{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.685 visninger | Oprettet:

CO2 ejer/lejeflaske {{forumTopicSubject}}

Goddag

Har lige investeret i et dejligt Migatronic automig svejseanlæg (brugt). Jeg fik i handlen et par CO2 flasker med. Det er lidt større flasker, den ene rummer vist 15 kg CO2, og den anden 20 kg.

Er der nogle der kan svare mig på hvordan det er med ejerflasker og lejeflasker? Og hvordan man kan identificere hvad man har med at gøre? Har søgt lidt rundt på nettet, men har ikke lige fundet noget endegyldigt svar.

Trykprøvningen er vist foretaget inden for de sidste par år, såvidt jeg kan se på dem.
Er det til at få sådan nogle fyldt som privatperson?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CO2 ejer/lejeflaske
  • #1   29. jul 2014 Jeg kørte til randers og fik byttet en co2 flaske til en fyldt uden nogle problemer som privat person. smiley

  • #2   29. jul 2014 Hvad fabrikat ?
    Ejer flasker kan man som regel altid få byttet. Leje flasker kræver at ham der bytter lejer ved leverandøren, og det ikke er en af dem som bruger chip eller stregkode endnu...

    20kg er en lejeflaske, 15 kg kan være begge dele alt efter alder og fabrikat.. Tá dem med til leverandøren og prøv dig frem når de er tomme. Man har hørt om folk der har fået en bytter for en plovmand i ny og næ smiley

    Jeg bruger strandmøllen, og kunne indtil for nyligt bytte alt der kom fra dem. Men det er slut nu. De ved nøjagtig hvilke flasker jeg har... Det er træls på byggepladser at man skal holde 100% styr på at få sine medbragte flasker med hjem smiley


  • #3   29. jul 2014 På 15 kg flasken står der Hede Nielsen/Air Liquide på

    På 20 kg flasken står der Union/Hydro gas på.

    Men det lyder godt at der er mulighed for at få fyldt på smiley Syntes jeg kunne læse nogle steder at det var besværligt, hvis man som privatperson havde andet end de 6 kg flasker.


  • #4   29. jul 2014 Man kan fylde en 20kg ca 70% fra en fuld 50kg... Sådan gør man tit med de ellers ubrugelige lejeflasker..............

  • #5   29. jul 2014 eller finde et sted de servicere brandslukkere , de fylder som regel alt der er gråt eller rødt , og som regel til en god pris smiley
    spurgte ham jeg normalt bruger (på lolland) , hvordan med trykprøvning når den udløb ? svar mal den rød så kunne han gøre til en billig penge smiley men han sagde så :den flaske jeg havde med var i pæn stand , han havde set det der var meget rustent og bulet klare trykprøvningen alligevel , så det skulle jeg ikke bekymre mig når den tid kom smiley


  • #6   30. jul 2014 Så må jeg ud på det lokale brandslukkerservicecenter og høre dem når tid er smiley Heldigvis er flaskerne for nyligt trykprøvet.

Kommentér på:
CO2 ejer/lejeflaske

Annonce