{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.600 visninger | Oprettet:

Hash, Kørekort&Justitsmord {{forumTopicSubject}}

Har lige snakket med en gammel kollega idag, han blev taget med "Hash" i blodet i en kontrol på Christianshavn. Manden ryger ikke selv den "fede" men har været til fest hvor der blev røget en del .Dvs at han har været i et lokalet hvor røgen var tæt.

Manden har en god karakter, så når han siger at han ikke selv ryger, stolder jeg på ham da han aldrig har været andet ind oprigtig.
Han har mistet kørekortet i 3.år plus dvs bøder og en snarlig Retsag samt sit job, da han er afhængig af at kunne køre.

Er det fair???...

Jeg ryger selv til festlige begivenheder og bliver nu bekymret over om jeg kommer ud for samme "justitsmord" da det eftersigende kan ses i blodet i 28.dage.

Hvad syntes I?...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hash, Kørekort&Justitsmord
  • #1   2. jun 2014 Det er total til grin...

  • #2   2. jun 2014 Jeg tro din ven lyver smiley
    Husk du selv spurgte om vores mening smiley


  • #3   2. jun 2014 Det er helt til grin, men desværre fakta, at han også kan knaldes i en kontrol alene for at have været til stede i et rum, hvor der er blevet røget en tyk, selvom han ikke selv har røget. Loven skelner ikke, så længe han har det i blodet

  • #4   2. jun 2014 Jeg tror ikke din kammerat fortæller hele sandheden.

    Det er nærmest umuligt at ramme bagatel grænsen for THC i blodet ved passiv rygning, med mindre du opholder dig i en rygerklub 24 timer i døgnet.

    Endvidere så skal der være ret meget THC i kroppen, før narkometret giver udslag. Dvs. hvis du har røget en joint for en måned siden, så vil narkometret ikke give udslag, men det vil en blodprøve derimod.

    Du kan faktisk spore THC i op til 6 uger ved en blodprøve.

    Ingen tvivl om, at lovgivningen rammer for bredt. Problemet er en politisk bestemt bagatelgrænse.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   2. jun 2014 Jeg tror også din ven lyver.

    Jeg er ikke forarget over at der findes en meget streng straf for at køre i hash påvirket tilstand, men jeg kan godt blive irriteret over at tolerancetærsklen ikke er mere defineret end den er.

    Hvis alkohol tolerancen er 0,5 promille, må man kunne finde et tilsvarende tal for THC, som giver mening i lovens øjne.

    Jeg havde ikke haft et problem med at tolerancen var 0, for hvad skulle argumentet dog være for at køre i nogen som helst påvirket tilstand?


  • #6   2. jun 2014 Såvidt jeg ved har det da været fremme at man idag netop ikke kan udelukke at det kan måles i blodet hvis man har været i et lokale hvor der har været tændt godt op. Og mener da også at der allerede er nogle retsager igang...læste ihvetfald om det for en måneds tid siden

  • #7   2. jun 2014 Det er total til grin. Der er ingen forskning der viser hvordan hask i blodet påvirker ens evne til at drive et motorkøretøj på. At man under den akutte indflydelse af hash skal holde sig fra det er vist soleklart, men ligesom ved alkohol så er de fleste fine igen dagen efter.
    Så deres kontroller er midlest talt noget pis, især fordi man virkelig ødelægger livet for folk, om de så ryger jævnligt, engang eller passiv. Og kæresten røg lige en pind i sidste weekend så hun burde nok også passe lidt på.
    Det er bare om at få en god advokat, så skulle han snildt komme ud af det igen. Evt. ta den til EU domstol da de danske dommere er meget regeringstro....


  • #8   2. jun 2014 Og hvad kan vi lære af det? Forlad omgående lokalet, hvis nogen tænder op i fredspiben smiley

  • #9   2. jun 2014 Han har absolut ingen grund til at lyve, han ved at jeg og en del af vores fælles vennekreds ryger i ny&næ og har en anden holdning til hash ind jeg og mange af mine kammerater har..så jeg kan udelukke at han lyver... fuldstændig..

  • #10   2. jun 2014 #8
    men det kan så være svært for dem ,der bla arbejder med misbruger.
    og er nød til at evt kontakte dem hvor de færdes, og hvor de så også ryger .

    tænker jeg .

    mvh


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #11   2. jun 2014 Der findes utallige links/søgninger om emnet - prøv bare Google:

    "optagelse af THC i blodet ved passiv hashrygning"

    Bagatelgrænsen for indhold i blodet er 0,001 milligram per kilo blod, hvilket stort set svarer til en nultolerance, idet det er forbudt at ryge hash i Danmark!

    Hvis man er "stor nok" til at ryge hash, så er man vel også "stor nok" til at holde sig fra bil/MC eller andre mobilitetsenheder, hvor man har risiko for at miste sin førerret i op til 3. år! Det kaldes konsekvens! Så kan vi udemærket drøfte om det er fair med en bagatelgrænse sat så lavt..... ligesom alkohol er sat til 0,5

    Så...Martin... hvis din ven "blot har opholdt" i samme rum, så må han mere eller mindre have slået lejr i flere døgn for at kunne optage den mængde passivt! Og i tråd med mange ovenstående indlæg.... din "ven" fortæller nok ikke sandheden!



  • #12   2. jun 2014 #11 .

    syntes du modsiger dig selv når jeg læser dit indlæg, men jeg misforstå måske det du skriver ,

    jeg må prøve at læse det igen.

    mvh


  • #13   2. jun 2014 Om det er af "passiv rygning" eller ej, medmindre manden er skæv mens han kører er det for langt ude. Der var nok mange andre ting der kunne måles længe efter indtagelse, men nu er det jo den umulige kamp mod hamp (det rimer sgu endda) det drejer sig om. Der burde være en bagatelgrænse, som der er med alkohol, men man har jo den fikse ide at når det er forbudt så skal der bare slås hårdt ned. Hvis der så var konsekvens bag den tanke, så blev alle ikke danske statsborgere udvist omgående, selv for besiddelse af små mængder hash, men storsmuglere/ forhandlere af dette "meget farlige" narkotikum, bliver da ikke udvist. Så set i det lys er det måske slet ikke så slemt, eller er det bare mig der er småskæv, så jeg roder ting sammen? Nu går der politik i det, men det er vel også der det hører hjemme, frigiv hashen, ligestil den med alkohol, så var mange problemer løst, og der er som nogen nok skal sige bare åbnet for nye problemer, men gevinsten ville være mange gange større end ulempen. Og det skal såmænd også nok blive sådan, men der går, desværre, nok mindst 15/20 år inden vi når dertil.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #14   2. jun 2014 Læs du det hellere én gang til Busa smiley

  • #15   2. jun 2014 #11...
    Som sagt kan jeg UDELUKKE at han lyver...
    Angående din ''stor nok til at ryge' kommentar, kan jeg ikke følge din logik. Det kaldes ikke konsekvens i min verden, men justitsmord...


