{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Overtrædelser... {{forumTopicSubject}}

Når man evt. Ser kanal 5's program politijagt og ser at mange betjente ved razziaer gentagne gange overtræder arbejdsmarkedsmiljøloven paragraf 77 & 78 - skal man så som en god borger melde dem til polititiet ??

Loven går ud på at alle som udfører et stykke arbejde i trafikken skal være iført den gule/orange trafikvest.

Er snart ved at brække mig over statens bøde-fester og at bøden efterhånden er vigtigere end sagen i sig selv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overtrædelser...
  • #1   31. aug 2014 Hvis du føler at det e t problem for dig, at politiet gør deres arbejde, står det dig vel frit for..

    Sætter det på højde med gamle mennesker uden liv, der gør hvad de kan, for at finde noget at brokke sig over.


  • #2   31. aug 2014 mon ikke de er undtaget på en eller anden måde. lidt ligesom forsvaret og kører hvile tider.

  • #3   31. aug 2014 og der er nu en hel del der mener de bare kan køre som de vil og så skælde ud på ordensmagten når de bliver snuppet, tror du hører til dem

  • #5   31. aug 2014 jeg undre mig lidt over , hvorfor der er 90 kmt lige der ved helsingørs motorvejens start, hvor de stod og tog 70 på 2 timer.

    hmm.
    er det fordi de kan knalde en masse der, eller er det stykke med 3 spor virkelig så farlig lige der .

    mvh


  • #8   31. aug 2014 Hvem var det der slap på MCen ? smiley



  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #9   31. aug 2014 Jeg har ikke det mindste imod politiet, bliver jeg stoppet er det som regel min egen skyld MEN nogen gange virker det som om at målet helliger midlet.
    For ikke så længe siden så jeg en scooter med 2 knægte på komme kørende i frisk fart på cykelstien hvor jeg bor kort efter kommer en patruljevogn så fisene afsted med omkring 80 kmt godt nok havde de tændt for blinket men ingen lyd, det er sku ikke særligt smart i et område med så mange små børn som her, så mister jeg sku forståelsen for politiet lidt.


  • #10   31. aug 2014 Enig Thomas.
    Det er ikke svært at iklæde sig en vest der opfylder kravet til Vejen som arbejdsplads.

    Det handler om sikkerhed og her et princip.


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #12   31. aug 2014 Måske de får udleveret uniforms sko der med vilje er lige små nok smiley

  • #13   31. aug 2014 Busa C: Gammel miljøkrav for at støjgener. Men i takt med at der er kommet bedre støjskærme og lavere lyd fra dækkene, er hastigheden ikke sat op.
    Den strækning er ellers perfekt til variable hastigheder, alt efter trafiktæthed og tidspunkt på døgnet.


  • #14   1. sep 2014 #13 og hvorfor er det så lige den ikke er sat op??

  • #15   1. sep 2014 Undskyld men det er til at brække sig over at høre på jer der hader politiet. Politiet har altid ret. Basta.

    Hvis man ikke har gjort noget galt(men bare er et rutinetjek) og er høflig overfor betjentene, så kan selv den sureste betjent være flink, for han har ikke nogen undskyldning for at være sur.
    Har man gjort noget skidt(fx kørt 3km for hurtigt) så hjælper det ikke noget at råbe "Fuck politiet!" op i ansigtet på ham bare fordi man er utilfreds. Bedste fremgangsmåde er at bøje hovedet og sige undskyld. Så er der en chance for at man slipper med en advarsel. Hvis man har for meget "stolthed" til at gøre det og i stedet bliver flabet, så er det i min bog helt fint at hr. betjent begynder at gå cyklen igennem for fejl og mangler(fx for slidt dæk, defekt horn eller hva ved jeg).

    Politiet har altid ret.


    Placeringen af hastighedsmålende vogne for at maximere indtjeningen, det er så en anden ting. Men man kan jo bare køre under hastighedsgrænsen smiley


  • #16   1. sep 2014 Arsukfjorden ----- Der er sku nogen af betjentene der selv beder om det ..

