{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

Ny motorcykel film! {{forumTopicSubject}}

Jeg har leget lidt med mit GoPro cam og de forskellige mounts jeg har..

Jeg vil gerne have jeres mening, her på MCgalleri, hvilke i synes er fede og hvilke af dem der sutter? smiley

Filmen ligger på youtube her:
https://www.youtube.com/watch?v=ZdgT4UthOQ0

Andre fif til hvad i synes burde være anderledes, modtages også gerne!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motorcykel film!
  • #1   26. maj 2014 Denne video er ikke tilgængelig på denne platform ( ipad )

  • #2   26. maj 2014 Der skal du nok have fat i en driver eller youtube, for at hjælpe dig med det? smiley


  • #3   26. maj 2014 Hvad fanden sker der for den Peugeot der trækker ud over dobbelt ved 4:16....... Han sejler skuda! Hvis der var kommet en modkørende motorcykel så havde det sagt smask! smiley

  • #4   26. maj 2014 JA, jeg ved ikke lige hvad HUN tænkte på der, også derfor jeg tog det med i klippet.. :s Det er et lukket s-sving, med nul udsyn! Så ja en motorcyklist ville blive klippet med det straks..

  • #5   26. maj 2014 Endnu et eksempel på hvorfor bare skal holde nallerne fra alt andet og kun fokusere på at køre. Så tuder billister over at vi motorcyklister trække lidt hårdere i gasgrebet og derved kører lidt stærkere. Vi er i det mindste fokuserede og derfor langt mindre farligere end sådan en billist som måske hastighedsgrænsen, men i stedet kører hasarderet!

  • #6   26. maj 2014 Denne video er ikke tilgængelig på denne platform

    Du skal enten ind og tillade at videoen bliver vist på mobile enheder ellers har du lagt noget musik på videoen som du ikke har rettighederne til.


  • #7   26. maj 2014 måske man kan embedde videoen?

    bare fjerne http://

    www.youtube.com/watch?v=ZdgT4UthOQ0


  • #8   26. maj 2014 Godt du har mig hva smiley

    Synes den er meget flink den Peugeot dåse kl 4:16.
    Fin oversigt.
    Du lagde ikke an til passering.

    Synes det ser godt ud bagudrettet på hjelmen.
    Har du overvejet chinmount og Mount på mcen bag bagsædet?.
    Har du 2 så du kan filme begge retninger samtidig? smiley


  • #9   26. maj 2014 De bedste er den første vinkel (fra hjelmen pegende frem), monteret på tanken og så monteret på bagsvingeren - det ser så fedt ud! smiley

    Og ja, kæft en klovn ved 04:16, hvad sker der lige?


  • #10   26. maj 2014 Fin oversigt, i et s-sving og over dobbelt optrukket? smiley Og tak, hvis det virker til æble brugerne? smiley

    Jeg har chinmount, der er bare ikke plads på min hjelm til "klister"-padden. Jeg havde også optaget et klip, med kameraet på bagsædet, men der exser kameraet, tror det blev for varmt for det.

    Nej jeg har kun et GoPro, men kører tit de samme ture, fx i skole, ind og handle osv..


  • #11   26. maj 2014 syntes altid de bedste optagelser, er den hvor man ser hastigheden samtidig, føles som man selv sidder på den, men var også noget vild, med det klip, hvor man ser baghjulet køre . det klip, hvor man ser hjelm og ryggen set oppefra, er jeg ikke vild med, det ligner en der danser til musikken :).. men alle klip er godt lavet.. mvh hc

  • #12   26. maj 2014 Jeg er også selv ret vild med den, hvor man kan se baghjulet og hvordan det opfører sig når man kører.. smiley

  • #13   26. maj 2014 Monteret på tank syntes jeg er bedst.. Er det ikk på vej mod Hornslet fra Mørke den pizzabil bøffer i det ?

  • #14   26. maj 2014 monteret på tanken også monteret på bagsvingeren det ser så fedt ud også på siden af hjelmen.

    grund til den ikke kan afspilles er fordi du har sat den til kun af afspille på de enheder man kan tjene fleste penge. det er der et af felterne der hedder smiley


  • #16   26. maj 2014 Alle vinkler er gode (hver sin charme), hvis du blander dem i en film med lidt action, tro jeg det bliver godt !!!