  • #16   2. jun 2014 vil mene at hvis man kan miste sit kørekort, ved pasiv rygning, må det være en ommer , ligesom kniv loven blev rettet til, i sin tid, da den også ramte langt over målet, folk, der evt arbejder på div opholdssteder, for unge, ungdoms klubber mm, hvor der bliver røget, ind imellem , har selv gået i gennem sådan hash tåge, i forbindelse med job,og som opsøgene medarbejder for komunen, har jeg flere gange været steder hvor der lige var røget, hvis jeg ku miste mit, kørekort pga dette , er jeg nu glad for jeg ikke længer arbejder som pædagog. der må jo findes løsning på dette problem, der er jo mange steder hvor der ku have været røget, inden fru hansen, kom forbi, . hc.. ps sæt nu nogle røg en stor joint, inde på politi gården, sku alle betjentene så afleverer deres kort he he sjov tanke smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #17   2. jun 2014 @Martin: Du siger det jo selv... du kan ikke udelukke at han lyver! Og i samme ånd kalder du det for justitsmord! Nej....det kaldes konsekvens! Hvis du ryger hash eller slår lejr i et par døgn, hvor de lokale forhold minder om en skoæske, så må du forvente at kunne afgive positiv prøve ift. hashtest = DU MISTER DIT KØREKORT!

    Alkohol og bil/MC hører meget lidt sammen... ligesom hash/BIL/MC gør det! Vil du selv påtage dig vurderingen af hvornår du som ryger hash kan/må køre bil/MC? Nej, tak...den vurdering tiltror jeg så ikke lige "dem" der hygger sig med hash og/eller problemfyldte alkoholindtag. Og lur' mig da lige, om du ikke var dem der stod parat til at flå hovedet af den bilist med bare lidt hash i blodet, som rullede over din egen datter/søn.... igen... konsekvens - og ENDELIG én som er sat SÅ tydeligt, at du forlods kender udfaldet!



  • #18   2. jun 2014 # 14 .


    det hjalp så ikke,
    bla der hvor du siger at der er en
    Bagatelgrænsen for indhold i blodet som er 0,001 milligram per kilo blod, hvilket stort set svarer til en nultolerance,
    og du forsætter så
    at han så samtidig må opholde sig i det rum i døgn drift,
    hvis de skulle kunne måle noget på ham .
    det giver ingen mening når jeg læser det.

    men ok .
    det sikkert bare mig der ik forstå hvad du mener, ( det vi jo prøvet før ) vi lader den ligge .
    smiley smiley
    mvh





  • #19   2. jun 2014 Hvornår havde han været til den fest? Og medmindre man har røget samme dag, som man kører, så er det fuldstændig gakket, at man mister føreretten i 3 år samt alt det andet. Man er jo ikke en kæft påvirket 3-4 dage efter at have røget. Endnu et eksempel på en håbløs lovgivning, der (tror jeg) næsten kun rammer uskyldige mennesker...

  • #21   2. jun 2014 #Gtr
    Jeg skriver jo netop, at jeg Kan udelukke det.
    Så kan stadig ikke følge din logik...


  • #23   2. jun 2014 Henrik: Jeg troede lige et sekund, at du var seriøs smiley

  • #24   2. jun 2014 Ok..Det er ikke justitsmord,men bare plat og forkert..hvis det stod i loven, at gravide kvinder skulle kastes ud over en bro efter fødslen, gør det jo ikke moralsk rigtigt.
    Men hører hvad du siger;-)


  • #25   2. jun 2014 Enig, Martin. Man kan ikke sætte lighedstegn mellem lov og moral. Desværre er der mange danskere, der er af netop den overbevisning...

  • #26   2. jun 2014 Jeg er ligeglad....
    Ingen ryger stoffer i nærheden af mig.. .De skal da lige prøve...

    EOM.


  • #28   2. jun 2014 #27: Man er ikke påvirket 5 dage efter, man har røget, uanset hvad en test siger.

  • #30   3. jun 2014 HC
    Du er for grinern

    Gtr
    Du er for noian

    Loven
    Er jo fuckd

    Stort skulderklap til trådstarter
    God indsats, godt holdt hovedet koldt og held og lykke til din justitsuelt myrdede bekendte



  • #31   3. jun 2014 Jeg synes det lyder meget plausibelt at man kan miste kørekortet ved passiv rygning, eftersom det lader til at du kan risikere at miste kørekortet for selv at have røget 14 dage forinden. Om din ven lyver eller ej ændrer jo ikke på problemet; det burde ikke være muligt at miste sit kørekort bare fordi man kan påvise at man har røget hash i den forgængende uge - der burde være en hvis tolerance, som der også er med alkohol.

  • #33   3. jun 2014 #32

    Det kunne mine forældre skriver under på hvis ikke de havde sagt de ville slå hånden af mig hvis
    Jeg sked på hvad de havde og sige gjorde som det passede mig
    ( mine forældres måde at sige på de vil skide på hvad man har at sige, og gøre som det passer dem)

    Terrorisme er et begreb der langt fra er forbeholdt liv-eller-død situationer


  • #34   3. jun 2014 Måske folk skulle holde sig fra både alkohol i forbindelse med køretøjer og narko generelt? smiley

    Jeg synes loven er fair.

    Bortset fra at der skulle indføres en nultolerance i DK på alkohol i samme stil som de har det i Sverige.

    Kan det redde blot et enkelt uskyldigt liv, er det berettiget.
    Men det er bare min mening. smiley


  • #35   3. jun 2014 Uanset hvad, så er Hash ( og andre rusmidler ), en RIGTIG dårlig idé, op offentlig vej.. og joh joh, Hassere, vil jo altid sige det samme som de alko-gutter der sejler rundt på vejene ; altså øhh, jeg syntes da ikke mine reaktionsevner bliver sløvet ! Og jeg bliver da mere "kreativ", og ikke så sur .... Og se nu må man joh ryge hash i USA, så vil jeg også !!
    Efter at ha´ levet af at rehabilitere bla. hash rygere i mange år, må man nok konstatere, at ALT hvad der heller reaktionsevner er KRAFTIGT nedsat.. Hash er virkelighedsflugt, og hvem kan være sikker i trafikken, omkring en person son er i en anden virkelighed ..
    Hvis man vil flygte fra den virkelige verden ,, joh ,, go for it´ ! , men der er en konsekvens; du kan ikke også ralle rundt i trafikken


  • #36   3. jun 2014 Da der findes nogen der ikke kan styre det der med alkohol og trafik, bør vi i vanlig dansk stil gå efter laveste fællesnævner, og helt forbyde alkohol i DK... Et sådan tiltag vil med garanti redde menneskeliv på flere måder....Og ikke kun i trafikken...

