det, uden en helt klar medicinsk årsag.

Regelsættet ligger klar, - lov om tatoveringer mangler bare to ord "eller omskærer".
"§ 1. Den, der tatoverer - eller omskærer - en person under 18 år, straffes med bøde eller hæfte, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning"
Case closed....

For mig er det åbenlyst at omskæring allerede er forbudt i.h.t. straffelovens § 244: "Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år."
....eller på anden måde angriber en andens legeme"!!!!

Det kalder på en helt anden slags forskning - nemlig juridisk forskning.
Vi mangel en afklaring på, hvordan det kan være at straffeloven kan sættes til side, når når overtrædelser af den begrundes med religiøse argumenter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Bare et lille niv i tissemanden"
  • #1   9. mar 2014 Har du læst http://law.au.dk/fileadmin/Jura/dokumenter/forskning/rettid/2013/afh10-2013.pdf ? Jeg er helt enig i at det er forkert (for ikke at sige forkasteligt) , men det er desværre lovligt.

    Jeg synes dog at der er visse mennesker som bør revurdere deres opfattelse af tros- og religionsfrihed. Den sikrer nemlig blot retten til at følge sin religion eller overbevisning ved tilbedelse, undervisning, praksis og overholdelse, under visse begrænsninger der er "foreskrevet ved lov" og er "nødvendige i et demokratisk samfund".
    Det samme gør sig i øvrigt gældende angående ytringsfrihed.


  • #2   9. mar 2014 Læg lige dit indlæg over på juratissemandsgalleri.dk i stedet.

  • #3   9. mar 2014 Du kan bare fjerne fluebenet fra "vis off-topic" hvis det generer dig smiley

  • #4   9. mar 2014 Tak for link - det er interessant.

    Jeg har ikke læst det hele igennem endnu, men det jeg har set, svarer nogenlunde til de krumspring man i øvrigt ser folk lave, for enten at retfærdiggøre religiøse tåbeligheder, eller for at argumentere for at der slet ikke står det der står i religiøse skrifter.

    Det er helt fantastisk hvad man kan opnå er særlige rettigheder, bare man kan henvise til en himmelsmølf.



  • #5   9. mar 2014 Bo, af årsager du kun selv kender, har du valgt at læse indlægget.
    Hvorfor har du det?
    Overskriften angiver ret tydeligt at det ikke har noget med MC at gøre, - det er det Off-topic forum er til.

    Er du stået for tidligt op?


  • #6   9. mar 2014 Miss z, indrømmet jeg er stået for tidligt op! Og iøvrigt er jeg rimelig enig i det du skriver. Tager det off topic herfra!

  • #7   9. mar 2014 Der er en sektion hvor de hævdede fordele kort gennemgåes og det konkluderes at der ingen fordele er ved at omskære spædbørn.
    Det konkluderes at det bør ulovliggøres at omskære uden samtykke - men at dette ikke vil løse en række principielle problemer, da mellem 1.000 og 2.000 børn i 2007 blev omskåret af personer som hverken var læger eller havde særlig tilladelse fra Socialstyrken.


  • #8   9. mar 2014 De forskere der er nået frem til den konklusion, er de amerikanere?
    I det land har man indtil for 10-15 år siden, medicinsk anbefalet omskæring, da det nedsætter risikoen for HIV og andre sygdomme. Altså ifølge de amerikanske forskere. De er ikke rigtig kloge derovre.


  • #9   9. mar 2014 Det er fordi det bliver svære at HIV(e) i tissemanden uden forhud!

  • #10   9. mar 2014 Er det ikke efter samme regler Kina cyklerne blev godkendt til brug på offentlig vej ??? " det menes ikke at give varige men" smiley smiley

  • #11   9. mar 2014 Det er satme langt fra bare et lille niv!
    Snakker af erfaring, men var så gammel at jeg kan huske det.
    Var bedøvet, men optager dårlig bedøvelse.
    Et smertehelvede uden lige!
    At udsætte børn for det, burde udløse dødsstraf.

    Syntes faktisk at det er værre at udsætte pigebørn for det, og de bliver desværre glemt i tiden, da det lige er oppe i medierne med drenge.

    Syntes det er utroligt hvad man prøver at forsvare i religionens syge navn.
    Jamen det er blevet gjort i over 1000 år. Fedt argument.
    I er så hverken blevet klogere eller har udviklet jer i 1000 år.
    Vikingerne røvede og voldtog også i mange år. Ikke ens betydning med at vi skal begynde på det igen.


