{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yaris D-4D Toppakning ?
  • #1   20. sep 2014 Min brors Yaris D4D har snart kørt 400000 uden problemer og min egen corolla med samme motor har kørt 280000 også uden problemer. Har aldrig hørt om andre problemer end tilsodede dyser med de motorer.

  • #2   20. sep 2014 Havde en tidligere kollega der købte en brugt, den smed toppakningen 2 gange, og han opdagede det ved den havde svært ved at varme i kabinen.

  • #3   20. sep 2014 Mente jo også Toyota bare køre ligesom de 2 vi kører i lige nu en Aygo og en gammel Avensis, overvejer at sælge dem begge 2 og købe en Yaris D-4D, men så faldt jeg over den her historie på bilbasen.. smiley

    http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/aldrig-mere-en-toyota-mage-til-daarligere-servicebil-skal-man-lede-laenge-efter/22442


  • #4   20. sep 2014 Nu ved jeg ikke om det er med yaris som det er med aygo. For aygo`s 1.4D er en peugoet motor. Og dem kender vi jo alle kun for godt ;-).

  • #5   20. sep 2014 Ahaha, nå det kunne være forklaringen..
    Jeg tror vi begynder at kigge efter en med benzin motor, eller en anden bil med diesel, ville bare gerne ha' en diesel..


  • #6   20. sep 2014 Jeg fravalgte netop diesel da jeg gerne ville ha en aygo. Netop pga de problemer der siges at de har. kobling og toppakninger samt huggende kørsel ved lav hastighed. Og så det faktum at de koster 9000kr at skifte tandrem på. En Aygo 1.0 har knastkæde og den motor er fra toyota = den kører bare. Er vældig glad for min.

  • #7   20. sep 2014 Men den diesel motor Yarisen kører med er vidst den samme 1,4 som både Auris og Corolla kører med, mærkeligt de ikke får rettet fejlen, hvis det altså stadig er et problem ?

  • #8   20. sep 2014 Jeg ville ikke være bleg for at købe en Yaris. Hvis den er blevet behandlet ordenligt. Service osv.

  • #9   20. sep 2014 Hej .

    I må for Guds skyld ikke forveksle 1.4 d4d med den motor som ligger/lå i Aygo 1.4 diesel .

    D4D er Toyotas egn motor .

    Toyota stoppede efter 2 år hvis husker rigtigt med af sælge Aygo med 1.4 hdi som bla ligger i 206 osv.
    Pga utilfredshed med den motor fra Toyotas side .

    Jeg vil med hånd på hjertet sige af den 1.4 D4D motor er den mest drift sikrer nyere diesel motor Toyota har lavet.

    Selfølgelig vil man altid kunne finde historier.

    Men vil sige det sådan af kender flere rigtige erfarne Toyota mekanikere som selv har en model med den motor netop fordi vi næsten ikke ser nogen problemer med den .

    Og undrer mig lidt af Toyota ifølge historien har været så afvisende .

    Fordi min erfaring er af de sku er ret gode og fair .

    Mvh Sune ( mekaniker hos Toyota i 9 år )


  • #10   20. sep 2014 Ja, 1,4 d4d er noget at det mest fejlfrie commonrail diesel man kan finde.
    Jeg har hørt om eksempler på sprunget toppakning, men det er ikke mange i forhold til hvor mange der kører af dem.

    Jeg er mekaniker på 13. år, og min kæreste kører netop i sådan en fordi der aldrig er bøvl med dem.


  • #11   20. sep 2014 Jeg vil i øvrigt sige den af vores aldrig har fejlet andet end alm service og slitagedele.
    Det er en p1 fra 2005 der har kørt ca 230000 km, og jeg har serviceret den fra ny (tidligere kundes bil).
    Den render 24-27 km/l.


  • #12   20. sep 2014 Jeg har haft en Toyota Yaris 1,4 D 2008, kørt over 123.000 km uden at der var en skid med den. Alle service overholdt. Jeg køber en Toyota igen, det er helt 100 %. Det er den mest driftsikker bil jeg har haft.!!

  • #13   20. sep 2014 Sune: Så det du siger er at du ikke kender til nogen problemer med toppakningen på D-4D motorene ?





  • #14   21. sep 2014 Bertil .