  • #17   1. sep 2014 Total videolog af alle betjente i arbejdstiden

    Pronto tak


  • #18   1. sep 2014 Hader ikke politiet som sådan men når de gider spilde tid på overtrædelser på under 10-12 kmt på motorvejen og 5-7 km på resten at det så er politikerne der ikke kan finde ud af at det at køre langsommere kan give flere ulykker da der self ikke er det samme flov

  • #19   1. sep 2014 Og de har vest på eller ej er jeg ligeglad med.

    Men at staten generer landets borgere i tide og utide, for at få finansloven til at gå op, er til at brække sig over.


  • #20   1. sep 2014 #14: det ved jeg ikke præcist, men måske fordi der sidder nogle lokalpolitikkere i Gentofte der ikke bryder sig om støj i deres Kommune.

  • #21   1. sep 2014 KJJ, du er nødt til at arbejde lidt med din tegnsætning. Jeg har ualmindeligt svært med at forstå din post..

  • #23   1. sep 2014 Jeg er blevet standset MINDST 20 gange siden jeg er begyndt at kør ebil, og har fået i hvert fald 12-13 bøder..

    Ikke EN gang er jeg blevet svinet til ubegrundet (et par gange havde jeg fortjent det pga +100% hastighedsoverskridelse og sidelæns kørsel i rundkørsel) men begge de gange fik jeg lov til at slippe uden bøde, så det var jeg taknemmelig over.Så måske skal man tænke på hvordan man opfører sig når man bliver stoppet.

    Ikke dermed sagt at der ikke findes nogle fandens karle, men har ikke selv stødt på dem efter så mange konfrontationer.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #24   1. sep 2014 Jeg har den største respekt for ordensmagten under de fleste omstændigheder, men som trådstarter, mener jeg også at arbejdsmiljøloven skal gælde dem.
    Når nu de selv er i en branche hvor petitesser er mere reglen end undtagelsen, skal de sørge for at håbe deres ryg fri og selv overholde reglerne.

    Og ja - jeg kunne også sagtens finde på at sætte et skilt op med en advarsel 300m før en fotovogn. Det er nemlig helt i tråd med at de ønsker en præventiv virkning af ATK ordningen.


  • #25   1. sep 2014 Jeg er også blevet stoppet de første 15 gange, har mødt EN sur politimand, med for lidt indhold i livet.

    Når det så er sagt har jeg også engang fået et lift hjem, af dem UDEN at have begået kriminalitet smiley


  • #26   1. sep 2014 Der er nogle der misforstår pointen her.

    Det har intet med at hade Politiet eller deres arbejde, men derimod princippet i at pålægge politiet at fortrinsvis at udstede bøder frem for at højne sikkerheden.

    Hvor går grænsen for os borgere - skal vi finde os i alt, hvad politikerne finder på ?
    Vi er nu igen blevet underlagt nye skærpede regler om hastighed - vejarbejde og dobbelt takst - kan nogen så forklare hvorfor Politiet pludseligt skærper indsatsen på netop de strækninger efter lovens ikrafttræden, og ikke før.

    Som billist - der normalt forsøger at udvise den største agtpågivenhed i trafikken - synes jeg at vi nærmer os et punkt hvor trafikken i sig selv er blevet en primær indtægtkilde for staten i form af bøder - det er blot at udvælge sig strækninger og sætte grænserne lidt lavere, således at man kan få flere overtrædelser og dermed flere tilkendegivelser.
    Jeg har insiderviden fra netop dette "firma" som er sat til at håndhæve dette....
    Vi taler om nærmest indoktrinering allerede fra skolen om hvor vigtigt det er at håndhæve selv de mindste overtrædelser og kvittere med bøder. "Indianerne" bliver presset til at skulle overholde forud-definerede kvoter, hvorfor man naturligvis stiller sig de steder hvor man kan indrive flest tilkendegivelser på kortest tid - uanset om det så har noget med sikkerhed at gøre, men officielt er indsatsen altid gjort i sikkerhedens tegn.