  • #37   3. jun 2014 Morten L nu er der jo meget forskel, i min verden, på om du taler om en gut der ryger fra tidlig morgen til han falder om sidst på natten, eller en ganske almindelig familiefar der ryger en joint måske en gang om måneden. Sidst nævnte kan miste kørekortet stort set til hver tid, og det er vel ikke helt rimeligt?? Der er rigtigt mange der ikke kan/vil skelne mellem brug og misbrug, du kalder jo ikke folk alkoholikere fordi de måske snupper 3 øl på en uge, eller??

  • #38   3. jun 2014 De fleste danskere der ryger hash gør det som virkelighedflugt

    De har lært at drikke sig til bevidstløshed fuldt lovligt, massiv reklamering og fordærvet kulturel tradition

    Når de så eksperimenterer med cannabis er det for det meste som om de prøver at banke en hammer ind i planken med et søm.


    Langt de fleste danske cannabisbrugere er 15-24 årige binghoveder i den evige jagt på en OD på hash.

    Hvis bare de vidste bedre.

    Og desværre er det dem der bliver brugt til at danne sig et billede af den plante de bruger, for udenforstående.

    Cannabis er ikke mere = virkelighedflugt end paracetamol


    Nultolerance er hjernedødt.

    M.a.o. Nej det er ikke fair


  • #39   3. jun 2014 Det handler vel i bund og grund om at tage et ansvar.

    Som det er også skrives længere oppe.





  • #40   3. jun 2014 joh joh .. vi er da helt sikkert præget af hvad der sker på TV og medier .. Hash er jo en stor industri, med mange penge i .. og der er da helt sikkert en masse som kan drage fordel i at der bliver røget hash .. Men det ændrer jo stadig ikke det faktum at éns sanser og reaktionsevner bliver kraftigt sløvet.. I MX sporten har jeg set rigtig mange gange kørere "stå af" og komme grimt til skade, fordi de "bare lige" havde røget en lille bille-lim nogle dage før .. I trafikken ; det går jo nok, hedder det !! ..

    Jeg skal ikke dømme folk der ryger, eller tager andre former for drugs, men sikre i trafikken er de ikke !! .. måske inde i deres hoved, men ikke i virkeligheden ..

    og hash fiser jo IKKE så hurtigt ud af kroppen, som f.eks alkohol, så har man røget bønnen, så er det ihvert fald en uge hvor reaktionsevnerne er nedsatte ..


  • #41   3. jun 2014 Sådan er vores demokratisk vedtagede lov.... Handling / konsekvens....Basta.

    Og han lyver, ingen tvivl om det.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #42   3. jun 2014 Man kan altid hive joker-kortet med "Forbudssverige" og formynderstaten der vil bestemme alt...eller næsten alt! Et samfund består pga. spilleregler - vores love! Flere af dem er ret gode - andre er tvivlsomme. Og jeg kan forstå på en del indlæg ovenfor, at der findes liberale holdninger til både hash og alkohol - eller sagt med andre ord; Nogen tror at de selv kan styre hvornår "nok er nok". Og disse snitflader står altid til debat- og spillereglerne (loven) sættes som oftes ved den laveste fællesnævner når noget går helt skævt. Ikke dermed sagt at alle hashrygere er nogle bonghoveder - slet ikke! Og lad nu være med jeres ammestue-argumenter om at lyserøde hunde skal forbydes fordi de også kan være farlige...hold fokus, tak!

    Loven er sat med NUL-tolerance ift. hash/narkotika fordi det ER ulovligt at have og/eller bruge! Så er den faktisk ikke længere... hvis du vælger at hyggeryge en gren, så har du forlods også valgt konsekvensen til...uagtet om du er bonghovede eller familiefar med tendens til 1. stk. gren hver 5. uge! Den barske realitet er jo den, at bonghovedet ryger uagtet hvad - han kan/vil ikke forstå noget som helst... og tilbage er den kære familiefar. Skal vi have ondt af ham såfremt han bliver fanget i sin egen konsekvenshandling? Du vælger til og fra hele tiden... præcis som du vælger til eller fra ift. overskridelse af hastighed, rødt lys, kørsel uden hjelm osv. osv. Du kan være heldig... intet sker... eller du fanget med fingrene i kagedåsen = tag din konsekvens og stop tudekiks-dialogen på MCG!

    Forøvrigt kan jeg kun være enig mht. nul-tolerance ift. alkohol og bilkørsel...påvirkning uagtet af hvad og kørsel hører ikke sammen! Og dette gælder forøvrigt også psykisk påvirkning/er....reaktion ift. alderdom, hvor størstedelen af rigets læger mere eller mindre uddeler forlængelse af kørekort på autopilot. Ja, det er hårdt for en mand at erkende, at han er blevet for gammel til at køre bil....

    Nok om det.....


  • #44   3. jun 2014 Jo jo bevares, der er også alle tider blevet snydt i skat, gør det det så ok når det er "folkets" vilje ? Loven er som den er og er man ikke tilpas med det må man jo prøve at påvirke den på demokratisk vis, indtil da, følg den eller tag konsekvensen, præcis som alle andre.....

    Og bare for god ordens skyld så har jeg ikke et problem med at loven bliver bukket lidt, jeg gider bare ikke høre nogle tude når de bliver nappet med fingrene i kagedåsen....


  • #45   3. jun 2014 44 + 1


  • #46   3. jun 2014 Det der er mest tankevækkende i denne tråd, er at der er en del der fremfører at sådan er loven, så bare ret ind. Der var engang, for ikke så mange år siden hvor det var ulovligt at være homoseksuel, at udføre/få foretaget abort og lidt længere tilbage var det ikke tilladt kvinder at stemme. Bare et par eksempler på hvordan samfundet har ændret sig, og dengang var der også nogen der havde en anden holdning, ellers havde disse ting jo været gældende endnu. Men som nævnt, der er tilsyneladende en del der mener at vore "folkevalgte" ved hvad der er bedst for os, så hvis det blev vedtaget at alle borgere i landet hver søndag mellem kl. 12 og 14 skulle gå rundt med en hegnspæl i røven, ville de vel bare sige "sådan er loven, så det gør vi. Det strammer godt nok lidt, men vi er jo nødt til at overholde loven, ellers bryder samfundet sammen". Det virker lidt skræmmende at der er nogen der er så autoritetstro, at de næsten har opgivet at tænke selv, det er jo også (næsten) forbudt efterhånden!

  • #47   3. jun 2014 #44
    Du kan ikke sammenligne Skattesvindel med hash problematikken, folk der ryger hash snyder jo ikke dig for noget som helst.

    """""følg den eller tag konsekvensen, præcis som alle andre.""

    Er da mærkelig at skrive, da Læger, psykiatere, pædagoger, psykologer på min arbejdsplads også er udsat for passiv rygning...

    (link fjernet)



  • #48   3. jun 2014 #46
    Tom..
    Det er sku humoristisk smiley smiley
    Godt formuleret.


  • #49   3. jun 2014 47.

