{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.605 visninger | Oprettet:

Crosser til gadebrug {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
hååber der er nogen ved tastaturet her i varmen.
jeg går og leger med tanken om at få lavet en crosser om så jeg må kører på gaden med den,
men hvordan gør jeg? der er jo ikke nogen papir på sådan en bandit... skal jeg bare oplyse stelnummer til told og skat eller hvad??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crosser til gadebrug
  • #2   22. jul 2014 Glem det !
    Den skal være typegodkendt som MC eller fabrikanten skal udstede en Dataerklæring på at den opfylder bestemmelserne for en MC.


  • #3   22. jul 2014 ja det er jeg ret sikker på de vil det er en husqvarna så mund ikke de vil give mig papir på det.... der skal selvfølgelig sætten lys på men der har jeg nu også sen at man kan købe kit til det

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   22. jul 2014 Crossere er tæt på umuligt at få gadegodkendte.

    Enduro cykler er det allerede fra fabrikken.


  • #7   22. jul 2014 he he sandstrand at der ikke står en hat om at der skal være speedometer på... var dog ikke klar over der skal være tågelys på en mc!!!


  • #8   22. jul 2014 og jo jeg ved godt at der er mindre arbejde i at købe en der er med plader ... mn jeg går og hygger mig med at bygge så det gør ikke så meget at det tager tid

  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #9   22. jul 2014 Det er ikke et krav at have tågelys på mc
    lig mærker til "kan"

    § 27. En motorcykel kan være forsynet med følgende lygter og refleksanordninger:

    1) En eller to hvide eller gullige tågeforlygter, der er anbragt således, at de ikke virker blændende.
    2) En eller to bagudrettede, røde tågebaglygter, der opfylder kravene til tågebaglygter for bil.
    3) Gule retningsviserblinklygter som nævnt i § 16, stk. 1, nr. 4.
    4) Havariblink.
    5) Hvide, fremadrettede og røde, bagudrettede refleksanordninger, der ikke er trekantede, samt gule refleksanordninger til siden.
    6) En søgelygte og en arbejdslygte.


  • #10   22. jul 2014 Mange af Husqvarnas crossere kører som gade mc'er i feks. Tyskland. Det burde nok kunne lade sig gøre. Jeg har selv en TC 450 stående, så giv en melding hvis du finder ud af noget. smiley

  • #11   22. jul 2014 Med risiko for at lyde uvidende hvad er en tc 450?

  • #13   22. jul 2014 Der skal også være akkumulator på som skal kunne oplades under kørsel. Så lovpligtige lygter til markering kan holdes tændt uden motoren er i gang, med mindre hele cyklen er E-godkendt uden.
    Hvis den er nyere end 01.07.04 skal den overholde Euro forureningsnorm og hvis den er nyere end 01.10.82 skal der være dok. for støj.
    Tror du bliver klogere hvis du kontakter Husqvarna importøren.


  • #14   23. jul 2014 En Husqvarna tc 450, stor grum enstamper crosser smiley

  • #15   23. jul 2014 Det er jo kun en god ide, så længe man tror man spare nogle penge... I det øjeblik man indser at en crosser med plade koster 4 gange så meget som en fed enduro eller motard. så dør ideen......

    Sælg crosser og køb mc smiley


  • #16   25. jul 2014 spild af tid, energi og ikke mindst PENGE

  • #17   25. jul 2014 huumm det kan godt være at det bare er mig men jeg ser igen og igen folk der køber en MC for 150000 kr. og putter en masse penge i at bygge den om så de har noget unikt at kører på det kaldes costum eller styling og afføder en masse respekt når man står med det færdige resultat..nu er neg så ikke typen der er specielt glad for HD'er (mest på grund af prisen) eller de værse kloner...jeg er heller ikke til 4 cylenderet bambus reketter...jeg kan godt lide enkeltcylenderet motorcykler og det var egentlig derfor jeg kom med ide'en på at bygge en crosser om for på en lidt billiger måde at bygge noget unikt.... men jeg kan se at det åbenbart ikke er forumet hvor ide rige personer kan hente hjælp til at realisere sine ide'er.... det er ærgelig sys jeg!!

  • #18   25. jul 2014 Nu puster du liv i dine egne fordoms gløder smiley

    Her er KUN velment hjælp. både til de nærige,de rige og de fattige ...

    Men det virker som om det er noget svært at få dig til at forstå, at i det land du er bosat er en ombygning som du ønsker slet ikke økonomisk muligt ( heller ikke for HD folk smiley )
    Det er nærmest umuligt at få plade på noget som ikke er beregnet til det ( ikke noget de rige brugere på MCG finder på.... desværre)

    Derfor skal du købe den fedeste 1cyl enduro djævel, og så bygge den om. Så den mest af alt ligner en crosser, Det er LAAAAAAAANGT det billigste, og det er vel det vi alle søger i jagten på drømme realiseringen, eller hva ??