  • #12   9. mar 2014 Afskaf religion og alt hvad der til hører!!!

  • #13   9. mar 2014 Den med pigerne er på plads - lovmæssigt i hvert fald.
    I praksis ser det nok lidt anderledes ud.

    Straffeloven:
    § 245 a. Den, som ved et legemsangreb med eller uden samtykke bortskærer eller på anden måde fjerner kvindelige ydre kønsorganer helt eller delvis, straffes med fængsel indtil 6 år.


  • #14   9. mar 2014 Jeg får kvalme af det her....Tænk sig at det ogtest foregår via en "ældre" af samme tro/kultur, som man vil sværge ungen ind ved - og så et snit, sådan et sted, med den infektionsrisiko - gad nok vide hvordan børnedødeligheden ser ud i de dele af verden!

    Forkastelig handling!


  • #15   9. mar 2014 Steffen: ja, måske i Danmark er loven bedre, ikke at den bliver overholdt, desværre.
    Tænk på når man høre om det, tror det Somalia, hvor pigerne blev omskåret med en flintesten.
    For den er da både helt ren, dejlig skarp og let både at holde ved og håndtere.
    Svineri!
    Dødsstraf!


  • #16   9. mar 2014 Søren Brakvand: Drt hjælper ikke på det. I USAbliver over 50% af drenge omskåret pga medicinske og helbredsmæssige årsager. Der gør man det ikke pga religion, men fordi læger anbefaler det...

  • #17   9. mar 2014 Jesper: tror det hedder anbefalede det.
    Det var pga renlighed, men siden opfindelsen af bad og toilet papir, tror jeg nu ikke at det er et problem, selvfølgelig med mindre at man er et rigtigt møgsvin.


  • #18   9. mar 2014 Jens E: Omskæring pga helbredsmæssige og medicinske grunde har stadig sine tilhængere i USA blandt lægerne. Det er kun 10-15 år siden at man officielt trak anbefalinger tilbage, men mange læger anbefaler det det stadig, og der er stadig over 50% der bliver omskåret af den grund.
    Der er lægefaglige undersøgelser i det land, som i ramme alvor konkluderer at risikoen for HIV smitte er lavere for omskårne mænd.


  • #19   9. mar 2014 Nu er jeg jo langt fra læge, men kan faktisk godt forstå argumentet og hvorfor, men der er også andre muligheder end at skære i børn, for at undgå hiv.
    Nu tror jeg egentlig også at amerikanske læger kan bevise hvad de vil.
    Der er vel egentlig læger i USA der mener at våben er sunde..... Og at Harley'er kan dreje smiley


  • #20   9. mar 2014 jeg tror nok at mit forrige indlæg kaster meget tydeligt lys over, hvad jeg mener om omskæring, men der er en ting man ikke skal glemme.

    Bl. A. USA er nævnt og her har man langt færre tilfælde af livmoderhalskræft end i andre "sammenlignelige" samfund - det ER sgu da på en eller anden måde interessant!


  • #21   9. mar 2014 Men at forbyde uvaskede gamle religiøse idioter i at ødelægge kønsorganer vil redde mange børn.... at amerikanere gør det frivilligt er deres sag, ligeså at veje 1 tons, køre på støbejern og ikke magte en bil med manuelt gear!!

  • #22   9. mar 2014 Søren Brakvand: Det er jo næppe frivilligt når det udføres på små børn...

  • #23   9. mar 2014 Stadigvæk, forbyd religiøs omskæring, det vil redde mange børn, er vi enige om det??


  • #24   9. mar 2014 Hva med forbyd religion og alt det utøj der følger med.... Og start med at tro på jer selv !!

    De satans kirker kunne bruges til klubhuse for en masse mc klubber smiley


  • #25   10. mar 2014 omskæring stammer jo et sted fra, det er sikkert sådan at for 2000 år siden kunne folk ikke finde ud af at vaske sig i skrævet og derfor faldt dilleren af, prg. grimme sygdomme, så fandt man på at skære forhuden af og vupti, du behøvede ikke at vaske dig der nede mere, der skete intet derefter, sådan er det nok stadig i de kredse, hygiejne er nøglen her, hverken religion eller omskåret fra afverden.

Kommentér på:
"Bare et lille niv i tissemanden"

Annonce