    Loven om arbejdsmarkedsmiljø, gælder for alle - også politiet når de udfører razzaier, MC-betjenteme har dem på ifm. deres MC tøj, Skat har dem på og det skal de betjente som står på motorvejsbroer, tilkørsler, rastepladser mv. også have - der er INGEN undtagelser og bøden er personlig.

    Princippet i min verden er at hvis vi alle skal skrives for det ene og det andet - ja selv småting, blot fordi det kan udløse en tilkendegivelse, ja så mener jeg at også gælder den anden vej, især når vi nu taler om at statskassen er trængende og en del af statens finanser er budgetteret på afstraffelser i form af bøder til borgerne.

    Hvor er vi på vej hen ??? - systemet er jo bundråddent.

    Som eksempel har FDM lige lavet et samlet regnestykke for den danske registreringsafgift og det samlet provenu med 2 streger under når alt er betalt, er KUN 9 mia. ud af 34. (2011 statistik)

    De 9 mia. kunne nemt nemt ved blot at hæve brændstofprisen med 50 øre (2009 - statistik) - og så kunne man glæde danskerne med at afskaffe en af de mest forhadte og samfunds skadelige skatter - registrerings afgiften.

    Eksemplet er ment i "Sikkerhedens tegn"

    smiley


  • #27   1. sep 2014 90 km/t på Lyngbyvejen har INTET med sikkerhed at gøre - man kan næsten sige at 90 km/t der er farligere end 110 km/t - men satte man hastigheden op på denne strækning, ville antallet af bøder jo kraftigt falde og antallet af uheld ville sikkert også falde - men sidstnævnte er uden relevans.....

  • #28   1. sep 2014 Thomas: Som skrevet før, så er de 90km/T sat pga støjgener.

  • #30   1. sep 2014 Jesper:
    Måske har du ret, og støj niveauet falder så også i takt med tallene på tavler bliver mindre.... tvivler stærkt.....

    Mange steder på denne strækning er der støjskærme mv. - tror dog dybt inde at formålet i sin tid måske er som du skriver, men målingerne senere har vist noget andet og indtægtskilden stigende - så er det jo ingen grund til at ændre det - vel ?
    smiley

    Men omkring hastigheden på denne strækning og lignende, synes jeg efterhånden at det er totalt ude af kontrol - i vore nabolande er tendensen en helt anden - tyskland har i flere år haft differentieret hastigheder på landeveje mv. - her går man ind og ser på de omgivelser omkring vejen, vejens type, vejens beskaffenhed, befolkningstæthed, dyreliv mv og sætter hastigheden derefter - dvs. at mange landevejs strækninger kan gå fra 50 km/t til 120 km/t - og netop sidstnævnte fastsættes, såfremt vejen, trafikken og sikkerheden omkring vejen kan bære det.

    Det at sætte en hastighedsgrænse op, betyder ikke nødvendigvis at der så sker flere ulykker - tværtimod, forskellen i hastigheden bliver mindre - og det er netop forskellen på hastigheden, der er den farlige faktor. En fremsynet jysk kommune har sågar lavet et forsøg på en strækning, hvor man hævede hastigheden fra 80 til 90, og kunne efter forsøgsperioden udløb konstatere at ulykkerne på netop denne strækning var faldet drastisk - mange politikere kløede sig i hovedbunden .... smiley



  • #31   1. sep 2014 Ikke så underligt når man tænker over det,
    Hvis der er plads til at køre fx 100kmt(de fleste jyske landeveje), køre mange af os jyder det så er der dem der ikke vil havde bøder regner med alle andre køre lovligt så fejl bedømmer de tiden til den bil er ved dem


  • #32   1. sep 2014 Eller få det som det ses andre steder i vores nabolande ... Hastighed på motorvejen reguleres efter hvor meget trafik der er.. I de perioder men næsten ingen trafik er hastigheden "høj" og i myldretiden sat lavt

    Visse motorvejs strækninger kunne så passende få frie hastigheder på visse tider af døgnet


  • #33   1. sep 2014 # 32

    Det har man nu også nogle steder, dog med et loft som er lovgivningen.