    Nu er det mere tiltænkt "gør noget længe nok og det skal blive lovligt" ideen, og den bryder jeg mig ikke om....

    Er det beviseligt en risiko at blive snuppet for hashkørsel ved passiv rygning skal der selvfølgelig tages forbehold for dette, i tilfælde af at det er i forbindelse med erhverv! Privat har man jo muligheden for at holde sig fra sådanne situationer.... Men direkte hashrygning skal da straffes for fuld smadder på linie med alkohol i min verden.


  • #51   3. jun 2014 For at det giver mening at straffe folk på baggrund af en smule THC i blodet..

    Så burde man forbyde alkohol totalt. Det koster samfundet 13 mia. kr. årligt i form for uheld, hospitalsregninger, sygmelding mm..


  • #52   3. jun 2014 Og så blev det problem løst smiley

    profilbillede
  • #54   3. jun 2014 Ved de fleste uheld der sker er der hverken hash eller alkohol i blodet !!!!! iøvrigt er man 3-4 timer efter hashrygning ikke mere påvirket en det svare til en spiritus promille på 0,5 ifølge misbrugs konsulent Henrik Rindom.Henrik er uddannet speciallæge i psykiatri / misbrugskonsulent og anses som en af de førende eksperter på området , Til alle de klogeåger der mener at fordi man kan måle thc i blodet en uge efter du har røget hash , så må du også være påvirket er svaret nej .Og politikerene der har lavet loven ved godt man ikke er påvirket men har sat grænsen for thc så lavt for at forhindre folk i at ryge .Det har intet med færdselsikkerheden at gøre det har de erkendt .


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #55   3. jun 2014 @Martin: Ryg alt den hash du vil.....jeg og størstedelen af deltagere i denne tråd er mere eller mindre ligeglad hvad du gør og vil med dit liv og levevis. Men hvis du også vil køre bil kombineret med hashbrug - eller alkohol - så indregn den nuværende konsekvens og vink farvel til dit kørekort i værste fald! Dernæst kan du jo på demokratisk vis forsøge at ændre lovgivningen....hvilket nok ikke sker via MCG. Så held og lykke + god fornøjelse med at finde opbakning herfor i det politiske miljø.

    Og for at komme retur (delvis) til den røde tråd mht. justitsmord, så kan jeg blot påpege (igen), at der ikke kan være tale om justitsmord, når en given "konsekvens" er kendt forlods. Hvilket også gælder folk der eventuelt arbejder med misbrug/ere og færdes i THC-miljøer. Bartenderen har jo heller ikke frit lejde til at køre med alkohol i blodet qua sin profession - trods alt! Så arbejder du i et miljø hvor du kan blive eller er udsat for THC, tja, så er konsekvensen den, at du nok ikke skal benytte dig af retten til at føre bil/MC - snup bussen!

    smiley


  • #57   3. jun 2014 GTR . Hvor er fornuften i at man må køre rundt med en alkohol promille på 0,5 hvor man beviseligt er påvirket ,Men ikke med en THC promille på 0,001 hvor man bevisligt ikke er påvirket. Man skal rent faktisk op på 2,0 promille i alkohol for at få samme straf som ved 0,001 prommile i THC. Hvis man ikke er til fare for sig selv eller andre er der for mig ingen fornuftig grund til at dømme folk for at have THC i blodet .

  • #58   3. jun 2014 læste lige et sted, at. du mår have 10 x så høj dosis af HEROIN, i blodet for at få samme straf, som ved hash kørsel, altså hash grænsen hedder. 0,001
    heroin grænsen hedder 0,01
    det sku da helt ude i hampen.. smiley hc... ps så måske man sku begynde på lidt ryge hero, i små mængder, og det kan kun spores 4-6 timer efter indtagelse, gælder også for kokain hc


  • #59   3. jun 2014 Ja, det er sgu fornuftigt HC, drop alle de der trin op af misbrugsstien og gå direkte til herodero.. smiley



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #61   3. jun 2014 @Søren D: Intet sted... 0,5 ift. alkohol burde sættes til 0,0 og straffen første gang - tja - den burde være 3. år i brummen, mistet bil/kort og tvungen let fordærvet sødmælk drikkelse - sådan ca. 5L dagligt! smiley

  • #62   3. jun 2014 den lov er vist skudt over målet...det er sikkert fedt syns mange, lige indtil de selv blir ramt af loven... det er kniv - hundelov osv. om igen... noget hovsapis der også rammer uskyldige, man bør finde en anstændig bagatelgrænse så det gir mening.


  • #63   3. jun 2014 citat fra artiklen,

    Urimeligt
    - Loven er enormt selvmodsigende. Der står, at der skal fastsættes en grænse, så man undgår bagateller, men det har man jo netop udelukket ved at lave en nultolerance.



    Anklagemyndigheden: Vi mangler regler
    Selv hos anklagemyndigheden er der forvirring omkring de gældende regler for narkokørsel forårsaget af passiv rygning.

    jeg er i øvrigt ik hashryger og har aldrig været det, syns efterhånden bare man laver alt for mange love, der gør lovlydige borgere kriminelle.. mvh


  • #64   3. jun 2014 40
    41
    42
    smiley
    Adiós!


  • #65   3. jun 2014 http://www.fyens.dk/IndlandFyn/Legaliseret-hash-giver-faerre-trafikuheld/artikel/1994014
    faldt lige over denne her.. lyder jo underligt... hc..


  • #66   3. jun 2014 #54 .. ha ha Rindom og Hr. Preben Btandt, specialister !! .. Ja også sammen med Thomas Fuglesang, formanden for KABS ... flot .. De har brugt deres tid på at "rådgive regeringen, samtidig med at deres "forskningsafdeling "KABS viden", går hånd i hånd med det samme firma som sidder på ALLE rettigheder af salg af Metadon i det meste af Norden, og Heroin .. Sorry ; Diamorfin ... Joh ,,, Det er da de HLET rigtige specialister, til at vurdere hvorvidt noget er farligt .... Du har INGEN idé om hvad de mennesker har proppet folk med gennem tiderne .. Du hører bare ikke så meget til dem det har gået ud over, for de er splattet ud, stille og roligt ..

    OG joh, der er lavet uendeligt mange tests, som viser at også hash er sløvende, reaktionsnedsættende, og ikke mindst virkelighedsændrende, og der ER fandme en dårlig idé i trafikken...

    OG der Er da en lidt apatisk idé at bare give slip på ansvar bare fordi der er "SÅ" mange der gør det ...


