{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bærbar til studie
  • #1   16. sep 2014 http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=44&products_id=5644
    Ville den værw helt dum?


  • #2   16. sep 2014 Hvad skal den bruges til? Skole, arbejde, kontor e.l, eller til tunge spil og 3D-arbejde?

    Hvor meget vægter du i designet af bærbaren?
    Hvor meget vægter du i om den er ordentligt konstrueret?


  • #3   16. sep 2014 Det er en fin bærbar. Lenovo det duer.

  • #4   16. sep 2014 Hvis det er en Harddisk i på 5400RPM så få ed SSD Disk i den bliver 1½ gange så hurtig

  • #6   17. sep 2014 Uanset så overvej kraftig at havde div opgaver på extern medie af en slags og gerne ha det flere steder .. Det er ALTID 3 dage før den vigtigste eksamen e.l. at den bærbare dør eller bliver stjålet

  • #7   17. sep 2014 Bærbaren skal bruges til sygeplejerske studie.
    Så det er opgaver og fremlæggelser der som hovedregel skal laves.
    Den må godt være let ( ved ikke hva let er i pc ) og blæseren skal kunne trække så den ikke bliver for hurtig varm?

    Så hvad skal jeg ellers kigge efter?
    Evt nogle link.


  • #8   17. sep 2014 Til studie, hvor den skal frem og tilbage hver dag ville jeg ikke vælge noget større end 14" og under 2kg.

    Til diverse opgaver og fremlæggelser stilles der faktisk nærmest ingen krav til hardware - alt hvad du kan købe i dag vil kunne trække det. Jeg ville dog alligevel gå efter en i5 med en ssd og så se hvor langt du kan komme for de penge du vil lægge.


  • #9   17. sep 2014 Find lidt flere penge og køb en macbook.. Lang batteritid, utrolig stabil, og mulighed for at spore den hvis den forsvinder.


    Køb den med en forsikring, så du er 100% dækket om 2-3 år hvis den ved et uheld går i stykker.

    Jeg har selv en air, og den er jeg rigtigt glad for, fordi den holder strøm en hel skoledag fra 08 til 17, og den vejer ikke for meget til man kan slæbe rundt på den.
    Den har en I7, 8gb ram, og 256gb ssd. Den er jævnt kvik. Blæseren kører aldrig på den ved almindeligt brug.
    Alle de programmer du kender som officepakken, maple, R, osv osv kører fint på den. Eneste jeg ikke kunne køre i OSX er solidWorks, dertil har jeg installeret windows særskilt.

    Angående backup så har jeg sørget for automatisk synkronisering med dropbox af min dokument mappe, så alle filer ryger automatisk derop som backup.

    Min kæreste var nærrig og købte en Acer S3. Det har hun fortrudt lige siden. Langsom, batteriet er dødt på 2 timers alm brug, den hopper af nettet, blæseren lever sit eget liv, og kører helt umotiveret, skærmen er ringe. Også var Win8 til at blive idiot over.


  • #10   17. sep 2014 Under normale omstændigheder ville jeg godt anbefale Lenovo. Eller mere korrekt: da de hed IBM Thinkpad, da var det kvalitet.

    Nu er det simpelthen det rageste lort - samlekvaliteten er en by i Rusland. Vi har dem på arbejde: min er på mystisk vis knækket bagpå kabinettet, hvor strømstikket går ind. De gaber allerede efter godt et år rundt ved rammen, der skal holde skærmen på plads. Det samme er sket med en kollegas, der nu er samlet med Gaffa. Så er det en, der skal bruges på mere end ét sted, så se bort fra Lenovo.


  • #11   17. sep 2014 Der er 2 kategorier af Lenovo. Dem der "bare" hedder lenovo, og dem der stadigt er brandet under Thinkpad navnet - sidstnævte er så en hel del dyrere en først-nævnte.