    Syntes måske jeg kan huske noget om en gammel yaris , altså den første model yaris som havde kørt 3-400.000
    Hvor den blev testet positiv for defekt toppakning.

    Og vi er en forholdsvis stor Toyota forhandler.

    Som sagt før så er lige præcis den motor den som vi privat anbefaler til folk og som vil selv gerne vil eje smiley

    Kigger selv lidt efter en corolla stw 1,4 d4d

    Men indrømmer også blankt af jeg ikke ville købe nogen de andre diesel motorer smiley


  • #15   21. sep 2014 Men hvad årgang /model yaris snakker vi om ?
    Fordi der er også andre ting som ville gøre jeg ville foretrække en anden årgang .


  • #16   21. sep 2014 Jeg havde forestillet mig sådan fra 2010 og frem jo nyere jo bedre, det afhænger også af hvad jeg får for mine 2 nuværende toyotaer.. smiley

  • #17   21. sep 2014 Men dejligt at høre at det alligevel ikke er helt tosset med en D-4D det er sådan en jeg helst vil have.

  • #18   21. sep 2014 #9 Jeg må sige at jeg er mek hos Peugeot på 10'ende år. Og vi laver snart mange toyoytaer, fordi Toyota simpelthen ikke kan finde ud af det, selv de mest basale ting. Vi har fast 2 aygo'er med HDI motorere, da de har stået hos toyota i flere måneder fordi de ikke ville starte, de har fået startspærre bokse, sikringsboks, dysser og meget andet, hvor efter de fortæller kunden at de ikke kan finde fejlen, og de skal bruge mere tid. + de har haft en anden forhandlers mek nede og kigge på den. Damen af den ene bil kommer forbi os(Peugeot) for at høre om vi vil kigge på den.vi henter den ned. vi læser fejl ud, og der er en fejl på lavt brændstoftryk, tjekker der er diesel på, (og ikke lugter af benzin(som folk er så gode til efterhånden at fylde på deres dieselbiler) og kigger på på brændstofhånden i motorrummet, den er helt tomt, vi pumper den op og lortet starter, damen fik nye slanger i motorrummet, en regning på 2000,- og en time efter vi fik bilen kørte den.
    Det sku oplevet fra flere forhandlere. at man ikke tjekker om den overhovedet får noget sovs at leve af.Tænker bare, det er da det første man lærer. (gnist,tænding),brændstof osv.
    Og jeg mindes aldrig vi har lavet toppakning på en 1.4hdi. ?


  • #19   21. sep 2014 Hr far .

    Nu er der jo altid dårlige mekaniker uanset mærke .

    Jeg kan også komme med tilsvarende historier om andre mekaniker / mærke værkstedet .

    Så hvis mening med din historie er af fortælle Toyota mekanikere er dårlige mekanikere så skal du da have lov .

    Mindes heller ikke og have sagt 1,4 hdi er dårlig men af de ikke skulle sammenlignes.

    Men ved af Toyota dag til dag bad forhandlerne stoppe alt salg af Aygo 1.4. hdi pga af nogen påtalte fejl som ikke blev rettet .
    Om fejlen siden hen er blevet rettet ved jeg ikke .

    Der var tale om en motor programings "fejl"

    Bertil

    Jeg siger ikke du skal holde dig fra D4D motorerne.
    1,4'eren er god.
    Men nogen af de andre motor størrelse ikke er tilsvarende gode og drift sikre .



  • #20   21. sep 2014 Når jeg læser denne tråd,
    tænker jeg hvor ville jeg dog blive pisse tosset sur og skuffet og ikke mindst pisse vred, hvis jeg købte mig en fx toyota og der så lå fx en peguot motor i .

    jeg ved godt at det er sådan det foregår blandt div mærker, og
    jeg ved godt at mange mærker ejer hinanden osv, og mange mærker bruger div motor i flere mærker og modeller og de bytter og køber af hinanden som i her beskriver.

    men fuck, det er bare ikke ok i min verden.

    jeg mener .
    køber man en Saab så skulle det gerne være en Saab,og ikke noget andet klonet lort. færdig .
    (men ved også godt at sådan var det heller ikke der , og var det ikke i mange år, inden de gik i knæ .


    pis. og lort .
    mvh


  • #21   21. sep 2014 Busa. Det er jo så også den anden vej rundt. Tænk at købe en Citroen C1 eller en peugoet 107 i benzin og så få en Toyota motor. De har jo totalt skudt papegøjen smiley


  • #22   21. sep 2014 Det kan jeg godt se.

    at det kun kan blive beder af, men så skulle de jo købe sådan en bil, hvis det er sådan en de gerne ville have . ( kan godt se hvad du mener )
    og
    mener stadig køber jeg en xx ville det være totalt nice at også få en xx .

    mvh .