  • #67   4. jun 2014 Morten L , nu lader det til at du ikke har såå meget tilovers for de herrer du nævner, men siden DU nu er "ekspert" kan du så ikke lige forklare hvad Metadon er for noget, hvad slags medicin er det, hvor kommer der fra, du ved (det gør du jo!) lidt baggrund for noget du har så meget imod. Og prøv uden at "Google", bare kom med ren viden, du har den jo!! Og så kom lige med dit bud på hvornår, at en der røg hash engang i fortiden, i dine øjne er "clean" nok til igen at måtte køre, og indgå som ligeværdigt medlem af samfundet, for du er da godt nok noget fordømmende. Jeg kunne få den tanke, at man er bange for at blive arbejdsløs : )

  • #68   4. jun 2014 Morten l . Du mener ikke alkohol er sløvende reaktionsnedsættende og virkelighedsændrende eller piller med rød trekant på ! det aktive stof i hash THC/CBD ( det du bliver skæv af ) er brændt af efter 3-4 timer efter du har røget , Det at du måle det op til en uge efter er jo ikke ens betydende at er du er skæv en uge efter en joint!!

  • #69   4. jun 2014 Nogle folk skyder jo totalt forbi når det kommer til Cannabis. Lad nu være med år sidestille det med hårde stoffer. Langt de fleste undersøgelser peger jo i retning af at det ikke er mere farligt end eks. alkohol. Der er en grund til at Holland og 22 stater i USA har helt eller delvist legaliseret det. Alt statistik peger i retning af at det gavner både på økonomien og brugen af hårde stoffer falder ved at frigive den.

    Det skal lige siges at jeg ikke ryger selv, så jeg sidder altså ikke og prøver at retfærdiggøre hverken brug eller misbrug på egne vegne. Danmark bør, som det foregangsland vi påstår at vi er, tage legalisering af cannabis op til seriøs overvejelse.

    Når alt det er sagt, så er hverken alkohol, cannabis eller andre rusmidler i orden når man fører et køretøj af nogen som helst art. Der bør være en tolerance-grænse der gør at uskyldige ikke bliver ramt og derefter bør straffen for at køre påvirket 5-10 dobbles i forhold til hvad den er i dag.


  • #71   5. jun 2014 #67 .. jeg arbejder ikke længere med at afvænne misbrugere .. !! .. Omkring Hash : Joh, det bliver siddende i fedvævet op til 20 år efter. kan måles i blodet op til ca 30 dage, og kan måles på reaktions-tests 5-7 dage efter.. De 20 års tests er gjort ved personer som har røget ½ år eller mere .. Rigtigt jeg har hjulpet mange ud af eftervirkningerne at stoffer .. Fordømmende ! .. aldrig !! .. men jeg har set nok af hvad eftervirkninger de stoffer gør ved folk, til at syntes det er en rigtig dårlig idé .. Medfølelse, og ansvar er nok et bedre ord !

    Joh, man kan GODT få de stofrester ud af kroppen gennem, men det er ikke noget man gør på et øjeblik .. udover det er det lavet adskillige IQ tests før og efter udrensningprogrammer, og jeg har set i alle tilfælde at IQ´en er steget med 10-20% , og det har sjovt nok været mest i tilfælde med flok som kun havde ryget hash.

    Metadon ; Til at starte med blev det kaldt Dolfine. Det kommer fra den tyske psykiatri som åbenbart ikke kunne få morfin under 2 verdens krig .. Det er syntestisk morfin. man startede senere med at give det til heroinmisbrugere og morfinister, og kaldte det Metadon. Man kunne vel ikke lide Dolfine navnet !?!

    Om det er et godt stof at give misbrugere ?? .. næh, man bliver ødelagt mentalt og fysisk af det. ER Fri heroin bedre ? .. næh, man dør også af det !! .. Skal flok ha´lov til at dø ? .. joh, men syntes det er et meget stort skridt at levere aktiv dødshjælp .. Stadig , ud af mere end 1000 misbrugere jeg har mødt, har mere end 90% af dem ikke opgivet håbet om at kunne komme ud af misbruget .. Dejligt at mange har fået hjælp .. Rindom, og Brandt, har brugt mere tid på at give misbrugere medikamenter, og fortælle dem at det er en sygdom som er i deres gener !! .. de kan selv være syge i deres gener !! ..

    En simpel leveregl de kunne lære lidt af; udsæt aldrig andre for noget som du ikke selv er villig til at opleve .. så når man mener at det ene eller det andet drug er SÅ godt at hælde på andre, tag det SELV, og kom tilbage om et år og fortæl, og det nu var SÅ godt alligevel ..


  • #72   5. jun 2014 og joh ,, Alkohol, er også sløvende og reaktionsnedsættende, og jeg syntes da sandelig heller ikke at man skal ralle rundt i trafikken påvirket af det !! ..

    Til at starte med var F.eks Metadon et behandlingsmiddel til en nedtrapning, hvorefter man skulle hjælpe misbrugeren, gennem et rehabiliteringsprogram, som passede til ham, og han kunne få hans liv tilbage .. Nu er det vedligholdelse i stedet, og alle mulige piller sammen med .. joh .. Pludselig havde man et HAV af folk på metadon, og havde overbevist dem og en del af samfuldet og at det "altså" var fordi det var en sygdom .. Men man kunne jo ikke give den gult armbånd og degradere dem, så i stedet, får man lempet lovet, så man må køre bil, hvis bare man har en lægeerklæring .. Få dog et liv selv, og HJÆLP en mennesker.. JEg har sgu aldrig oplevet med nogen at de misbrugere jeg har hjulpet ud af drugs at de var nederen mennesker, eller permanent syge ..


  • #73   5. jun 2014 Det viser så bare, at du er helt fastlåst i dine holdninger, og at din viden er begrænset af samme! Metadon blev, som du nok har googlet, opfundet under anden verdenskrig, ikke af psykiatrien, men ved målrettet forskning efter noget der kunne erstatte morfin, som der var mangel på og hårdt brug for. Efter krigen tog amerikanerne patent på det, som så meget andet de fandt i Tyskland, og først i 60erne begyndte man så at bruge det i behandlingen af narkomaner. Netop derfor har man i mange år stort set, set bort fra det oprindelige formål, nemlig smertelindring. I de senere år er man begyndt at bruge det en del igen, da det har mange fordele fremfor morfin, f.eks. skal man ikke øge dosis for at opnå samme virkning. Og hvorfor ved jeg så en hel del om dette? NEJ, er ikke narkoman, men har fået store mængder smertestillende p.g.a. sygdom, b.la. metadon, som har været rigtig godt for mig, og selv om jeg i perioder på over et års varighed, har fået i mængder der kunne gøre en hardcore junkie glad, har jeg ikke oplevet afhængighed eller abstinenser når jeg, heldigvis, ikke har haft brug for noget smertestillende. Men jeg kunne så godt mistænke dig, Morten; for at have den forestilling om mig, at det bare er endnu en skide narkoman! Men for nu at holde os lidt til emnet, er det ikke tankevækkende, at man tilmed har sat grænsen for hvor meget f. eks. metadon du må indtage dagligt (120mg) op, mens du kan miste kørekortet 2 uger efter at du har røget en joint?? Det har intet med trafiksikkerhed at gøre, det er kun et udslag af en totalt forfejlet narkopolitik, som politikkerne ikke vil indrømme aldrig kommer til at fungere!