    Mht Macbook - så er det lidt noget salgsgas. Granted, de er sgu fede, men for de penge du skal smide for en macbook kan du få en rigtigt ved windows-bærbar, og så får du ikke problemer med software der kun finde stil windows (og ja du kan installere windows på en macbook, men så ryger hele pointen da!)


  • #12   17. sep 2014 Da jeg købte min sammenlignede jeg med de dyre ultrabooks fra samsung og sony.

    Faktisk var samsung dyrere end apple, så den holder ikke.


  • #13   17. sep 2014 #11> Min arbejdscomputer er en Lenovo Thinkpad T530 og må derfor formodes, at være i den "rigtige" kategori - stadig noget skrammel.

  • #14   17. sep 2014 Jeg ville også helt klart gå efter en Mac bærbar.
    Enten Macbook pro, eller en Air.

    Ja de er lidt dyrere, men det er satme også en anden fornemmelse at arbejde med.
    Og du slipper for virus og malware osv. Batteritiden slår de fleste andre med flere længder..

    Og det kan godt være den koster lidt mere, men den dag du evt. vil af med den igen, da er den faktisk noget værd, og du kan nemt sælge den igen.
    En Lenovo eller Acer osv. som er bare et par år gammel, kan du kaste efter naboens kat, den er ikke en krone værd.


  • #15   17. sep 2014 Prøv at kigge på en vision computer. De har vist 2 i den prisklasse. Har lige købt deres mindste til fruen (også skole pc) og den er hun glad for. En af de ting der kan nævnes som et plus er ssd harddisc og lang batteritid.

  • #16   17. sep 2014 Køb en Lenovo Thinkpad af T-, W-, eller X-serien. Det er af højeste kvalitet. De render ikke varme. Netkortet ryger ikke af nettet kontstant. De er af høj kvalitet med metalkonstruktion så skærmhængslerne ikke er knækket efter to-tre år ligesom på så mange andre modeller. De yder godt Har selv været igennem over 30 af disse modeller de sidste par år, og ingen af dem har slået fejl. (De blev skiftet bl.a. For at prøve de forskellige modeller)

  • #17   17. sep 2014 Vi kan vel alle blive enige om at man kan få noget der er mere lækkert til flere penge end de 5K der er lagt af til det? På den anden side, så vil en hvilken som helst maskine kunne klare de opgaver der bliver lagt op til (selv min gamle T42).

    Jeg syntes egentligt at det er et fornuftigt udgangspunkt at ligge et loft og så få det bedste for de penge. Også med PC udstyr kan man altid lige finde noget der er en lille smule mere lækkert, men koster en smule mere? Det er jo skruen uden ende.

    Jeg ved godt at det ikke er 14", men et par bud kunne være:
    http://www.expert.dk/asus/r510laxo255h156/p/20441/
    http://www.expert.dk/hp/slatebook14p000no14/p/21214/
    http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=lenovo-b%C3%A6rbar-pc-u330-i3-4-500hb&id=0-4404330970


  • #18   17. sep 2014 Frederik p, 30 computere på 2 år? Lige over en computer pr. måned? arghh....;)



  • #19   17. sep 2014 #18
    Tro det eller ej, men hvis man ved hvad man laver, er der pænt gode penge i det. Hvordan tror du ellers jeg som 18 årig står med 2 MC'er, et kørekort til kat. A1 og kat. B, dog stadig uden job eller rige forældre? smiley


  • #20   17. sep 2014 Høhø, ja okay så er det vel også et job i sig selv!:b

    Du må sku da også glæde dig til at du bliver 20 og kommer op i noget større end 125 ccm!

    Set vejrudsigten for weekenden??

    fuuck der skal cruises smiley





    profilbillede
  • #21   17. sep 2014 Frederik - Wuha, lyder fedt.. smiley

    Min pointe er at for 5000kr får du desværre ikke så meget bærbar.

    smiley


  • #22   17. sep 2014 Ja det bliver det da!

Kommentér på:
bærbar til studie

Annonce