  • #34   1. sep 2014 Thomas: Det er skam pga vejstøj det er sådan, og at det ikke er reguleret skyldes kommunerne omkring. Man kan ikke lide støj.
    Hvis man så hæver hastigheden nu hvor der er bedre støjskærme, så kommer lyden op på niveau som før skærmene, og så er man ligevidt.


  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #35   1. sep 2014 Du bor i danmark, det burde være nok svar !

  • #36   1. sep 2014 Det er da super at man selv kan bestemme over den del af skatten der dækkes ind af fartbøder - man kan jo betragte det som frivillig skat smiley
    At der er en masse "klovner" der ikke kan finde ud af at holde fartgrænserne og dermed smider en masse penge i statskassen betyder jo bare at jeg (og mange andre) skal betale det mindre. At de så (i hvert fald i nogle tilfælde) udgør en fare for andre trafikanter er en anden sag - som jo i den grad berettiger til at de får en bødestraf.
    Hvis man synes det er skrækkeligt at der er dobbeltbødestraf ved vejarbejde, så kan man jo også der bare lade være med at køre for hurtigt - så er det jo lige meget smiley


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #37   1. sep 2014 Egentlig lidt sjovt så langt væk fra trådstarter´s emne vi er kommet...

  • #38   1. sep 2014 Lige meget hvor mange gange en islamist facist er flink

    Så er det stadig en islamofacist


  • #39   1. sep 2014 jeg overvejede også at melde dem dengang de skød en i Tilst fordi de ikke havde ørepropper i da de skød.

    okay jeg så det ikke selv men jeg gætter på de ikke havde. smiley :D

    arbejdsmiljø loven vorherrebevares.

    jeg er bestemt heller ikke enig i den måde tingene bliver priortieret på, jeg kan godt følge dig efter have læst dit uddybende svar men nu er det engang sådan at hænderne på gaden får ordrer som kommer oppe fra.
    og hvem sidder allerøverste i politiet?
    men dit eksempel var dårlig før du forklarede dig. smiley


  • #40   1. sep 2014 Kim M:
    Aller øverst sidder politidirektørerne og de får stadig en personlig skattefri bonus for opnåelse af ministeriets fastsatte bødekvoter. Ja - du læste rigtigt og det er IKKE afskaffet som mange ellers går og tror. I forbindelse med skriveriet i diverse medier sidste år og den meget kedelige politiske omtale det skabte, lavede man spin på det og ændrede proceduren for udløsningen af bonussen ved at omskrive grundlaget til opklarede sager istedet. For så kunne man forklare borgerne at politiet bliver belønnet for at efterforske sager og opklare dem.
    Her kommer så det sjove.... Når betjenten spørger dig om du kan erkende din lovovertrædelse, og du svarer ja, så er tilkendegivelsen endegyldigt og sagen er efterforsket og opklaret og tæller dermed med i bonusstatistikken.

    Altså fuldstændig det samme som før omskrivelsen. Usmageligt...

    Derfor vil vi igen i år se en markant stigning i razziaer i sidste kvartal - så læg hellere en klods under pedalen til højre.

    Arbejdsmiljøloven - ja den er squ også mærkelig, men ikke desto mindre så skal dem der kontrollerer os for alskens lovovertrædelser, saft suseme også overholde de regler de er underlagt, uanset hvor mange stjerner de så har på skuldrene.

    Efterhånden kan man jo bare sende diverse bøder til samtlige borger med posten eller email - alt er snart forbudt og det ville være langt billigere i papir at nedfælde det der er lovligt fremfor at nedfælde det som er ulovligt.... smiley


  • #41   1. sep 2014 Ja men Thomas jeg er enig med dig langt hen ad vejen men vi skal huske at når politie manden giver dig en bøde er det jo ikke personligt men blot en der udføre sit arbejde når man så begynder at anfægte den måde de håndtere arbejdet på gøre jo ikke nogen forskel på. For mig at se er det bare mudderkastningen.
    Den øverste i poliet er justits ministeren som vi nu engang desværre selv har være med til at vælge.