  • #75   5. jun 2014 Det pudsige ved DK er så at vores samfund som vi kender det i dag, hovedsageligt er styret af folk der var med i ungdomsoprøret (68 generationen)... Politiske og private topposter har i årtier været besat af folk der i den grad har givet den gas med stoffer i deres unge år.... Der er selvfølgelig undtagelser.... Men i slutningen af 60erne og starten af 70erene var universiteterne de steder hvor stofferne nærmest var en selvfølge..... Og her udklækkede man fremtidens ledere, meningsdannere og toppost kandidater, der skulle forme den "nye" verden...... Hmmmmmm...."stoffer til eftertanke"...

  • #76   5. jun 2014 #73 ... Joh .. fastlåst, eller faktuel, .. Alle ting er jo ikke lige med alle ting, vel .. F.eks, er metadon joh et smertestillende middel, og hvis man af en eller anden årsag har en fysisk skade, som kræver et opiat, så må man jo forholde sig til det.. Men det er jo IKKE det samme som at sige at en person som har store mentale problemer, nu har en sygdom, der skal "behandles med opiater i al fremtid, som det jo foregår i dagens Danmark.

    En misbruger er jo én som ikke "gider" den virkelighed han er i, og derfor vil flygte fra den via drugs .. Mon ikke det i sidste ende gør ham lidt gladere, hvis vi hjælper ham til at få ryddet op i sindet, og finde ÅRSAGERNE til at han ville flygte i første omgang !?! ..Jeg har gennem tiderne hjulpet folk fra alle steder, USA, Tyrkiet, Holland, Norge, England osv. og er det ikke sjovt at de alle siger det samme EFTER de er kommet ud af det ; FUCK det var dejligt at få mit liv tilbage.. !!

    Noget er lige så sandt som det virker ! .. Der er mange PR-tricks i denne verden, ..og mange som har økonomiske interesser, men prøv lige at fortæl det til en Mor og Far som skal gå og se på deres afkom stille og roligt forsvinder ind i dem selv .. !! .. Fastlåst ... nej ; jeg er bare en af dem som har hjulpet personer, da ingen andre kunne konfrontere det, og havde travlt med deres "socialt korrekte" holdninger ... smiley


  • #77   5. jun 2014 Tja, min pointe er såmænd bare den, at hvis man så tingene lidt fra "den anden side" bare engang imellem, kunne man måske se noget nyt. Det er der så en del der ikke kan/vil (tør?) og fred være med dem/jer. Bare de/i så ikke stiller jer op og hyler løs, når der er nogen der udfordrer de gældende spilleregler, for er der ingen der gør det, så er vi godt på vej til et statisk og udemokratisk samfund. Hvad mon der skete, hvis spørgsmålet om den åh så farlige hash, blev lagt ud til afstemning ved folket? Men det sker jo ikke, netop fordi magthaverne ikke tør lade "folket" bestemme, og så er det jeg brokker mig!! Enige bliver vi næppe, men jeg respekterer at der er nogen der ser anderledes på ting end jeg selv gør, jeg vil bare ikke bankes i skallen til jeg retter ind!!

  • #78   5. jun 2014 Fint med en mere misbruger/hasser der er kommet væk fra vejen.



  • #79   5. jun 2014 Sjovt at ryger man en Hash er man misbruger, Men drikker man spiritus så nyder man bare livet !!! Gad vide hvor mange af jer moralens vogtere der kan sige sig fri for at have drukket en genstand eller to og kørt bil/mc bagefter?

  • #81   5. jun 2014 Har en veninde der tit røg en fed i bong, og havde jeg været der ca en hel aften så kunne jeg altså godt mærke at jeg blev en smule døsig og sulten etc. Om det så er placebo eller reel effekt skal jeg så lade stå for egen regning.

    Men med de nye regler blev jeg ihvertfald noget mere ops på passiv hashrygning med mere.


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 11
    #82   5. jun 2014 Synes også denne lov er lidt skidt bundet sammen. Jeg ryger ikke hash og kan ikke finde på det.

    Men lad os tag et tænkt eks. Man er på ferie i Amsterdam hvor man jo godt må ryge hash. Men ugen efter man er kommet hjem bliver man stoppet i noget kontrol og rent tilfældigt vil de tage den her "hash prøve" og pga nul tolerance mister man nu kortet.

    Selvom det er en uge siden du har røget og endda i et land hvor det tilmed er lovligt. Det synes jeg ikke kan være rigtigt.


  • #83   5. jun 2014 Jeg bliver også ofte både sulten og lidt døsig ud på aftenen.

  • #84   5. jun 2014 Den lov er til at lukke op og skide i,,, de skulle heller lave en lov imod alle de 800000 pille misbruger der ligger og køre.

    Så fyr en fed og kør en tur.



  • #85   6. jun 2014 Når selv embedslægen i kbh "Henrik Rindom" som ikke har nogen som helst interesse i, og holde hånden over nogen bestemte målgrupper, udtaler sig om, at det er helt hen i vejret den måde folk bliver fradømt deres kørekort på stribe, fordi de har indtaget hash, flere dage før narko test, må der sgu da være noget om, at den lovgivning ikke er helt fair..? Det nytter jo ikke noget at man sidder med en forudindtaget holdning, bare fordi man ikke selv indtager cannabis. Og dermed har så stor modstand på den målgruppe, at man ikke kan se nuanceret, på et emne som dette. Og jeg er ikke naiv - forstår så udemærket, at det skal være forbudt, at føre motorkøretøj i hash påvirket tilstand,,, men fandme ik flere dage efter...!

  • #86   7. jun 2014 Umc LB

    Ja du skulle bare se et skrig der blev hvis det var ved alkohol for det kan man også måle i blodet langtid efter hvis man vil.



  • #87   7. jun 2014 en sidste kommentar herfra skulle være, hvis folk kunne miste deres kort, ved at passe deres job, ville jeg sige mit job op, heller 5 ugers karentæne i fagforeningen, og arbejdsløs, end at miste sit kørekort, sådan som reglerne er lige nu..
    siger tak for en god og spændene debat, men mener stadigvæk, folk må gøre som de vil, bare de ikke er påvirket i trafikken.. forsat rigtig god aften herinde.. mvh hc


  • #88   7. jun 2014 Er der ikke meget opmærksomhed på hvor "urimeligt", det er man ikke må ryge hash og køre I trafikken, sammen stillet med alcohol ... Som om der var en usagt idé om at det er unfair at man ikke kan være påvirket I trafikken !?!?

    Er det ikke nederen hvis man har det sådan med sig selv, at man SKAL ha´en regel igennem om at været påvirket !?! ..

    Der er nok mange mennesker som aldrig burde ha´lov til at køre I trafikken, men så skulle de også ha´lov at være skæve af hash !! ... Rooolig nu ...