    Havde vi penge nok, så var det jo bare at bede butleren om at få det fikset.... I EN FART smiley

    Mvh Brian


  • #19   25. jul 2014 sys bare der er mange ''Nej siger'' her inde... jeg ved at en honda Crf 450 findes i både crosser og super motard vertion til gade brug med nøjagtig det samme stel motor og det hele ....så et eller andet sted må der da være nogle godkendelse på det stel som kan bruges... og mit spørgsmål gik egentlig bare på om der var nogen der kender disse regler, det kan så godt være der ikke findes godkendelder på alle crosser stel så som en husqvarna 610 men så sig det istædet for ''GLEM DET''

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #20   25. jul 2014 Som Brian siger - Enduro cykler er allerede typegodkendte til gadekørsel, og er allerede monteret med diverse dimser og dutter så det kan lade sig gøre at syne den.

    Hvis ide-righeden var dit primære fokuspunkt, ville du jo bare købe en MC mere og gå i gang med at ombygge, men crosseren er hvad du har stående og derfor hvad du ønsker at indregistrere.

    Som sagt - sælg den og find et Enduro jern i stedet for. Det giver meget mere mening både økonomisk og praktisk.

    Jeg sagde ikke "glem det"...


  • #21   1. aug 2014 har ledt og ledt men '' enduro jern'' som du kalder det er ikke til at finde i DK for rimelige penge... kender i nogen der har t eller andet brugbar til at stå???


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #22   1. aug 2014 Hvad er "rimelige penge"?

    En kammerat har en KTM 400EXC 04 stående - kunne det have interesse?


  • #23   1. aug 2014 Det kommer vel an på stranden og om den er på plader eller om der er motard fælge med eller på...send gerne nogle billeder

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #24   3. aug 2014 Jeg finder ud af noget.

    Uden dansk plade men der er svenske papirer på den.

    Motard fælge kan nemt findes til den - jeg har noget på hånden.

    Hvad er budgettet?


  • #25   3. aug 2014 Hejsa. Jeg er kammeraten. Jeg har sendt en pm til dig. Hvis det ikke er noget for dig, sætter jeg den officielt til salg.

    12.000 kr skal den koste.

    http://peecee.dk/upload/view/440707
    http://peecee.dk/upload/view/440708
    http://peecee.dk/upload/view/440709


    profilbillede
  • #26   3. aug 2014 Humm hvordan er standen på motoren?

  • #27   3. aug 2014 Standen er fin. Kører og starter fint. Den har løbende fået renoveret diverse stumper i motoren på værksted med regning hver gang. Jeg har samlet måske kørt 20 timer på den i dk. Kom og hør og prøv den

  • #28   3. aug 2014 ja nu er der lidt langt til kbh.
    for at være ærlig er det ikke fordi jeg har se meget forstand på og se om motor er velholdt.
    sidst jeg have en crosser (atv) stod motoren af og stod skulle have en ny motor på det gider jeg ikke igen.
    jeg vil rigtig gerne have en crosser igen men er ret skeptisk hvis du forstår?
    hvordan med serviesintreval?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #29   3. aug 2014 Så længe man overholder serviceintervaller på olie (10 timer) og filtre (20 timer) og ventilkontrol for hver 50 timer og ikke tæver dem når de er kolde, går RFS motoren (samme som i min 450) for at holde evigt.

    Min 450 har kørt 530 timer nu og fik et par tandhjul og et nyt stempel ved ca 500 timer fordi det var slidt op - så spiller det i 3-4 år før den igen skal åbnes.


  • #30   3. aug 2014 okay det var det jeg ledte efter men er de serviceintervaller så overholdt? og er der timetæller på?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #31   3. aug 2014 Der er timetæller på og alle serviceintervaller er overholdt mens Brian har ejet den - men det er jo ikke så mange da han kun har kørt 20 timer på den. Tidligere ejer (svensker) har kvitteringer fra et værksted på ca 4 gange cyklens værdi - primært service udført. smiley

    Så det korte svar er "ja"... smiley


  • #32   3. aug 2014 så hvis jeg nu køber den så står motoren ikke af hvis jeg overholder serviceintervaller ? er det du siger ? smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #33   3. aug 2014 Hvad enten du køber den eller ej, er chancen lille for at den står af.

  • #34   3. aug 2014 okay det var alligevel meget fortrøstende at høre.

    jeg bliver desvære nok lige nød til at vende det i hovedet inde jeg siger noget smiley


  • #35   9. aug 2014 Den der gad jeg fandme godt Brian, transport til Irland tror jeg dog vil ødelægge en ellers fin pris

  • #36   10. aug 2014 Hej Jesper . bor du i Irland? Jeg kan organisere transport til omkring 1000 kr. Vi stiller den oprejst på en lang palle og spænder den fast. Har flyttet mcer på den måde nogle gange

Kommentér på:
Crosser til gadebrug

Annonce