    #6 clip - Handlebar mount, rear footpeg (4.31)
    Det er godt nok nogle bredde kylling-striber du har smiley


  • #17   26. maj 2014 Michael R - Jo det er det.. smiley

    Kim M - Det følger jeg lige op på! smiley

    Johan P - Ja, "3. persons belaget" sidder lidt for højt, man skal ikke se selve beslag og Gopolen, som man gør her.. Det ville jeg tilføje til filmen, men fandt desværre ud af for sent, at WWML ikke understøtter den feature smiley Så det bliver i den næste film, med et andet program..

    Dan D - Kyllinge-striber? smiley


  • #18   26. maj 2014 Hej
    Jeg er helt klart til montering på tank, så man ser lige frem, alt det andet blir man sgi søsyg af, det med at filme ned på din hjelm er lidt fjollet. Lige frem, og så nogle enkelte klip bagud, hvor man ser baghjulet, det spiller. smiley


  • #19   26. maj 2014 Så vidt jeg lige kan se, så kan jeg ikke ændre licensen, fra youtube til alle platforme, for ellers vil musikken forsvinde da jeg kun har licens til denne på youtube.. smiley Så desværre.. Så dur det ikke til ipads og lign..

  • #20   26. maj 2014 Jo det mener jeg godt du kan så kan du bre ikke tjene penge på den. Ikke man gør det alligevel smiley

  • #21   26. maj 2014 IFLnOOb: Kyllingestriber (chicken strips) er kanten af dækket, hvor man ikke har kørt, fordi man ikke har lagt den langt nok ned smiley

  • #22   26. maj 2014 Kyllingestriber
    http://www.southbayriders.com/forums/attachments/39896/


  • #23   26. maj 2014 Nu er jeg med.. Er det nu at jeg skal sige, at jeg kun har haft cyklen i 2-3 uger, og ikke føler at jeg er helt kendt med den endnu til det? smiley

    Jeg er rimelig ny, hvad angår at lave film og bruge youtube (udover at glo på det).. Så i må lige bære over med mig.. smiley


  • #24   27. maj 2014 Har du taget stilling til hvilke formater du vil filme i?

    NTSC?
    30fps i ringe lysforhold og flere i bedre lysforhold?

    Hvad er det i det hele taget for en model gopro? smiley


  • #25   27. maj 2014 Man kan ikke sige hvad der bedst, alle vinkler at filme fra kan jo bruges i en eller anden sammenhæng, det kommer jo an på hvad filmen skal fortælle, så jeg vil sige, du skal bare blive ved med at experimetere med alle mulige måder/vinkler at filme fra, det er hvordan du klipper det sammen der har størst betydning... få gerne andre til også at filme, så du også får den vinkel med, jo mere materiale du har at vælge i mellem jo bedre film kan du lave...

    OBS ! musikken i dine film, vær forberet på at få ophavshaveren på nakken når de opdager at du har brugt deres musik, det bryder de sig nemlig ikke om ( jeg er blevet advaret af youtube om dette før)


  • #26   27. maj 2014 Mc Atsi - Jeg tror jeg holder mig til NTSC. Det er det der er mest fremtidssikret, og det eneste der understøtter 30 og 60 fps.. Ikke at man vil kunne se forskel.. Jeg synes heller ikke man kan se forskel på mine klip, i hvilke af dem der er brugt 60 fps vs 30 fps. Kommer formentlig ikke til at kører når der er mørkt uanset.. smiley Det er et GoPro Hero 3 Black Edition..

    Martin Sorø - Så længe man har pointeret hvem der har rettighederne til musikken, skulle man ikke komme i problemer med ophavshaveren. Det første den spørger om, før man publicere, er om man kan godkende at musikken er ejet af sådan og sådan..


  • #27   27. maj 2014 Jeg har oplevet at mine videoer, et stykke tid efter upload, er blevet erklæret at de indeholder ophavsretssikret indhold og derfor blokeres i: ...
    Plejede at være Tyskland og England og Sverige, afhængig af hvad jeg lagde på.