  • #89   8. jun 2014 Volapyk eller stavekontrolskorruption? ^

  • #90   8. jun 2014 Morten L det bliver nok det sidste fra mig, dels fordi det er umuligt at debattere med én som dig, totalt fastlåst i sit snæversyn : )
    Du bliver ved med, at påstå at der er nogen her(???)der ønsker at man kan køre rundt skæve. Det er der ingen der har skrevet, men problemet med folk som dig er ofte, at i kun læser/hører det i selv vil, ikke hvad der rent faktisk bliver skrevet/sagt. Men vi prøver igen, så følg med nu, det folk opponerer over, er at man ikke kan køre "lovligt" med de urimelige regler der er gældende, hvis man ryger f.eks en gang om måneden. Der er vist ikke nogen der påstår at man skal kunne ryge OG køre, men dagen efter burde der ikke være noget til hinder for at man kunne køre igen, så er man jo ikke påvirket mere. Det er det vi diskuterer her, ikke om hash er lovligt, for det er det ikke, men skulle vi følge din logik, så afleverer du lige kortet, for mon ikke du har "brudt loven" på et tidspunkt? Jo du har, du har jo kørt mere end du måtte, ikke sandt, hvis du påstår andet, ja så faldt jeg lige over din glorie! I min verden er det du udøver lige nu hykleri, intet andet!


  • #91   8. jun 2014 Nej Tom .. Det er jo bare det ufravigelige faktum, at éns sanser og reaktionsvner er sløvet I lang tid efter man har røget hash ... længere tid end hvis man har drukket !!

    Det er jo bare sådan det er !! .. Det er et testet faktum !!


  • #92   8. jun 2014 Læs nu tråden igennem Morten..Der er ingen der påstår andet..

  • #93   8. jun 2014 Morten l. Prøver endnu en gang at trænge igennem dit snæversyn .Der ingen her i denne debat der mener at det er ok at være skæv når man kører. Men de fleste i debatten mener det er forkert at man for taget kortet i 3 år plus en kæmpe bøde plus får konfiskeret sin bil/mc for at køre rundt og IKKE være skæv. mens du først bliver straffet når du/ man køre rundt med 10 gange højere promille heroin og 500 gange højere promille alkohol . rent faktisk skal du i alkohol op på 2000 gange hash promillen for at få samme straf . Er der sgu da ingen logik i . og at du mener du er klogere end førende misbrugseksperter i dk er nok at sætte dig selv på en pedestal hvor du ikke hører hjemme mvh Søren D

  • #94   8. jun 2014 Jeg havde givet op for længst smiley

    Fedt i alligevel prøver at skære det ud i pap o bøje det i neon for Morten

    må jo vise tegn på holdningsændring på et eller andet tidspunkt.

    Hvis ens holdninger ikke er funderet i de informationer man har er man helt væk på selvhypnotisering jo

    Og DET er satme trafikfarligt


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #95   8. jun 2014 Morten har en holdning- præcis som alle os andre! Vis da hensyn til det.....

  • #96   8. jun 2014 Og lige én gang til: Hensyn??????????? Hvad er det? en ensrettet gade?

    Klir, klir, hvad satan var nu det? Jo min lille ven, sådan kan det lyde når man nu vælger at bo i et glashus!!


  • #97   8. jun 2014 Når en holdning er at folk med bat i biler skal sendes ud og jage andre, så bliver en holdning til en handling.
    Især hvis man stemmer efter den.

    Jeg kan på ingen måde vise hensyn/tolerere/acceptere en "holdning" der er 1000 gange mere offensiv end den er defensiv.

    Gtfo my property!


    Indtil dem med magt anvendelsen holder kæppen i skæftet ser du ingen hensyn, da hensyn kun kan eksistere varigt hvis det er gensidigt.

    Hensyn er tæt forbundet med en forståelse a hvad der skal vises hensyn til.

    Derfor er den mangel på forståelse som den holdning er bygget på, nødt til at blive fyldt ud hvis vi vil have fred!

    Jo længere tid man giver en stor del af befolkningen kæppen, så vil den store del af befolkningen blive større
    Mere paralleliseret
    Mishandlede
    Antonymet til avanceret (tilbagesat, mao retarderet)

    Det er ikke hashen der hæmmer indlæringen så meget som det er bortvisningen fra skolen.

    For nu at være den forandring jeg ønsker at se i verden, vil jeg forholde mig til sagens kerne og bede om det jeg egentlig længes efter



    En erkendelse fra dig Morten L


    Af at måleligt indhold af thc i blodet ikke = trafikfarlighed.

    Kan jeg få dig til det?

    Så er jeg villig til at lade alle andre uenigheder være uenigheder til det er dem der er på tale

    Mvh


  • #98   8. jun 2014 Jeg prøver jo bare at trænge igennem en "enighed" omkring der hedder uretfærdighed omkring drugs .. hvis man skal kikke på noget , og løse det, kan man ikke udelade ½ delen af fakta omkring hver enkelte emne..

    Hvorvidt man kan sammenstille Heroin, med hash eller alcohol, tror jeg ikke er helt korrekt. Hash, er et Hallu-drug, der skaber sine helt egne reaktioner og bivirkninger.
    At der er tiltag over meget af verden om at hash skal være frit ( også så man kan rule rundt I trafikken ), bør man jo nok også kikke på om det er et tegn på ansvarlighed, eller planetarisk forfald !! ..
    Vi levet PT I en verden hvor det drugs og "medicin" er blevet den største indtægtskilde på verdensplan. Og når du kikker på motivatorene omkring økonomi, så er man vist ikke I tvivl om mvad motivatorene er.

    Den gamle idé om fri hash og flere vindmøller, og at der sad en par guru´er og bare ville ha´ peace and love på planeten, er ik´meget andet end et PR stunt.

    Stil dig selv det spørsgmål ; ville du gerne hoppe med op I et fly,i stormvejr, hvor piloten havde røget page før ?, eller sende dine børn med ham ? .. Og skal jeg sende min datter med skolebussen, med den same mand ?

    Rindom .. tjaa .. Det er rigtigt at han og et par andre har flydt rundt på regeringsplan I mange år og lavet et navn af dem selv. Vi har så I same handling fået MEGET mindre reel hjælp til misbruger, mindre der kommer ud af drugs, og flerer drugs som er blevet anvendt, samtidig med at der bliver pushet på at man har "fundt ud af" at det er en sygdom, som skal "behandles" med medicin .. Som man "tilfældigvis" lige har ...

    Joh .. hvis man gider, og går ind og søger på KABS VIDEN, så tager det et øjeblik at finde ud af at KABS er "venligst" hjulpet af Azanta, og Roche.. Det tager den same tid at finde frem til firmaet Diamorph, som er det firma der sidder på retten til at sælge Diamorfin, I en stor del af EU, sammen med Metadon og andet.

    Hash er en kæmpe industry, og helt på samme made er det rigtig fint for mere lysky interesser at få deres aktiviteter lovlige .. PR er jo en sjov ting, og nettet virker jo også fint dér ..