  • #23   21. sep 2014 #19 Den med de større motorer kan jeg tilslutte mig. Jeg havde en 2007 Avensis 2.2 D-Cat. Første motor skiftet af Toyota ved 143000 km ! efterfølgende problemfri indtil 250000 km. Så begyndte problemerne for alvor.... nyt partikelfilter, nye dyser, ny turbo og alt mulig andet. Heldigvis var det en firmabil, havde det været en privat bil, havde det med garanti kunne vælte enhver familie økonomi, så jeg har ikke meget pænt at sige om Toyota !

  • #24   21. sep 2014 Men det er jo ikke bare toyota, det er jo generelt bare nyere dieselmotore.

  • #25   21. sep 2014 Jeg har selv en Yaris, diesel, fra 2002 som har kørt 320k og der er ikke noget at komme efter smiley

  • #26   21. sep 2014 19#
    Det var ikke sådan at jeg mener alle er dårlige;) alle kan være uheldige og vil ikke generalisere;) alle kan dumme sig og lave fejl, vi jo kun mennesker. Nu kan jeg kun sige hvad jeg har oplevet ved den butik der er i nærheden af os. Og jeg har selv arbejdet på Toyota i 4måneder i en anden by:)


  • #27   21. sep 2014 Så det vil sige at nye dieselmotorer generelt har problemer med at holde ?
    Så er der jo ikke meget økonomi i det ?
    Jeg kan bare konstatere at de 2 toyotaer jeg hidtil har ejet (Aygo og Avensis benzin) er de klart mest driftsikre biler jeg har haft, jeg synes en diesel er mere behagelig at køre i, men det vigtigste kriterie er at lortet skal virke..


  • #28   21. sep 2014 Eller ihvertfald nogle af de ny dieselmotorer, mærkeligt når man hører folks erfaringer nogle er ellevilde og andre hader deres dieselbil som bare fanden ?

  • #29   21. sep 2014 Den stærkeste dieselmotor jeg har kendskab til sidder i en gammel Golf 2 GTD med SB motoren. DEN kører altid og min gamle gik lige over 21 på literen. Det er slet ikke så tosset når man tænker på at den var fra 80èrne.

    Af nyere biler så ved jeg at der tales godt om Passat 1,9 tdi fra 08 og frem.


  • #30   21. sep 2014 Jeg er Rigtig meget tilfreds med min MB W211 . 270 CDI .

    syntes den køre kanon.

    mvh


  • #31   21. sep 2014 Vi har henholdsvis en Lupo 1,7 sdi, og en caddy 1,6 tdi... Det kører bare. Før havde vi golf 4 1,9 tdi... Evighedsmaskine

  • #32   21. sep 2014 Jeg har en 2003 Yaris 1,4 D-4D med 75hk. Den har gået 266.000km og kører fint.
    MEN toppakningen er højst sandsynligt gået. Jeg har alle symptomerne, og har skiftet alt andet i kølesystemet, men jeg har stadig svært ved at få varme i kabinen og kølevandet lugter af udstødning. Olien er heldigvis stadig sort.
    Jeg skiftet/får skiftet toppakningen i denne måned.
    Derefter er bilen til salg. Mit kørselsbehov har ændret sig, så diesel kan ikke svare sig. Det bliver dog surt at skulle undvære fyret!
    Vil du købe den? Du kan også få den med defekt toppakning (rep.pris 8-10.000) hos værksted i Birkerød.


  • #33   22. sep 2014 Niels: Nej tak, den er for gammel.

  • #34   22. sep 2014 Det er ellers den bedste af dem smiley

  • #36   25. sep 2014 Min kollega havde en yaris 1.4D, 65km...flækket topstykke smiley Sikkert bare uheldigt?

