{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Hvilken af disse biler? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Nu skal jeg til at finde mig en bil, idet jeg har fået langt til arbejde.

Jeg har et budget på 50.000,- og det skal være en diesel.

Jeg har kig på disse to, hvilken vil i evt. vælge? Jeg har kørt en del i en Grande Punto i benzin udgave, som et familiemedlem har. Den kørte godt synes jeg.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/14-tdci-ambiente/2085385

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/13-jtd-75-active/1997144

Evt. andre forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken af disse biler?
  • #2   19. maj 2014 jeg har ford fiestaen bare i 1,4 benzin.. den er jeg altså glad for.. både materialer indvendigt og bare generalt godt sat sammen.. det er ikke en racer bil, men pladsen er fin, selv med to børn i autostol.
    ved ikke med fiaten, men lånte min svogers for et stykke tid siden, og synets bare den virker " billigere" og larmer mere.. og så siger den en lys metalisk klask lyd når døren lukkes , forden har en dyb "grunk" lyd.. og det føles kvalitets mæssigt bare som om der er mere i forden.


  • #3   19. maj 2014 Jeg har kørt lidt i sådan en Punto JTD. Det er noget af det sløveste bil jeg længe har kørt i. Jeg ville bestemt tage Fiestaen, den har også en motor der aldrig står af.. Så får du også en bil der ikke er samlet af en italiener.

    Hvis jeg skulle vælge udenfor de to ville jeg kigge på en Toyota Corolla 2,0 D-4D fra 2002 og frem eller en Yaris 1,4. De går aldrig galt.


  • #4   19. maj 2014 Jeg ved at puntoen er sløv, men det tyder ikke rigtig noget. Jeg skal bare køre 50km hver dag, så den skal bare tage mig fra A-B..

    Toyoya har jeg også kigget på, men jeg vil gerne have så ny bil som muligt og med så lav km som muligt smiley Til 50k max.


  • #5   19. maj 2014 Så syntes jeg stadig du skulle tage Fiesta'en. Den tror jeg du vil blive gladere for, og den vil også holde værdien meget bedre.

  • maria J
    maria J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   19. maj 2014 Ville nok også tá Fiesta'en

  • #7   19. maj 2014 Tak for jeres svar indtil videre. Indtil videre er jeg på Fiestaen smiley

    Hvad med en Skoda Fabia TDI ? de kan fås for ca. samme penge..


  • #8   19. maj 2014 1,9 TDi'eren vil du aldrig kunne slide op. Plus den er billig i Reservedele. Den vil du nemt kunne køre 300.000 i uden at skulle bekymre dig for meget om værkstedsregninger.

    Jeg syntes så også bare Skoda'en er en lidt kedeligere bil.


  • #9   19. maj 2014 Det er en 1,4 diesel jeg har kig på http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/14-tdi-75-ambiente/2086661.

    Men Ja, det er en ret kedelig bil sådan en Skoda smiley


  • #10   19. maj 2014 Hej .....<Ô.Ô>.....

    Hvis jeg skulle vælge her og nu, helt klart Forden, men meget kan man sige om Skoda, men det er sku okay, min mor har haft en i mange år uden det helt store problem. Synes du skriver "langt" på arbejdet i din 1 post, 50km er da ikke meget o.O -- 100km være vej, andet kan ikke gøre det smiley - Køre selv 224km om dagen - Held og lykke med at finde en god bil til dine rejser smiley


  • #11   19. maj 2014 Det er alle 3 nogle finde vogne, og du skal vælge den du selv heller mest til. Dog har jeg svært ved at forstå at den skal have gået mindst mulige km. Vælger du en diesel bil der kun har kørt korte ture og by kørsel, så vil du få mange flere problemer motor mæssigt med den frem for en som har kørt længere ture og er blevet godt varm hver gang. Så vil du spare værksteds regninger så hold dig væk fra en by bil smiley

Kommentér på:
Hvilken af disse biler?

Annonce