    Hele spørgsmålet er jo nok mere; hvad vi gør nu, I det små, bliver stort for næste generation. HELT sikkert kommer der så om bare 10 år nogen som NU mener det er uretfærdigt, at man ikke kan "få lov" til endnu mere ..

    Om jeg så mener at der er fint at være påvirket af alcohol eller heroin I trafikken .. næh ! ..
    og ja, mens SÅ mange har haft travlt med at frigive flere drugs, så har så er der flere og flere omkostninger I samfundet for mennesker der går ned med flaget ..

    OG specielt hash er jo kendt for at være et drug som stille og roligt sløver folk væk, og ind I sig selv, uden at de selv lægger mærke til det ..

    Så lovgivning .. !! .. Det er rigtig svært at lave en lovgivning under de forhold, men man kan LET finde en masse rygere som mener at det er verdens bedste idé. FÅ nogen til at ryge hash, og brug dem som PR bagefter .. Det er et gammelt tricks


  • #99   8. jun 2014 Og du mener helt seriøst, at det er os andre der er hjernevaskede??

  • #100   8. jun 2014 Morten

    Er du af den overbevisning at en målelig mængde thc i blodet er trafikfarligt nok til at enhver målelig mængde bør straffes som Idag?

    Ja?

    Nej?



  • #102   8. jun 2014 . En hashrus varer typisk tre til fire timer, men stoffets sløvende virkning forsvinder først helt i løbet af et døgn. Hash kan dog spores i kroppen 4-8 uger efter .
    citat fra SUNDHEDS STYRELSEN. og hvis du ikke tror de ved hvad de snakker om, kan ingen overbevise dig.. hc

    http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_om_stoffer/Hash.aspx


  • #104   8. jun 2014 til alle tjek det link, jeg lage ind.. hc

  • #105   9. jun 2014 Nej .. jeg er ikke en af dem som er overbevist at straf er en løsning.. Rehabilitering er ! .. Om loven er uretfærdig !?!? .. Men hvis man lemper på love omkring F.eks hash, så kommer der jo automatisk mere pres på for yderligere forhold hvor man skal kunne have hash I kroppen.
    Hvad man kan male på en krop, er een ting, hvad et stof gøre ved sindet kan være en helt anden.
    Efter mange år, har jeg set hvor meget hash har gjort ved personer og deres tilstand, hvor meget det krævede af dem at komme tilbage til sig selv ..

    Hash lægger en "dyne" på personens naturlige emotioner, For en person som har røget hash dagligt I F.eks 1 år eller mere sker der forskellige forudsigelige ting når han holder op. efter stop, går der I gennemsnit 6 uger, hvor han ellers har det fint, så begynder det at aftage, og personen bliver letter overvældet, af ham selv og hvad der er omkring ham .. Det punkt er somregel "knald eller fald" området .. En del giver op dér, med forklaringen, at de faktisk ikke har et problem, og I største delen af tilfældene finder man dem igen ude I fremtiden hvor de ryger igen . For dem som kolder hovedet koldt, megynder de stille og roligt at komme tilbage, go der er altid en masse kommentrar om : I guder !! hvad fanden har jeg lavet !?!

    Forskellen på Hash og mange andre stoffer, er at hash kan man ikke få en OD af.. Men istedet kan man blive så introverteret I sin egen verden, at man ikke kommer ud igen ..
    I 80 og 90´eren kæmpede samfundet for at hjælpe folk på drugs meget mere.. jeg og mange andre brugte en masse tid I samarbejde med potitiet, læger, politikkere osv, for at hjælpe folk med den slags problemer ..

    Konsekvensen og reaktionerne ved at røge hash har ikke ændret sig, men samfundet har... Man er mere og mere gået over til løsningen; jamen der er jo SÅ mange som gør det, så kan vi jo lige så godt frigive det ! .. Og hvad så ? .. fordi mange gør noget, er det så altid det rigtige ?

    Som da jeg var I P3 for år tilbage med formanden for fri hash I DK, efter 10 min,og et par spørgsmål, forklarede han at han faktisk ikke kunne helt huske hvorfor han egentlig started med at ryge, at han havde hukommelsesproblemer, og at han havde depressioner og søvnbesvær hér mange år efter .. Han var eller en ret fin gut ..
    PT hjælper jeg een som har siddet og røget flere år på Vesterbro .. Fuck hvor var han væk og passiv.. Nu, er han glad , 100 gange mere aktiv og en rigtig fed fyr .. Joh .. vil du ryge hash .. go´tur !!



  • #106   9. jun 2014 Hip-hip- hurra, du er en rigtig helt, tænk at du kan redde alle misbrugerne. Nu venter vi så på at du lige får ordnet alle alkoholikerne, de overvægtige og de deprimerede og når du har fået styr på det skal vi nok finde noget mere du kan fikse.

  • #107   9. jun 2014 http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/alkohol/tal-og-undersoegelser/~/media/36699807246D4ABAB2B7CB7941365C97.ashx

    lidt statikker fra sundheds styrelsen. vise dødsfald, trafik drab, indlæggelser MM
    der er målt på alkohol
    der er målt på hash / narkotika
    der er målt på tobak.. ( indrømmer det er lidt tørt læsning, men stadigvæk, spændene læsning.) hc


  • #108   9. jun 2014 Morten L.
    Tråden har jo ikke en skid med misbrugere at gøre.. Utroligt at det skal skæres ud i pap på 178. Forskellige måder..alle dine fordomme kan IKKE bruges i denne sammenhæng.


  • #109   10. jun 2014 In the land of the blind the oneeyed is king...

    Så meget bekymring om hvor lidt man kommer til at kunne regulere.

    Ingen bekymring over hvad den der regulerings filosofi ender i for en spiral.

    Hvis man skal forbyde et, så får man pludselig travlt med st forbyde mere, der giver en eksponentielt mere travlt med at forbyde endnu mere.


    En smuk lov er som en smuk Formel.

    Reduceret maksimalt.

    I stedet for den her endeløse strøm af ideer om tiltag og reguleringer, der er ren bjørnetjenester og symptomdæmpning.


    Det skægge ved det er at dem der har været "inden for klokken" ofte ved de er uvidende.
    Dem der altid har værer "uden for klokken" har det med at tro de er alvidende.

    Have fun
    Don't run
    No photos


  • #110   10. jun 2014 Morten

    Sådan er det med alt misbrug, nogle mennesker er bare svage sådan er det.

    Det du skrive om Hash lyder som dem der er ved at æde sig ihjel, eller en af dem der er ved at drikke sig ihjel, men mad og alkohol er ikke forbudt.

    Fordi en gruppe ikke kan styrer sig forbrug, kan ikke blive vores problem.

    Så fri hash er vejen frem ligesom fri pille misbrug.


Kommentér på:
Hash, Kørekort&Justitsmord

Annonce