  • Leif N
    Leif N Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #37   26. sep 2014 Jeg har en Yaris d4d fra 2003. Jeg har selv skiftet toppakning. Problemerne hører til årgang 2003 og 2004, altså den første model. Jeg har aldrig hørt om problemer efter årgang 2005 hvor den nye Yaris kom. Siden kom den nuværende model vist i 2011. Mit indtryk er at det bare virker. Kører mellem 20 og 22 km/l, selv om jeg bestemt ikke sparer på gassen.

  • #38   26. sep 2014 Leif C, hvad fik du for den? Og hvor længe var den til salg?
    Jeg har altid brugt Castrol som værkstedet, men det er heller ikke turboen der fejler noget smiley

    PS. min ryger på værksted på mandag og til salg på torsdag. Kom frisk!


  • #39   26. sep 2014 Overvejer at købe en med benzinmotor, det skal så være 1,3 vvti'eren, nogen der kan sige noget om den ?
    1,0 udgaven kender jeg fra min Aygo, den køre også fint og driftsikkert men jeg synes den støjer og mangler kræfter.
    Jeg må ud og prøve nogle forskellige, jeg har ikke haft tid endnu på grund af for meget arbejde.
    Og tak for alle inputene, det var lige netop praktiske erfaringer jeg søgte.


  • #40   27. sep 2014 Kan kun anbefalde 1.3 vvt motoren .

    Men om den kører et fornuftigt antal km pr liter ved jeg faktisk ikke .

    Er selv ejer af en 1.0 Aygo som frue bil .

    Og er sku lidt nervøs for det olie forbrug jeg er begyndt af se på dem som har kørt 150 +


  • #41   27. sep 2014 Ellers skriv til mig privat

    Hvis det er nogen spørgsmål om Toyota .
    Så skal jeg svare det bedste jeg kan.

    Sune


  • #42   2. okt 2014 Her i familien har vi kørt Toyota siden min mor fik en Starlet omkring 1980. Vi er nu på vores sjette, og de har allesammen gået 5-600000 uden problemer. Jeg havde en 1.8 Avensis, som "døde" da den havde gået 700.000. Ikke på grund af teknik, men fordi den blev påkørt bagfra så rammen blev skæv. Jeg kørte 20.000 mellem olieskiftene, og jeg har aldrig hældt olie på imellem. Da den røg til skrot, havde den stadig den originale udstødning og det originale batteri. Den havde kun fået skiftet sliddele som bremser, styretøjsbøsninger og støddæmpere, og koblingen var blevet skiftet 1 gang. Nu har en 2011 Yaris Diesel med "automatgear". Jeg kører ikke mere så meget, men med 93.000 på klokken, har den ikke kostet andet end olie og filtre, et sæt sommerdæk og et sæt nye klodser. Selvom jeg ikke holder mig tilbage, det er ikke mig der laver kø på motorvejen og ved grønt lys, så har den totalt gået 20 på literen i snit. I sommer kørte vi til Milano på 72 liter diesel med en marchfart på 130.
    Min erfaring er: Brug den bedste olie, og lad motoren blive varm inden den fyres af. Så slipper man for meget bøvl.


  • #43   2. okt 2014 vil vove den påstand at moderne dieselbiler er ren lotteri.... det kan blive rigtig dyrt at køre langt på literen. ville klart vælge benzin i disse tider

  • #44   2. okt 2014 Benny

    Er helt enig !!


  • #45   2. okt 2014 Den første model yaris 1,4 d4d er kendt for at smide toppakningen, når de har gået nogle km. når det sker ødelægges eventuelt også top, og måske og blok. da der kommer trykskader i aluet. Som laver fordybninger i top eller blok eller begge dele. dette er nok til at problemet ikke kan afhjælpes med kun en pakning. og hverken top eller blok kan planes, da der ikke er plads til ventilerne så smiley så ja det bliver hurtigt meget dyrt.

    der findes to modeller af 1,0 yaris, den med aygo motor, og en 1,0 med en 4 cylinder.

    jeg ville vælge en 1,3 vvti (ikke en 1,33 vvti)

    ps. den nye yaris 1,4 d4d har også problemer, dog ikke toppakning. smiley


  • #46   3. okt 2014 Nå, nu er min kommet retur fra værkstedet. De har trykprøvet topstykket og det fejler ikke noget, så der er taget en my og lagt ny toppakning på. Den kører pissegodt igen smiley

Kommentér på:
Yaris D-4D Toppakning ?

Annonce