    Ja det er velkendt at politiet får bonus og det og det andet for bøder. Det krænger min rets følelse meget når det virker som om politiet prioriterer sager hvor de kan få penge i kassen end at opklare langt mere alvorlige forbrydelser.

    Så Thomas jeg er enig med dig lagt hen ad vejen jeg syntes bare eksemplet var dårligt.


  • #42   2. sep 2014 "Jeg gør bare mit arbejde"

    Den sætning har skabt mange tragedier i verdenshistorien.
    Som om han er et viljeløst lam, på vej til slagtebænken.
    Han gør sit arbejde fordi han har søgt det, og det er ganske frivilligt om han vil medvirke til at genere befolkningen på statens befaling.


  • #43   2. sep 2014 Måske har han søgt det, for at tjene penge? Og hans løn, er bedre sikret, hvis han generer befolkningen på statens befaling?

    Vel er han ikke viljeløs, men han er jo nok heller ikke philantropisk, så det kan være så som så med frivilligheden?

    Systemet er råddent, vi er enige, men det er systemet der skal ændres ved folkets krav - ikke ved, at politifolk nægter at parere ordrer og selv opfinde deres indsatsområder/arbejdsopgaver..


  • #44   2. sep 2014 Der er satme også nogen af dem der er magtliderlige selvglade svin f.x. Vlado som man jo ofte ser i station 2

  • #45   2. sep 2014 Ja Paul, det er der sikkert. Og det er der også nogle af kassedamerne, der er. Og p-vagterne. Og alle andre med et job.

  • #46   2. sep 2014 Kim M:
    Første eksempel - måske, men første indlæg skal jo være mere eller mindre provokerende for at få folk til tastaturet. smiley

    Mht. Folkevalgte og folket - så ser jeg os - folket som en samling dumme får, der gang på gang forblændes af ulvenes løfter om at de nu er blevet vegetarer....

    smiley


  • #47   2. sep 2014 Jabbekot - der er forskel på folk med et job, - og folk med et job med magtbeføjelser.


  • #48   2. sep 2014 PS Jeg er fængselsbetjent og faktisk en flink fyr på trods af at jeg er et magtliderligt svin uden noget at leve for, andet end at hævde mig på andres bekostning

  • #49   2. sep 2014 Hey Jabbe.. Er det rigtigt, at de fleste fængselsbetjente går til flugtskydning?

    smiley smiley smiley


  • #50   2. sep 2014 Ja da. Det er basic training. I 2015 får alle fængsler, åbne som lukkede i øvrigt bemandede vagttårne. Vi er allerede i gang med våbentræning. Jeg skal personligt køre 16 timers vagter i et tårn i Kbh. 16 timer med mig, min kaffe og min Heckler & Kock MP5. Så man skal nok lade være med at flygte efter 15, for så er jeg jo træt og vil bare hjem og banke konen og mine børn (sådan er vi alle sammen)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #51   2. sep 2014 Selverkendelse er en svær ting. Det er godt du allerede er kommet til første del - nemlig rent faktisk at gennembanke et eller andet. smiley

  • #52   5. sep 2014 Nu er politiet jo stadig landets største bande så hvorfor skulle de ikke tage sig friheder som alle andre bander som heller ikke mener at love og anstændig adfærd hører til her i landet ?
    Ligesom regeringen importerede bander bliver de jo næsten aldrig straffet efter dansk lovgivning så hvorfor rette sig efter den ?
    Perler og pansere har en del tilfældes,de er fandens dyre for landets skatteborgere,de gavner ikke samfundet på ret mange områder og så går de gerne i flok fordi de er for svage til at klare sig alene,desuden lider de alle af moderkomplekser og flyver i flint med det samme men nedgører denne og kører helst i/på køretøjer betalt af andre en dem selv og så anvender de gerne vold mod alle som ikke gør som de ønsker og så elsker de at uddele (dumme) bøder smiley
    Gud bevare danmark og alle de infantile borgere i det og god weekend til resten smiley


  • #53   5. sep 2014 Du er en idiot at høre på

  • #55   5. sep 2014 Søren, det var også bare en overdrevet løgn

Kommentér på:
Overtrædelser...

Annonce