{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Hovsaløsninger/lovgivning {{forumTopicSubject}}

Nu er dette forslag nævnt før idag, og der er vel få herinde der er for det.

Jeg selv er naturligvis stærkt imod!

Nu er det jo sådan med love at der er en grund til de er der. Men når snakken falder på trafik er jeg groft uenig med focus!!

Tag det nye lovforslag omkring bøder. 5000 i stedet for 500 kroner. Nu er det jo en prioriteringssag hvad politiet focuserer på.

Hvis de ikke håndhæver den del af loven, så hjælper det ikke at hæve bøden. Det eneste det gør, er at de betjente der så bror arve gården, kan bruge denne bødestørrelse til at kneppe den del af vi skatteborgere der har sat en ikke original udstødning på. Intet andet!

Hvis de ikke vil have vi larmer, må de i lind støm udskrive de 500 kroner det koster idag, vi ved det godt og lever med det.

En indsats mod larmepotter vil være meget mere effektiv end større bøder.

Generelt er focus forfejlet, jeg mener personligt at hastighedsindsatsen er groft forfejlet. Der skal måles på farlige omåder, omkring skoler, indkøbssteder og så videre.

Men det giver ikke det samme resultet, rent kvantitativt af klip og bøder.

Noget andet jeg personligt irriterer mig over er at folk på motorveje tilsyneladende tror de ejer venstre spor. Eller hvordan folk på en ellers tom lillebæltsbro ligger i midterste spor. Jeg vil kysse Bent betjent den dag der laves en storstilet razzia hvor det gælder om at skrabe pange sammen ved at tage så mange af den slags billister som muligt.

Hvordan man kører er et holdningsspørgsmål, og holdningen bør være at man vil have trafikken til at glide. Det gør man kun ved at tage hensyn, og ved eksempelvis at trække ind efter afsluttet overhaling.

Hvis vi vil have en god trafikkultur i landet, må der i lovgivningen focuseres på holdninger, snarere end hastighed.

Det koster dyrt at blinke af en af de idioter der ligger i ydersporet. Hvis jeg gør det, er det mig der er skurken. At handlingen indledes af en ulovlighed er tilsyneladende irrelevant.

Ja, jeg kører stærkt, til tider også alternativt, jeg larmer, men jeg gør sgu mit til at trafikken flyder! Jeg har taget en del trafikkultur med fra Schweiz, hvor jeg også har boet.

Der skal hensyn og bredt focus til. Det hjælper ikke med populistiske hovsaløsninger. Det er et langt og sejt træk, men er meget bedre og mere tilfredsstillende for alle parter.

Vi skal alle være her!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hovsaløsninger/lovgivning
  • #1   31. jul 2006 så er det li'som sagt... der er sgu vanvittigt mange rigtigt dårlige billister der farer rundt på de danske landeveje dem burde de gøre lidt ved i stedet for.. kan hidse mig for vildt op når jeg i lastbil med 90 km/t indhenter personvogne på motorvejen... hvad laver de der benyt hovedvejen hvis i kun vil køre 80... osv osv men det er helt ok de kører jo "pænt"... blah..

  • #3   31. jul 2006 Har lige skrevet et brev til touring Nyt i håb om at de kunne råbe lidt op....Hjælper nok ikke men et eller andet skal der gøres smiley

Kommentér på:
Hovsaløsninger/lovgivning

Annonce