    Men har fundet ud af at gå uden om lyd jeg ikke må bruge hvor jeg vil smiley der findes god "free" musik man skal bare "sift through lots and lots of" dårlig musik smiley


    Nu er det et Black edition du har så kan det jo filme 1440 smiley

    1440 er ligesom 1080p, bare uden at toppen og bunden bliver skåret fra.
    Når man så importerer filerne i gopro studio kan man gøre Den del af billedet man vil, til sin 1080p video

    Jeg poster lige et par videoer så du kan se hvad jeg tænker på


    Grunden til jeg tænker på det bør være obvious smiley hvorfor udelukke toppen og bunden af objektivet hvis man alligevel skal redigere smiley


  • #28   28. maj 2014 smiley smiley :D
    Bliver næsten oven ud lykkelig på dine vejen over at vise dig den her video.
    Jeg har et silver så jeg har desværre ikke muligheden.
    Men det er sku for optur for dig det her smiley

    http://youtu.be/spusp2e_Kg0


  • #29   28. maj 2014 Den her video viser hvordan du framer videoen

    SÅ Nice, forstår ikke hvorfor der ikke følger en bedre guide med til Kameraerne smiley

    http://youtu.be/QDpS8U5xQXk


  • #30   28. maj 2014 Jeg synes faktisk at de guides og programmer, samt instruktionen til kameraet, og tilhørende programmer er ekstremt ringe! Man skal stort set selv opstøve alt på nettet, for at finde de fede features og fif.. smiley

    Dem der leger lidt med film, hvad bruger i af film editing programmer? Bruger selv Windows Movie Maker Live, men det understøtter ikke noget så simpelt, som picture-i-picture.. -_-


  • #31   28. maj 2014 Har leget lidt med gopro studio hos en bekendt med en bedre pc, men min egen er en museums genstand så kender wmm 2.6 ind og ud smiley

    Så vidt jeg kan se filmer kameraet ikke mere end 30fps i 1440, så det er vist begrænset hvor mange køreture du vil bruge det på.

    60 fps må være at foretrække. 720p 120fps hvis det skal på youtube...

    Youtube streamer kun videoer i en 8mb/s version medmindre man er "speciel uploader".
    Så den ekstra kvalitet 1080 giver på youtube, er intet imod hvor meget bedre slowmotion man kan lave på en 120fps fil.
    Men det kræver lys.


  • #32   28. maj 2014 Jeg har kørt meget bmx, scooter, skateboard og klatrer med mit gamle hero3 silver på brystet, og har optaget i 960p (4:3) med 48 fps med protune slået til sat til raw smiley
    smiley
    Så glæder mig baaaare meget til at trylle det om til 720p SUPERVIEW smiley smiley
    Med nogle ok smooth 0.5x slowmotion shots når jeg en dag får mig en ordentlig computer smiley

    Forresten.. Har da vist oprettet et fotoalbum om hvordan man kan lave sig et gratis chestmount


    profilbillede
  • #33   28. maj 2014 Aha det havde jeg ikke
    Bedre sent end aldrig..
    Her er det
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/26440-how_to_gratis_gopro_chestmount_


  • #34   28. maj 2014 Nu vi har snakket lyd, så finder jeg det meget belastende at få vindstøj på når man har lidt fart på cyklen, så jeg er i gang med at afprøve forskellige ting som skumgummi og pels, for at bevare motorlydene og reducere vind skratten. Har i nogen erfaringer med dette ?

  • #35   28. maj 2014 Mikrofoner på actioncams er placeret i nærheden af linsen.

    Det går ikke.

    Enten en diktafon til at optage lyd med en ekstern mikrofon et sted
    Evt ekstern mikrofon tilsluttet kameraet hvis man har mulighed for det.


  • #36   28. maj 2014 Placeret bag mig er der mindre vind, og man kan klart bedre høre alt andet
    Er der vind så er der stort set kun vind


  • #37   28. maj 2014 Jeg har et Contour hvor microfonen er placeret under og bag linsen, der er plads til at tape ting og sager på, men ja man kan jo optage lyden seperat og så syncronisere/dubbe den ind over efter.

  • #38   28. maj 2014 Jeg har adapter og ekstern mic, skal bare have lavet nogle ordentlige klip, så man kan hører forskellen.. smiley Samt mono mic vs. Stereo mic..

  • #39   2. jun 2014 Local dude! det er blandt andet ved djursland meget af det - mod randers på omfartsvejen og ved aunings rundkørsel inden du kommer ind til byen kan jeg se smiley

    Jeg er fra allingåbro - nu bosat i Kbh - min mindste bror Anders er også herinde og kører mc til dagligt - kender i hinanden? hans bruger hedder Aze


  • #40   2. jun 2014 nåå ja og så noget andet musik tak - jesus til noget ... puha og i så lang tid af gangen! smiley vi er i 2014 mister haha!

Kommentér på:
Ny motorcykel film!

Annonce